LoveAtFirstDrive | dinsdag 25 november 2014 @ 15:16 |
JongensdrooM: BMW M3 en M4 Laurens en ik waren ooit bescheiden jongetjes. Fantasieën met rode Ferrari’s en politie Porsches in de hoofdrol, waren ons vreemd. Ons maakte je blij met een ‘doorsnee’ BMW. En dan het liefst een M3. Hoezo bescheiden?! Nu we geen jongetjes meer zijn maar mannen, komt die jongensdroom uit. We krijgen namelijk de sleutel mee van een knalblauwe M3 en als kers op de taart geeft BMW Nederland ons ook nog een M4 mee. Voor ons allebei één dus! Was het love at first drive? Smoorverliefd zijn we! De broeders M3 en M4 zijn dé samensmelting van mens en techniek op autogebied. Je trekt de auto’s aan als een handschoen om vervolgens niet meer uit te stappen, door te rijden naar de Alpen om het potentieel van de auto’s volledig te benutten. Bijna een jaar geleden reden we de BMW 435i coupé. Een heerlijke auto, daar niet van, maar wat zijn we blij verrast dat de M3 en M4 duidelijk ruiger, mechanischer en speelser zijn. Op eenzame hoogte, zonder twijfel! ![]()  We love • Je voelt je één met de auto/techniek • Hardcore sportwagen in ‘sedan jasje’ (M3) • Yas Marina blauw! We hate • Voor ons onbetaalbaar: ¤ 105.000 • Lastig om jezelf te beheersen! Wil je tot in detail weten waarom we zo geraakt zijn door de BMW’s? Check de fotogalerij en de volledige rijtest op loveatfirstdrive.nl Niet alleen zijn we gek op auto’s en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video’s te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera’s van duizenden euro’s, we houden het simpel en toegankelijk. Wouter & Laurens Honselaar  [ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 25-11-2014 15:20:31 ] | |
DS4 | dinsdag 25 november 2014 @ 15:38 |
De kleur van die blauwe bevalt mij wel, maar voor de goede orde: een M3 is geen hardcore sportauto. Het is en blijft een snelle sedan. Een hele snelle sedan, maar wel met de beperkingen daarvan. Daar zit dan ook wat mij betreft de fout in het concept van BMW. De M modellen worden vaak teveel ontwikkeld om op het circuit net wat beter te zijn dan de RS en AMG variant. Daardoor zijn ze op de openbare weg gewoon de mindere van deze drie en op het circuit leggen ze het af tegen de hardcore sportauto's. Geen straf natuurlijk, maar wat mij betreft zeker niet het hoogst haalbare. (en die voorspoiler oogt mij iets teveel naar aftermarket zooi voor een 316 zoals je die vooral in België tegen pleegt te komen) | |
Anne | dinsdag 25 november 2014 @ 15:49 |
Ik ga straks even de hele review bekijken en lezen, maar ik wil alvast wat complimenten geven voor de mooie foto's. | |
Hartigan | dinsdag 25 november 2014 @ 16:08 |
Prachtige wagens, vooral de M4. En dat geluid! ![]() Leuke review ook. Ik heb het even gemist, maar hebben die BMW's nu een standaard handrem of zo'n elektronisch onding? | |
Mano_ | dinsdag 25 november 2014 @ 16:12 |
Leuke video ![]() Wat betreft de auto's: ik deel de mening van DS4 over de bumper. Voor mij wat te veel tupperware. Het geluid doet het 'm ook niet echt voor mij, maar wellicht is dat in het echt anders. Normaal vind ik de 6-lijn-motoren van BMW niet echt boeiend klinken en de turbo's helpen niet om het beter te maken. Diep en duister gaat voor mij boven scherp en schel. Wat dat betreft wint niemand het van AMG ![]() | |
DS4 | dinsdag 25 november 2014 @ 16:19 |
Dan zou je toch eens naar die V10 van mij moeten luisteren... ![]() (ok, die uitlaat is "niet helemaal" origineel meer) | |
Mano_ | dinsdag 25 november 2014 @ 16:20 |
Roep maar een datum ![]() | |
Kreator | dinsdag 25 november 2014 @ 16:27 |
Prachtig verhaal, goeie link ook! Leuke website! Ben zelf wel fan van de M3 en M4, maar als ik écht mocht kiezen ging ik toch voor een RS4/RS6. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 25 november 2014 @ 16:32 |
Helaas hebben wij nog geen ervaring met de RS'en en AMG's. Allemaal zeer gave wagens natuurlijk. Op ons kwam de M3 over als een echte sportwagen. Hardcore is misschien wat overdreven, maar wij hebben daarvoor de 435i getest en ik (Laurens) had eigenlijk niet verwacht dat de M3/M4 zo een enorm verschil zou zijn met de 435i (die ook al genoeg vermogen heeft). En dan voelt de M3 echt een stuk meer als een sportwagen aan. Aan alles, de zit, het onderstel, het vermogen, de automaat, etc. Het is het gevoel wat de auto ons gaf op dat moment. En tuurlijk is er altijd wel een auto die weer daarboven staat, maar dan kom bij de supercars. De M3 is inderdaad echt een hele snelle wagen, 4,1s. op de 100 is gewoon bizar natuurlijk, zeker voor een 'sedannetje'. Bumpers vinden wij wel vet staan juist! Maar dat is natuurlijk ook een mening. Een kennis heeft net een nieuwe 335i M-performance en dan zit je ook al aan 350pk maar heb je niet dat opvallende uiterlijk. Zwart kleurtje, type aanduiding er af en half Nederland denkt dat je met een 320d onderweg bent ![]() Bedankt Anne! Foto's hadden we niet zo veel tijd voor, dus heb weleens beter werk geleverd ![]() Haha moet toegeven dat dat goud in het echt wel een stuk mooier staat dan op de foto's! In de M3/M4 zit gelukkig nog een gewone handrem ![]() Thanks! Geluid van een motor is inderdaad lastig vast te leggen. Maar in het echt klinkt hij wel bruut hoor! Het is inderdaad weer anders dan een V8 of een V10. In de Jaguar F-type zit ook een bruut geluid (V6) en de XKR-S klinkt weer heel anders maar ook weer heerlijk (V8). Beide staan ook op de site. Nou kom maar langs, dan maken we gauw een filmpje! ![]() | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 25 november 2014 @ 16:32 |
Thanks! Die zijn ook erg bruut natuurlijk! Hopen we ook nog eens te gaan testen ![]() | |
SgtPorkbeans | dinsdag 25 november 2014 @ 16:46 |
Mooie website ![]() ![]() Ook veel verschil in auto's en dat is natuurlijk fijn ![]() Zodat er niet alleen maar supercars voorbijkomen die alleen maar voor slechts een klein publiek te betalen zijn ![]() | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 25 november 2014 @ 16:49 |
Bedankt! We willen inderdaad niet alleen maar dikke auto's testen, hoe verleidelijk dat ook is. Het contrast tussen deze M3/M4 en de Twingo die we daarna reden is erg groot natuurlijk, maar ook dat zijn auto's die we graag testen. | |
SgtPorkbeans | dinsdag 25 november 2014 @ 16:50 |
Tuurlijk, een dikkte auto is altijd het leukst ![]() ![]() | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 25 november 2014 @ 17:32 |
Neeeeeee hoor ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 25-11-2014 17:43:26 ] | |
Piet__Piraat | dinsdag 25 november 2014 @ 19:29 |
Die M3 zag ik gisteren nog rijden in Limburg ![]() ![]() | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 25 november 2014 @ 19:50 |
Haha het is maar hoe je het bekijkt. Demo auto's worden over het algemeen na elke journalist volledig nagekeken, dus kan ook positief zijn ![]() | |
Alt-tab | dinsdag 25 november 2014 @ 19:57 |
Leuke review! Heb met plezier het filmpje bekeken. | |
Piet__Piraat | dinsdag 25 november 2014 @ 20:21 |
Dat is waar, ze moeten natuurlijk wel een goed product meegeven. Maar vooral de motor zal echt wel al het nodige te lijden hebben gehad. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 25 november 2014 @ 20:49 |
Thanks ![]() Dat wel ja! Niet iedereen gaat even netjes om met demowagens. Wij rijden ze in ieder geval netjes warm ![]() | |
DS4 | dinsdag 25 november 2014 @ 21:11 |
Hoeft niet per se. Zo lang als je de auto netjes warm rijdt (en autojournalisten lijken mij in beginsel liefhebber genoeg om dat te doen) kun je echt wel trappen zonder problemen. Recent is mijn motor op conditie geïnspecteerd en voor zover men kon testen (koppen zijn er niet af geweest) was het blok gewoon nog als nieuw. Terwijl er nu 165k op de teller staat en de motor getuned is. De vorige heb ik veelvuldig uitgelaten op circuits en niet zachtzinnig. Heeft ook motorisch geen krimp gegeven en bij verkoop had ik er bijna 2 ton op gezet (waarvan iets van 40.000 racekilometers). Ook fors getuned. Een goed blok kan, mits netjes warm gereden, enorm veel hebben. | |
Piet__Piraat | dinsdag 25 november 2014 @ 23:11 |
Dat is dan ook wel weer waar. En de slijtagedelen zullen bijtijds vervangen worden. Maar toch... ik kan me zo voorstellen dat de hele boel met launch control (geen idee of dat op de nieuwe M's zit, maar geldt net zo goed voor andere sportwagens natuurlijk) aardig op z'n lazer krijgt. Bedoel je nu de Porsche trouwens, qua vorige, of heb je een andere RS6 gekocht? ![]() | |
DS4 | dinsdag 25 november 2014 @ 23:32 |
Nee, de porsche. | |
Thezappa | woensdag 26 november 2014 @ 14:03 |
klopt idd , heb zelfde met mijn motor , altijd goed warm gereden , en nihil slijtage. er zit zoveel marge in zon blok | |
Spezza19 | woensdag 26 november 2014 @ 20:16 |
Hier mist een "Like" button ![]() | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 26 november 2014 @ 21:48 |
Die staat we op onze website ![]() | |
Oceanview | woensdag 26 november 2014 @ 21:56 |
Over jullie website gesproken is er ergens een zoekknop want telkens op 'laad meer berichten' drukken is niet leuk als je niet zeker weet of hetgene dat je zoekt tegenkomt. | |
Anne | woensdag 26 november 2014 @ 22:15 |
Roep anders even wat je zoekt ![]() | |
Oceanview | woensdag 26 november 2014 @ 22:27 |
Ik heb mn Mazda 3 review al gevonden. ![]() Edit: op de onderkant van de pagina kun je op merk naar keuze drukken en dan krijg je alles te zien van het merk. [ Bericht 8% gewijzigd door Oceanview op 26-11-2014 22:44:30 ] | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 26 november 2014 @ 22:50 |
Haha daar kun je indrdaad de merken vinden ![]() Goede auto de Mazda 3! |