NEE... NIET ALLEEN ZWART-WIT......... sjees.. dat is een van de dingen..
nee.. ik heb niet alles gelezen.. maar wat ik lees.. lees ik goed..
Ongelovelijk.. je zegt hier vanalles.. en iedereen pakt er EEN ding uit.. en daar paken ze je op..
ongelovelijk....
En dan noemen jullie MIJ kortzichtig.....
quote:En bedankt
Op dinsdag 5 november 2002 14:13 schreef Phreak het volgende:
Ik zou zeggen.. baal er maar flink van..Ik vind dit soort gezeik van mensen, dat ze zo erg aan de rand van de afgrond staan, zwaar overtrokken..
ok iemand kan het moeilijk hebben.. ben ik helemaal met iedereen eens... maar borderline.. das een term, bedacht door de psygologen, om maar aan het werk te blijven..
Rot toch op met dat zielige gedoe..
Niks lukt me vandaag.. ik heb zo'n tekort aan energie..
Wolkje
quote:Phreak, ik snap niet goed waarom je deze info in dit topic post. Wat hebben mensen die dit topic lezen eraan om informatie te horen in de trand van "ik heb dit ook, maar noem het geen borderline"?
Op dinsdag 5 november 2002 16:15 schreef Phreak het volgende:
en nee.. ik maak van mijn probleem niet jullie probleem.. in welk opzicht zou ik dat doen ?????? waaruit blijkt voor jou dat ik van mijn probleem jullie probleem wil maken ???? Staat er dan misschien dat ik een oplossing voor "Mijn Probleem" moet hebben ???Ik gaf alleen aan dat ik die symptomen heb.. maar ik noem het niet gelijk borderline..
lijkt wel alsof er hier niet goed gelezen wordt.....
De reden waarom dit topic gestart is, is omdat er veel vooroordelen zijn over psychische aandoeningen. Mensen met psychische problemen stuiten vaak tegen een muur van onbegrip, vooral omdat psychische aandoeningen door veel mensen niet worden begrepen of erkend.
Het is nou eenmaal een feit; er bestaan zowel lichamelijke als geestelijke aandoeningen, ik neem maar even als voorbeeld een maagzweer en depressie.
Als je last hebt van je maag, en je gaat naar de dokter, dan onderzoekt hij je, en trekt de diagnose "maagzweer". Je krijgt medicijnen mee, moet een bepaald dieet volgen, en na een tijdje wordt je weer beter. Mensen in je omgeving die dit horen, zeggen "Oh wat rot zeg, vandaar dus dat je zo'n maagpijn had. Nou, je moet maar even zeggen wat je wel en niet mag eten, dan hou ik rekening met je."
Als je last hebt van diverse geestelijke problemen, en je gaat naar de dokter, dan onderzoekt hij je, en trekt de diagnose "depressie". Je krijgt medicijnen mee, moet een bepaalde therapie volgen, en na een tijdje wordt je weer beter. Mensen in je omgeving die dit horen, zeggen "Tsssk, jij moet ook altijd weer de aandacht naar jezelf toetrekken. Depressie? Dat betekent toch gewoon dat je een dikke aansteller bent? Volgens mij moet jij eens een schop onder je kont hebben, en niet zo zeuren."
Helaas zijn er veel kortzichtige mensen, die niet begrijpen dat een geestelijke aandoening wat anders is dan een potje aanstelleritus. En ik moet je gelijk geven als je zegt; post een lijstje symptomen, en iedereen herkent er wel iets in.
Maar dat vind ik nog geen reden om te oordelen over mensen mensen die wél de diagnose borderline gekregen hebben. Dat vind ik hetzelfde als het kind met het badwater weggooien. Je ontneemt op die manier mensen het "recht" om ziek te zijn. En helaas zal je daarin niet de enige zijn...
Ik ga mijzelf hier niet verder lopen uitleggen.
Dat ik het uberhaupt probeerde
om het feit dat ik ermee heb leren leven dat ik zo ben en daarvoor niet naar een psyg ben geweest ?
Omdat ik heb geleerd het hele zooitje te relativeren.. op mun eigen houtje ? omdat ik geleerd heb mezelf maar gewoon te accepteren zoals ik ben ?
sjees.. en ik ben kortzichtig.. ongelovelijk..
er zijn ook mensen die alles zelf op kunnen lossen.. mensen die weten dat er iets mis is.. maar zelf naar een oplossing zoeken.. op wat voor manier dan ook..
[Dit bericht is gewijzigd door Phreak op 05-11-2002 17:15]
quote:Zijn dat niet de mensen die denken het te begrijpen en ontertussen mensen met een 'net' wat erger probleem frustreren door te zeggen dat je dat best zelf kunt oplossen?
Op dinsdag 5 november 2002 17:13 schreef Phreak het volgende:
quote:Natuurlijk zijn die mensen er ook, en vind het heel knap als mensen hun problemen alleen op kunnen lossen, zonder hulp. Maar ik zie hulp zoeken niet als een teken van zwakte. Er is niets mis met het zoeken van professionele hulp, en zoals jij het zegt veroordeel je dat indirect wel. Misschien is dat niet je bedoeling, maar er zijn mensen die het niet alleen kunnen oplossen. Deze mensen voelen zich door jouw woorden in dit topic daarom beledigd.
Op dinsdag 5 november 2002 17:13 schreef Phreak het volgende:
er zijn ook mensen die alles zelf op kunnen lossen.. mensen die weten dat er iets mis is.. maar zelf naar een oplossing zoeken.. op wat voor manier dan ook..
Zie jij hulp zoeken als een teken van zwakte? Ik zie het juist zo, dat mensen die eindelijk een diagnose krijgen, eindelijk weten waar ze aan toe zijn, en waar ze aan kunnen werken.
waar het mij om gaat, is het feit dat alles maar gewoon een naam moet hebben..
iemand die geestelijk problemen heeft en naar een psyg gaat om geholpen te worden (of wat voor persoon dan ook die je erdoor heen helpt) vind ik al een heel eind op de goede weg.
Iemand die alleen maar hier loopt te zeiken dat ze het zo rot hebben en er voor de rest niks aan doet., noem ik een meeloper.. en die zijn er helaas teveel..
Ik begrijp heel erg goed hoe iemand met borderline is.. Helaas bestaat ze niet meer.. Ze heeft zichzelf verhangen.. jaren geleden, toen het woord borderline nog niet eens bestond.. Plus dat ik ook naar mijzelf kijk....
Dus ga mij nou niet vertellen dat ik NIET weet wat het is..
Nogmaals.. het gaat mij om het feit, dat nu alles borderline genoemd wordt... daar maak ik een probleem van.... en niet dat iemand het moeilijk heeft...
hoe noem je mij dan ??
Ik heb last van:
Alles zwart-wit zien, een tussenweg is er niet.
Ik haat alles om me heen
De dood interesseert me niet.. ben ik dood, ook goed..
ik zak heel erg snel weg in gedachtes en schijn daarbij ook dingen uit te kunnen kramen.. wat heel on samenhangend is.
slapeloosheid
onrustig.. niet stil kunnen zitten..
te veel energie.. maar tog te moe om iets te gaan doen..
heel erg snel van stemming kunnen wisselen..
niet door hebben dat je al 15 minuten naar het zelfde punt zit te staren.. totdat het je verteld word en je absoluut niet herinneren waar je met je gedachten zat (en dat zonder drugs..)
consentreren lukt ongeveer een minuut of 3..
geef daar eens een naam aan dan ?
[Dit bericht is gewijzigd door Phreak op 05-11-2002 17:32]
quote:Een users die zeurposts doet.
Op dinsdag 5 november 2002 17:30 schreef Phreak het volgende:
geef daar eens een naam aan dan ?
quote:zeg dan niks...
Op dinsdag 5 november 2002 17:32 schreef ED2 het volgende:[..]
Een users die zeurposts doet.
quote:Dat wild ik idd eerst reply-en
Op dinsdag 5 november 2002 17:32 schreef Phreak het volgende:[..]
zeg dan niks...
Die kunnen zoiets beoordelen..wij niet
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:36 schreef Phreak het volgende:
ik dacht dat jullie het zo goed wisten ?? en dat ik van niks wist ???....
quote:en weer..
Op dinsdag 5 november 2002 17:36 schreef ED2 het volgende:[..]
En dan geef ik antwoord, en dan is het weer niet goed
quote:Tegen suf posten helpt niets, trust me
Op dinsdag 5 november 2002 17:37 schreef Funnie het volgende:
Oke ik geef het op...
Ga naar de psychiater.. En laat je eens nakijken !
[edit] kan een mod ff de voorgaande zooi wegeditten ?
[Dit bericht is gewijzigd door ED2 op 05-11-2002 17:38]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |