het ww is mailen dus t vd gemaild
je kan ook gewoon zeggen een e-mail gestuurd
quote:die spellingchecker van word heeft van het groene boekje nooit gehoord
Op donderdag 31 oktober 2002 20:41 schreef DJKoster het volgende:
*Word opstart*Geemaild fout
Ge-emaild fout
Geëmaild fout
Gemaild Goed
quote:maar is t niet zo datr je tijdens t mailen een e-mail verstuurd? als je dus een e-mail verstuurd hebt is heb je dat gemaild en niet geemaild of iets in die richting
Op donderdag 31 oktober 2002 20:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
die spellingchecker van word heeft van het groene boekje nooit gehoord, daar staan heel veel fouten in.
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 20:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
die spellingchecker van word heeft van het groene boekje nooit gehoord
quote:e-mailen is toch ook een werkwoord..
Op donderdag 31 oktober 2002 20:46 schreef janatwork het volgende:[..]
maar is t niet zo datr je tijdens t mailen een e-mail verstuurd? als je dus een e-mail verstuurd hebt is heb je dat gemaild en niet geemaild of iets in die richting
maar niemand met een woordenboek die het zeker weet dus.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 31-10-2002 21:00]
quote:weet je dat zeker? dit is nog onlogischer namelijk. Het is volgens mij of: email, geëmaild, OF e-mail , ge-e-maild. ge-emaild, lijkt me helemaal niks. (al weet ik het dus niet zeker)
Op donderdag 31 oktober 2002 20:49 schreef qyn het volgende:
ge-emaildIs officiële spelling.
*maar zoekt ff in Nederlands boek*
quote:Ik zou gaan voor: geë-maild, hoe krom 't er ook uitziet. Het is tenslotte e-mail, dus 't werkwoord is e-mailen.
Op donderdag 31 oktober 2002 20:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
of is het ge-e-maild () Vandale werkt niet en ik ben mijn woordenboek kwijt, maar ik heb moest dit woord laatst gebruiken in een brief en ik schreef automatisch geëmaild, maar er stond me iets bij dat dat één van die veranderde woorden was in de nieuwe stupide spellingsregels, of vergis ik me
Gemaild mag ook, omdat in het NL spraakgebruik het inmiddels gebruikelijk is emailen en mailen als synonieme werkwoorden te gebruiken.
e-mailen e-mail e-mailt e-mailde ge-e-maild
Komt omdat het een Engels bastaardwoord is
quote:een trema én een streepje lijkt me zeker niet juist.
Op donderdag 31 oktober 2002 20:58 schreef Makkinen het volgende:[..]
Ik zou gaan voor: geë-maild, hoe krom 't er ook uitziet. Het is tenslotte e-mail, dus 't werkwoord is e-mailen.
Gemaild mag ook, omdat in het NL spraakgebruik het inmiddels gebruikelijk is emailen en mailen als synonieme werkwoorden te gebruiken.
quote:ah oke, dan zal dat wel juist zijn... ik had al zo'n vermoeden, typisch zo'n nieuwe spelling woord.
Op donderdag 31 oktober 2002 21:00 schreef akkien het volgende:
het staat zelfs in mn NEderlands boek:
ik had gelijke-mailen e-mail e-mailt e-mailde ge-e-maild
geë-maild En dat het uit het engels komt maakt niet uit, want woorden zetten zich naar onze syntactische regels ...
quote:Hmz? Mijn driedelige Van Dale (de nieuwste) zegt: e-mailen, e-mailde, geë-maild. Ik zou gaan voor: per elektronische post bericht.
Op donderdag 31 oktober 2002 21:00 schreef akkien het volgende:
het staat zelfs in mn NEderlands boek:
ik had gelijke-mailen e-mail e-mailt e-mailde ge-e-maild
quote:Dat heeft niks met oude of nieuwe spelling te maken. Dat is gewoon een nieuw woord.
Op donderdag 31 oktober 2002 21:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
ah oke, dan zal dat wel juist zijn... ik had al zo'n vermoeden, typisch zo'n nieuwe spelling woord.
quote:Vertrouw je mijn Van Dale niet?
Op vrijdag 1 november 2002 14:21 schreef ED2 het volgende:
Gemaild toch? (zonder 'e', aangezien 'snail mail' in het Nederlands al 'gepost' heet...)
quote:Nee. Net alsof de van Dale weet hoe de spelling is op het dagelijks veranderende internet...
Op vrijdag 1 november 2002 14:31 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Vertrouw je mijn Van Dale niet?
quote:Het is helemaal niet relevant hoe de "dagelijkse" spelling is op het "veranderende internet". De Van Dale beschrijft en schrijft voor. Waar denk je dat topicopener naar vraagt?
Op vrijdag 1 november 2002 14:37 schreef ED2 het volgende:Nee. Net alsof de van Dale weet hoe de spelling is op het dagelijks veranderende internet...
![]()
quote:Hoe je 'ge e maild' schrijft. En aangezien ik van mening ben dat de van Dale daar niets over te zeggen heeft, zeg ik dat je dat maar lekker zelf moet uitmaken. De van Dale vind ook dat het kwantummechanica is, maar dat staat toch ook voor geen meter. Alleen omdat een of andere wacko het wel leuk vond gaan wij het zo doen. Men zou er beter aan doen eens op het gebruik van zinsconstructies te letten.
Op vrijdag 1 november 2002 14:39 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Het is helemaal niet relevant hoe de "dagelijkse" spelling is op het "veranderende internet". De Van Dale beschrijft en schrijft voor. Waar denk je dat topicopener naar vraagt?
quote:Volgens...?
Op vrijdag 1 november 2002 14:42 schreef ED2 het volgende:Hoe je 'ge e maild' schrijft.
quote:Mee eens. Dat neemt echter niet weg dat spelfouten knullig staan. Ook woordkeuze is overigens van groot belang. En wat te denken van samenhang?
Men zou er beter aan doen eens op het gebruik van zinsconstructies te letten.
quote:Ach vanuit technisch oogpunt weten de meeste mensen toch niet waar ze over schrijven, dus dan is de spelling misschien mooi maar krijg je toch niet uitgelegd dat HTML-malis 'not done' zijn. (Als voorbeeld
Op vrijdag 1 november 2002 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Dat neemt echter niet weg dat spelfouten knullig staan.
Verder heb je gelijk natuurlijk.
- ja ik ben een nerd -
quote:Juist vanuit technisch oogpunt is dat kwalijk.
Op vrijdag 1 november 2002 14:58 schreef ED2 het volgende:Ach vanuit technisch oogpunt weten de meeste mensen toch niet waar ze over schrijven
quote:Ik ga wat dit betreft voor een pragmatische houding: voldoet een Nederlandse term, dan gebruik ik deze; voldoet deze niet, dan gebruik ik een Engelse.
(Eigenlijk 'moet' je ook gewoon engelse termen gebruiken, dan is het tenminste eenduidig.)
quote:Dus jij zegt zeker ook 'map' in plaats van directory. Terwijl map alweer de vertaling is van het door Microsoft gebruikte 'folder'. Offtopic, ik weet het, maar gewoon om maar aan te geven dat je door de bomen het bos soms niet meer ziet.
Op vrijdag 1 november 2002 15:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga wat dit betreft voor een pragmatische houding: voldoet een Nederlandse term, dan gebruik ik deze; voldoet deze niet, dan gebruik ik een Engelse.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |