[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 28-10-2000 00:15]
Welke tactiek van VOO erachter zit weet ik niet, feit is dat de regie de bewoners heeeel lang heeft laten wachten op de muziek en drankjes. De sfeer was tot een dieptepunt gedaald toen om 24:00 De Stem zei dat er wat in de voorraadkamer lag.
Ed, die de laatste paar uur met Robin en later Desiree buiten heeft gezeten, is zwaar teleurgesteld in het feit dat de meeste bewoners hem zijn actie zo zwaar aanrekenen.
Gevolg nu: Ed is zojuist naar bed gegaan. Als enige. "Welterusten Ed" riep hij voordat hij onder de wol kroop. De rest van de bewoners proberen er nu het beste van te maken. Er staat een draagbare cd-speler op tafel en men is alle cd-tjes an het bekijken die meegeleverd zijn. Zo te zien is Big Brother niet gierig geweest wat betreft drank en chips: de tafel ziet er goed vol uit.
Maar: van een echt leuke sfeer is natuurlijk geen sprake. Ed zei tegen Dees, vlak voordat hij naar bed ging, dat dit komt omdat een aantal bewoners dondersgoed voelt dat het helemaal niet nodig was om er zo opgefokt over te doen, en zo'n stemmingmakerij te creeren. Ze voelen zich nu toch een beetje schuldig, en maar zien Ed liever als de grote zondebok, da's makkelijker. "Ze weten dat ik morgen naar huis ga, dus het is nergens voor nodig. We hadden er net zo goed een gezellige avond van kunnen maken.. En straks in de DBK zeiden Koos en Bianca en Hieke nog: tuurlijk doen we, we maken er een leuke avond van.. en nu doen ze zo."
Nou, als ze dit nog een gezellig feest willen maken, dan mogen ze wel een partijtje xtc aan laten rukken...
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 28-10-2000 00:33]
[Dit bericht is gewijzigd door cynix op 28-10-2000 00:47]
Georgie geniet duidelijk van zijn rol als DJ en (dus) als degene die al het moois produceert.. Trots staat hij mee te dansen na weer een 'gouden greep in de platendoos'.
De sfeer komt er iets meer in. De eerste alcoholische drankjes beginnen hun werk te doen.
Annet en Koos zitten nog steeds niet echt blij te kijken. De rest is ook nog steeds een beetje geforceerd lollig aan het doen, maar men begint nu stilaan toch wel echt te genieten van de muziek en de drank.
Gesprekken worden er niet gevoerd. De groep leeft zich uit op de muziek.
Het 1e uur zit er al bijna op.
Ferdi: Hij zegt wel vaker wat. We weten hoe goed hij kan liegen. Dat weten we vanaf het moment dat hij hier binnenkwam met die bungeejump, toch?
Robin: "hoezo"?
Ferdi: Robin, jij weet meer..
Bianca: Robin weet jij wat er gaat gebeuren? Weet jij meer?
Robin: nee
B: come on, je hoeft alleen maar ja of nee te zeggen
Robin gaat er niet op in, maar zegt tegen Ferdi: met jou wil ik straks nog ff praten...
Nu start nieuwe muziek, NL-talige muziek, jaren 60/70 zo te horen, het is dan ook door Koos uitgekozen. Hij wil aandacht voor het nummer want het is erg goed volgens hem.. Het gesprek stokt..
[Dit bericht is gewijzigd door Freaky20 op 28-10-2000 01:12]
Ik zit, net als de groep, ook een beetje in een post-Ed-depressie.
De hele CD van AM. Melancholische muziek. De blikken beginnen al een beetje troebel te worden hier en daar. Sentimenteel. Groepsgevoel.
Shit, Ed doet het zichzelf aan, maar hij ligt daar wél, ietsje verderop in zijn eentje. Hij zal het niet makkelijk hebben nu..
Er is nog niet één keer iemand naar hem wezen kijken, voorzover ik heb kunnen nagaan.
Het is moeilijk te verstaan af en toe, maar Ferdi schampert steeds maar door over Ed, Duidelijke afkeer. Veel vet gelach ook dooer Ferdi. Robin zegt zoiets als: nee ik vind het niet leuk maar jij zit zo te geinen dan moet ik ook lachen..
Misschien is Ed het huis al uit trouwens, want alle vier de streams staan al ruim een uur op de huiskamer..
Annet terug naar de woonkamer. Naast Robin begint ze nu een niet verstaanbaar gesprek. Robin is al een half uur heel stil. HIj verwerkt zo te zien de gebeurtenissen van de afgelopen 24 uur toch wat anders dan de rest.
'De groep' geniet nu van Blof.
Georgie: "Sohee dan moet niet net je meisje het uitgemaakt hebben met deze muziek. Dan zit je wel te janken hoor!"
Nu komt 'You've lost that lovely feeling'
(that 's it 4 2nite)
Meteen over op de serieuze noot want Robin wil ergens op terug komen.
Hij geeft verklaring aan de groep waarom HIJ het niet erg vond dat Ed zou blijven.
Robin: Ik speel het spel op mijn manier, kan me niet schelen wat iedereen daar van denkt.
Hieke vindt dat maar niks.
Robin vindt 't jammer dat Ed niet op het feestje aanwezig is en legt uit aan de groep dat dat allemaal wat teveel voor Ed zou zijn.
Robin: het is zijn GEVOEL wat hem stuurt
Koos: Ik wilde hem niet meer aandacht geven als dat ie al kreeg.
Bianca: Het is niet aan ons zijn gevoel te verantwoorden
Robin zit niet echt lekker. Krijgt nu ook de wind van voren van Bianca.
*lajeniegekmake... (nee want dat ben ik al)
B. tegen R. : bij nominaties ben jij altijd zo bot, en zegt gauw 'lekker belangrijk' , en nu niet...
R. : ik kan een man van 48 niet de deur uit duwen.
R. : hij had het tegen mij gezegd, en wilde daar niet over praten.
R. tegen B. : dat had ik bij jou ook niet gedaan. De volgende keer doe ik dat weer !
Koos : riep hij mij apart om het de redactie ook te laten horen. Dat had hij ook in de microfoon kunnen doen.
>kan niet alles goed verstaan<
(shit mijn compu doet vreemd!)
Robin: Ed en ik zijn maatjes.
Bianca voert het woord voor de groep, anderen jaja-en af en toe
Koos: Ik sta ook achter Hieke (en Bianca en Ferdi dus)
Robin: Volgende keer houdt ik voortaan mijn mond
Koos durft nu ook meer en klaakt ook nog wat over Ed
Ze hebben allemaal nu hun zegje gedaan en beschouwen de discussie voor geeindigd. Robin kijkt beteuterd rond. (vind ik wel beetje zielig)
Ik hoor Dees nu weer, zei niks tijdens discussie.
Rustig nakletsen, de alcohol vanavond heeft niet echt zijn werk gedaan.
Ferdi en Hieke weer samen op de bank. (Wanneer probeeeert hij nou 's iets bij Hieke?)
Georgie zevert wat maar niemand luistert. Hieke ruimt wat op.
Stream op de badkamer. Koos, Dees of Kim) en Bianca tandjes poetsen.
Koos en Dees in badkamer.
Koos tegen Dees: Welterusten
Dees tegen Koos: Welterusten
En weer alles geluidloos.
Dees nog effe terug en weer weg. Ferdi erbij
(geluid valt weg)
Robin heeft weer moed verzamelt en geeft zich nog niet gewonnen.
Koos, Ferdi, Annet en Hieke zijn andere aanwezigen.
(geluid terug)
Robin:Lekker belangrijk. Oke hou ik er volgende keren meer rekening mee. Al dat gejank van vorig jaar bij de nominaties. Dacht ik pffffff. maar nu snap ik het pas, nu ik hier zelf zit. Er komt hier zoveel los
Hieke tegen Robin: je komt hier alleen maar sterker uit
Koos: Ik had vandaag al: lekker belangrijk, Ed had genoeg aandacht gehad
Robin haalt weer opgelucht adem nu de groep hem weer lijkt te omarmen.
Koos vertelt over zijn emotionele nominatie-ervaringen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |