abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148661167
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:14 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ubuntu heeft dan ook steeds minder met Open Source te maken.
Dat hoeft per definitie niet een slecht iets te zijn. Open source is leuk maar qua drivers is het vaak achter de feiten aanrennen, tenzij de fabrikant zijn drivers open source vrijgeeft.
Powered by Janetje®
pi_148661408
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:31 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Dat hoeft per definitie niet een slecht iets te zijn. Open source is leuk maar qua drivers is het vaak achter de feiten aanrennen, tenzij de fabrikant zijn drivers open source vrijgeeft.
De open source AMD-drivers ondersteunen betere 2D-acceleratie dan de gesloten drivers. Qua 3D performance is er ook al een flinke inhaalslag gemaakt.
pi_148661497
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De open source AMD-drivers ondersteunen betere 2D-acceleratie dan de gesloten drivers. Qua 3D performance is er ook al een flinke inhaalslag gemaakt.
Overall gezien haalt de open source driver het nog niet bij de gesloten variant qua functionaliteit wat ik nog steeds zo links en rechts lees. Zelf ben ik een tijd geleden overgegaan naar een nVidia-kaart aangezien AMD nog steeds geen fatsoenlijke VDPAU support had in hun drivers, iets wat je wel graag wil hebben in Kodi (toen nog XBMC).
Powered by Janetje®
pi_148664643
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:24 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Waarom krijgt de OS alle schuld? ;(
Omdat het kan :(
pi_148678096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 04:09 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Omdat het kan :(
:'( ;(
pi_148716866
Eigenlijk is er geen Desktop Envorinment die me tevreden maakt.

Gnome:
Voordelen:

• Prima desktop envorinment, maar duidelijk gericht op het idee dat je in de toekomst op al je apparaten Gnome draait. Interface is een beetje tablet-achtig
• Er lijkt wel goed over nagedacht te zijn. Alles werkt wel vloeiend.

• Ben er best productief mee. CMD-toets + programmanaam en hoppa.
Nadelen:
• Toch wel een beetje langzaam. Vreemd genoeg vind ik GDM vooral echt traag.
• Soms zit ik echt wel te klooien met fatsoenlijke window management. Steeds die multitasking interface werkt niet fijn. Ja, je kunt een applicatiebalk installeren, maar dat is ook niet je van het.

KDE:
Voordelen:

• Eye candy
• Een van de weinige DE's die Qt gebruikt.

Nadelen:
• Traag als dikke blubber
• Er lijkt gewoon niet over veel UI-aspecten nagedacht te zijn. Ik ben helemaal niet zo productief
• Veel KDE-apps in Arch Linux zijn nog niet klaar voor plasma5 en daarom enkel in de AUR te krijgen
• Nee, gewoon nee.
• GTK-applicaties zien er echt niet uit

Awesome
Voordelen:
• Lekker snel
• Kan er goed mee werken, productiviteit++
Nadelen:
• Op een laptop is het veel werk om allemaal te configureren. En elke keer een terminalcommando invoeren als je iets wilt presenteren op een scherm is niet ideaal. Ik mis wel wat gemakzuchtig. Ook brightness aanpassen op een normale manier etc.
XFCE wil ik wel proberen, maar draait nog op GTK2. Cinnamon, ik weet het niet... Dat kan wellicht wat worden, maar staat me op de een of andere manier ook tegen.

Eigenlijk wil ik gewoon Awesome met de gemakjes, dus ga ik nu denk ik gnome-awesome installeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2015 17:20:09 ]
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2015 @ 17:35:54 #182
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_148718084
En Mate dan?
Carpe Libertatem
pi_148719351
Voor mij is Unity momenteel nr1. Met een nipte voorsprong op Cinnamon.
pi_148719820
quote:
7s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:35 schreef Boze_Appel het volgende:
En Mate dan?
Gnome2 is prima, maar ik heb er geen nostalgische gevoelens voor. Daarnaast mis ik wel een soort "launcher" zoals Gnome2 heeft (en Awesome, of dwm + dmenu)
pi_148719834
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:12 schreef KomtTijd... het volgende:
Voor mij is Unity momenteel nr1. Met een nipte voorsprong op Cinnamon.
Unity vind ik ook heel mooi. Ook handig die afsluitknoppen bovenin om ruimte te besparen. Erg slim gedaan.

Helaas niet in de officiële repo's van Arch.

Dat automatisch nieuwe tags worden gemaakt in i3 vind ik trouwens erg mooi. :@

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2015 19:03:57 ]
pi_148726469
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:02 schreef robin007bond het volgende:
XFCE wil ik wel proberen, maar draait nog op GTK2.
xfce is al een tijdje niet meer geupdate, wat opzich niet zo'n probleem is want het is behoorlijk stable. Alleen zal gtk2 na verloop van tijd niet meer worden opgenomen in distributions en hopenlijk is er dan een nieuwe versie van xfce/een fork. Ik gebruik het graag en heb nog geen plannen voor iets anders (dat geen gnome of kde heet).
pi_148727465
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:02 schreef robin007bond het volgende:
Eigenlijk is er geen Desktop Envorinment die me tevreden maakt.

Gnome:
Voordelen:

• Prima desktop envorinment, maar duidelijk gericht op het idee dat je in de toekomst op al je apparaten Gnome draait. Interface is een beetje tablet-achtig
• Er lijkt wel goed over nagedacht te zijn. Alles werkt wel vloeiend.

• Ben er best productief mee. CMD-toets + programmanaam en hoppa.
Nadelen:
• Toch wel een beetje langzaam. Vreemd genoeg vind ik GDM vooral echt traag.
• Soms zit ik echt wel te klooien met fatsoenlijke window management. Steeds die multitasking interface werkt niet fijn. Ja, je kunt een applicatiebalk installeren, maar dat is ook niet je van het.

KDE:
Voordelen:

• Eye candy
• Een van de weinige DE's die Qt gebruikt.

Nadelen:
• Traag als dikke blubber
• Er lijkt gewoon niet over veel UI-aspecten nagedacht te zijn. Ik ben helemaal niet zo productief
• Veel KDE-apps in Arch Linux zijn nog niet klaar voor plasma5 en daarom enkel in de AUR te krijgen
• Nee, gewoon nee.
• GTK-applicaties zien er echt niet uit

Awesome
Voordelen:
• Lekker snel
• Kan er goed mee werken, productiviteit++
Nadelen:
• Op een laptop is het veel werk om allemaal te configureren. En elke keer een terminalcommando invoeren als je iets wilt presenteren op een scherm is niet ideaal. Ik mis wel wat gemakzuchtig. Ook brightness aanpassen op een normale manier etc.
XFCE wil ik wel proberen, maar draait nog op GTK2. Cinnamon, ik weet het niet... Dat kan wellicht wat worden, maar staat me op de een of andere manier ook tegen.

Eigenlijk wil ik gewoon Awesome met de gemakjes, dus ga ik nu denk ik gnome-awesome installeren.
OpenBox _O_.
జ్ఞ‌ా
pi_148733220
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:14 schreef µ het volgende:

[..]

OpenBox _O_.
Hehe. Maar geen tiling.

Nu gebruik ik i3. Die vind ik echt prima. Awesome is me net wat "too much". rc.lua vind ik echt zo'n erge rotzooi. De config van i3 is erg clean.
pi_148769909
https://github.com/valvesoftware/steam-for-linux/issues/3671

Dit is wel heel fucked up van Valve!Bijna alles onder / directory(voornamelijk /home) wordt verwijdert! :') _O-

Hoe de neuk krijgt STEAM root rechten om dat te doen?Zelfs een klein bug krijgt dat niet zomaar voor elkaar!!! :X

[ Bericht 4% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 17-01-2015 09:40:13 ]
pi_148770233
root rechten? Hij verwijdert toch alleen de bestanden van de gebruiker, de rest slaat rm "netjes" over?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:09:00 #191
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_148770277
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:32 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

Dit is wel heel fucked up van Valve!Bijna alles onder / directory(voornamelijk /home) wordt verwijdert! :') _O-

Hoe de neuk krijgt STEAM root rechten om dat te doen?Zelfs een klein bug krijgt dat niet zomaar voor elkaar!!! :X
damn :X

het is niet root rechten trouwens; dit verwijderd alles dat is eigendom van $USER. Dus in elk geval je /home/ Wat effectief je systeem killed (inloggen zit er niet meer in en alle settings zijn pleite).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:09:06 #192
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_148770281
Wel bijzonder om te gaan symlinken naar een .local directory. Waarom zo moeilijk doen?

Ook wel dom trouwens om je backup drive mounted te laten. Ik mount alleen bij het maken van de backup en daarna weer los.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:09:34 #193
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_148770289
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:09 schreef wdn het volgende:

[..]

het is niet root rechten trouwens; dit verwijderd alles dat is eigendom van $USER. Dus in elk geval je /home/ Wat effectief je systeem killed (inloggen zit er niet meer in en alle settings zijn pleite).
Altijd een backup user waarmee je kunt sudo-en naar root.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:15:38 #194
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_148770383
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:09 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Altijd een backup user waarmee je kunt sudo-en naar root.
Ja 99% van de gebruikers heeft die niet ;)
user aanmaken vanuit grub prompt kan ook.
pi_148770388
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:32 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

Steam krijgt geen root-rechten. Enkel files van de user worden verwijderd.

Nog steeds belachelijk natuurlijk. Wtf. :') _O-
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:19:03 #196
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_148770442
Je zou steam als root hebben geinstalleerd _O-
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:19:31 #197
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_148770455
Aan de Windows kant is het net zo bagger met die installer: ook zonder sanity checks wordt daar de hele boel verwijderd.
pi_148770537
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:19 schreef wdn het volgende:
Je zou steam als root hebben geinstalleerd _O-
Auch.
pi_148770691
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:09 schreef wdn het volgende:

[..]

Dat is helemaal erg fucked up. :X
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:16 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Steam krijgt geen root-rechten. Enkel files van de user worden verwijderd.

Nog steeds belachelijk natuurlijk. Wtf. :') _O-
Oho :+

Maar je hebt gelijk,het is inderdaad te gek voor worden. _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Aan de Windows kant is het net zo bagger met die installer: ook zonder sanity checks wordt daar de hele boel verwijderd.
Hoe dan? :P
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:38:57 #200
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_148770737
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:35 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Dat is helemaal erg fucked up. :X

Hoe dan? :P
https://support.steampowe(...)p?ref=9609-OBMP-2526

Ze weten het zelfs dat dit fout kan gaan :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: