abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 26 november 2014 @ 07:35:15 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_147012383

Giel, één van de pronkstukken van de publieke radio

quote:
Bert Huisjes, hoofdredacteur van WNL, vindt dat het mediadebat niet alleen moet gaan over televisie maar ook over radio. Volgens hem kan de publieke omroep best bezuinigen op muziekradio. Dit zei Huisjes op Radio 2.
"Ik vind het opmerkelijk dat het hele mediadebat alleen over tv gaat en dat radio daar volledig buiten blijft. Ook daar valt het een en ander over te zeggen. Ik denk dat Radio 2 in hoge mate concurreert met muziekzenders. Ik heb er een programma op en ik kan er niets van WNL aan toevoegen. Als er bezuinigt moet worden kan dat bij radio ook op muziekradio."

Huisjes denkt dat naast Radio 2 er ook bij andere zenders geld te halen is: "3FM heeft veel muziek en events en ik weet niet of dit de taak is."

In de Tweede Kamer is deze week het mediadebat en wordt er over de publieke omroep gesproken. PVV-kamerlid wil dat er ook strenger gekeken wordt naar amusement op radio en dat dit niet beperkt moet blijven tot televisie.
http://www.radiofreak.nl/(...)-de-publieke-omroep/
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_147012391
GGGIIIIEEEELLLLL
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_147012392
Mooi, dat hele 3FM kan opgedoekt worden
pi_147012512
Lijkt me alleen nuttig als er commercieel voldoende aanbod is. Waarbij alleen 3fm gevaar loopt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_147012517
3fm zorgt echter wel voor verslaggeving vanaf festivals, iets waar commercielen nooit aan zullen gaan.
pi_147012673
3FM zou eigenlijk gewoon meer StuBru of liever nog KinkFM moeten worden.
pi_147012883
Het salaris van sommige DJ's mag onder de loep, maar verder is bezuinigen op muziekradio een extreem slecht idee. Commerciële zenders bewandelen zonder uitzondering de veilige weg. Hun formules bestaan uit het draaien van nummers die al hit zijn (geweest).

Ik vind zelfs dat er een kwalitatieve muziekzender BIJ zou moeten, want Radio 2 en 3FM zijn veel te veel leeftijdsgericht, niet muziek- of genre-gericht.
pi_147013089
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 07:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
3fm zorgt echter wel voor verslaggeving vanaf festivals, iets waar commercielen nooit aan zullen gaan.
3FM is commercieel wel veel te verweven met festivals en het pushen van standaard NL artiesten, ook al zeggen ze van niet. Dáár gaat het mis met de publieke taak.
pi_147013472
quote:
Huisjes denkt dat naast Radio 2 er ook bij andere zenders geld te halen is: "3FM heeft veel muziek en events en ik weet niet of dit de taak is."
De beste man is echt totaal clueless. Als hij niet begrijpt dat je met muziek en het verslaan van die events mensen naar de zender trekt die anders niet luisteren en ze daarmee ook luisteren naar de andere dingen die je doet vraag ik mij af of deze man wel geschikt is voor zijn functie van hoofdredacteur van WNL. Van WNL valt er dus in ieder geval weinig creatiefs te verwachten als het aankomt op het aanboren van nieuwe doelgroepen.
pi_147013482
quote:
99s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:58 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

3FM is commercieel wel veel te verweven met festivals en het pushen van standaard NL artiesten, ook al zeggen ze van niet. Dáár gaat het mis met de publieke taak.
Precies. Helemaal prima dat ze verslaggeving vanaf festivals doen, en wat minder mainstream artiesten een handje helpen. Maar ergens along the way is dat allemaal heel erg verweven geworden met elkaar, en promoten ze die artiesten, zijn hun shows '3FM presents...' en heeft 3FM zelf als zender er dus gewoon baat bij dat ze in de spotlight staan. Dat kan niet de bedoeling zijn.
pi_147014056
quote:
2s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Precies. Helemaal prima dat ze verslaggeving vanaf festivals doen, en wat minder mainstream artiesten een handje helpen. Maar ergens along the way is dat allemaal heel erg verweven geworden met elkaar, en promoten ze die artiesten, zijn hun shows '3FM presents...' en heeft 3FM zelf als zender er dus gewoon baat bij dat ze in de spotlight staan. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Ja dat las ik ook al terug, ben ik het mee eens. Met één kanttekening: het pushen van kleinere nederlandse artiesten (eg serious talent, 3voor12 hollandse nieuwe) is wel goed maar ze slaan door.
pi_147014108
En als jij als WNL niets kunt bijdragen in muziek ligt dat toch echt aan WNL, want 3voor12 heeft aangetoond dat wel te kunnen. Dus dat is niet het probleem. Er is wel teveel horizontale programmering waardoor deze mogelijkheid steeds minder wordt. Dat verhelp je echter niet door de muziek eraf te gooien of budget te verlagen... Dat werkt averechts.
pi_147014125
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja dat las ik ook al terug, ben ik het mee eens. Met één kanttekening: het pushen van kleinere nederlandse artiesten (eg serious talent, 3voor12 hollandse nieuwe) is wel goed maar ze slaan door.
Eens :Y Het in de spotlight zetten van zo'n artiest is prima. Maar op het moment dat je ook hun tourtjes gaat boeken, en ze huisgast worden op je events en het allemaal één incestueuze bedoening wordt ben je wel een beetje je objectiviteit aan het kwijtraken. En met name het feit dat 3FM die gasten schijnbaar ook boekt of op andere wijze een vinger in de pap heeft bij hun liveshows is gewoon fout. Dan heb je nl. geldelijk gewin bij het enorm hypen van zo'n artiest op zender, en je moet wel gewoon voor kwaliteit blijven gaan, ook bij de NL bandjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')