abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147023380
Na 3 maanden mijn PS4 in bezit te hebben, ben ik eigenlijk geweldig teleurgesteld tot nu toe! Ik heb in mijn leven genoeg consoles gehad: NES, SNES, Playstation, Dreamcast, Gamecube, Playstation 3 en nu dus de Playstation 4. En de grootste tegenvaller tot nu toe is toch wel de PS4.

Natuurlijk prachtige games(nostalgie) meegemaakt met de SNES(mario) en PS1(resident evil 2), maar de Playstation 3 is mijn mooiste ervaring geweest.

Call of Duty: MW 1
Mijn eerste first person shooter op een console met een lekkere gameplay! Wat een toffe ervaring. MW2 was ook nog wel grappig, maar deel 1 is helaas nooit meer overtroffen. Komt vooral omdat het toch wel nieuw voor mij was: Zo'n prachtige shooter op de console.

Ratchet & Clank: Tools of Destruction:
Ondanks ik toen al een jaartje of 20 was, evengoed echt fantastisch genoten van deze avonturengame. Echt niks mis mee.

FIFA 10:
Ook op sportgebied werd ik verrast. Ik speelde altijd PES op de PS2, maar dat kon echt niet meer. Ik stapte weer over naar mijn oude liefde FIFA, en wat een prachtig spel hadden die in 2009: FIFA 10. Online ook geweldig. Ik heb zelf nog in de top 100 van Nederland gestaan.

GTA IV
GTA III en al zijn uitbreidingen had ik nooit eerder gespeeld. Dus GTA IV was voor mij een fantasisch iets. Vrije wereld, je kon van alles doen. Met als hoogtepunt de bankoverval.

Rock Band
Uren met vrienden gelachen met al die instrumenten!

Uncharted
Nog nooit zo'n mooi spel gezien! Wat schitterend zeg, vooral deel 2! Prachtig dat HD.

Assassin's Creed
Pffff ook geweldige ervaring. Al werd het wel iets eentonig op het einde. Maar dit spel had ik ook in 2 weken uit.

The Last of Us:
Toch wel het laatste pareltje wat ik gezien heb. Daarna is er niet meer iets geweest wat ik geweldig vond.

Heel wat mooie ervaringen gehad dus. Wat me opvalt: Het waren vooral games waarvan ik dacht: Waauww dit heb ik nog nooit zo mooi gezien. Of dat het iets nieuws was. Ik stapte dus ook over naar de PS4.

Dat zou het helemaal worden voor mij natuurlijk. Het begon met Watch_Dogs. wat een teleurstelling. Vervolgens zou Destiny het allerbeste spel ooooit worden. Nou... Het heeft me totaal niet geboeid. Daarna uiteraard weer de nieuwe FIFA gekocht. Zit vol met bugs, en ook dat voelt totaal niet als een next-gen game. En laatst AC:Unity gekocht. Over bugs gesproken.....

Nog geen enkele game die me heeft geraakt. Sterker nog: Alleen maar teleurstellingen. Al 4 spellen op rij. Ik zit ook een beetje te kijken bij het aanbod, maar zie ook nog niet iets waarvan ik denk: JAAA DIE MOET IK HEBBEN! Alleen maar remakes, uitgemolken delen en slechte spellen.

Dat wilde ik even kwijt. :)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_147023422
dat is jouw mening.

gr
Hier staat niets.
pi_147023442
Wou :')

Overigens was het aanbod in games in het eerste jaar vd ps3 ook maar karig.
pi_147023455
hij is pas net uit, geef het nog een jaartje. De ps3 was ook niet in 1 keer geweldig.
"Those beautiful days for them I live"
pi_147023487
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:19 schreef Vanillekwark het volgende:
Wou :')

Overigens was het aanbod in games in het eerste jaar vd ps3 ook maar karig.
Ja, leuk... ik verspreek me.
pi_147023496
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:19 schreef AlexRow het volgende:
hij is pas net uit, geef het nog een jaartje. De ps3 was ook niet in 1 keer geweldig.
Ik schrijf de PS4 zeker nog niet af hoor. Maar tot nu toe had ik er gewoon veel meer van verwacht.
pi_147023501
Gast, er komen soon enough titels uit als Kingdom Hearts 3, Bloodborne, Dark Souls 2 GOTY, Final Fantasy XV en The Witcher 3.
Geef het nog een jaartje ofzo, je kunt niet verwachten dat binnen een jaar er al kapot sicke games zijn.
sup
pi_147023715
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:19 schreef AlexRow het volgende:
De PS3 kwam uit in 2007, en in 2007 had je al:
Assassin's Creed (2007)
Call of Duty 4: Modern Warfare (2007)
Ratchet & Clank: Tools of Destruction (2007)
Uncharted: Drake's Fortune (2007)

Toch wel spellen die naam hebben gemaakt.

De PS4 kwam uit in 2013, we zitten bijna in 2015.
pi_147023977
Je geeft zelf al de reden voor je teleurstelling.
Veel van de games die je dik vond op PS3 waren games die je voor het eerst speelde.
Net als in de filmindustrie gaat het in de game-industrie steeds meer om franchises creëren.
Dat betekent meer van hetzelfde, omdat mensen met hun portemonnee hebben laten zien dat te waarderen. De keerzijde daarvan is dat je minder games zal krijgen die echt 'nieuw' zijn, en meer games die voorgangers hebben of een combinatie zijn van spelelementen uit eerdere games.
Is denk ik dan het handigst om goed te kijken welke games uit komen om te kijken welke je wel nieuw en leuk lijken.
wooblabalurg
  woensdag 26 november 2014 @ 15:51:10 #10
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_147024292
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:38 schreef Baconbus het volgende:
Je geeft zelf al de reden voor je teleurstelling.
Veel van de games die je dik vond op PS3 waren games die je voor het eerst speelde.
Net als in de filmindustrie gaat het in de game-industrie steeds meer om franchises creëren.
Dat betekent meer van hetzelfde, omdat mensen met hun portemonnee hebben laten zien dat te waarderen. De keerzijde daarvan is dat je minder games zal krijgen die echt 'nieuw' zijn, en meer games die voorgangers hebben of een combinatie zijn van spelelementen uit eerdere games.
Is denk ik dan het handigst om goed te kijken welke games uit komen om te kijken welke je wel nieuw en leuk lijken.
Mirror's Edge heb ik nooit gespeeld op de PS3. Toentertijd langs me heen gegaan. Ik denk dat ik daarom voor dat spel ga. Alleen: Die komt pas ergens in 2015 uit.

Verder denk ik dat je gelijk hebt: Om geld te maken is het makkelijker om het 8e deel van AC of MW uit te brengen. Ik mis dus nieuwe revolutionaire game series die goed scoren.
  woensdag 26 november 2014 @ 16:15:38 #11
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_147025087
Call of Duty: MW 1

Deze mis ik ook... Daarna ging het hard bergafwaarts.

Beste deel ooit imo. Geweldig hoe iedereen met een m60 ofzo door muren ging heen schieten.

Goed gebalanceerd spel. Airstrikes etc.
  woensdag 26 november 2014 @ 16:18:15 #12
434872 10minuteman
pi_147025187
Maar ik koop geen games meer van publishers die ik niet meer vertrouw.

Vooral EA is sinds jaren 2000 hard achteruit gegaan. Half gebakken games, DLC looked on lauch, afzetterij en vooral franchises om zeep helpen.
En spyware Origin.

Activision zelfde. Met de COD franchise.

Ubisoft is hard op weg om een stel eikels te worden met DRM en meer. Ubiplay ofzo.
  woensdag 26 november 2014 @ 16:19:29 #13
434872 10minuteman
pi_147025223
GTA5 heeft mijn wel kunnen imponeren.

En ik wacht met smart op the Witcher 3. Dat is wel een game die ik vertrouw en zeker weet dat het goed komt.
  woensdag 26 november 2014 @ 16:25:17 #14
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_147025378
TS heeft een punt.

2014 is het meest matige gamejaar van de afgelopen 10 jaar.
Veel interessants kwam er niet uit en de dingen die er uitkwamen waren grote teleurstellingen. Ik ben zelfs meer dan een half jaar helemaal met gamen gestopt.

Maar dit ligt niet aan de PS4, meer aan de tegenvallende games. En dat komt weer door de hoge commerciële druk. De grote games hebben strenge deadlines, uitstellen is geen optie. Er moet omzet gemaakt worden. Door de hoge grafische eisen is het een steeds grotere taak om een goede game te maken die af is.
pi_147026519
Ik wacht op Mass Effect 4, Uncharted 4, en een opvolger van Red Dead Redemption zou ook leuk zijn. Dan stap ik misschien over op de PS4. Tot die tijd heb ik nog een flinke backlog aan PS3 spellen... oa Hard Rain, Beyond Two Souls, Bioshock Infinite... allemaal nog zo goed als ongespeeld in de kast.
  woensdag 26 november 2014 @ 16:56:08 #16
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_147026558
Ik raak mijn PS4 ook bijna niet meer aan. Ik kocht hem met de gedachte dat hij de aankomende tijd toch niet goedkoper gaat worden. En om er natuurlijk een beetje bij te horen ;)

Maar wat ik al zei: Het aanbod vind ik echt zwaar tegenvallen. En dat terwijl hij al ruim een jaar op de markt is. Daarom heb ik besloten maar even een paar maandjes te wachten, en in de budgetbakken te kijken voor nog wat pareltjes van de PS3 die ik nog nooit eerder heb aangeraakt. Dan heb ik het bijvoorbeeld over:

Mirror's edge
South Park: The Stick of Truth
Sleeping Dogs
The Walking Dead
Heavy Rain
Red dead redemption
Rayman Legends
Metro: Last Light
Tomb Raider

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit soort spellen koop je tegenwoordig voor 5 tot 10 euro.
  woensdag 26 november 2014 @ 19:34:42 #17
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_147031709
Wat een gezever :')

De PS3 zoog gigantisch toen ie uit kwam. Toen rouleerde de xbox360. Pas op en na de helft werd de Ps3 echt geil met god of war etc.

Je vergelijkt de ps4 nu al met de PS3 dat al vijf jaar bestaat, als t niet al meer is.
  woensdag 26 november 2014 @ 22:40:12 #18
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_147040044
Toen de PS3 uitkwam dacht ik dat ie nooit de PS2 ging overtreffen, dat heb ik volgehouden tot ca 2010.

Ik denk dat we geduld moeten hebben.
pi_147048052
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:34 schreef RickoKun het volgende:
Wat een gezever :')

De PS3 zoog gigantisch toen ie uit kwam. Toen rouleerde de xbox360. Pas op en na de helft werd de Ps3 echt geil met god of war etc.

Je vergelijkt de ps4 nu al met de PS3 dat al vijf jaar bestaat, als t niet al meer is.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:29 schreef satecl het volgende:

[..]

Assassin's Creed (2007)

pi_147048082
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:40 schreef Ixnay het volgende:
Toen de PS3 uitkwam dacht ik dat ie nooit de PS2 ging overtreffen, dat heb ik volgehouden tot ca 2010.

Ik denk dat we geduld moeten hebben.
Ik heb ook nog de goeie hoop hoor. De XboxOne is minstens zo matig. Ik wacht alleen op een paar nieuwe reeks games. Alleen het duurt me in mijn ogen te lang. Nog geen enkel spel heeft écht naam gemaakt op de PS4.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 27 november 2014 @ 09:46:44 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_147048165
Koop Diablo 3.
Tegen de tijd dat je daar klaar mee bent zijn er weer een paar toffe games uit gekomen. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_147056374
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:25 schreef Ixnay het volgende:
2014 is het meest matige gamejaar van de afgelopen 10 jaar.
_O-

Onzin.

Er is veel meer dan Destiny, Watch_Dogs en Assassin's Creed...
Laat ik eens kijken...

The Banner Saga
Tombraider Definitive Ed.
Bravely Default
Danganronpa
Banished
Donkey Kong Tropical Freeze
Plants vs Zombies Garden Warfare
South Park The Stick of Truth
Dark Souls II
Hearthstone
InFamous Second Son
Diablo III Reaper of Souls
Age of Wonders III

En dat is pas januari-maart...
Zat leuke games, zat topgames, voor elk platform.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 27 november 2014 @ 15:26:48 #23
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147056867
De grootste redenen waarom ik geen ps4 heb en nogsteeds alle nieuwe games (die ik wil hebben, en dat zijn er minder dan je zou denken) op de ps3 koop:

>ps4 heeft gedwongen plus om online te kunnen.
>ps4 heeft nog heel veel kinderziektes.
>ps4 krijgt toch een slim versie voordat de hoverboard uit is.
>ps4 focussed tot nu toe veel te veel op haar hype; graphics en te weinig op gameplay.
>ps4 is mij té social media georienteerd.

-

De redenen dat ik toch wel geinterreseert ben in de ps4 voor in de toekomst:

>Snellere laadtijden en rekenkracht ansich.
>Sharing van gameplay, instant recorden enzo (enige wat me nog wel aanspreekt aan social media dan), scheelt me batterijen voor mn finepix S fujifilm.
>Titels die niet meer op ps3 uitkomen die ik tof vind zoals kingdom hearts en borderlands 3.
>boet niet in aan network wb de ps3.

Groetjes Bgtje.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_147056996
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:29 schreef satecl het volgende:

[..]

Assassin's Creed (2007)

Dit is ook wel een mooie, de PS3 kwam in maart 2007 uit in Europa en was toen al een tijdje uit in de USA en Japan, de PS4 kwam bijna wereldwijd uit op 29 november, scheelt een maand of 7 aan games.... (+3 maanden als je de USA/JP games mee rekent)

Daarbij zal ik nooit begrijpen dat iemand een console koopt en pas daarna gaat kijken of er wat leuke games voor hem/haar bij zitten. :+
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_147057340
quote:
12s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:31 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dit is ook wel een mooie, de PS3 kwam in maart 2007 uit in Europa en was toen al een tijdje uit in de USA en Japan, de PS4 kwam bijna wereldwijd uit op 29 november, scheelt een maand of 7 aan games.... (+3 maanden als je de USA/JP games mee rekent)

Daarbij zal ik nooit begrijpen dat iemand een console koopt en pas daarna gaat kijken of er wat leuke games voor hem/haar bij zitten. :+
Wat ik al eerder zei: Met Destiny, FIFA2015, Watch_dogs en AC:Unity had ik al een mooi beginaanbod. Alle 4 teleurstellingen. Wees toch eerlijk: Ze hebben toch nog geen goed spel gemaakt voor de PS4? Diablo 3 hooguit. Het is zelfs zo armoedig dat je allemaal spellen uitbrengen die een of twee jaar eerder al voor de PS3 waren: The Last of Us, Metro, Tomb Raider, Sleeping Dogs etc.
Wat een melkerij. Een PSX classic helemaal in HD oppoetsen snap ik nog wel... Maar een game die onlangs is uitgebracht.... Schandalig.

Ja en de PS3 was inderdaad al 4 maanden uit in Japan, maar binnen een jaar kwamen al wel games uit als Uncharted, Assassins Creed, CoD 4 etc. uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')