quote:Ik neem aan dat de engine getweaked zal zijn op het moment dat ie uitkomt... lijkt me toch zonde als er uiteindelijk toch te hoge systeem eisen zijn...
Op zondag 27 april 2003 14:09 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
*speelbaar* yeah right...
Dan laat je toch denk ik een aardige "afzet" markt liggen ...
lijkt mij
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:10 schreef Skull het volgende:
Zolang die op de xbox maar perfect draait dan hebben ze alle afzetmarkt die ze nodig hebben. Ik zou het doodzonde vinden als er content uitbleef omdat de pc eisen dan te hoog zouden worden.
quote:denk dat het eerder andersom zal zijn, zo'n xbox is maar een 733 mhz oid, natuurlijk wel getweaked voor alleen games, maar toch
Op zondag 27 april 2003 22:10 schreef Skull het volgende:
Zolang die op de xbox maar perfect draait dan hebben ze alle afzetmarkt die ze nodig hebben. Ik zou het doodzonde vinden als er content uitbleef omdat de pc eisen dan te hoog zouden worden.
quote:Laat me raden, je hebt zelf geen xbox?
Op zondag 27 april 2003 22:30 schreef Wisp het volgende:[..]
denk dat het eerder andersom zal zijn, zo'n xbox is maar een 733 mhz oid, natuurlijk wel getweaked voor alleen games, maar toch
quote:Ik heb de beta uitgespeeld, ok op 10 fps (op sommigse stukke 1f p3s) maar het was te doen
Op zondag 27 april 2003 14:09 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
*speelbaar* yeah right...
Je kan die beta zelf op een TNT1 kaart draaien je mist dan wel de per pixel lighting
quote:Een non stabiele framerate, en ZEKER onder de 18 is gewoon NIET speelbaar...
Op zondag 27 april 2003 22:51 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
Ik heb de beta uitgespeeld, ok op 10 fps (op sommigse stukke 1f p3s) maar het was te doen
Je kan die beta zelf op een TNT1 kaart draaien
je mist dan wel de per pixel lighting
En het is de normal/bumpmapping die je het meeste gaat missen in
deze game...
Remember Quake3: was op zijn allermooist alleen speelbaar met het nieuwste van het nieuwste, zo ook weer met andere engines van Id software...
quote:Maakt geen flikker uit, ik heb een Xbox en ik zie ECHT wel het verschil tussen Xbox en PC in splinter cell, om maar een voorbeeld te noemen...
Op zondag 27 april 2003 22:39 schreef Zooi het volgende:[..]
Laat me raden, je hebt zelf geen xbox?
Wat een bull.... Wat denk je nu zelf dat makelijk, c.q. beter te programmeren is? Een console met vastgestelde hardware of pc waarbij god mag weten voor configuraties zijn?
Xbox KAN heel veel, maar PC blijft een kleine voorsprong behouden door updates, upgrades en tweaking...
quote:Het gaat om een stabiele versie niet om een uber pc config die toevallig net wat beter kan draaien. boe fucking hoe.... Het spijt me zeer maar een argument als kloksnelheid van een console aanbrengen om hiermee aan te geven dat een console het niet kan winnen van een pc is complete bullshit.
Op zondag 27 april 2003 23:26 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Maakt geen flikker uit, ik heb een Xbox en ik zie ECHT wel het verschil tussen Xbox en PC in splinter cell, om maar een voorbeeld te noemen...
Xbox KAN heel veel, maar PC blijft een kleine voorsprong behouden door updates, upgrades en tweaking...
quote:Als ik even ertussen mag komen...
Op zondag 27 april 2003 23:38 schreef Zooi het volgende:[..]
Het gaat om een stabiele versie niet om een uber pc config die toevallig net wat beter kan draaien. boe fucking hoe.... Het spijt me zeer maar een argument als kloksnelheid van een console aanbrengen om hiermee aan te geven dat een console het niet kan winnen van een pc is complete bullshit.
Mijn mening:
Het feit blijft, des te meer ontwikkelingen in hardware (video kaarten) en het inspelen van de software erop (direct X e.d.) zorgen ervoor dat spellen mooier en mooier kunnen worden.
Dus betere hardware i.c.m met de goeie drivers (en i.c.m direct X) maken het dus wel mogelijk om een steeds mooiere spellen te maken.
Mits natuurlijk wel aan alle standaarden wordt gehouden.
De XBOX zit een beetje vast op dit punt, software matig is er misschien wel het een en ander mogelijk maar zonder de nodige hardware vernieuwing loop je op een gegeven moment achter...
Maar vergis je niet in de XBOX ik zie vaak in reviews dat men zegt dat met dit spel het onderste uit de kan wordt gehaald uit de XBOX... ik geloof daar niet zoveel van...natuurlijk is er een grens en als ik eerlijk mag zijn zijn dan zal die grens wel DOOM 3 zijn denk ik.
Natuurlijk met slim programmeren kom je ver, maar je hardware vormt ook een restrictie, het slim programmeren houdt een keer op... maar niet zo snel als mensen denken...de XBOX kan nog wel ff mee naar mijn mening...
quote:Alleen een beetje apart hoe het met de resources omgaat
Op maandag 28 april 2003 01:57 schreef Legion_ het volgende:
Ik heb de alpha op de pc staan en het een half jaar geleden in aktie gezien wow die game is mooi om van tehehe
quote:Psst, zet handmatig (via doom.cnf ofzow) eens de details omhoog...
Op dinsdag 29 april 2003 16:45 schreef Trance4Ever het volgende:
Ik heb de game op verschillende PCs gespeeld en vind de graphics wel een beetje tegen vallen, het had zeker niet de WOW factor van Unreal 2. Die per-pixel lighting is erg geschikt om geometry te 'faken'. Dit is leuk voor dingen die je van ver af ziet, maar als je dichtbij komt ziet het er niet uit. Die self-shadow engine is daartegen wel erg mooi
Enkele stukken kun je hier lezen:
http://www.gamespy.com/mastersofdoom/
Screenshot heeft al eerder in een magazine gestaan, maar is dus nu officiëel gereleased op het web. Even een paar interessante quotes uit het interview:
Over singeplayer:
quote:Over multiplayer:
I've had a number of great experiences recently, but one of the best happened just the other day and really brought together a bunch of the cool new elements in Doom III. I was making my way through one of the more lab-type areas of the game and started down a hallway. As I got about halfway down the hall, one of the zombie scientists approached from the next room. I was low on ammo and health and wanted to lure him down the hall, away from any other enemies in the next room, so I retreated to the previous room and waited. As he moved down the hallway, the light behind him was much stronger, so he cast a long shadow that moved ahead of him--I could see him coming just by his shadow. When he was finally in front of me, I shot him square in the chest with the shotgun. He just happened to be standing in front of a window to another room, and the force of the shotgun blast blew him back through the window and down a short set of stairs.
quote:Miscellaneous:
Never before in a multiplayer game have players had to worry about their shadow and whether or not it has revealed their position, or been able to shoot out lights so they can hide in the darkness.
quote:
We've felt comfortable for a while now saying that we'd be done with the game in 2003, and we still hope to have it out this year. That said, we won't release the game until we are happy with it.
quote:
We have put together a trailer that will be playing in the Activision booth, but we won't be showing the game to the press or general attendees. You can expect to hear from us from time to time and see little pieces of the game between now and when we ship, but we also don't want to spoil the game for people, so we're trying to hold back some surprises.
quote:tis een alpha, slimbo.
Volgens mij zitten er in die alpha nog teveel errors/bugs , want ik heb een flinke pc staat thuis, amar als d'r plotseling een monster tevoorshcijn komt heeft ie et toch wel errug moeilijk (XP177@2100 512MB Radeon 9700)
Aan Doom 3 moet nog flink wat gesleuteld worden.
quote:waar hebbie het over man? unreal 2 zag er echt niet zo mooi uit
Ik heb de game op verschillende PCs gespeeld en vind de graphics wel een beetje tegen vallen, het had zeker niet de WOW factor van Unreal 2. Die per-pixel lighting is erg geschikt om geometry te 'faken'. Dit is leuk voor dingen die je van ver af ziet, maar als je dichtbij komt ziet het er niet uit. Die self-shadow engine is daartegen wel erg mooi
quote:
Op woensdag 30 april 2003 10:34 schreef Strolie75 het volgende:
Zojuist dit book besteld.Enkele stukken kun je hier lezen:
http://www.gamespy.com/mastersofdoom/
waar?
Gamespot.nl Doom III Interview
Ik moet die game gewoon hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sorry... ik liet me even gaan...vergeef me...
qoute:
Gamespot: Ah, jullie spelen het spel dus zelf al! Wat is je favoriete onderdeel van het spel, en je lievelingswapen?
Tim Willits: Misschien wel het beste moment was eerder recent, toen we een paar onderdelen van het spel samenbrachten. Ik ging voorzichtig door een soort labinstallatie, en kwam aan het begin van een gang. Toen ik halverwege de gang kwam, verscheen er plots één van de zombies. Ik had niet veel ammo meer, en had al redelijk wat slaag gekregen, dus ik wou hem terug naar de hoofdzaal lokken. Ik ging dus snel terug en wachtte daar op hem. Terwijl hij langzaam door de gang schuifelde, viel het buitenlicht langs achter op hem, en creëerde een langgerekte schaduw die naar me toe gleed. Toe hij in de deur verscheen, schoot ik hem met een shotgun recht door de borst. Toevallig stond hij net voor een raam, en de impact sloeg hem door het raam naar buiten. We gebruiken daar een speciaal fysisch model voor, dus hij viel perfect realistisch naar beneden. Mijn reactie was: "Wow!" ...
. . .
Gamespot: Kunnen we het spel dit jaar nog verwachten? Hoe ver staan jullie?
Tim Willits: We hebben er al een tijdje een goed gevoel bij, en je mag er van uitgaan dat het spel in 2003 verschijnt. Maar; we brengen het spel niet uit voor we er zelf helemaal tevreden over zijn. De game design is al een jaar rond, en John heeft de rendering technologie ook rond. We zijn nu echt bezig met content en het uitbouwen van de levels, en het is opwindend om te zien hoe het spel groeit.
ja ja ja ja ja ... er kan nog van alles gebeuren...m.b.t. uitstel e.d. ...
quote:gamespot.COM interview
Op zondag 4 mei 2003 22:39 schreef Skull het volgende:
gamespot .nl
nu tevreden...
sinds dat ze het "abonnement" hebben ingevoerd, komt ik er niet zo vaak meer...ja...ik weet, het is schandalig dat ik daardoor minder op die site ben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |