FOK!forum / Gaming / Doom III
Disorderdonderdag 31 oktober 2002 @ 21:25
Ok, ik zie net dat er een thread op Doomworld.com is gewist met daarin nieuwe screenshots en beeldmateriaal van Doom III. Heeft iemand dit toevallig op diezelfde site, of op een andere site meegekregen? Er was o.a. de HUD te zien..
Disorderdonderdag 31 oktober 2002 @ 21:27
Wow, de hele beta schijnt geleaked te zijn..
tecdonderdag 31 oktober 2002 @ 21:30
da zou leuk zijn
Disorderdonderdag 31 oktober 2002 @ 21:34
Ok, hij is echt uitgelekt aangezien ieman er screenshots van heeft die nog nooit eerder zijn vrijgelaten. Op de screenshots is te zien dat er niet al te veel frames per seconde te halen zijn, dus zal het wel op een slecht systeem zijn gespeeld. We hebben deze keer met een echte leak te maken, maar ik kan 'm niet vinden :|
Divide.NLdonderdag 31 oktober 2002 @ 21:37
Who cares dude ?

Wacht gewoon tot hij gereleased wordt.

tecdonderdag 31 oktober 2002 @ 21:38
Dat duurd nog te lang.
Disorderdonderdag 31 oktober 2002 @ 21:40
Het is dus echt waar: -edit- in strijd met de policy

[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 01-11-2002 13:42]

Ranodonderdag 31 oktober 2002 @ 21:41
Hoe ging dat liedje ook alweer?

Owjah, op de melodie van Jingle Bells

Ho ho ho, ho ho ho,
ax ax ax ax ax...

Zoiets...

Disorderdonderdag 31 oktober 2002 @ 21:42
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 21:41 schreef Rano het volgende:
Hoe ging dat liedje ook alweer?

Owjah, op de melodie van Jingle Bells

Ho ho ho, ho ho ho,
ax ax ax ax ax...

Zoiets...


Kijk eens 1 post boven je..
Anviledonderdag 31 oktober 2002 @ 22:13
hij's nep
Disorderdonderdag 31 oktober 2002 @ 22:18
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 22:13 schreef Anvile het volgende:
hij's nep
Heb je de screenshots ook gezien?
Ik heb er nu ongeveer 6 gezien, het is echt hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 31-10-2002 22:24]

Dr.Daggladonderdag 31 oktober 2002 @ 22:46
Damn..Wat vet..Wat is dit vet..
Dr.Daggladonderdag 31 oktober 2002 @ 22:47
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 22:13 schreef Anvile het volgende:
hij's nep
Er zijn meer dan 100 screenies..
Wat ik tot nu toe heb gezien (stuk of 7) waren er een aantal duidelijk van Doom III.
Disorderdonderdag 31 oktober 2002 @ 22:48
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 22:47 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Er zijn meer dan 100 screenies..
Wat ik tot nu toe heb gezien (stuk of 7) waren er een aantal duidelijk van Doom III.


Ze zijn zo te zien genomen op een pc die het spel niet op full detail aan kon, maar toch, het gaat om het idee. Helaas is de site van alle 100-nogwat screenies uit de lucht gehaald en kan ik de beta (nog) niet vinden. Voor meer up-to-date info, zie hier.
Disorderdonderdag 31 oktober 2002 @ 22:52
19 Screenshots.
Zo te zien op laag detail genomen..
Maar oh, wat word dit mooi zeg.
Disordervrijdag 1 november 2002 @ 00:06
En nog meer.
Iemand al succes met het vinden van de beta?
DiRtyvrijdag 1 november 2002 @ 00:12
nee helaas.

Wel een echte buzz. Hij lijkt er echt te zijn. En zo ineens.

Zou mooi zijn wanneer deze file doorsijpelt tot de regionen van mijn plek in de warez-voedselketen .

Disordervrijdag 1 november 2002 @ 00:13
Het is Halloween.
Zou het niet een beetje te toevallig zijn dat ie vandaag ineens tevoorschijn komt?
DiRtyvrijdag 1 november 2002 @ 00:15
Ha, zou kunnen inderdaad.

Maar als je toch bezig bent is het inderdaad een goede marketing strategie, de mensen 'warmhouden' tot aan de release. Terwijl ze afstand kunnen doen van de tekortkomingen. Hij is immers gelekt

Poogievrijdag 1 november 2002 @ 00:17
- edit -

[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 01-11-2002 00:51]

DiRtyvrijdag 1 november 2002 @ 00:19
- edit -

[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 01-11-2002 00:51]

kastanovavrijdag 1 november 2002 @ 00:44
- edit -

[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 01-11-2002 00:50]

Tijnvrijdag 1 november 2002 @ 00:50
Mensen, kijk even naar Strenger anti-warez beleid in Digital Corner (DIG) alsjeblieft. Verwijzingen naar warez wordt niet op prijs gesteld.

[edit] Alle directe verwijzingen zijn ge-edit en alle quotes hiervan zijn verwijderd. Niet meer doen aub.

[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 01-11-2002 00:53]

kastanovavrijdag 1 november 2002 @ 00:50
- edit -

[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 01-11-2002 00:52]

kastanovavrijdag 1 november 2002 @ 00:53
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 00:50 schreef Tijn het volgende:
Mensen, kijk even naar Strenger anti-warez beleid in Digital Corner (DIG) alsjeblieft. Verwijzingen naar warez wordt niet op prijs gesteld.
1 onderdeel van de policy waar ik wel rekening mee zal houden...

Excusez moi

Martin

kastanovavrijdag 1 november 2002 @ 00:54
FF ter info, ja, de beta circuleert op het internet...

Trouwens, mag ik ook niet verwijzen naar filmpjes óver de beta dan

Martin

Tijnvrijdag 1 november 2002 @ 00:55
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 00:53 schreef kastanova het volgende:

[..]

1 onderdeel van de policy waar ik wel rekening mee zal houden...

Excusez moi

Martin


No problem als het verder niet meer gebeurt
Tijnvrijdag 1 november 2002 @ 00:55
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 00:54 schreef kastanova het volgende:
FF ter info, ja, de beta circuleert op het internet...

Trouwens, mag ik ook niet verwijzen naar filmpjes óver de beta dan

Martin


Filmpjes zijn okay, maar niet de software zelf.
kastanovavrijdag 1 november 2002 @ 01:01
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 00:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Filmpjes zijn okay, maar niet de software zelf.


Naja, zoals ik dus al zei (), op Imesh is een ingame video van Doom III te vinden voor de mensen die nu nog niet geloven dat de beta uit is

Martin

DiRtyvrijdag 1 november 2002 @ 01:44
verwijs dan
Tijnvrijdag 1 november 2002 @ 01:44
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 01:44 schreef DiRty het volgende:
verwijs dan

Das dus juist niet de bedoeling.

DiRtyvrijdag 1 november 2002 @ 01:47
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 00:54 schreef kastanova het volgende:
Trouwens, mag ik ook niet verwijzen naar filmpjes óver de beta dan

prrrr


Disordervrijdag 1 november 2002 @ 09:14
Kut, zo te zien ben ik weer te laat geweest.
Forau_Diavolinavrijdag 1 november 2002 @ 10:21
Krijg je dit weer, mensen spelen de beta, zeggen dat het zuigt terwijl er nog volop aan het volledige spel gewerkt wordt.
Jammer dat de bedrijven die dingen niet binnen kunnen houden....


...

..

Ach who gives a fuck, laat eens zien die screens

Disordervrijdag 1 november 2002 @ 10:59
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 10:21 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Ach who gives a fuck, laat eens zien die screens
http://www.nl-team.nl/nuke/modules.php?name=News&file=article&sid=213
De meeste sites zijn al weer offline gehaald.
dikkebanaanvrijdag 1 november 2002 @ 13:29
Leuk dat veel mensen nu gaan klagen (iets wat gebeurd bij alle alpha versies) en dat dat erg bevorderend zal werken voor de programmeurs van D3..
Disordervrijdag 1 november 2002 @ 16:49
Wie weet waar je de uitgelekte versie kan halen, mag het adres uiteraard naar mij mailen: enter@softhome.net
Disordervrijdag 1 november 2002 @ 19:28
Verdomme, word de site waar ik aan het downloaden was offline gehaald. Ik zat op 62%..
Poogievrijdag 1 november 2002 @ 22:04
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 19:28 schreef Disorder het volgende:
Verdomme, word de site waar ik aan het downloaden was offline gehaald. Ik zat op 62%..
is dat toevallig die link die ik je toegemailt heb??

nou, ik heb hem in ieder geval helemaal binnen alleen da kutspel loopt veel te traag hier, 1 stap vooruit zetten en da ding begint al een kwartier te laden

btw mijn configuratie:

P4 1,4
128 Mb Rimm
asus geforce 2 GTS
5.1 live geluidskaart

denk dat het aan het geheugen ligt, helaas....

dikkebanaanvrijdag 1 november 2002 @ 22:19
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 22:04 schreef Poogie het volgende:
da kutspel
dikkebanaanvrijdag 1 november 2002 @ 22:20
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 22:04 schreef Poogie het volgende:
denk dat het aan het geheugen ligt, helaas....
En je vkaart..
Poogievrijdag 1 november 2002 @ 22:22
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 22:19 schreef dikkebanaan het volgende:

[..]


LOL
Poogievrijdag 1 november 2002 @ 22:23
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 22:20 schreef dikkebanaan het volgende:

[..]

En je vkaart..


die had met de 3dmark nog een redelijk hoge score, dus denk nie dat dat het probleem is
Disordervrijdag 1 november 2002 @ 22:30
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 22:23 schreef Poogie het volgende:

[..]

die had met de 3dmark nog een redelijk hoge score, dus denk nie dat dat het probleem is


Het ligt wel degelijk aan je videokaart.
John Carmack (God) heeft aangeraden dat je tenminste een flinke GeForce 3 in huis moet hebben. Wat eigenlijk geen schande is, aangezien het spel officiëel nog lang niet uit is, en tegen die tijd hebben velen van ons al een betere kaart.
Fliepkevrijdag 1 november 2002 @ 22:31
beta is echt gelekt, heb het toen straks bij een vriend van me gezien
Disordervrijdag 1 november 2002 @ 22:33
En?
Poogievrijdag 1 november 2002 @ 22:35
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 22:31 schreef Fliepke het volgende:
beta is echt gelekt
meen je dat??
Poogievrijdag 1 november 2002 @ 22:37
wanne gek zeg, zie nou ineens dat die file uitgepakt 1,05 Gb is

en dat voor een demo

Disordervrijdag 1 november 2002 @ 23:46
En ik heb 'm nog steeds niet..
Wil de rest van iedereen die nu probeert die file te downloaden via CuteFTP aub even van internet afgaan? Dank u..
Tijnvrijdag 1 november 2002 @ 23:47
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 23:46 schreef Disorder het volgende:
En ik heb 'm nog steeds niet..
Wil de rest van iedereen die nu probeert die file te downloaden via CuteFTP aub even van internet afgaan? Dank u..
Blijf alsjeblieft geen requests hier posten, Fok! werkt daar niet aan mee.

En het programma wat je gebruik om het te downloaden maakt niet echt uit

tecvrijdag 1 november 2002 @ 23:54
DeStedebouwer en ik hebben het net gespeeld... damn stijf van de stress

Dit spel ga je dus niet spelen snachts in het donker in je Remy. Maar euh weet iemand die code van die deur?

(op mijn p4 2,4 1 gig ram ti4200 draaide het trouwens redelijk, met meer dan 2 springbeesten ging ie flippen)

DeStedebouwerzaterdag 2 november 2002 @ 01:25
Zo is het maar net; maar na het inschakelen van de vertrouwde GOD mode waren ook de springbeesten een plakje keek voor onze opgevoerde shotgun.
teczaterdag 2 november 2002 @ 08:14
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 01:25 schreef DeStedebouwer het volgende:
Zo is het maar net; maar na het inschakelen van de vertrouwde GOD mode waren ook de springbeesten een plakje keek voor onze opgevoerde shotgun.
Inderdaad mijn kameraad
DeStedebouwerzaterdag 2 november 2002 @ 11:48
Nou, weet er misschien iemand de code van die deur? In het demofilmpje was het 123 maar die werkte niet.
Poogiezaterdag 2 november 2002 @ 21:02

nog ff een doom3 screentje, hier begon me pc te flippen....

Ceased2Bezaterdag 2 november 2002 @ 21:19
wacht wel tot ie uitkomt op de XBOX, spel is goedkoper dan de kosten om m'n pc te upgraden om het te kunnen spelen
Eikelbijterzaterdag 2 november 2002 @ 21:29
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 11:48 schreef DeStedebouwer het volgende:
Nou, weet er misschien iemand de code van die deur? In het demofilmpje was het 123 maar die werkte niet.
924.
DeStedebouwerzaterdag 2 november 2002 @ 22:01
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 21:29 schreef Eikelbijter het volgende:

[..]

924.


(noclipping aan werkt trouwens ook)
Vidrazaterdag 2 november 2002 @ 23:31
Die alpha is VET!!

Buggy, maar dat is logisch.....the graphics zijn 640*480 hoger kan niet maar echt zwaar cool...en gewoon meteen lekker veel wapens.

De geluidseffecten zijn ook supercool

KreKkeRzondag 3 november 2002 @ 20:49
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 23:31 schreef Vidra het volgende:
Die alpha is VET!!
Het is inderdaad een ALPHA!!!!

En geen beta, zoals ik heleboel mensen hoor zeggen

Disorderzondag 3 november 2002 @ 20:52
Maar hij is wel vet!
Op sommige momenten word ik zo bang dat mijn vinger bijna naar de escape-knop gaat.
Stalen zenuwen vereist.
StefanFMzondag 3 november 2002 @ 20:52
http://www.gamer.nl/nieuws/15274
TimberWolfmaandag 4 november 2002 @ 15:26
Quote uit het gesloten topic:
quote:
Op maandag 4 november 2002 07:07 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik denk dat jij 'm wel mooi gaat vinden hoor.
Ik heb 'm zelf ook gespeeld en ik vond 'm ontzettend spannend. Constant op het puntje van m'n stoel, die game ga ik kopen. Maar wat wil je dan? Lekker gekleurde, superverlichtte levels? Wat is er dan nog spannend aan?


Ik ben niet bang dat ik um niet 'mooi' ga vinden. Mooi is van ondergeschikt belang. Hij moet leuk zijn! De charme van doom1/2/ultimate was juist dat je relatief weinig donkere levels had, veel om op te schieten, en vaak te weinig ammo. De angst kwam van een lege kamer met een rocketlauncher in het midden, het weten dat als je dat ding zou pakken je omgeven zou kunnen worden door een horde wilde beesten.
Kruipdoorsluipdoor door gangetjes in de hoop dat er af en toe een monster uit springt kennen we al van quake. Dat is NIET leuk.
MasterDisastermaandag 4 november 2002 @ 15:54
quote:
Op maandag 4 november 2002 15:26 schreef TimberWolf het volgende:
Quote uit het gesloten topic:
[..]
Quake1 & 2 is toch wel errug amuserent hoor ik heb het een heletijd gespeeld eregister nogsteeds trouwens
(q1 welleswaar op OpenGL 1280x1024 )
Saltehmaandag 4 november 2002 @ 16:38
again :>
http://elektron.its.tudelft.nl/~seidle95/doom.jpg
http://elektron.its.tudelft.nl/~seidle95/doom1.jpg
t/m doom14.jpg
...
dikkebanaanmaandag 4 november 2002 @ 16:42
quote:
Op maandag 4 november 2002 16:38 schreef Salteh het volgende:
again :>
http://elektron.its.tudelft.nl/~seidle95/doom.jpg
http://elektron.its.tudelft.nl/~seidle95/doom1.jpg
t/m doom14.jpg
...
The requested URL /~seidle95/doom1.jpg was not found on this server.
LeT0Wmaandag 4 november 2002 @ 16:42
hier werkt doom 3 niet
als ik new game doe begint hij wat te laden en dan op een geven moment doet hij niets meer

ik draai windows XP
amd 1,4
asus gf2 mx
128mb ddr

dit zou toch wel een klein beeje moeten werken?
iemand die een oplossing weet

kastanovamaandag 4 november 2002 @ 16:44
quote:
Op maandag 4 november 2002 16:42 schreef LeT0W het volgende:
hier werkt doom 3 niet
als ik new game doe begint hij wat te laden en dan op een geven moment doet hij niets meer

ik draai windows XP
amd 1,4
asus gf2 mx
128mb ddr

dit zou toch wel een klein beeje moeten werken?
iemand die een oplossing weet


quote:
Doom III - Alpha 0.02 - E3 Demo

-------------------------------

Instructions

load the doom.exe

use the ~ key to get to the console (if you choose single player, game will crash)

you can load e3 demo maps 1-3 using one of the following commands:

map e3/e3_1

map e3/e3_2

map e3/e3_3


Martin
RAiDENmaandag 4 november 2002 @ 16:47
quote:
Op maandag 4 november 2002 16:42 schreef LeT0W het volgende:
hier werkt doom 3 niet
als ik new game doe begint hij wat te laden en dan op een geven moment doet hij niets meer
De NFO lezen:
quote:
º 4 - load doom.exe º
º 5 - press ~ for console (pressing sinlge player crashes) º
º 6 - Then enter the following ... º
º º
º map e3/e3_1 º
º map e3/e3_2 º
º map e3/e3_3 º
º º
º and if u ain't worked it out yet.. there is 3 maps .. º
º enter one of the above to load a map º
Disordermaandag 4 november 2002 @ 16:51
Vergeet de volgende ook niet: map e3/e3_intro, als je de prachtige intro wil zien.
The.PhantoMmaandag 4 november 2002 @ 17:22
quote:
Op maandag 4 november 2002 16:47 schreef RAiDEN het volgende:

[..]

De NFO lezen:
[..]


is het niet: there're 3 maps i.p.v there's 3 maps
Skull-splittermaandag 4 november 2002 @ 17:41
Iemand zin om een paar opgeslagen screenshots te mailen, en dus NIET links of dergelijke naar de Alpha?
StefanFMmaandag 4 november 2002 @ 18:11
hier nog wat

http://tomm.kuzniki.net/doom3.html

Disordermaandag 4 november 2002 @ 18:19
von_mansteinmaandag 4 november 2002 @ 20:05
quote:
Op maandag 4 november 2002 18:19 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]
ROFL
kastanovamaandag 4 november 2002 @ 20:22
quote:
Op maandag 4 november 2002 18:19 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]
Raad eens waar die rar vandaan komt

Martin

von_mansteinmaandag 4 november 2002 @ 20:36
Hier nog wat doomIII screenies:

Saltehmaandag 4 november 2002 @ 21:57
oops
mijn fout
Zo werkt ie wel
http://elektron.its.tudelft.nl/~seidle95/doom/doom1.jpg
:>
t/m doom14.jpg
...
[quote]

[Dit bericht is gewijzigd door Salteh op 05-11-2002 00:09]

StefanFMmaandag 4 november 2002 @ 22:49
quote:
Op maandag 4 november 2002 18:19 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]
zeer strak
Disorderdinsdag 5 november 2002 @ 00:02
quote:
Op maandag 4 november 2002 22:49 schreef StefanFM het volgende:

[..]

zeer strak


Dank U.
Je moet toch wat als je de rest van de tentamenweek vrij bent
popolondinsdag 5 november 2002 @ 00:22
'k Heb die alpha release ook, draait prima op mijn systeem.

Verdomde mooi gemaakt trouwens, scary

von_mansteindinsdag 5 november 2002 @ 18:33
Hier nog meert screens nu met Plasma Gun en BFG:

Plasmagun:

Doom3 BFG:

(alleen loopt game nu vast na het schieten van de BFG )

DaMSWerwoensdag 6 november 2002 @ 06:31

whoehoehahaha
Oscar.woensdag 6 november 2002 @ 10:48
bij mij loopt ie wel goed, maar ik ind er nou nisk bijzonders aan
heb trouwens een fix gedownload...maar ikzie geen verschil
GWDwoensdag 6 november 2002 @ 10:53
euh, ik heb die beta al ene week ofzo
vet mooi, real time shadows enz. prachtig gedaan, wordt een echte topper (qua graphics in iedergeval)
Aaidingwoensdag 6 november 2002 @ 10:58
quote:
Op woensdag 6 november 2002 10:48 schreef donald_dick het volgende:
bij mij loopt ie wel goed, maar ik ind er nou nisk bijzonders aan
heb trouwens een fix gedownload...maar ikzie geen verschil
Heb je al op de dozen gelet die op de rekken liggen? En die ton die van de trap af dendert? Er hangt echt een geavanceerde physics engine achter. En de schaduwen.

Dat doet UT2003 ze niet na. UT2003 maakt gebruik van methoden die al lang bestaan, maar 't ziet er nu beter uit omdat de gemiddelde gamer een videokaart heeft die meer details aan kan. Maar het principe van 't tekenen van die graphics is hetzelfde gebleven.

Dit is bij Doom3 verbeterd/anders/vernieuwd... zeg maar: de volgende stap. Over een jaar (of 2) gebruikt iedere game die methode... wedden?

TommydaSilvadonderdag 7 november 2002 @ 11:47
Mensen hebben het hier over een fix.....

Verklaar u nader..........

Disordervrijdag 8 november 2002 @ 13:11
Er is een fix online die er voor zorgt dat je het menu nu ook kan gebruiken, zonder dat ie crasht. De fix (die dus niet verwijst naar de alpha, Mods) is te verkrijgen op het forum van www.doom3.dk
JayAvengervrijdag 8 november 2002 @ 14:09
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 01:01 schreef kastanova het volgende:

[..]

Naja, zoals ik dus al zei (), op Imesh is een ingame video van Doom III te vinden voor de mensen die nu nog niet geloven dat de beta uit is

Martin


Wauw, wat gaaf Martin!

Jaytje

CreativeMindvrijdag 8 november 2002 @ 23:21




















[Dit bericht is gewijzigd door CreativeMind op 08-11-2002 23:28]

Knakkerzaterdag 9 november 2002 @ 02:58
Heeft iemand de controls uitgevogeld? Ik kan nergens een move forward knop vinden bij de A (achteruit), S (strafe links) en D (strafe rechts) in de buurt. Je kan wel pijltje naar voren gebruiken, maar de pijltjestoetsen zijn turn ipv strafe, dus dat is debiel.

Iemand een idee

Aaidingzaterdag 9 november 2002 @ 09:54
Zoek naar doom.config (iod; heb 'm niet geïnstalleerd hier op 't werk, sorry ) in je Doom_III dir.
Skull-splitterzaterdag 9 november 2002 @ 10:40
Vindt iemand het gek dat ik nog even mijn AMD 1200Mhz dondervogel hou tot dit ding ECHT voor de deur staat, en intussen flink ga sparen voor een algehele (CPU, MoBo, soundcard, memory en natuurlijk de plaatjesplank) upgrade?
-mainframe-zaterdag 9 november 2002 @ 11:19
laat de john's & romero, de boel eerst maar ff fine tunen, en dan zie ik wel verder ...
Disorderzaterdag 9 november 2002 @ 11:44
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 11:19 schreef -mainframe- het volgende:
laat de john's & romero, de boel eerst maar ff fine tunen, en dan zie ik wel verder ...
Romero werkt al jaren niet meer voor ID
Skull-splitterzaterdag 9 november 2002 @ 11:53
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 11:19 schreef -mainframe- het volgende:
laat de john's & romero, de boel eerst maar ff fine tunen, en dan zie ik wel verder ...
Wat zeg ik nou? Als dit ding uitkomt, over minstens 6 maandjes, hoogst waarschijnlijk meer dan dat dus, zijn er legio nieuwe dingen op de gebieden die ik net noemde te krijgen, dus koop ik DAN pas het nieuwste vant nieuwste, omdat het nu gewoon geen zin heeft
Counselormaandag 11 november 2002 @ 10:14
Skull-splitterzondag 17 november 2002 @ 23:22
Gisteren omwege een treinreis van 2 uur maar weer eens een PCZB gekocht, en DAMN, de screens die daar in staan zijn zeeeeer nachtmerrie-waardig
Disorderdinsdag 3 december 2002 @ 16:31
En nog een screenshot erbij. Ditmaal ingescand uit een gameblad.
Er waren al geruchten dat de chainsaw terug zou zijn, maar nu lijkt het echt bevestigd

Disorderdinsdag 3 december 2002 @ 19:11
Niemand geïnteresseerd?
Notorious_Roydinsdag 3 december 2002 @ 19:34
We zijn sprakeloos...
Disorderdinsdag 3 december 2002 @ 20:08
Nouja, toch nog iemand dan..
Skull-splitterdinsdag 3 december 2002 @ 22:48
Dan gaat skull even scannen donderdag uit de PCZB
-F-woensdag 4 december 2002 @ 10:38
Dit spel gaat mij een nieuwe Video kaart kosten
Skull-splitterwoensdag 4 december 2002 @ 11:42
quote:
Op woensdag 4 december 2002 10:38 schreef -F- het volgende:
Dit spel gaat mij een nieuwe Video kaart kosten
ik vrees wel meer dan dat, maar daarom zie vorige pagina
#ANONIEMwoensdag 4 december 2002 @ 11:45
quote:
Op woensdag 4 december 2002 10:38 schreef -F- het volgende:
Dit spel gaat mij een nieuwe Video kaart kosten
boeit me niet.... was ik toch van plan om te gaan halen
Damn, dat spel moet ik hebben!
damienfromhellwoensdag 4 december 2002 @ 19:30
Wat een kutspel lijkt me dat
Maar wanneer zijn ze van plan om het te releasen want het ziet er erg bruut uit eindelijk weer een goede single player shooter
Skull-splitterwoensdag 4 december 2002 @ 21:06
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:30 schreef damienfromhell het volgende:
Wat een kutspel lijkt me dat
Maar wanneer zijn ze van plan om het te releasen want het ziet er erg bruut uit eindelijk weer een goede single player shooter
Jij hebt Splinter Cell voor het gemak even overgeslagen? Of AvP2, of MOH?

Mooie graphics, lekker geluid, het moet haast filmlike zijn

-Dark_VisioN-vrijdag 6 december 2002 @ 04:47
Whaaa net voor het eerst gespeeld, ziet er op z'n zachtst gezegd erg goed uit! Op een resolutie van 1024x768 met alles high een gemiddelde fps van tussen de 15 en 20, toch aardig aangezien ik maar een AMD 1100 Mhz met 392mb geheugen en een GeForce2 Ti videokaart heb, met het nodige tweak-werk en met de gedachte dat het nog maar een Alpha versie is moet het toch helemaal goed komen met deze game. Ik ga het zo op 800x600 proberen.

ps. de sfeer is echt ongelooflijk!!!

-F-vrijdag 6 december 2002 @ 09:38
hoe kom je aan die alpha versie
American_Nightmarevrijdag 6 december 2002 @ 11:40
Die Alpha is echt VEEEET. Beeld en geluid zijn onge-evenaard goed! Dit wordt 't eerste spel sinds tijden dat weer ECHT eng is!

Beetje balen dat ik gewend ben om FPS's met inverted mouse te spelen. Die functie zit nog niet in de alpha volgens mij, dus als ik omlaag wil kijken kijk ik omhoog en andersom

-Dark_VisioN-vrijdag 6 december 2002 @ 16:17
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 09:38 schreef -F- het volgende:
hoe kom je aan die alpha versie
je hebt mail
Skull-splittervrijdag 6 december 2002 @ 20:05
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:17 schreef -Dark_VisioN- het volgende:

[..]

je hebt mail


moi is ook benieuwd maar mag eigenlijk niet vragen
Swetseneggervrijdag 6 december 2002 @ 20:18
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 16:17 schreef -Dark_VisioN- het volgende:

[..]

je hebt mail


OE!
pleasepleaseplease


* Swetsenegger gaat komende zomer sowieso compleet nieuwe PC kopen

Tegen die tijs zitten we wel ruim boven de 3 gig, leuke GF FX erin, en 512 MB's snel geheugen...
Dan trek ik 'm wel.

Direkt maar een 17" tft erbij kopen dan

Skull-splittervrijdag 6 december 2002 @ 20:34
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

OE!
pleasepleaseplease


* Swetsenegger gaat komende zomer sowieso compleet nieuwe PC kopen

Tegen die tijs zitten we wel ruim boven de 3 gig, leuke GF FX erin, en 512 MB's snel geheugen...
Dan trek ik 'm wel.

Direkt maar een 17" tft erbij kopen dan


Erm, 19 inch en daarboven, NIETS lager

Ik wacht voorlopig nog even met een PC kopen, tot dit schatje uit is

popolonvrijdag 6 december 2002 @ 20:35
Hij is echt goed.

Scary game.

AlvaKvrijdag 6 december 2002 @ 20:37
Dit gaat m'n TNT2 Ultra zeker niet trekken op een TB1200?

Maar 't ziet er op z'n zachtsgezegd erg leuk uit.

Saltehzaterdag 7 december 2002 @ 00:45
quote:
Beetje balen dat ik gewend ben om FPS's met inverted mouse te spelen. Die functie zit nog niet in de alpha volgens mij, dus als ik omlaag wil kijken kijk ik omhoog en andersom
m_pitch en/of m_yaw veranderen geloof ik..
van 0.22 naar -0.22

Doom 3 is er hier nu even af, anders ahd ik ff beter gekeken..
gewoon ff proberen, en anders stuuf je die doom3.cfg maar
...

Skull-splitterzaterdag 7 december 2002 @ 10:53




Sorry voor de crappy kwaliteit, apparatuur hier op de zaak laat te wensen over (en dat is kwalijk voor een copyshop)

Disorderzaterdag 7 december 2002 @ 12:04
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 10:53 schreef Skull-splitter het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Sorry voor de crappy kwaliteit, apparatuur hier op de zaak laat te wensen over (en dat is kwalijk voor een copyshop)


Vette scans, maar ik had ze zelf ook al gezien in een ander blad. Die derde is trouwens de vernieuwde Archvile, die er eerst dus zo uitzag.

Die laatste scan doet het trouwens niet..

Darth-Vaderzaterdag 7 december 2002 @ 13:32
Lekker angstaanjagend, die donkere scenes!

Het zal al vakeg gevraagd zijn, maar wat worden de systeemeisen ongeveer?

-Dark_VisioN-zaterdag 7 december 2002 @ 14:22
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 20:05 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

moi is ook benieuwd maar mag eigenlijk niet vragen


quote:
Op vrijdag 6 december 2002 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

OE!
pleasepleaseplease


* Swetsenegger gaat komende zomer sowieso compleet nieuwe PC kopen

Tegen die tijs zitten we wel ruim boven de 3 gig, leuke GF FX erin, en 512 MB's snel geheugen...
Dan trek ik 'm wel.

Direkt maar een 17" tft erbij kopen dan


jullie hebben allebei mail
Skull-splitterzaterdag 7 december 2002 @ 17:39
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 14:22 schreef -Dark_VisioN- het volgende:

[..]


[..]

jullie hebben allebei mail


jij ook....
-Dark_VisioN-zaterdag 7 december 2002 @ 17:58
quote:
Kan helaas niet inloggen
server is nu idd vol gewoon blijven proberen
Skull-splitterzaterdag 7 december 2002 @ 18:57
Vanacht nog maar eens proberen dan
Skullzaterdag 7 december 2002 @ 21:33

Motion blur in actie. Zal de realiteit van het beeld ten goede komen.

Ajax_masterzaterdag 7 december 2002 @ 21:37
dam wat mooi!!

Volgens mij heb je al een geoforce 4 minimaal nodig om deze screenies te bekijken

BierKoningzaterdag 7 december 2002 @ 21:41
Is het ook al zon beetje bekend wat voor systeem eisen er zijn? En dan niet alleen maar de megaste eisen noemen, want ze maken heus geen spel die alleen op een radeon 9700 draait neem ik aan...

Ikzelf heb een p4 2.4, 512 ddr, gf4 ti 4400, daar draait het wel op toch?

Skullzaterdag 7 december 2002 @ 21:49
Het komt zonder kwaliteitsverlies naar de xbox dus ik hoef me nergens druk om te maken.
Skull-splitterzaterdag 7 december 2002 @ 21:58
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 21:49 schreef Skull het volgende:
Het komt zonder kwaliteitsverlies naar de xbox dus ik hoef me nergens druk om te maken.
Kweetniet, misschien koop ik hem wel dubbel
Wer-Al_Zwowezondag 15 december 2002 @ 01:20
Weet iemand misschien welke vijanden uit Doom 1 en 2 terug keren?
apengekzondag 15 december 2002 @ 13:54

met mn radeon 9700 PRO

Trance4Everzondag 15 december 2002 @ 15:58
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 21:37 schreef Ajax_master het volgende:
dam wat mooi!!

Volgens mij heb je al een geoforce 4 minimaal nodig om deze screenies te bekijken


Hij doet het ook op mn GF1 hoor, zelfs speelbaar
Disorderzondag 15 december 2002 @ 16:14
quote:
Op zondag 15 december 2002 01:20 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Weet iemand misschien welke vijanden uit Doom 1 en 2 terug keren?
Bevestigd zijn in ieder geval Pinky (Bulldemon), Revenant, Archvile, Hellknight, Imp, Zombiesoldaten en er zijn al sketches opgedoken van een Arachnotron/Spider Mastermind (moeilijk te zien op artwork), Lost Souls en dat was het wel zo'n beetje.
apengekzondag 15 december 2002 @ 18:53
weet iemand hoe je die fps boven in de hoek krijgt??????
Skull-splitterzondag 15 december 2002 @ 23:50
quote:
Op zondag 15 december 2002 15:58 schreef Trance4Ever het volgende:

[..]

Hij doet het ook op mn GF1 hoor, zelfs speelbaar


Yeah, maar de alpha is standaard ingesteld op, schrik niet, low-res textures Bovendien draait ik hem hier op een AMD 1200 + 320 MB RAM + een Radeon 8500, en hij draait maar matig hoor...
apengekdinsdag 17 december 2002 @ 22:58
nog nieuwe... als iemand er meer wil zeg het maar...
Disorderzaterdag 1 februari 2003 @ 19:15
Ik heb een nieuw screenshot uit een magazine weten te bemachtigen.
Ik zou 'm hier natuurlijk kunnen laten zien, maar dat is in strijd met de policies, of niet?
Djaserzaterdag 1 februari 2003 @ 20:15
He baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, Doom !!!:r.
Skull-splitterzaterdag 1 februari 2003 @ 22:01
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 19:15 schreef Disorder het volgende:
Ik heb een nieuw screenshot uit een magazine weten te bemachtigen.
Ik zou 'm hier natuurlijk kunnen laten zien, maar dat is in strijd met de policies, of niet?
Gewoon posten, als het niet mag horen we het wel...

Anders kun je me gewoon even mailen

Skull-splitterzaterdag 1 februari 2003 @ 22:05
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 20:15 schreef Djaser het volgende:
He baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, Doom !!!:r.
Tijd voor je bedje....

(al moet ik zeggen dat ZELFS Doom3 het spaans benauwd gaat krijgen met games als Unreal2, Stalker ("Klassieke" render technieken: poly's, belichting en textures) en Far Cry (mooie crossbreed van poly-power, super AI, bumpmapping technieken, shaders, belichting, etc.)

Disorderzondag 2 februari 2003 @ 03:06
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 22:01 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Gewoon posten, als het niet mag horen we het wel...

Anders kun je me gewoon even mailen


Mocht dit weggehaald worden, mail me dan even dat je het bestand wil (enter@softhome.net). Ik doe dit niet bij iedereen..

Disordermaandag 7 april 2003 @ 11:50
*KICK*

Wired magazine heeft in de April editie nieuwe Doom III screens. Heeft iemand 'm al gekocht/gezien?

Strolie75maandag 7 april 2003 @ 12:20
Titel verandert.
apengekmaandag 7 april 2003 @ 13:36
ik wil ook weer graag spelen!! HINT
Oscar.maandag 7 april 2003 @ 13:40
Microsoft wil Doom III als Xbox exclusive
In de laatste editie van Wired Magazine staat een uitgebreid artikel over Doom III, het langverwachte grafisch mirakel van id Software. En in dit artikel worden een aantal nieuwe, interessante dingen over het spel onthuld. Het meest opzienbarende is wellicht dat Microsoft een bom duiten aan id Software geboden heeft om hen ervan te overtuigen om van Doom III een Xbox exclusive titel te maken. Carmack heeft echter altijd veel heil gezien in multiplatform opereren en denkt nog na over het aanbod.

The latest issue of the Wired print magazine has a new article on the development of Doom III, id Software's upcoming and latest game in their celebrated first person shooter series. Among the more interesting tidbits in the article: Microsoft is offering lots of money to id to make an exclusive Doom III Xbox port (id hasn't decided yet if they will do so) and in addition to the already announced multiplayer add-on there will also be a single player mission pack for Doom III. There is also the possiblity of a program that could generate unique Doom III levels on the fly, according to the article.


Verder is er te lezen dat er mogelijk een programma bij Doom III komt dat on the fly levels voor het spel zal kunnen genereren. Of Doom III oneindig veel spelplezier op de Xbox gaat worden of dat dit alles op een sisser uitloopt zullen we binnen afzienbare tijd te weten komen.

Bron: Gamers.nl

whahahahahahahhahahaha
let it happen!!!!!

keeskonijnmaandag 7 april 2003 @ 13:58
Exclusief onder de consoles ja.
Voor de PC komt ie zowiezo uit. Alleen de PS2 en de GC krijgen hem mischien niet...
Geeft niet want op de xbox zal het er goed uit zien, de andere consoles missen de kracht ervoor.
apengekmaandag 7 april 2003 @ 14:00
quote:
Op maandag 7 april 2003 13:58 schreef keeskonijn het volgende:
Exclusief onder de consoles ja.
Voor de PC komt ie zowiezo uit. Alleen de PS2 en de GC krijgen hem mischien niet...
Geeft niet want op de xbox zal het er goed uit zien, de andere consoles missen de kracht ervoor.
nee helemaal exculsief voor de xbox!! dus niet voor de pc!
Tinus1983maandag 7 april 2003 @ 14:04
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:00 schreef apengek het volgende:

[..]

nee helemaal exculsief voor de xbox!! dus niet voor de pc!


dat laat ID software dus nooit gebeuren he... aan de PC markt is 100x meer te verdienen dan die 15 jarige krantenjongens met XBOX
apengekmaandag 7 april 2003 @ 14:06
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:04 schreef Tinus1983 het volgende:

[..]

dat laat ID software dus nooit gebeuren he... aan de PC markt is 100x meer te verdienen dan die 15 jarige krantenjongens met XBOX


maar de lui met een pc kopieren wel flink! en MS heeft aardig veel geld... dus we wachten af
Bart9rulezmaandag 7 april 2003 @ 14:13
Zou k Doom III kunnen draaien op mijn pc?? P4 2.6 Ghz, 512 mb ddr-ram, ATI radeon 9000 128 mb.... Ik ben een btje bezorgd om me videokaart, voor de rest lukt t denk k wel :p Kan iemand mij trouwens ff een site mailen waar k die beta kan vinde ??
apengekmaandag 7 april 2003 @ 14:20
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:13 schreef Bart9rulez het volgende:
Zou k Doom III kunnen draaien op mijn pc?? P4 2.6 Ghz, 512 mb ddr-ram, ATI radeon 9000 128 mb.... Ik ben een btje bezorgd om me videokaart, voor de rest lukt t denk k wel :p Kan iemand mij trouwens ff een site mailen waar k die beta kan vinde ??
alleen die videokaart weet ik niet... de rest is wel oke ik moet em ook weer hebben (dat spel dan he )

[Dit bericht is gewijzigd door apengek op 07-04-2003 16:38]

Oscar.maandag 7 april 2003 @ 14:27
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:04 schreef Tinus1983 het volgende:

[..]

dat laat ID software dus nooit gebeuren he... aan de PC markt is 100x meer te verdienen dan die 15 jarige krantenjongens met XBOX


op de pc makrt word 100 x meer gekopieerd en bill heeft big bucks
Djasermaandag 7 april 2003 @ 15:36
houd het op de Xbox
Disordermaandag 7 april 2003 @ 18:46
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:00 schreef apengek het volgende:

[..]

nee helemaal exculsief voor de xbox!! dus niet voor de pc!


Goed lezen, er staat 'port'. Wat dus betekend dat ie voor de volle 100% voor de pc uitkomt, en misschien alleen op de X-box onder de consoles (wat eigenlijk al min of meer bekend was).
ShadoW17maandag 7 april 2003 @ 18:54
quote:
Op maandag 7 april 2003 18:46 schreef Disorder het volgende:

[..]

Goed lezen, er staat 'port'. Wat dus betekend dat ie voor de volle 100% voor de pc uitkomt, en misschien alleen op de X-box onder de consoles (wat eigenlijk al min of meer bekend was).


Ja indd, dat kan gewoon niet dat dit spel alleen op xbox uitkomt. Trouwens zoveel behoefte heb ik niet aan deze game. Kan ik me niet echt mee bezig houden.
errdinsdag 8 april 2003 @ 18:00
quote:
Op maandag 7 april 2003 18:46 schreef Disorder het volgende:

[..]

Goed lezen, er staat 'port'. Wat dus betekend dat ie voor de volle 100% voor de pc uitkomt, en misschien alleen op de X-box onder de consoles (wat eigenlijk al min of meer bekend was).


*gerustgesteld*

Ik heb nog wel speciaal een nieuwe videokaart aangeschaft voor dit spel, wellicht wat vroeg, maar toch...

Captain-Americadinsdag 8 april 2003 @ 21:35
Wanneer komt die nu eigenlijk uit dan?
Skull-splitterdinsdag 8 april 2003 @ 22:39
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 18:00 schreef err het volgende:

[..]

*gerustgesteld*

Ik heb nog wel speciaal een nieuwe videokaart aangeschaft voor dit spel, wellicht wat vroeg, maar toch...


Mag ik even vragen welk model?
V.woensdag 9 april 2003 @ 10:01
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:13 schreef Bart9rulez het volgende:
Zou k Doom III kunnen draaien op mijn pc?? P4 2.6 Ghz, 512 mb ddr-ram, ATI radeon 9000 128 mb....
Ik mag toch hopen van wel...

Wat zouden ze willen, daar bij Id, denk je? Jaren aan een spel werken dat door 100 mensen gespeeld zal worden?

V.

errwoensdag 9 april 2003 @ 20:34
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 22:39 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mag ik even vragen welk model?


Ati Radeon 9500pro
Skull-splitterwoensdag 9 april 2003 @ 20:38
quote:
Op woensdag 9 april 2003 20:34 schreef err het volgende:

[..]

Ati Radeon 9500pro


Met gamek, eh, gemak

En jah, bij iD software hebben ze de eigenschap voor het tijdperk hoge eisen in te stellen Dat heet namelijk visie

Disorderdonderdag 10 april 2003 @ 11:53
Allerlei leuke en interessante berichten over id Software en Doom III in het nieuwe Wired magazine. Hier volgt een korte samenvatting:
quote:
Id Software employees play office football to release some tension.

Id Software employees are getting hurt playing these games.
(Kenneth Scott has a splint on 2 fingers, while Tim Willits has a
thigh full of busted capillaries from the exact same game)

Id Software art geniuses scanned Willits' wound which will appear
on a skin in Doom 3.

Wired Magazine reports that the video game industry is a $10.8 billion
a year industry.

Doom 3 is not expected out until the fall.

The Doom franchise, counting the first two titles and some of the mission packs, comes to a total of somewhere around $108 million. Wired magazine assumes nVidia still dominates the video card industry.

Wired makes note of the rumors floating that Doom 3 could be Carmacks last "major" work.

In fifth grade, Carmack went to a TRS-80 programming course.

Carmack was caught stealing a Apple II at age 14.

Carmack is caught once again and quoted as claiming the gaming details will pass Hollywood CGI videos. (In which he has replaced the outdated "Toy Story" with the latest Monsters Inc. video)

Wired says Carmack will be obsolete as game engines are updated at a more steady pace--"Incrementally instead of in great, creative leaps."

Carmack states that real-time rendering will be so dynamic that animators will be able to produce films using game engines. Much like Fountainhead Entertainment's T.V. Series Sidrial, which uses a heavily modified Quake 3 engine.

Soon after Quake 3: Arena was finished in early 2000, Carmack presented the idea of developing Doom 3. However, most id employees just gave him a blank stare. Others wanted to make Doom 3 a "sure-fire hit, not some futuristic environment the market might not embrace."

The Quake 3 engine license goes for a $250,000 flat fee along with a
royalty from the licenser.

Todd Hollenshead says, engine licensing accounts for 20% of id
Software's revenue.

Some of Carmack's everyday wear includes jeans and an
AMD T-Shirt.

Carmack drinks Diet Coke while programming.

Microsoft is continuing to work with id Software trying
to get them to hold the PC version until an Xbox port
is done. Id, so far, hasn't announced their decision on
the subject.

Tim Willits says, "We want to scare people."

"You do that by surprising people. And you do that by grossing them out."

One of the main items John Carmack is working on in Doom 3 is to reduce the ability to see where action events are going to take place. What Carmack refers to as "the Hanna-Barbera effect". (Monsters busting through walls, etc.)

One of Doom 3's mission tidbits includes the player finding a scientist prisoner who will help you find the path to the
gates of hell.

An example of a scare tactic is given as you are creeping past a room with a zombie chowing down on some scientist brains, an Imp crashing through the grated floor below and starting to launch fireballs.

To predict the type of hardware that will be available at game completion, id Software goes out and purchases the best possible hardware at the beginning of game development and plans for users to have that hardware by the release date of the game.

There's talk about real-time lighting algorithms to render, shadow casting on a monsters skin and even a fluorescent light reflecting off the teeth of the chain saw.

ATI still denies that they leaked the Doom 3 Alpha demo back in November.

Mention was made of Carmack creating an algorithm to reduce a 500,000 polygon character down to 2,000 polygons for the Level of Detail setting when the same character is viewed at a distance.

Carmack will demo a much more advanced version of Doom 3 at this year's Quakecon, than that of what was seen at last years E3.

"Doom 3 will spawn spin-offs: a mission pack with more single player features, a multiplayer expansion, add-on, possibly a program to dynamically render unique new levels on the fly."

Carmack says, Doom 3 won't be his last game engine, but don't expect a new engine every few years like before.


Bron: http://www.ownt.com/specials/2003/doom3/doom3.shtm
Strolie75donderdag 17 april 2003 @ 10:38
Artikel uit de Wired van deze maand.
quote:
Prepare to Meet Thy Doom

John Carmack's game engines set the standard for PC graphics - and legions of gamers and the industry love him for it. Now he's brought the world to the brink of Doom III.

By David Kushner

"How are the fingers?" coder Jim Dosé asks artist Kenneth Scott, as they stand in the kitchen of id Software's Mesquite, Texas, headquarters. "Shattered," Scott replies wearily, waving a splint - the result of a rare office football game played to ease tension. But he'll type with the eight digits that work. Lead designer Tim Willits hobbles in with a thigh of busted capillaries from the same game. The art guys just scanned his wound to use as skin for a monster.


ID Software
These days, the employees at id need to play with pain. They're hard at work on Doom III, which is already a shoo-in for event of the year in the $10.8 billion videogame industry, even though it's not expected out until fall. In the dozens of times I've come here to research Masters of Doom, my book about John Carmack and his ex-partner, John Romero, I've never seen id's office as focused as it is now. There are no CDs whizzing into walls like Frisbees. No keyboards being hammered during Quake III marathons. No screams of the traditional shooter deathmatch taunt, "Suck it down!" Right now, the only things being sucked down are the brownies and coffee in the kitchen - a caffeine-sugar slammer to fortify the troops for yet another late night.

A $108 million brand (counting the first two titles and various expansion packs), Doom napalmed the path for everything that followed: the first-person shooter action of Halo, the Internet play of EverQuest, the ultraviolence of Grand Theft Auto III. Doom was the first product to invite gamers to get under the hood and fiddle around with accessible, adaptable code that allowed for modifications, or mods, and there are versions based on everything from Star Wars to Aliens. As Doom and its successors became gaming standards, companies like Valve and Raven licensed id's graphics engines to create their own shooters.

Like the original, Doom III casts the player as a lone space marine in a Martian military base where a group of scientists have unwittingly opened a portal to hell. But it's hardly a rehash. The new game sets a benchmark for computer graphics, just as so many of Carmack's innovations have done in the decade since id released the first Doom. By ushering in the age of 3-D acceleration with Quake in 1996, Carmack all but invented the graphics card industry currently dominated by Nvidia. Today, at a time when few applications stretch the capabilities of a $500 PC, Carmack creates programs that require high-end systems. "Carmack's games always push the envelope," says David Kirk, chief scientist at Nvidia. "Doom III is the harbinger of technology to come."

These days, the game is also the harbinger of all-nighters. During slow times, Carmack, who builds high-powered rockets with pet project Armadillo Aerospace in his spare time, leaves at 2 am (he usually arrives around noon). The hard work is paying off. A mere demo was Best of Show at last year's Electronic Entertainment Expo. Rumors abound that this could be Carmack's last major work. Doom III, says Matt Helgeson, senior editor of Game Informer, "has slightly lower expectations around it than the second coming of Jesus."

The brownies vanish. The coffee drains. The pressure resumes. As level designer Christian Antkow says, "We cannot fuck this up."

From the day his mother took him for a TRS-80 programming course when he was in the fifth grade, John Carmack dedicated himself to creating compelling computer graphics. After being thrown into a juvenile home for stealing an Apple II at age 14, he took the opportunity to create Wraith, a sprawling role-playing game that emulated the ambitious Ultima franchise. In 1990, while working at Softdisk, the Shreveport, Louisiana-based software company where he met his future id partners, the 19-year-old Carmack figured out how to bring side-scrolling to the PC so he could re-create the arcade action of Super Mario Brothers 3. He used the same breakthrough on id's first best-seller, Commander Keen.

Since then, Carmack has written a new graphics engine for almost every product he's developed. In an essentially visual medium, the graphics engine - the core code that determines how images are displayed on the screen - is the brain of any game. And with each new engine, Carmack's achieved a higher level of immersion and realism. He's a hero among coders for particularly elegant programming that pushes the limits of hardware.

In 1991, coding a game called Hovertank, Carmack faced a challenge no programmer had yet tackled: how to get a computer to quickly render a three-dimensional world from a first-person perspective. Previous games wasted processor power by having the computer draw all the walls within range of a character, whether they're in his field of vision or not; Carmack's breakthrough was to instruct the machine to draw only what the player would see from his point of view. It was the original first-person shooter. Two years later, Doom introduced variable floor and ceiling heights and walls without 90-degree angles. It was another step toward graphical immersion, giving players the feeling they had been dropped into the game.

With Quake, released in 1996, Carmack went to the next level. Another first-person shooter, it pioneered three-dimensional polygonal characters as well as a more fluid 3-D world that let players see in any direction. "I would spend time just looking down at a corner inside the game," Carmack recalls, "just walking around, feeling the world is solid, it's really there." Quake III Arena added further refinements, including curved surfaces and colored lighting.

For years, games have been racing to catch up to the visual standards of animated films. Before long, Carmack says, game graphics will rival Monsters, Inc. in their detail. When that happens, technical advances in games will proceed at Hollywood's more measured pace - incrementally instead of in great, creative leaps. Innovators will focus on optimizing existing code, and major revisions will happen less frequently. In effect, Carmack will be obsolete. "There's a real chance that the next-generation rendering engine will be a stable, mature technology that lasts in more or less its basic form for a long time," he says. "Programmers will move from being engine coders to being technical directors in the Pixar style."


Disorderdonderdag 17 april 2003 @ 11:31
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:38 schreef Strolie75 het volgende:
Artikel uit de Wired van deze maand.
[..]
Klinkt goed, hopelijk bedoelen ze met die SP-pack een paar Doom II stijl levels. Het lijkt me echt mooi om in een vernietigde stad met rokende gebouwen, lijken op straat en brandende huizen een co-op oorlog te voeren tegen demonen.
Skull-splittervrijdag 18 april 2003 @ 00:13
quote:
Op donderdag 17 april 2003 11:31 schreef Disorder het volgende:

[..]

Klinkt goed, hopelijk bedoelen ze met die SP-pack een paar Doom II stijl levels. Het lijkt me echt mooi om in een vernietigde stad met rokende gebouwen, lijken op straat en brandende huizen een co-op oorlog te voeren tegen demonen.


Psst, Doom3 moet het juist meer van de creepy sfeer ipv eindeloze slachtingen hebben
Disordervrijdag 18 april 2003 @ 00:45
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 00:13 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Psst, Doom3 moet het juist meer van de creepy sfeer ipv eindeloze slachtingen hebben


Weet ik, maar het idee van coop-missie in een kapotgeschoten stad tegen Demonen van Doom vind ik über-über-übergeil!! Stel je het volgende eens voor, een nachtelijk stadsbeeld. Een verlaten kruispunt met slechtverlichte plekken. Maar dan aangevuld met plasmarifles, Barons of Hell, Imps, Pinky's en een Cyberdemon in gevecht met jouw 10 overige teammaten. Overal vlammen, explosies, vuurgevechten, aaaahhhh.. Heerlijk

-edit- Een beetje alá die Terminator 2 intro dus eigenlijk, qua sfeer.

[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 18-04-2003 00:52]

Skull-splittervrijdag 18 april 2003 @ 08:37
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 00:45 schreef Disorder het volgende:

[..]

Weet ik, maar het idee van coop-missie in een kapotgeschoten stad tegen Demonen van Doom vind ik über-über-übergeil!! Stel je het volgende eens voor, een nachtelijk stadsbeeld. Een verlaten kruispunt met slechtverlichte plekken. Maar dan aangevuld met plasmarifles, Barons of Hell, Imps, Pinky's en een Cyberdemon in gevecht met jouw 10 overige teammaten. Overal vlammen, explosies, vuurgevechten, aaaahhhh.. Heerlijk

-edit- Een beetje alá die Terminator 2 intro dus eigenlijk, qua sfeer.

[afbeelding]

[afbeelding]


Mmmm, leuk idee jah, maar ik denk dat je dat met de Doom3 engine kunt schudden, gezien het ding echt indoor gebasseerd is....
Disordervrijdag 18 april 2003 @ 10:46
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 08:37 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mmmm, leuk idee jah, maar ik denk dat je dat met de Doom3 engine kunt schudden, gezien het ding echt indoor gebasseerd is....


Ik denk dat dat een misverstand is. Niemand van id Software heeft zelf ooit gezegt dat het een indoorengine is en er zullen ook wat buitenlevels in Doom III zitten. Waar dat toch vandaan is gekomen weet ik nog steeds niet. Al zou het best eens zo kunnen zijn dat hij 'wat meer' geschikt is voor indoor. Misschien kunnen ze 'm daarna wat tweaken zodat het wel meer geschikt wordt voor outdoor.
Skull-splittervrijdag 18 april 2003 @ 15:28
Ben gewoon bang dat ie outdoor gewoon niet goed genoeg kan renderen, meer niet
Disordervrijdag 18 april 2003 @ 15:46
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Ben gewoon bang dat ie outdoor gewoon niet goed genoeg kan renderen, meer niet
Ja ik ook een beetje. Maar niet voor de outdoorlevels van het spel zelf. Dat zullen ze net zo lang tweaken tot het als een trein loopt. Ik hoop alleen dat mijn droom (outdoorgevechten in kapotte stad met demonen) nog wel gerealiseerd gaat worden.. Ooit.
Skull-splittervrijdag 18 april 2003 @ 17:14
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:46 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ja ik ook een beetje. Maar niet voor de outdoorlevels van het spel zelf. Dat zullen ze net zo lang tweaken tot het als een trein loopt. Ik hoop alleen dat mijn droom (outdoorgevechten in kapotte stad met demonen) nog wel gerealiseerd gaat worden.. Ooit.


We zullen zien, ik hoop iig nog op een shooter ala "skynet" (antiek slecht spel met terminators) waarin het allemaal WEL goed eruitziet en dito klinkt...

Om in de gaten te houden: http://dynamic.gamespy.com/~polycount/ubb/Forum2/HTML/006558.html?00010

Disorderzaterdag 26 april 2003 @ 12:45
Dit stond gisteren trouwens op Gamespy:
quote:
Kick-Ass Teasers: Tomorrow, we've got exclusive details on a new game that will have RPG fans drooling in their sleep. On Monday, we begin a 3-part series with DOOM in the title. Interested?
Interessant.
Trance4Everzondag 27 april 2003 @ 14:08
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:13 schreef Bart9rulez het volgende:
Zou k Doom III kunnen draaien op mijn pc?? P4 2.6 Ghz, 512 mb ddr-ram, ATI radeon 9000 128 mb.... Ik ben een btje bezorgd om me videokaart, voor de rest lukt t denk k wel :p Kan iemand mij trouwens ff een site mailen waar k die beta kan vinde ??
die beta was op mijn p3 667 met gf1 nog speelbaar dus ik denk dat jou pc het makkelijk ana kan
Skull-splitterzondag 27 april 2003 @ 14:09
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:08 schreef Trance4Ever het volgende:

[..]

die beta was op mijn p3 667 met gf1 nog speelbaar dus ik denk dat jou pc het makkelijk ana kan


*speelbaar* yeah right...
Dragonettizondag 27 april 2003 @ 22:02
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:09 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

*speelbaar* yeah right...


Ik neem aan dat de engine getweaked zal zijn op het moment dat ie uitkomt... lijkt me toch zonde als er uiteindelijk toch te hoge systeem eisen zijn...

Dan laat je toch denk ik een aardige "afzet" markt liggen ...

lijkt mij

Skullzondag 27 april 2003 @ 22:10
Zolang die op de xbox maar perfect draait dan hebben ze alle afzetmarkt die ze nodig hebben. Ik zou het doodzonde vinden als er content uitbleef omdat de pc eisen dan te hoog zouden worden.
Zooizondag 27 april 2003 @ 22:16
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:10 schreef Skull het volgende:
Zolang die op de xbox maar perfect draait dan hebben ze alle afzetmarkt die ze nodig hebben. Ik zou het doodzonde vinden als er content uitbleef omdat de pc eisen dan te hoog zouden worden.
Wispzondag 27 april 2003 @ 22:30
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:10 schreef Skull het volgende:
Zolang die op de xbox maar perfect draait dan hebben ze alle afzetmarkt die ze nodig hebben. Ik zou het doodzonde vinden als er content uitbleef omdat de pc eisen dan te hoog zouden worden.
denk dat het eerder andersom zal zijn, zo'n xbox is maar een 733 mhz oid, natuurlijk wel getweaked voor alleen games, maar toch
Zooizondag 27 april 2003 @ 22:39
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:30 schreef Wisp het volgende:

[..]

denk dat het eerder andersom zal zijn, zo'n xbox is maar een 733 mhz oid, natuurlijk wel getweaked voor alleen games, maar toch


Laat me raden, je hebt zelf geen xbox?
Wat een bull.... Wat denk je nu zelf dat makelijk, c.q. beter te programmeren is? Een console met vastgestelde hardware of pc waarbij god mag weten voor configuraties zijn?
Trance4Everzondag 27 april 2003 @ 22:51
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:09 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

*speelbaar* yeah right...


Ik heb de beta uitgespeeld, ok op 10 fps (op sommigse stukke 1f p3s) maar het was te doen

Je kan die beta zelf op een TNT1 kaart draaien je mist dan wel de per pixel lighting

Skull-splitterzondag 27 april 2003 @ 23:25
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:51 schreef Trance4Ever het volgende:

[..]

Ik heb de beta uitgespeeld, ok op 10 fps (op sommigse stukke 1f p3s) maar het was te doen

Je kan die beta zelf op een TNT1 kaart draaien je mist dan wel de per pixel lighting


Een non stabiele framerate, en ZEKER onder de 18 is gewoon NIET speelbaar...

En het is de normal/bumpmapping die je het meeste gaat missen in
deze game...

Remember Quake3: was op zijn allermooist alleen speelbaar met het nieuwste van het nieuwste, zo ook weer met andere engines van Id software...

Skull-splitterzondag 27 april 2003 @ 23:26
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:39 schreef Zooi het volgende:

[..]

Laat me raden, je hebt zelf geen xbox?
Wat een bull.... Wat denk je nu zelf dat makelijk, c.q. beter te programmeren is? Een console met vastgestelde hardware of pc waarbij god mag weten voor configuraties zijn?


Maakt geen flikker uit, ik heb een Xbox en ik zie ECHT wel het verschil tussen Xbox en PC in splinter cell, om maar een voorbeeld te noemen...

Xbox KAN heel veel, maar PC blijft een kleine voorsprong behouden door updates, upgrades en tweaking...

Zooizondag 27 april 2003 @ 23:38
quote:
Op zondag 27 april 2003 23:26 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Maakt geen flikker uit, ik heb een Xbox en ik zie ECHT wel het verschil tussen Xbox en PC in splinter cell, om maar een voorbeeld te noemen...

Xbox KAN heel veel, maar PC blijft een kleine voorsprong behouden door updates, upgrades en tweaking...


Het gaat om een stabiele versie niet om een uber pc config die toevallig net wat beter kan draaien. boe fucking hoe.... Het spijt me zeer maar een argument als kloksnelheid van een console aanbrengen om hiermee aan te geven dat een console het niet kan winnen van een pc is complete bullshit.
Dragonettizondag 27 april 2003 @ 23:54
quote:
Op zondag 27 april 2003 23:38 schreef Zooi het volgende:

[..]

Het gaat om een stabiele versie niet om een uber pc config die toevallig net wat beter kan draaien. boe fucking hoe.... Het spijt me zeer maar een argument als kloksnelheid van een console aanbrengen om hiermee aan te geven dat een console het niet kan winnen van een pc is complete bullshit.


Als ik even ertussen mag komen...

Mijn mening:

Het feit blijft, des te meer ontwikkelingen in hardware (video kaarten) en het inspelen van de software erop (direct X e.d.) zorgen ervoor dat spellen mooier en mooier kunnen worden.

Dus betere hardware i.c.m met de goeie drivers (en i.c.m direct X) maken het dus wel mogelijk om een steeds mooiere spellen te maken.
Mits natuurlijk wel aan alle standaarden wordt gehouden.
De XBOX zit een beetje vast op dit punt, software matig is er misschien wel het een en ander mogelijk maar zonder de nodige hardware vernieuwing loop je op een gegeven moment achter...

Maar vergis je niet in de XBOX ik zie vaak in reviews dat men zegt dat met dit spel het onderste uit de kan wordt gehaald uit de XBOX... ik geloof daar niet zoveel van...natuurlijk is er een grens en als ik eerlijk mag zijn zijn dan zal die grens wel DOOM 3 zijn denk ik.

Natuurlijk met slim programmeren kom je ver, maar je hardware vormt ook een restrictie, het slim programmeren houdt een keer op... maar niet zo snel als mensen denken...de XBOX kan nog wel ff mee naar mijn mening...

Legion_maandag 28 april 2003 @ 01:57
Ik heb de alpha op de pc staan en het een half jaar geleden in aktie gezien wow die game is mooi om van te hehe
NiGeLaToRdinsdag 29 april 2003 @ 00:33
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:57 schreef Legion_ het volgende:
Ik heb de alpha op de pc staan en het een half jaar geleden in aktie gezien wow die game is mooi om van te hehe
Alleen een beetje apart hoe het met de resources omgaat
Ik had na een minuut of 5 al 2500Mb geheugen gebruik.. das 2gb te veel volgens m'n pc, dus toen haalde ik maar 5 fps.. toen er nog mem was ging het met 10~12 ofzo. Tis wel.. tjah.. gedetailleerd, maar nog niet echt mooi. Komt vast nog wel
Nylesdinsdag 29 april 2003 @ 13:02
Volgens mij zitten er in die alpha nog teveel errors/bugs , want ik heb een flinke pc staat thuis, amar als d'r plotseling een monster tevoorshcijn komt heeft ie et toch wel errug moeilijk (XP177@2100 512MB Radeon 9700)
Aan Doom 3 moet nog flink wat gesleuteld worden.
Trance4Everdinsdag 29 april 2003 @ 16:45
Ik heb de game op verschillende PCs gespeeld en vind de graphics wel een beetje tegen vallen, het had zeker niet de WOW factor van Unreal 2. Die per-pixel lighting is erg geschikt om geometry te 'faken'. Dit is leuk voor dingen die je van ver af ziet, maar als je dichtbij komt ziet het er niet uit. Die self-shadow engine is daartegen wel erg mooi
Disorderdinsdag 29 april 2003 @ 16:55
WTF? Ik vind Unreal 2 vergeleken met Doom III gewoon een heel stuk minder mooi.
Skull-splitterdinsdag 29 april 2003 @ 20:15
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:45 schreef Trance4Ever het volgende:
Ik heb de game op verschillende PCs gespeeld en vind de graphics wel een beetje tegen vallen, het had zeker niet de WOW factor van Unreal 2. Die per-pixel lighting is erg geschikt om geometry te 'faken'. Dit is leuk voor dingen die je van ver af ziet, maar als je dichtbij komt ziet het er niet uit. Die self-shadow engine is daartegen wel erg mooi
Psst, zet handmatig (via doom.cnf ofzow) eens de details omhoog...
Strolie75woensdag 30 april 2003 @ 10:34
Zojuist dit book besteld.

Enkele stukken kun je hier lezen:
http://www.gamespy.com/mastersofdoom/

Disorderwoensdag 30 april 2003 @ 22:38
Nieuw screenshot + interview met Tim Willits op: http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/preview_6026019.html

Screenshot heeft al eerder in een magazine gestaan, maar is dus nu officiëel gereleased op het web. Even een paar interessante quotes uit het interview:

Over singeplayer:

quote:
I've had a number of great experiences recently, but one of the best happened just the other day and really brought together a bunch of the cool new elements in Doom III. I was making my way through one of the more lab-type areas of the game and started down a hallway. As I got about halfway down the hall, one of the zombie scientists approached from the next room. I was low on ammo and health and wanted to lure him down the hall, away from any other enemies in the next room, so I retreated to the previous room and waited. As he moved down the hallway, the light behind him was much stronger, so he cast a long shadow that moved ahead of him--I could see him coming just by his shadow. When he was finally in front of me, I shot him square in the chest with the shotgun. He just happened to be standing in front of a window to another room, and the force of the shotgun blast blew him back through the window and down a short set of stairs.
Over multiplayer:
quote:
Never before in a multiplayer game have players had to worry about their shadow and whether or not it has revealed their position, or been able to shoot out lights so they can hide in the darkness.
Miscellaneous:
quote:
We've felt comfortable for a while now saying that we'd be done with the game in 2003, and we still hope to have it out this year. That said, we won't release the game until we are happy with it.
quote:
We have put together a trailer that will be playing in the Activision booth, but we won't be showing the game to the press or general attendees. You can expect to hear from us from time to time and see little pieces of the game between now and when we ship, but we also don't want to spoil the game for people, so we're trying to hold back some surprises.
Anvilewoensdag 30 april 2003 @ 23:00
quote:
Volgens mij zitten er in die alpha nog teveel errors/bugs , want ik heb een flinke pc staat thuis, amar als d'r plotseling een monster tevoorshcijn komt heeft ie et toch wel errug moeilijk (XP177@2100 512MB Radeon 9700)
Aan Doom 3 moet nog flink wat gesleuteld worden.
tis een alpha, slimbo.
quote:
Ik heb de game op verschillende PCs gespeeld en vind de graphics wel een beetje tegen vallen, het had zeker niet de WOW factor van Unreal 2. Die per-pixel lighting is erg geschikt om geometry te 'faken'. Dit is leuk voor dingen die je van ver af ziet, maar als je dichtbij komt ziet het er niet uit. Die self-shadow engine is daartegen wel erg mooi
waar hebbie het over man? unreal 2 zag er echt niet zo mooi uit
ik bedoel.. wel mooi, maar niet zo vet als doom3, en toen we doom 3 zagen was dat in de alpha, en unreal 2 is klaar!
do the math..
Bastardwoensdag 30 april 2003 @ 23:02
Istie al uit?
Saltehdonderdag 1 mei 2003 @ 01:23
quote:
Op woensdag 30 april 2003 10:34 schreef Strolie75 het volgende:
Zojuist dit book besteld.

[afbeelding]

Enkele stukken kun je hier lezen:
http://www.gamespy.com/mastersofdoom/
waar?


Dragonettizondag 4 mei 2003 @ 20:59
De volgende interview is ook wel interessant:

Gamespot.nl Doom III Interview

Ik moet die game gewoon hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sorry... ik liet me even gaan...vergeef me...

qoute:


Gamespot: Ah, jullie spelen het spel dus zelf al! Wat is je favoriete onderdeel van het spel, en je lievelingswapen?
Tim Willits: Misschien wel het beste moment was eerder recent, toen we een paar onderdelen van het spel samenbrachten. Ik ging voorzichtig door een soort labinstallatie, en kwam aan het begin van een gang. Toen ik halverwege de gang kwam, verscheen er plots één van de zombies. Ik had niet veel ammo meer, en had al redelijk wat slaag gekregen, dus ik wou hem terug naar de hoofdzaal lokken. Ik ging dus snel terug en wachtte daar op hem. Terwijl hij langzaam door de gang schuifelde, viel het buitenlicht langs achter op hem, en creëerde een langgerekte schaduw die naar me toe gleed. Toe hij in de deur verscheen, schoot ik hem met een shotgun recht door de borst. Toevallig stond hij net voor een raam, en de impact sloeg hem door het raam naar buiten. We gebruiken daar een speciaal fysisch model voor, dus hij viel perfect realistisch naar beneden. Mijn reactie was: "Wow!" ...

. . .


Gamespot: Kunnen we het spel dit jaar nog verwachten? Hoe ver staan jullie?
Tim Willits: We hebben er al een tijdje een goed gevoel bij, en je mag er van uitgaan dat het spel in 2003 verschijnt. Maar; we brengen het spel niet uit voor we er zelf helemaal tevreden over zijn. De game design is al een jaar rond, en John heeft de rendering technologie ook rond. We zijn nu echt bezig met content en het uitbouwen van de levels, en het is opwindend om te zien hoe het spel groeit.

ja ja ja ja ja ... er kan nog van alles gebeuren...m.b.t. uitstel e.d. ...

Skullzondag 4 mei 2003 @ 22:39
gamespot .nl
Dragonettizondag 4 mei 2003 @ 23:21
quote:
Op zondag 4 mei 2003 22:39 schreef Skull het volgende:
gamespot .nl
gamespot.COM interview

nu tevreden...

sinds dat ze het "abonnement" hebben ingevoerd, komt ik er niet zo vaak meer...ja...ik weet, het is schandalig dat ik daardoor minder op die site ben...

Skullzondag 4 mei 2003 @ 23:25
Nee dat niet, alleen de nederlandse versie is compleet ruk.
Dragonettizondag 4 mei 2003 @ 23:32
quote:
Op zondag 4 mei 2003 23:25 schreef Skull het volgende:
Nee dat niet, alleen de nederlandse versie is compleet ruk.
ohw sorry ik heb je verkeerd begrepen...ik vind het ook echt niks.... de .com site vond ik echt cool.

gamespot.com is eigenlijk nog steeds cool, alleen heleboel is 'payed content'... jammer maar begrijpelijk...en irritant

Disorderzondag 11 mei 2003 @ 12:23

Een nieuwe wallpaper doemt uit het niets op. Is dit gemaakt door een Doomfanaat of is dit echt het nieuwe logo van Doom III? Er zou namelijk wel een verandering in het logo komen zoals we dat al op de vorige E3 hebben kunnen zien.

Disordermaandag 12 mei 2003 @ 20:29
Er is vandaag een nieuw artikel verschenen. Hier wat leuke en interessante punten:
quote:
But now, players carry a personal digital assistant that, as they move through the world, downloads information from other people's PDAs. ''Through their e-mail and through their messages, the player can learn about the invasion and the research,'' Willits says.
Dat klinkt interessant.
quote:
Doom III's monsters also will move more like those on the big screen, says artist/animator Fred Nilsson, 28, who previously worked for DreamWorks on the hit movies Antz and Shrek. He shows how the shadow of a spiderlike monster is created in real time and shows up only when a player stumbles into its area. ''There should be a lot of good, scary moments like that,'' he says.
Dat lijkt op een bevestiging van de terugkeer van óf de Arachnotron, óf de Spider Mastermind. Van die laatste was al een conceptschets bekend, dus die zal er haast zeker wel in zitten.
quote:
Many are expected to do so again for the for-now PC-only Doom III.
Dat betekent als je het mij vraagt dat die hele X-box deal niet door is gegaan.

Lees het zelf op: http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/usatoday/20030512/en_usatoday/5148497

Dragonettidinsdag 13 mei 2003 @ 00:34
"...Many are expected to do so again for the for-now PC-only Doom III...."

Ene kant goed nieuws...maar gaan de systeem eisen daardoor niet uiteindelijk omhoog?
Vanuit het geld perspectief zie ik ze nog wel een XBOX versie uitbrengen... (zal toch haast wel?)

Trouwens: Gaat Nine Inch Nails nu voor zeker de muziek doen?
the nin hotline doom 3 muziek 1 (laatste nieuws dateert uit 6/19/2002 ...)

doomworld => doom 3 CTRL + F "music"

quote:

    Music:
  • Trent Reznor ? let op de vraagteken...


Sjezus man...laat die gasten ff opschieten...dit lijkt wel een soort gigantisch lange voorspel nu...
Disorderdinsdag 13 mei 2003 @ 07:38
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 00:34 schreef Dragonetti het volgende:
"...Many are expected to do so again for the for-now PC-only Doom III...."

Ene kant goed nieuws...maar gaan de systeem eisen daardoor niet uiteindelijk omhoog?
Vanuit het geld perspectief zie ik ze nog wel een XBOX versie uitbrengen... (zal toch haast wel?)

Trouwens: Gaat Nine Inch Nails nu voor zeker de muziek doen?
the nin hotline doom 3 muziek 1 (laatste nieuws dateert uit 6/19/2002 ...)

doomworld => doom 3 CTRL + F "music"
[..]

Sjezus man...laat die gasten ff opschieten...dit lijkt wel een soort gigantisch lange voorspel nu...


De laatste keer dat ik er iets over gelezen heb bleek nog steeds dat Trent Reznor de muziek en geluiden zou doen. Maar het is weer wat verwarrender geworden toen een paar maanden geleden bleek dat id Software naar een extra geluidstechnicus zocht. Ik weet het ook niet meer.
Disorderdinsdag 13 mei 2003 @ 12:32
Twee nieuwe screenshots:

Blijkbaar kijken we dus wel naar het nieuwe logo. Ik vond die andere mooier. En wie heeft hier een Gamespotaccount? Die mensen kunnen namelijk een nieuw filmpje downloaden van: http://www.gamespot.com/pc/action/doom3/media.html
(Graag verspreiden aub )

-edit- Iemand met een IGN Insider's account misschien?
http://insider.ign.com/download/video/e32003/xbox/doom3xbox_051303_320.mov

Dat kun je dan downloaden.

[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 13-05-2003 13:31]

Disorderdinsdag 13 mei 2003 @ 13:39
http://www.shackspace.com/~break@shackmail.com/doom3xbox.mov

I RULE!! I RULE!! I RULE!!

Cheirondinsdag 13 mei 2003 @ 17:37
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 13:39 schreef Disorder het volgende:
http://www.shackspace.com/~break@shackmail.com/doom3xbox.mov

I RULE!! I RULE!! I RULE!!


Gaat niet van harte..

-edit-

Nu wel: sjoe roel!

[Dit bericht is gewijzigd door Cheiron op 13-05-2003 17:38]

Disorderdinsdag 13 mei 2003 @ 17:38
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 17:37 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Gaat niet van harte..


Kijk anders even op Shacknews onder de Evening Readings. Daar staat misschien een mirror. Hier alvast wat screens uit de trailer (die opgenomen is van een scherm). http://www.nofrag.com/news/mai2003/13/5968.html
Cheirondinsdag 13 mei 2003 @ 17:46
Dat zag er supercool uit! Als dat geen spannend spel wordt weet ik et niet meer
Disorderdinsdag 13 mei 2003 @ 17:47
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 17:46 schreef Cheiron het volgende:
Dat zag er supercool uit! Als dat geen spannend spel wordt weet ik et niet meer
Imps die over het plafond kruipen, dat vond ik dus echt heel gaaf. En die Hellknight die de chainsawzombie keihard aan de kant smijt!

http://www.shackspace.com/~kronologik@shackmail.com/e3-doom3trx1_qt.zip
(Deze is van Gamespot. Iets beter qua kwaliteit dan die van IGN.)

Skull-splitterdinsdag 13 mei 2003 @ 18:28
Hmm, getting interesting again...
JCSFdinsdag 13 mei 2003 @ 19:22
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 17:47 schreef Disorder het volgende:

[..]

http://www.shackspace.com/~kronologik@shackmail.com/e3-doom3trx1_qt.zip
(Deze is van Gamespot. Iets beter qua kwaliteit dan die van IGN.)


Dat ziet er ontzettend gaaf uit!
Skull-splitterdinsdag 13 mei 2003 @ 19:25
Fuck... Nou weet ik het even niet meer: Far Cry of Doom3 technisch superieur, en geschikt voor een AvP titel, want dit ziet er toch wel ziekelijk gaaf uit mensen...
Dragonettidinsdag 13 mei 2003 @ 20:52
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 17:47 schreef Disorder het volgende:

[..]

Imps die over het plafond kruipen, dat vond ik dus echt heel gaaf. En die Hellknight die de chainsawzombie keihard aan de kant smijt!

http://www.shackspace.com/~kronologik@shackmail.com/e3-doom3trx1_qt.zip
(Deze is van Gamespot. Iets beter qua kwaliteit dan die van IGN.)


zoals Palmer zei in "the thing", na het zien van een lopende onthoofde hoofd in de vorm van een spin:

"you gotta be fucking kidding"

Die gasten gaan het gewoon weer doen!

Ik moet ineens denken aan de url: "Releasing the beast" ... hiermee refereerde men naar het moment toen ze DOOM 1 wilde uitbrengen voor de grote publiek...

voor de geïnteresseerden:
"Releasing the beast" zie onderaan

Skullwoensdag 14 mei 2003 @ 00:49
Wat een spannend verhaal
Disorderwoensdag 14 mei 2003 @ 09:30
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 00:49 schreef Skull het volgende:
Wat een spannend verhaal
Wat is er mis mee?
Skullwoensdag 14 mei 2003 @ 11:42
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:30 schreef Disorder het volgende:

[..]

Wat is er mis mee?


Uhm een beetje erg overdreven geschreven misschien. Hevig gedramatiseerd.
Disorderwoensdag 14 mei 2003 @ 11:46
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:42 schreef Skull het volgende:

[..]

Uhm een beetje erg overdreven geschreven misschien. Hevig gedramatiseerd.


Maar wat is er dan gedramatiseerd?
_dazzlingwoensdag 14 mei 2003 @ 11:46
hmzz vetjes....

brengen ze doom 3 ook uit op x-box?

Skullwoensdag 14 mei 2003 @ 12:17
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:46 schreef Disorder het volgende:

[..]

Maar wat is er dan gedramatiseerd?


Ja als ik dat nog moet gaan uitleggen.


Doom 3 komt op de xbox, en Half Life 2 ook.

Steve-Owoensdag 14 mei 2003 @ 12:32
Zit er echt mooi uit
Alleen jammer dat je het alleen goed kan spelen met een Geforce FX 5900 256mb ddr en een Radeon 9800 256 mb ddr
Skullwoensdag 14 mei 2003 @ 13:15
Of 1 xbox
Ez3woensdag 14 mei 2003 @ 13:18
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:32 schreef Steve-O het volgende:
Zit er echt mooi uit
Alleen jammer dat je het alleen goed kan spelen met een Geforce FX 5900 256mb ddr en een Radeon 9800 256 mb ddr
Alsof je met een Radeon 9700Pro niet kan spelen
Disorderwoensdag 14 mei 2003 @ 13:20
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:17 schreef Skull het volgende:

[..]

Ja als ik dat nog moet gaan uitleggen.


Nou, blijkbaar snap ik dus niet wat je zegt.
Steve-Owoensdag 14 mei 2003 @ 15:08
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:18 schreef Ez3 het volgende:

[..]

Alsof je met een Radeon 9700Pro niet kan spelen


Nee dan heb je een framerate van onder de 10
niet speelbaar dus
Robhimselfwoensdag 14 mei 2003 @ 15:32
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 15:08 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Nee dan heb je een framerate van onder de 10
niet speelbaar dus


Wat een lulkoek. Dat kan je niet eens zeggen, gezien het feit dat het spel niet eens de gold status heeft bereikt en niemand dus het uiteindelijke product heeft kunnen spelen. Daaaaaaag theorie!!
Skullwoensdag 14 mei 2003 @ 16:12
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:20 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nou, blijkbaar snap ik dus niet wat je zegt.


Laat ik dan ff een stukje quoten

quote:
It was Halloween 1993, and Romero was inside DOOM. He stood in a small room with gray walls stained in brown sludge, staring down the barrel of his pistol. An ominous, deep synthesizer chord buzzed, giving way to the eerie plucking of a guitar and, finally, a death-rattle drumbeat. A shotgun lay on the floor. Romero ran forward, grabbing it and storming through a door that slid open to the ceiling. The snarls resounded from everywhere -- hideous snorts and belches and groans. Suddenly there were fireballs, big, red, explosive bursts hurling in flames through the air. He had to act fast.

Romero spun once, unleashing his shotgun blast into the chest of a Former Human, who went flying back in a spray of blood. A fireball sailed into Romero's side, bleeding his vision red until he could hear himself wheezing and panting. Another blast, Romero spun. But he couldn't see anything. A blast again, more wheezing. A shadowy beast the color of television static hurled forward. Romero fired once to no avail. Then he saw the barrels, two green heaps of waste. The beast was heading right for them. At the perfect moment, Romero fired into the barrel, leaving the monster in a bloody pile of gibs.

A door opened -- the one in Romero's office. Romero snuck a peek over his shoulder and kept playing as Carmack walked in. Carmack liked what he saw onscreen. Romero had a real sense of grandeur, he thought, the way his levels were so diverse, so varied in elevation, so deep. He made his technology sing.

"What's up?" Romero asked.


Nu dan duidelijk?
HeatWavewoensdag 14 mei 2003 @ 16:15
kan me niet voorstellen dat je met een 9700pro geen DoomIII kan spelen, dan is het spel nu al een flop denk ik.

De engine uit de demo was waarschijn dermate rot nog dat het nergens lekker draaide.

Ik zeg niet dat je het met een gf4mx lekker kan spelen maar met een radeon 9500/GF4 4200 moet het toch echt wel draaien, anders koopt niemand het.....

het moet toch evt ook op de Xbox kunnen draaien?

apengekwoensdag 14 mei 2003 @ 16:16
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:32 schreef Steve-O het volgende:
Zit er echt mooi uit
Alleen jammer dat je het alleen goed kan spelen met een Geforce FX 5900 256mb ddr en een Radeon 9800 256 mb ddr
nou bij mij speelde hij verdomd goed met mn radeon 9700 PRO! (de alpha dan he)
apengekwoensdag 14 mei 2003 @ 16:17
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:15 schreef HeatWave het volgende:
kan me niet voorstellen dat je met een 9700pro geen DoomIII kan spelen, dan is het spel nu al een flop denk ik.

De engine uit de demo was waarschijn dermate rot nog dat het nergens lekker draaide.

Ik zeg niet dat je het met een gf4mx lekker kan spelen maar met een radeon 9500/GF4 4200 moet het toch echt wel draaien, anders koopt niemand het.....

het moet toch evt ook op de Xbox kunnen draaien?


hij is officieel aangekondigd op de E3 voor de xbox!
Disorderwoensdag 14 mei 2003 @ 16:29
Heren, ik ken genoeg mensen die een Geforce 4 hebben en zeer goede framerates haalden met de alpha. Dat ie niet goed zou draaien met een 9700 is dikke lulkoek.
HeatWavewoensdag 14 mei 2003 @ 16:30
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:17 schreef apengek het volgende:

[..]

hij is officieel aangekondigd op de E3 voor de xbox!


precies, nou dan kan die Engine nooit zo heel erg veel eisend zijn, want met een beetje PC/GPU trek je de XboX er makkelijk uit....

gaat allemaal goed komen!

Saltehwoensdag 14 mei 2003 @ 16:36
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 15:08 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Nee dan heb je een framerate van onder de 10
niet speelbaar dus


http://tau12.pair.com/sysdoc/graphic/20030512/images/image061.gif

Juist..

apengekwoensdag 14 mei 2003 @ 16:51
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:29 schreef Disorder het volgende:
Heren, ik ken genoeg mensen die een Geforce 4 hebben en zeer goede framerates haalden met de alpha. Dat ie niet goed zou draaien met een 9700 is dikke lulkoek.
ik zat ook steeds tegen de frame limiter aan bij de alpha
Skull-splitterwoensdag 14 mei 2003 @ 18:01
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 15:08 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Nee dan heb je een framerate van onder de 10
niet speelbaar dus


Meneer heeft ook een grafiekje verkeerd bekeken:

De GFFX 5900 trekt weliswaar een redelijke 29,5 FPS, maar das wel op 1600*1200 (trekt mijn monitor niet eens lekker) 8x Anioso en volgens mij zelfs FSAA...

De alpha gaat redelijk tot zeer goed op een Radeon9700 Pro

Dragonettiwoensdag 14 mei 2003 @ 18:06
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:12 schreef Skull het volgende:

[..]

Laat ik dan ff een stukje quoten
[..]

Nu dan duidelijk?


Er stond in die link zelf "zie onderaan"....je klikt op die link en gaat naar beneden en dan zie je een link "releasing the beast"... (het ging om die link het stuk tekst dat na die link kwam als er op klikte...)

Als je het nu leest, lijkt het overdreven... maar heb je wel enig idee wat voor impact die spel heeft gehad toen die uitkwam...daar ging het mij om, en daarom dus ook gedachte van "als ze deze beest loslaten voor het grote publiek"... gewoon een gedachte die ik had...erg he...

...volgens mij had jij mij niet begrepen...

Disorderwoensdag 14 mei 2003 @ 18:08
Er is een nieuw filmpje uit met nog meer nieuwe Demonen. Het bestand is te vinden op Gamespot en Gamespot ligt nu plat
Dragonettiwoensdag 14 mei 2003 @ 18:17
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:01 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Meneer heeft ook een grafiekje verkeerd bekeken:

De GFFX 5900 trekt weliswaar een redelijke 29,5 FPS, maar das wel op 1600*1200 (trekt mijn monitor niet eens lekker) 8x Anioso en volgens mij zelfs FSAA...

De alpha gaat redelijk tot zeer goed op een Radeon9700 Pro


- hij draait goed op de XBOX (als ik het goed heb gelezen)
- en als je het vanuit de afzetmarkt perspectief bekijkt...

...Dan mag je er wel van uit gaan dat de eisen niet extreem hoog liggen voor de video kaart, lijkt mij
Je moet de game kunnen verkopen, lukt denk ik niet echt goed als weinig mensen de benodigde hardware hebben (hoe lager de eisen des te groter de afzet markt des te meer je kan verkopen...)

edit: een optimale engine doet wonderen

Disorderwoensdag 14 mei 2003 @ 18:43
W00t! Nieuw filmpje met nieuwe Demonen en andere leuke dingen:
http://games.tiscali.cz/clanek/dl.asp?id=5504

Kom 'm halen nu het nog kan. Gamespot lag net al plat, dus wie weet komen ze nu naar Tiscali, snel snel.

Skullwoensdag 14 mei 2003 @ 18:43
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:06 schreef Dragonetti het volgende:

[..]

Er stond in die link zelf "zie onderaan"....je klikt op die link en gaat naar beneden en dan zie je een link "releasing the beast"... (het ging om die link het stuk tekst dat na die link kwam als er op klikte...)

Als je het nu leest, lijkt het overdreven... maar heb je wel enig idee wat voor impact die spel heeft gehad toen die uitkwam...daar ging het mij om, en daarom dus ook gedachte van "als ze deze beest loslaten voor het grote publiek"... gewoon een gedachte die ik had...erg he...

...volgens mij had jij mij niet begrepen...


Die link die jij bedoelt is naar hetzelfde stukje alleen de volgende pagina. En ik begreep je heel goed dat die impact heel groot was dat ontken ik ook helemaal niet, alleen het hele stuk wordt een beetje belachelijk overdreven / spannend geschreven. Daar moest ik alleen om lachen.

Ha ha euh

Disorderwoensdag 14 mei 2003 @ 19:04
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:43 schreef Disorder het volgende:
W00t! Nieuw filmpje met nieuwe Demonen en andere leuke dingen:
http://games.tiscali.cz/clanek/dl.asp?id=5504

Kom 'm halen nu het nog kan. Gamespot lag net al plat, dus wie weet komen ze nu naar Tiscali, snel snel.


Eigenlijk dezelfde trailer, maar met een stuk of 5 nieuwe stukjes erbij die zeker de moeite waard zijn. Inclusief een demonische baby!
Marksterwoensdag 14 mei 2003 @ 19:11
Zit ik hier met me gf3
Dragonettiwoensdag 14 mei 2003 @ 19:13
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:43 schreef Skull het volgende:

[..]

Die link die jij bedoelt is naar hetzelfde stukje alleen de volgende pagina. En ik begreep je heel goed dat die impact heel groot was dat ontken ik ook helemaal niet, alleen het hele stuk wordt een beetje belachelijk overdreven / spannend geschreven. Daar moest ik alleen om lachen.

Ha ha euh


euhhh...ok...
Dragonettiwoensdag 14 mei 2003 @ 20:28
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:43 schreef Disorder het volgende:
W00t! Nieuw filmpje met nieuwe Demonen en andere leuke dingen:
http://games.tiscali.cz/clanek/dl.asp?id=5504

Kom 'm halen nu het nog kan. Gamespot lag net al plat, dus wie weet komen ze nu naar Tiscali, snel snel.


net gezien... met als reactie:

1e trailer was 1:06, deze was 2:53 zit flink wat meer tussen + geluid (muziek!)...

Disorderwoensdag 14 mei 2003 @ 20:37
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 20:28 schreef Dragonetti het volgende:

[..]

net gezien... met als reactie:

[afbeelding]

1e trailer was 1:06, deze was 2:53 zit flink wat meer tussen + geluid (muziek!)...


De scene met de rondvliegende lijken is bizar. En die baby is gewoon supereng.

-edit- copy paste link.

Dragonettiwoensdag 14 mei 2003 @ 20:52
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 20:37 schreef Disorder het volgende:

[..]

De scene met de rondvliegende lijken is bizar. En die baby is gewoon supereng.

-edit- copy paste link.


Als dit spel het niet wordt dan weet ik het zelf ook niet meer...

  • engine die super realistisch en "donker" overkomt => SPOOKY!
  • gameplay zag er redelijk snel uit (XBOX=> dus ook speelbaar op pc?)
  • muziek => NiN (?) => more SPOOKY!
  • ... extra's die we nog niet weten... many more SPOOKY(?)
  • het doom - gevoel weer terug in deel III? (edit)

Genoeg spellen die onder hun eigen hype neer zijn gegaan...dat mag met deze niet gebeuren...!!!!
Ik vind die arachnotron wel wat "engs" hebben...
Maar volgens mij is dit het topje van de ijsberg wat ik absoluut niet erg vind!

[Dit bericht is gewijzigd door Dragonetti op 14-05-2003 20:54]

Disorderwoensdag 14 mei 2003 @ 20:53
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 20:52 schreef Dragonetti het volgende:

Ik vind die arachnotron wel wat "engs" hebben...


Het lijkt me heel sterk dat die spinachtigen de nieuwe arachnotrons zijn, aangezien die meer van metaal waren gemaakt en toch aanzienlijk groter waren.
Dragonettiwoensdag 14 mei 2003 @ 21:02
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 20:53 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het lijkt me heel sterk dat die spinachtigen de nieuwe arachnotrons zijn, aangezien die meer van metaal waren gemaakt en toch aanzienlijk groter waren.


In de oude doom (1 & 2) hadden bepaalde monsters een vlees en metaal combinatie (die spin en de baron von hell of zo iets)

Dat vond ik zo bizar gedaan toen, er waren volgens mij meerdere monsters die de vlees metaal combinatie hadden maar dat weet ik niet zeker.
Die arachnotron gaf mij ook dat gevoel... ik hoop daarvan meer te zien in deel 3, zo niet...pech...genoeg om me te laten scheiten vermaken in deel 3.

Want zeg nou eerlijk, zo een spel als deze speel je toch voor het claustrofobische-horror gevoel?! (i.c.m de schrik effecten)

Marksterwoensdag 14 mei 2003 @ 21:53
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:02 schreef Dragonetti het volgende:

[..]

In de oude doom (1 & 2) hadden bepaalde monsters een vlees en metaal combinatie (die spin en de baron von hell of zo iets)

Dat vond ik zo bizar gedaan toen, er waren volgens mij meerdere monsters die de vlees metaal combinatie hadden maar dat weet ik niet zeker.
Die arachnotron gaf mij ook dat gevoel... ik hoop daarvan meer te zien in deel 3, zo niet...pech...genoeg om me te laten scheiten vermaken in deel 3.

Want zeg nou eerlijk, zo een spel als deze speel je toch voor het claustrofobische-horror gevoel?! (i.c.m de schrik effecten)


aan zulke spellen kan je bijna geen plezier meer beleven
Disorderwoensdag 14 mei 2003 @ 22:20
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:53 schreef Markster het volgende:

[..]

aan zulke spellen kan je bijna geen plezier meer beleven


Echt wel. Ik speel Doom en Doom II nog bijna wekelijks (geen grap).
Steve-Owoensdag 14 mei 2003 @ 23:08
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 15:32 schreef Robhimself het volgende:

[..]

Wat een lulkoek. Dat kan je niet eens zeggen, gezien het feit dat het spel niet eens de gold status heeft bereikt en niemand dus het uiteindelijke product heeft kunnen spelen. Daaaaaaag theorie!!


Skull-splitterwoensdag 14 mei 2003 @ 23:11
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 23:08 schreef Steve-O het volgende:

[..]

[afbeelding]


1600*1200, 4x (FS)AA, 8X Ani

Op 1024*768, non-FSAA, non-Ani moet dat dus goed te doen zijn

Steve-Owoensdag 14 mei 2003 @ 23:13
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 23:11 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

1600*1200, 4x (FS)AA, 8X Ani

Op 1024*768, non-FSAA, non-Ani moet dat dus goed te doen zijn


Iedereen speelt op andere resolutie
Skull-splitterwoensdag 14 mei 2003 @ 23:18
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 23:13 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Iedereen speelt op andere resolutie


neemt niet weg dat de kaarten in kwestie op belachelijk hoge instellingen zijn getest, dus fuck op met je gezeik op lage specs
apengekwoensdag 14 mei 2003 @ 23:19
mijn tft gaat toch niet hoger dan 1024*768