[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 28-10-2000 00:15]
Welke tactiek van VOO erachter zit weet ik niet, feit is dat de regie de bewoners heeeel lang heeft laten wachten op de muziek en drankjes. De sfeer was tot een dieptepunt gedaald toen om 24:00 De Stem zei dat er wat in de voorraadkamer lag.
Ed, die de laatste paar uur met Robin en later Desiree buiten heeft gezeten, is zwaar teleurgesteld in het feit dat de meeste bewoners hem zijn actie zo zwaar aanrekenen.
Gevolg nu: Ed is zojuist naar bed gegaan. Als enige. "Welterusten Ed" riep hij voordat hij onder de wol kroop. De rest van de bewoners proberen er nu het beste van te maken. Er staat een draagbare cd-speler op tafel en men is alle cd-tjes an het bekijken die meegeleverd zijn. Zo te zien is Big Brother niet gierig geweest wat betreft drank en chips: de tafel ziet er goed vol uit.
Maar: van een echt leuke sfeer is natuurlijk geen sprake. Ed zei tegen Dees, vlak voordat hij naar bed ging, dat dit komt omdat een aantal bewoners dondersgoed voelt dat het helemaal niet nodig was om er zo opgefokt over te doen, en zo'n stemmingmakerij te creeren. Ze voelen zich nu toch een beetje schuldig, en maar zien Ed liever als de grote zondebok, da's makkelijker. "Ze weten dat ik morgen naar huis ga, dus het is nergens voor nodig. We hadden er net zo goed een gezellige avond van kunnen maken.. En straks in de DBK zeiden Koos en Bianca en Hieke nog: tuurlijk doen we, we maken er een leuke avond van.. en nu doen ze zo."
Nou, als ze dit nog een gezellig feest willen maken, dan mogen ze wel een partijtje xtc aan laten rukken...
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 28-10-2000 00:33]
[Dit bericht is gewijzigd door cynix op 28-10-2000 00:47]
Georgie geniet duidelijk van zijn rol als DJ en (dus) als degene die al het moois produceert.. Trots staat hij mee te dansen na weer een 'gouden greep in de platendoos'.
De sfeer komt er iets meer in. De eerste alcoholische drankjes beginnen hun werk te doen.
Annet en Koos zitten nog steeds niet echt blij te kijken. De rest is ook nog steeds een beetje geforceerd lollig aan het doen, maar men begint nu stilaan toch wel echt te genieten van de muziek en de drank.
Gesprekken worden er niet gevoerd. De groep leeft zich uit op de muziek.
Het 1e uur zit er al bijna op.
Ferdi: Hij zegt wel vaker wat. We weten hoe goed hij kan liegen. Dat weten we vanaf het moment dat hij hier binnenkwam met die bungeejump, toch?
Robin: "hoezo"?
Ferdi: Robin, jij weet meer..
Bianca: Robin weet jij wat er gaat gebeuren? Weet jij meer?
Robin: nee
B: come on, je hoeft alleen maar ja of nee te zeggen
Robin gaat er niet op in, maar zegt tegen Ferdi: met jou wil ik straks nog ff praten...
Nu start nieuwe muziek, NL-talige muziek, jaren 60/70 zo te horen, het is dan ook door Koos uitgekozen. Hij wil aandacht voor het nummer want het is erg goed volgens hem.. Het gesprek stokt..
[Dit bericht is gewijzigd door Freaky20 op 28-10-2000 01:12]
Ik zit, net als de groep, ook een beetje in een post-Ed-depressie.
De hele CD van AM. Melancholische muziek. De blikken beginnen al een beetje troebel te worden hier en daar. Sentimenteel. Groepsgevoel.
Shit, Ed doet het zichzelf aan, maar hij ligt daar wél, ietsje verderop in zijn eentje. Hij zal het niet makkelijk hebben nu..
Er is nog niet één keer iemand naar hem wezen kijken, voorzover ik heb kunnen nagaan.
Het is moeilijk te verstaan af en toe, maar Ferdi schampert steeds maar door over Ed, Duidelijke afkeer. Veel vet gelach ook dooer Ferdi. Robin zegt zoiets als: nee ik vind het niet leuk maar jij zit zo te geinen dan moet ik ook lachen..
Misschien is Ed het huis al uit trouwens, want alle vier de streams staan al ruim een uur op de huiskamer..
Annet terug naar de woonkamer. Naast Robin begint ze nu een niet verstaanbaar gesprek. Robin is al een half uur heel stil. HIj verwerkt zo te zien de gebeurtenissen van de afgelopen 24 uur toch wat anders dan de rest.
'De groep' geniet nu van Blof.
Georgie: "Sohee dan moet niet net je meisje het uitgemaakt hebben met deze muziek. Dan zit je wel te janken hoor!"
Nu komt 'You've lost that lovely feeling'
(that 's it 4 2nite)
Meteen over op de serieuze noot want Robin wil ergens op terug komen.
Hij geeft verklaring aan de groep waarom HIJ het niet erg vond dat Ed zou blijven.
Robin: Ik speel het spel op mijn manier, kan me niet schelen wat iedereen daar van denkt.
Hieke vindt dat maar niks.
Robin vindt 't jammer dat Ed niet op het feestje aanwezig is en legt uit aan de groep dat dat allemaal wat teveel voor Ed zou zijn.
Robin: het is zijn GEVOEL wat hem stuurt
Koos: Ik wilde hem niet meer aandacht geven als dat ie al kreeg.
Bianca: Het is niet aan ons zijn gevoel te verantwoorden
Robin zit niet echt lekker. Krijgt nu ook de wind van voren van Bianca.
*lajeniegekmake... (nee want dat ben ik al)
B. tegen R. : bij nominaties ben jij altijd zo bot, en zegt gauw 'lekker belangrijk' , en nu niet...
R. : ik kan een man van 48 niet de deur uit duwen.
R. : hij had het tegen mij gezegd, en wilde daar niet over praten.
R. tegen B. : dat had ik bij jou ook niet gedaan. De volgende keer doe ik dat weer !
Koos : riep hij mij apart om het de redactie ook te laten horen. Dat had hij ook in de microfoon kunnen doen.
>kan niet alles goed verstaan<
(shit mijn compu doet vreemd!)
Robin: Ed en ik zijn maatjes.
Bianca voert het woord voor de groep, anderen jaja-en af en toe
Koos: Ik sta ook achter Hieke (en Bianca en Ferdi dus)
Robin: Volgende keer houdt ik voortaan mijn mond
Koos durft nu ook meer en klaakt ook nog wat over Ed
Ze hebben allemaal nu hun zegje gedaan en beschouwen de discussie voor geeindigd. Robin kijkt beteuterd rond. (vind ik wel beetje zielig)
Ik hoor Dees nu weer, zei niks tijdens discussie.
Rustig nakletsen, de alcohol vanavond heeft niet echt zijn werk gedaan.
Ferdi en Hieke weer samen op de bank. (Wanneer probeeeert hij nou 's iets bij Hieke?)
Georgie zevert wat maar niemand luistert. Hieke ruimt wat op.
Stream op de badkamer. Koos, Dees of Kim) en Bianca tandjes poetsen.
Koos en Dees in badkamer.
Koos tegen Dees: Welterusten
Dees tegen Koos: Welterusten
En weer alles geluidloos.
Dees nog effe terug en weer weg. Ferdi erbij
(geluid valt weg)
Robin heeft weer moed verzamelt en geeft zich nog niet gewonnen.
Koos, Ferdi, Annet en Hieke zijn andere aanwezigen.
(geluid terug)
Robin:Lekker belangrijk. Oke hou ik er volgende keren meer rekening mee. Al dat gejank van vorig jaar bij de nominaties. Dacht ik pffffff. maar nu snap ik het pas, nu ik hier zelf zit. Er komt hier zoveel los
Hieke tegen Robin: je komt hier alleen maar sterker uit
Koos: Ik had vandaag al: lekker belangrijk, Ed had genoeg aandacht gehad
Robin haalt weer opgelucht adem nu de groep hem weer lijkt te omarmen.
Koos vertelt over zijn emotionele nominatie-ervaringen
Robin lekker belangrijkt er weer driftig op los (als dat geen hit wordt!)
Ferdi: DEMM WOWAN!!!
Robin komt weer los. Prettig gekeuvel nu.
Ferdi en Robin willen naar bed. Koos blijft nog even.
Robin tegen Koos: Het ga je goed!
Koos: Jou ook jongen.
(stream nu vanuit hoek keuken-buitendeur, positie die ik nog niet gezien heb)
Ferdi richting badkamer te zien, vindt zichzelf relaxt. Hieke lacht in verte
Ergens zit geitestront aangeplakt, Robin, Ferdi en Hieke lachen d'r maar wat mee.
Diepe diepe zucht van Hieke. Ferdi verdwijnt alleen in slaapkamer en wenst Hieke doei!
(slaapkamergerommel en gelach van Dees en Robin maar geen beeld)
Hieke naar woonkamer (zar daar nog iemand dan?)
(Komop VOO, zet die stream op de slaapkamer)
Annet nu ook naar woonkamer. (Zal toch niet weer zo'n lange discussie als vannacht worden? Meiden onder mekaar dat lult en lult maar,....... nee dus zijn allebei naar bed gegaan)
Dees: Welterusten Robin
Ferdi: Welterusten
(stream nog steeds op keukenkastje, zo is het streamen nog wel te doen)
.....................en hoor nu wat slaapgeluiden, zuchten
*bijna half 4, denk da'k maar 's afnok, gebeurt toch niks meer
kijk kijk Ed is ook wakker... badkamer
Ed test de zender "hallo, hallo, hallo"
"Heb je de boel weer vies gemaakt? Jochie jochie jochie, ojee. Zou het gaan regenen vandaag? Ga je weer de hele dag in je hokje zitten? Tadaa! Tadadadaa!" (Tegen een kip? De geit?) Hij fluit een deuntje.
"Big brother, who will win (zang). Oh jee, oh! Ojee zeg. Och."
Gerammel van pannen. Ed loopt doelloos een beetje rond. Zaagt hout.
Stream naar keuken. Ed voert wat uit aan het aanrecht. Vult een pan met water. En weer naar buiten, Ed dan, Stream niet. Haan kraait.
Voordat er werkelijk iets gebeurt haak ik af, infostress weet je wel?! Jjanet, jij weer.
[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 28-10-2000 08:59]
Nou: dat ie schrijft natuurlijk!
Maar wat ie schrijft?
Dramatische afscheidsbrief voordat hij dramatisch zijn hoofd in dramatische oven stopt en aan dramatisch einde komt?
sorry, hier sprak mijn gevoel
Cindy kijkt mee door het raam.
Ed:"doe nou niet joh, doe nou rustig we hebben nog 2 uur (voor het dramatische vertrek? Jj), kom er lekker bij zitten"
Robin:"lekker joh die musli van jou, top is ie"
!@#$%geluidvaltweg!@#$%
Ed:"sjesus hij is lekker joh, ik heb er een beetje melk en een beetje honing bij gedaan.... ik was weer klokslag 8 uur wakker"
Ed:"die 14 dagen dat ik hier zat hebben we zo'n mazzel gehad, afgelopen dagen valt het tegen" (het weer)
Ed: "Met skieen ook he, neem ik 's ochtends een hele grote bak muesli, rest van de dag niks, das echt Oostenrijks" (?)
Ed naar tuin, Robin eet zijn bordje Muesli, onduidelijke geluiden in tuin, ed weer binnen
ed:"het enige wat ik echt hoop is dat ik vanmiddag wat rust krijg, eigenlijk wil je ff anoniem uhhhhh snap je wat ik bedoel"
Robin:"ik geloof dat het wel mee zal vallen, 'k geloof niet dat hetzelfde resultaat als vorig jaar is"
Robin prijst Darius zijn zangkwaliteiten:"Nu is er niemand meer die goed kan zingen.... vind ik dan"
Robin vond het 'feestje' gisterenavond wel lekker, lekkere muziek
ok ik geef het op... bedtijd
Robin loopt nu naar buiten, jaagt wat kippen op. Ed:"Cindy eet nooit zijn laatste restje eten op. Vindt 'ie gaaf, net als een kind. Verwend". Robin naar Cindy:"Kom dan schijtbeest. Ja hoor meneer gaat weer schijten, of mevrouw in dit geval".
Robin ruimt de geiteschijt op.
Ze hebben het over Hieke.
R: ze heeft het er heel erg moeilijk mee.
E: tuurlijk, tuurlijk.
R: ze wil ook graag naar haar vriend en kindje. Maar ze wil zich ook bewijzen, ze is een echte bikkel.
E: wat ik heb begrepen is haar eigen leven wat saai, dat zou ze moeten veranderen. Wel gewoon gezellig met haar familie enzo, maar meer af en toe iets geks doen. Misschien leert ze dat hier.
Ed zegt slaapkamer, tabee! Twee weken, ik heb het gehaald!
Ook Kim komt haar bed uit.
[Dit bericht is gewijzigd door Twinny Sister op 28-10-2000 10:31]
Ferdi heeft het weer over zijn droom. tegenover het BB-huis waar hij woonde was een Friet Van Piet, daar liep hij zo even naar toe.
Ed heeft nog nooit zo goed geslapen als afgelopen nacht. Hij had oordopjes in.
(ze praten allemaal wel met Ed, maar het gaat niet van harte).
Ed voelt zich heerlijk, heeft ook nog gemediteerd vanochtend.
Ed denkt dat het belangrijkte aan Ferdi's droom is dat hij kinderen heeft gezien, dat is heel apart, dat past nl. niet bij Ferdi. Het kind op zijn nek was een jongetje, en Ruud zat ook in het BB-huis. Ed maakt hier uit op dat Ferdi een zoon zal krijgen. Robin vindt dit allemaal maar vaag.
Ed heeft gemediteerd vanmorgen
Koos wil graag een derde broodje en vraagt of dat wel kan.
Ed houdt een afscheidsspeech. Hij vindt dat hij een familiegevoel heeft gekregen met de bewoners. Een soort broer-zus verhouding, daar heb je ook wel eens konflikten en zie je elkaar af en toe helemaal miet zitten. En toch wordt je close met elkaar. Hij heeft het gevoel zijn familie nu achter te laten.
De boodschap die hij wil achterlaten is: laat jezelf zien.
Ed wil graag dat het BB-lied wordt gezongen als hij straks de deur uit gaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Twinny Sister op 28-10-2000 11:02]
Ze zitten allemaal te eten aan tafel, Ed krijgt een afscheidsbrief van Koos. Koos neemt nog een broodje.
Ed's laatste woorden: Ik heb hier in 2 weken een familie gevoel gekregen. Hij heeft het gevoel dat hij zijn familie verlaat. Bootschap van Ed: Laat jezelf zien. Ed vraagt of ze het BB-lied willen zingen als ie weg gaat.
Koos kijkt een beetje moedeloos voor zich uit.
Voice over vraagt nu of Annet haar zender om heeft.
[Dit bericht is gewijzigd door Zuurtje op 28-10-2000 11:10]
quote:oeps foutje. ik kon t verstaan dus d8 ik zal t kimmie wel zijn, annet kan ik nl niet volgen vandaar.
Op 28 oktober 2000 11:08 schreef meneer draak het volgende:
Farida , het was Annet haar zender!
Ed die legt nog uit hoe snel hij ineens naar BB moest. Maar die kippen zitten er doorheen te tokken. Dus ken ff niet alles horen
Ed legt uit hoe BB eruit ziet.
Bianca is het volkomen met Ed eens.
Het voorbeeld wat aangehaalt wordt is de duurdere houtprijs inj vergelijking met de steeds hogere benzine prijzen.
Ik ben benieuwd wat Koossie te vertellen heeft zo.
BB gaat regiseren zegt Ed,dus als jullie gezicht trekken, maakt bb de conclusie die keurt immers de beelden(ff in eigen bewoordingen hoor nu)
Zio worden er dus indrukken gewekt die er nmisschien helemaal niet zijn zegt Ed.
(iedereen schijnt Ed ineens te begrijpen aan tafel)
Ed stelt voor dat de bewoners hun gevoelens meer laten blijken als er iets in hun BB-omgeving gebeurt (minder weekbudget etc.). Hieke en Bianca zijn het helemaal met hem eens.
Dit is prachtig.
Helaas gaat Ed nu weg
Ed neemt afscheid van de bewoners en loopt naar de deur. BB-stem: Ed wil je even wachten bij de deur. Dat wil hij. Ze zingen hem uit.
Ed bedankt!
Ed neemt afscheid
men gaat t refrein zingen van bb lied voor ed.
we zienb een beeld van lege eethoek nu, heel gezellig, mis de deur pffffffff
ah en verdomd, beelden nu van de deur.
ed zegt tegen hieke, als jij weggaat denk dan aan je kind, die je ziet, ga lekker huilen, houdt je niet in.
deur open en; ED EXIT!!!!!!!!!! bewoners zingen.
Ed zijn kids staan er, de deur moet dicht.
h en r omarmen elkaar nog ff.
B. : zijn vrouw en kind stonden daar. Ik dacht nog dat hij daar ook over gelogen had.
de saaiheid is nu al toegeslagen zo,n 5 minuten na Eds exit.
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Koos : heb het al gezegd, een ongeleid projectiel.
Ze gaan, lijkt het, al snel over tot de orde van de dag.
Er is iets gek F. rent de kamer uit
Af en toe roept iemand: "Kimmie gaat samenwonen."
Stream 1 doet het nog steeds niet, stream 2 schakelt net van de lege slaapkamer naar de badkamer waar Ferdi, Georgie en Hieke bezig zijn met iets in het bad.
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 28-10-2000 12:57]
[Dit bericht is gewijzigd door Freaky20 op 28-10-2000 13:01]
[Dit bericht is gewijzigd door Freaky20 op 28-10-2000 13:05]
B. : want de volgende week hebben we misschien een pittige weekopdracht.
Bianca merkte op dat zij vannacht Hieke wel zal missen. (De reorganisatie in de slaapkamer houdt in dat Georgie en Kim het tweepersoonsbed krijgen)
14.50 uur
Koos gaat voor de camera staan, en begint een verhaal waarmee hij afscheid neemt van zijn baard. Met de geboorte van zijn dochter Sandra heeft hij hem laten staan, en dat is al 23 jaar geleden.
14.55 uur
Desiree is er helemaal klaar voor; zij heeft de eer de baard van Koos eraf te scheren.
Robin topt het nog even af: "Beste bewoners, ik ben vanavond kaal."
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 28-10-2000 15:25]
(en om mijn breedband verbinding te vieren verwen ik jullie even met wat plaatjes. Mooi stereo geluid ook...zo loopt klinkt dus lopen water in het BB huis: )
Koos wordt geschoren door Dezeuree. Kan ze nu niet even per ongeluk ernaast schieten...
Koos kan dan per ziekenauto het BB huis uit en ED ER WEER IN.
Cynix, suc6 met streamen
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 28-10-2000 15:33]
15:40 uur
Annet (tegen Ferdi): "We gaan morgen speculaas maken, op de bakplaat". Gezellig. Kim checkt of het water nog warm is, ze wil nu even gaan douchen. Ferdi en Annet gaan kaarten.
Sanne, please stand by voor screenshots, Kim gaat douchen!
15:55 uur
Bianca duikt in de goocheldoos. Er staat ons nog heel wat te wachten. Fewrdi komt ook ff meesnuffelen. Bianca leest een stukje handleiding voor: "Het groeiende touw...je goochelt een stuk touw uit je doos...".
Ruudje...
Bianca loopt even naar buiten en begroet de geit: "Hoi Cin, kom eens hier". Fewrdi: "Wat gingen we ook alweer eten vanavond?". Er schijnen buiten fans te staan schreeuwen, o.a. om Hieke, maar ze heeft geen zin buiten te gaan staan schreeuwen. Bianca: "Ze roepen 'Hieke, ik wil je!'". Hieke gaat toch maar even wat terugschreeuwen: "Ik ook van jou, dag lieverds!". Zo, ook weer gedaan.
[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 28-10-2000 16:11]
18:00 uur
Annet moppert over het slaap-gedrag van iemand: "Hij (Georgie?) slaapt de hele dag, dat was toch in het begin niet zo?". Bianca: "Hij moet weer even zijn ritme vinden".
[Dit bericht is gewijzigd door cynix op 28-10-2000 17:57]
18:25 uur
Kim: "Ik ga mijn dagkaart pakken". Robin: "Ben je wel een beetje laat mee. Ze voorspellen toch?". Kim: "Ik gebruik 'm als een terugblik". Robin: "Ik vind 't wel mooi dat jij in alle dagkaarten wel iets leest". Kim: "Ik geloof niet dat je een kaart per toeval pakt". Robin: "O.k." (Je hoort 'm alweer denken: 'lekker belangrijk'. Red.) Annet wil een aantal dingen bewaren uit het BB-huis. Robin vraagt of ze soms ook de lege pakjes sjek gaat bewaren: "Die heb je tenslotte wel hier opgerookt". Zover gaat Annet niet. Annet vraagt of Robin 'iets' (ik weet niet wat) wil bewaren. Robin: "Nee hoor, dat mag je van mij wel in de prul'nbak gooien".
[Dit bericht is gewijzigd door cynix op 28-10-2000 18:23]
Ferdi gaat de kamer uit, (er werd trouwens af en toe wel gelachen tussendoor, het is natuurlijk niet allemaal even serieus...)
Nu praten Robin en Dees wel serieus, over twijfels van Dees.
[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 28-10-2000 19:19]
Ze hadden het net nog even over Ed. Ferdi was helemaal klaar met Ed. Ze hadden het over de parfum die Ed had meegenomen. Gewoon gratis dingetjes zegt Koos.
Koos zit nu op de bank te lezen. Georgie is daar aan het kaarten oid. Kim ligt achter hem op de bank. Op de achtergrond zijn waarschijnlijk Ferdi en Bianca aan het tafeltennissen.
Koos is nu gaan pingpongen. Kim vertelt aan Georgie dat ze moe is. Ze giechelt terwijl ze hem vertelt dat hij haar het best gewoon kan laten liggen. Ze is chagerijnig, wil nu niet slapen omdat ze dan strax niet kan slapen.
Koos roept Tsjakka op de achtergrond.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 28-10-2000 19:32]
Reclame...
G&K staan nu op van de bank. Ze gaan naar het klushok. Georgie fluit. Het is mij onduidelijk wat ze gaan doen. Kim weet het geloof ik ook niet. Ze is helemaal 'in the beans' zegt ze tegen Ferdi. Zo moe is ze.
In het klushok knippen ze een gele lap in 3 stukken. Dan gaan ze naar de slaapkamer. Georgie gaat iets met het stapelbed doen. Misschien de kraak eruit proberen te halen met die doekjes.
Kim vertelt dat er buiten is geroepen dat iemand van haar hield en wilde dat Georgie wegging. Nu gaan ze het matras verslepen. Georgie legt Kim uit hoe het moet.
Kim noemt Georgie een watje patatje. Dit omdat hij de spiraal van het bed niet op kan tillen. Darius kon het met 1 hand zegt ze. Georgie zegt dat Darius een heel huis op kon tillen.
Ze modderen nog wat verder. Dan zijn ze klaar. Kim hoopt dat het helpt. Ze prutsen weer ff verder buiten beeld. Kim geeft de aanwijzingen nu, dan weet G het beter. Ze staat te nu kijken hoe G bezig is. We zoomen in op het gele doekje dat aan het bed gebonden is. Kim springt op het bed, het kraakt niet meer. Ze zegt dat Nico(?) hem toch wel kan uitnodigen, het is top.
G vraagt of hij nu een kus verdiend heeft. Dan moet ie eerst douchen en zijn tanden poetsen zegt Kim.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 28-10-2000 19:47]
D: Al die grapjes dat ze niet bij me in bed willen liggen, ik weet wel dat het grapjes zijn, maar toch, en dat gedoe met Ed. Dan denk ik, ik kan net zo goed thuis alleen zijn.
A: Met je hondje.
D: Ja, met m'n hondje. Ik heb hier natuurlijk Cindy wel. Maar ja, die kent mij net 1, 2 weken, en m'n hondje kent me al 8 jaar.
A: Ik ben eerlijk, ik ben recht door zee. Ik heb m'n eigen mening, al zeg ik die misschien soms iets te voorzichtig
D: Aan tafel, met Ed. Dat ging dan wel over sex, maar toen dacht ik, ik ben toch wel alleen.
D: Dat is nu wel over hoor.
D: Ik zie tegen Ferdi, ik mis niet Leo, hij zei.. je mist een Leo. Hij zei, Leo is er niet meer, een Leo ook niet. Dus je moet je maar zien te redden.
A en D knuffelen.
A: Je kunt altijd op me rekenen hoor.
D: Hehe, dat doet goed.
Annet blijkt perfect (wederom voor mijn oren) Rotterdams te kunnen praten. Robin complimenteert haar daarmee.
A: 'Jaja, d'r zijn nog wel meer kanten van me die je niet kent. Weet je, ik zou best de hele dag zonder dialect kunnen praten, maar daar moet ik zo m'n best voor doen. Heb ik geen zin in.'
Hoop dat ze dit uitzenden, was best leuk stukje.
Kennelijk is de benzineprijs over de schutting geroepen. Strax gaat het op de bon zeggen ze. Koos denkt dat er dan wel veel om te doen zal zijn op zijn werk. Misschien wordt je wel ontslagen zegt Ferdi, ligt er zo een brief voor je in de DBK.
Inmiddels zijn ze gaan eten en iedereen vindt het heerlijk. Vooral Annet zo te horen. Ik hoor iets over aardappels en sla.
Dees en haar moeder zijn linkshandig. Hieke proeft het eten niet omdat ze verkouden is. Annet vindt het gek dat je dan geen smaak hebt. Robin proeft alles als hij verkouden is.
Annet zou als ze iets mocht bestellen kiezen voor aardappels en sla. Ze is er dol op. Hieke zou echt wel iets anders kiezen. Koos lust wel een halve kip. Een hele kip verbetert de rest hem. Ze grappen wat over het slachten van de kippen uit BB. Annet protesteert een beetje.
Dan over hormoonkippen. Koos vindt ze met wat hormonen erin wel lekkerder. Robin vraagt of ze dat gebruiken in de legbatterijen. Tuurlijk zegt Koos, dat zegt de naam toch al...
Ze moedigen Kim aan:'Kom op, je bent er bijna' Ze hebben het over lekkere dingen, mosselen, spareribs onbeperkt. Koos vindt dat meer bot dan vlees. Georgie vindt onbeperkt eten leuk. Dat de kok in de stress raakt omdat je nog een ronde wil. Begin je om 7 uur tijdens de spits in een Argentijns restaurant. Ga je door tot je om 11 uur de kok hoort schelden, dat is pas leuk. Kost maar 17 gulden 50.
Dan hebben ze het over haren in het eten. Schaamhaar dan. Bi vraagt waar ze het meeste haar hebben. In Afrika zegt ze. Iedereen ligt plat. Eindelijk een net mopje zegt ze. Het ontgaat mij volkomen, ben ik nou zo dom?
Ze gaan verder over moppen. Ferdi iets over siliconen tieten.
Dan dat het rustig is. Misschien maar eens een discussie op tafel gooien. Hoe kom je klaar met je linkerhand.
Bi vertelt dat Ed heeft gezegd dat ze meer moeten praten. Ze komen uit bij de stelling: Hoe is het dat je nog geen sex in BB hebt gehad. Bi vindt het niet erg. Ze dollen wat verder.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 28-10-2000 20:24]
Annet heeft een goede eetlust zeggen ze, vind je het gek dat je aankomt? Annet zegt dat ze rustig op mogen staan als ze vinden dat het te lang duurt. Ze heeft enorme trek omdat ze veel energie heeft verloren. Dat gaat ze er nu bij eten.
Robin neemt wat muesli met honing als toetje. De rest babbelt wat over reclame en cola vs pepsi.
Ze zingen dat het zonnestralen regent en gaan dan naadloos over in 'Santa Claus is comin' into town'
Koos gaat een verhaal vertellen over zijn dochter Sandra bij Sinterklaas. Staat op video. Bi weet ook een verhaal over een dronken lallende Sinterklaas. Koos speelde dus zelf voor Sint vroeger. Baard zat niet erg lekker zegt ie.
Veel geschreeuw over de goede Sint nu. Niet te volgen.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 28-10-2000 20:37]
Koos (zonder baard) tijdens het eten
Dan schreeuwen ze weer allemaal hard door elkaar.
Reclame...
En terug in veel geschreeuw.
Ik ben er ff klaar mee..
21:10 uur
Hieke heeft nu over 'Love-test'. Over vreemdgaan o.i.d. Georgie valt haar bij. Ik ken dat programma niet. Dees doet ook een duit in het zakje. Robin: "Dan ben je toch een loser als je je laat gaan, dan ben je een sukkel". Bianca: "Hoe kun je nou een week het niet volhouden?". Koos: "Het valt me wel op, dat hoe jonger ze zijn, hoe moeilijker ze er over doen. Ik bedoel als ze uitgebreid staan tongen, dan zou ik dat niet leuk vinden, maar ik denk wel dat ik niet zo moeilijk doe". Fewrdi vind tongzoenen niet kunnen. Koos: "Dat vind ik eigenlijk ook wel, ja".
[Dit bericht is gewijzigd door cynix op 28-10-2000 21:11]
21:20 uur
Koos: "Ik zeg dit ook omdat ik het nu zo verrekte leuk vind. Ik ben het niet gewend, laat ik het zo zeggen". Koos: "Maar vergis je niet, ik heb nooit dingen gedaan tijdens m'n vaste relatie. Ik durf het nog geen eens. Zodra ze te dicht bijkomen, dan schijt ik in m'n broek". Hij vertelt nu over een vrouw die hem om 9 uur belde: "En om 12 uur belden we nog". Hij ging naar haar toe: "En daar stond ze, spiernaakt, ik heb haar een zoen gegeven en ben weer gegaan". Koos: "Wel een heftige avond". Dat gelooft de groep meteen. Nu is Kim aan de beurt. Ze stelt Georgie een vraag: "Stel je hebt 4 jaar verkering en dan komt je vrouw thuis en heeft gezoend met een ander". Georgie is stellig: "Dan is het over. Dan is er geen vertrouwen". Robin: "Jawel, want ze vertelt het toch?".
etc etc.
In de huiskamer, Robin, Kim, Annet en Dees. Het gesprek gaat over honden. Robin wordt uitgelegd wat teken zijn.
Kim vertelt over de familiehond die nu ongeveer een jaar oud is. Beestje heeft misschien epilepsie.
Kim meldt dat ze naar bed gaat, ze wil nog even lezen op bed. En verdwijnt naar de badkamer.
22.17
Robin en Kim in de badkamer. Robin staat het BB lied te zingen, en Kim neuriet al tandenpoetsend mee. Ziet er grappig uit, zo met schuim rond haar mond.
Daarna zingt Kim mee, al dan niet bedoeld een soort van tweede stem.
Robin is zo te zien ook naar bed verdwenen. Dees gaat op de bank een boek zitten lezen.
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 28-10-2000 22:29]
Ik ben voorlopig ff weg
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 28-10-2000 22:50]
Fewdi doet het trucje nog een keer, en Dees snapt maar niet hoe het kan.
Annet komt er ook bij, en helpt denken. Maar ook met z'n tweeen komen ze er niet uit.
Koos zit buiten bij de kachel in zn eentje. o nee, cindy isser ook
Kim ligt in dr eentje in het nieuwe bed van georgie en haar, terwijl Georgie en Desirée en Annet in de huiskamer zitten.
G en D zijn nog met de kaarten bezig truukjes te doen.
Hieke en Bianca zijn in de kluskamer, en ze kreunen allebei, de zender van Hieke zat in dr reet (haar eigen woorden) en B stoot haar arm.
Ze gaan aan de gang met een grote lap stof om iets te maken om aan de schutting te hangen ter ere van de verjaardag van een zekere Anneke, een vriendin (?) van Hieke.
Hieke denkt dat Anneke moet huilen als ze dit ziet. "tuurlijk" zegt Bianca.
Annet helpt nu ook.
[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 28-10-2000 23:05]
Hieke en Bianca zijn bezig een spandoek te maken. Het is voor iemand die Hieke kent, Anneke. Ze wordt Annepanne genoemd. 'Dan weet ze dat het nog goed zit', zegt Hieke.
B: 'Je kunt er ook nog wat bij zeggen..'
H: 'Nee, dan moet ze misschien huilen.'
Annet, Hieke en Bianca gaan letters van blauwe stof knippen, op een rood doek. De boodschap moet iets worden van. "Lieve Annepanne, van harte gefeliciteerd."
Ze willen dit spandoek op de schutting spijkeren.
Ondertussen zit Koos al zeker een kwartier in z'n eentje buiten bij de oven.
23.10
Koos is opgestaan en staat nu door het raam naar binnen te gluren.
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 28-10-2000 23:09]
Nu wordt besloten het doek in de groentetuin neer te leggen, op de grond. De drie dames zijn erg onder de indruk van hun eigen prestatie.
H: 'Jongens, namens mij en m'n zus bedankt.'
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 28-10-2000 23:40]
De gewoonte dat Els bij hem langskomt ipv andersom is zo gegroeid. Hij had zijn kinderen niet in huis, hadden ze meer tijd samen. Het is niet dattie er misbruik van maakte, maar het kwam hem wel goed uit.
Op zaterdagavond ongeveer 1x per maand gaat hij met Els naar de sauna. De ouders van Dees doen dat ook, maar dan een hele dag. Dat zou Koos niet doen want... Dees:'Dat duurt te lang?' Koos:'Dat kost zoveel geld.'
Het brood is klaar zegt Dees tegen de jongens buiten. Het zit in de vorm. Koos zegt dat hij wel opruimt. Dees gaat naar bed.
Georgie roept KIMMMIEE die weer wakker is.
De streams vallen af en toe weg
Annet en Hieke staan zich af te schminken in de badkamer. Georgie staat erbij. Hij wil om een uur of 2 naar bed. Dat vroege slapen is nix voor hem. Dan iets over Kim die net in coma lag en nu zegt dat ze niet heeft geslapen. Ze is altijd in the beans als ze wakker wordt oid.
Hieke wordt door Dees gefeliciteerd. Hoor niet wat er verder gezegd wordt. Annet smeert wat op d'r gezicht.
Dan komt Dees de badkamer in en zij en Annet huggen. Annet zegt dat ze Ruud is. Gewoon ff lekker knuffelen. Dees vindt het lekker. Annet loopt weg en Dees gaat haar tanden poetsen. Rommelt dan nog wat in de badkamer.
We gaan hier verder in
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 29-10-2000 00:16]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |