abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 november 2002 @ 19:48:58 #76
11682 Moonah
Jolie femme
pi_6623837
quote:
Op maandag 4 november 2002 12:54 schreef Funnie het volgende:
Rottig verhaal nav 'werkbriefjes'
Funnie, heb jij nog helemaal geen therapie gehad?
Want ik herken wel dingen van je verhaal zoals het bij mij vroeger ging, maar sinds ik goede therapie heb gaat het veel beter.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 4 november 2002 @ 19:56:00 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_6623958
Overigens merk ik dat ik het prettig vindt dat dit topic loopt. Ik heb heel lang niets verteld over borderline, alleen mijn meest naasten wisten 'het label'. Momenteel ben ik er al een heel eind vanaf (van borderline) en merk ik ook dat mijn schaamte wegvloeit.
Ja, het is zwaar kut, ja het is gestoord gedrag dat ik heb vertoond. Maar hey, ik heb er niet voor gekozen. Ik had ook wel liever anders gewild. Ik doe mijn best om er zo goed mogelijk mee om te gaan. Ik accepteer mijn (soms nog steeds wat overdreven emotionele) gedrag.

Het voelt wel prettig om er open over te zijn. En tevens hoop ik op meer begrip van mensen die zoooooo snel kunnen (ver)oordelen.

pi_6624261
Ja daar baal ik soms ook van dat onbegrip . Ik weet dat ik een fel wijffie ben maar als ik te keer ga dan zitten ze aan de grond genageld bij wijze van spreken en dan word ik helemaal razend .
Ik merk dat ik ook liever met felle mensen omga , maar ik weet ook zelf dat als iemand gewoon lief is , ik daarover heen dender en dan is het einde zoek .
We are the weirdo's mr - The Craft
  maandag 4 november 2002 @ 20:12:00 #79
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_6624316
quote:
Op maandag 4 november 2002 19:48 schreef Moonah het volgende:

[..]

Funnie, heb jij nog helemaal geen therapie gehad?
Want ik herken wel dingen van je verhaal zoals het bij mij vroeger ging, maar sinds ik goede therapie heb gaat het veel beter.

Ik heb wel eens dagbehandeling gehad, maar dat was niet hiervoor.
Maar meer voor de depressie. De therapie waar ik nu op wacht is echt voor Borderline. Ik sta er ook al veel verder vanaf dan 5 jaar geleden.
Toen zat ik ook midden in de crisis en opnames enzo.
Ik loop als sinds mijn 13de bij het riagg. Ze konden toen maar weinig voor mij doen. Omdat ik mijn verleden niet serieus nam/kon nemen.

Helemaal geen besef van wat er met mij gebeurd was. Dat is pas gekomen toen ik 17 was en op een internaat zat. Toen kon het allemaal loskomen bij mij. Waarschijnlijk ook door de afstand tussen mij en mijn moeder toen. Doordat ik niet meer bij haar woonde kreeg ik adem voor mijn eigen problemen. Ik heb altijd hard voor alles gewerkt. Verwerking van alles wat er gebeurt was. Ik dacht toen mijn vriend en ik aan kinderen begonnen, dat ik alles ook zeer goed verwerkt had en alles ook weer lekker ging. Het is ook een tijd lang goed gegaan.
Tot inderdaad een jaar of 5 geleden. Ik was zo in de grond getrapt door meiden waarvan ik dacht dat het mijn vriendinnen waren. Ze hebben me zo vreselijk genaait. Zo geestelijk uitgeknepen. Dat ik totaal ben gaan flippen. En sindsdien heb ik het niet meer zo goed gekregen als wat ik daarvoor was.

quote:
Op maandag 4 november 2002 19:56 schreef Moonah het volgende:
Overigens merk ik dat ik het prettig vindt dat dit topic loopt. Ik heb heel lang niets verteld over borderline, alleen mijn meest naasten wisten 'het label'. Momenteel ben ik er al een heel eind vanaf (van borderline) en merk ik ook dat mijn schaamte wegvloeit.
Ja, het is zwaar kut, ja het is gestoord gedrag dat ik heb vertoond. Maar hey, ik heb er niet voor gekozen. Ik had ook wel liever anders gewild. Ik doe mijn best om er zo goed mogelijk mee om te gaan. Ik accepteer mijn (soms nog steeds wat overdreven emotionele) gedrag.

Het voelt wel prettig om er open over te zijn. En tevens hoop ik op meer begrip van mensen die zoooooo snel kunnen (ver)oordelen.

Ik kom eigenlijk best al wel lang op FOK! Ik heb nooit over dit soort dingen durven hebben. Nog niet eens om het prive gevoel maar eerder door de negatieve stempel van het borderline zijn of trekken ervan hebbend. Het bang zijn dat als 1 iemand dit op FOK! van je weet dat je daarna nooit meer serieus genomen wordt.En nee niemand kiest hiervoor. Voor Borderline of wat dan ook. Je hebt te leven wat je meegegeven wordt. Elk mens heeft zijn eigen rugzak. Soms zou ik alleen graag willen dat iemand mijn rugzak even overneemt. Zodat ik wat rechterop kan lopen. Want hij is gewoon nog te zwaar.

sorrie als het te warrig allemaal is..

maandag 4 november 2002 @ 20:16:29 #80
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_6624424
quote:
Op maandag 4 november 2002 20:10 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ja daar baal ik soms ook van dat onbegrip . Ik weet dat ik een fel wijffie ben maar als ik te keer ga dan zitten ze aan de grond genageld bij wijze van spreken en dan word ik helemaal razend .
Ik merk dat ik ook liever met felle mensen omga , maar ik weet ook zelf dat als iemand gewoon lief is , ik daarover heen dender en dan is het einde zoek .
Ik ben het tegen over gekeerde.
Een stille, niet eens echt verlegen. Ja verlegen om woorden.
Ik zou niet durven om tegen iemand in te gaan. En ALS het gebeurt ben ik zo'n persoon ook kwijt.:?
Want daar kunnen ze dan weer niet tegen. (en geloof me, ik doe dat echt niet snel. Ik wou dat ik wat rapper was qua gebektheid)
Maar ze kunnen er wel tegen om jaren lang over mij heen te lopen. En misbruik van mijn gastvrijheid te maken.
pi_6624560
Dat heeft een vriendin van mij ook die ook borderliner is , en ondertussen de raarste mensen aantrekt . En het blijft doorgaan tot ze ploft . Ik plof daarentegen echt snel , maar leer er beter mee om te gaan door sommige situaties te verlaten en ff een time-out te nemen .
Ik geef dan ook aan de omgeving dat ik er ff uit ben , en raad ze aan me met rust te laten omdat anders het einde zoek is .
  maandag 4 november 2002 @ 20:27:18 #82
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_6624634
quote:
Op maandag 4 november 2002 20:22 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat heeft een vriendin van mij ook die ook borderliner is , en ondertussen de raarste mensen aantrekt . En het blijft doorgaan tot ze ploft . Ik plof daarentegen echt snel , maar leer er beter mee om te gaan door sommige situaties te verlaten en ff een time-out te nemen .
Ik geef dan ook aan de omgeving dat ik er ff uit ben , en raad ze aan me met rust te laten omdat anders het einde zoek is .
Ik ben wat dat betreft heel naief en wil al het goede in een mens zien denk ik. Vandaar dat ik mijn hoofd dan blijf stoten.. Sja een ezel.. zeggen ze wel eens...stoot zich niet 2x nou, ja je kent het wel. Nou ik dus wel. Wil gewoon het goede in een mens zien. Maar ik denk dat het wel meespeelt in het feit dat ik niet zo snel meer contact zoek met iemand. Want ik wil daar niet elke keer door heen gaan.
pi_6624728
Dat herken ik ook het moeite hebben met vertrouwen , ik stoot vaak al mensen af voordat ze de kans krijgen , omdat ik er bij voorbaat al van uit ga dat ze me gaan kwetsen .
Ook al roepen ze zo hard dat dat niet zo is .
  maandag 4 november 2002 @ 20:33:52 #84
11682 Moonah
Jolie femme
pi_6624782
quote:
Op maandag 4 november 2002 20:31 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat herken ik ook het moeite hebben met vertrouwen , ik stoot vaak al mensen af voordat ze de kans krijgen , omdat ik er bij voorbaat al van uit ga dat ze me gaan kwetsen .
Ook al roepen ze zo hard dat dat niet zo is .
Uhuh!
Mijn ex zei: "Jij jaagt mensen weg."
Deed ik ook. Was veel te eng als ze dichterbij kwamen.
pi_6624812
Precies , stel dat ze achter mijn echte ik zouden komen dan gaan ze toch weg en kan ik ze beter voor zijn .
Heel vermoeiend zo'n instelling .
  maandag 4 november 2002 @ 20:36:25 #86
11682 Moonah
Jolie femme
pi_6624826
Je kunt beter zelf mensen wegjagen, dan dat je het risico loopt dat ze je evt niet zo aardig vinden. Of dat je het risico loopt dat je gekwetst wordt.
En ik moet zeggen, nu ik wel risico durf te lopen, blijken de meeste mensen zoooo veel aardiger en betrouwbaarder dan ik ooit had gedacht .
  maandag 4 november 2002 @ 20:37:03 #87
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_6624840
quote:
Op maandag 4 november 2002 20:35 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Precies , stel dat ze achter mijn echte ik zouden komen dan gaan ze toch weg en kan ik ze beter voor zijn .
Heel vermoeiend zo'n instelling .
nou zo'n instelling zou mij behoeden voor meer tegenslagen eigenlijk?

Ach hoe je het ook went of keert.. Alles heeft zijn voor en nadelen.

pi_6624898
Ja , ik ben mezelf ook aan het aanleren , om contacten die ik heb te houden .
Ik ben er meester in dat als iemand iets fout doet , meteen keihard weg te rennen , en nooit iets van me te laten horen .
Ben nu een beetje dat cirkeltje aan het doorbreken door met mensen waar ik ruzie mee heb het uit te praten en tot een compromis te komen , want uiteindelijk heb je jezelf er alleen mee .
  maandag 4 november 2002 @ 20:43:40 #89
11682 Moonah
Jolie femme
pi_6624991
quote:
Op maandag 4 november 2002 20:39 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik ben er meester in dat als iemand iets fout doet , meteen keihard weg te rennen , en nooit iets van me te laten horen .
pi_6625051
Wat ik wel grappig vind dat later dan via hoor dat mensen zich af gaan vragen , hoe het met me is en toch wel behoorlijke gesprekstof oplever bij anderen .
Ik ben dan alleen ook te schijterig om het contact weer op te pakken .
Enfin ik word erg moe van mezelf en anderen worden het ook van mij .
  maandag 4 november 2002 @ 20:50:44 #91
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_6625113
Had een heel verhaal weer getypt maar sloeg nergens op denk ik...
  maandag 4 november 2002 @ 20:51:44 #92
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_6625130
quote:
Op maandag 4 november 2002 20:47 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

Enfin ik word erg moe van mezelf en anderen worden het ook van mij .
ja dat herken ik weer wel.
  maandag 4 november 2002 @ 20:53:23 #93
11682 Moonah
Jolie femme
pi_6625165
quote:
Op maandag 4 november 2002 20:50 schreef Funnie het volgende:
Had een heel verhaal weer getypt maar sloeg nergens op denk ik...

Nee. Sloeg vast he-le-maal nergens op...
Vertel nou maar .
pi_6625212
Vertel !!! Vertel!!!
pi_6625242
.. vertel Funnie
  maandag 4 november 2002 @ 20:58:47 #96
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_6625256
quote:
Op maandag 4 november 2002 20:53 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nee. Sloeg vast he-le-maal nergens op...
Vertel nou maar .

Ik vroeg me af hoe jullie het hebben zitten met normen en waarden..

Omdat ik het blijkbaar heel hoog heb zitten dat gevoel. En me niet kan voorstellen dat mensen anderen zo disrespectabel kunnen behandelen.
pfffttt.. Ik krijg het er echt niet uit wat ik eigenlijk precies bedoel.

Ik ben geen hittepetit ofzo..Verre van dat eigenlijk. Maar vind wel dat je iedereen met respect moet behandelen.

Ze zeggen wel eens bij borderline is het of het ene of het andere...
de 1 heeft wel een "grote bek" de ander "niet"
de 1 denkt erg veel aan een ander de ander weer niet
de 1 houdt rekening met zijn omgeving de ander weer niet.

Er blijken wel nuances te zitten in een borderline op zich, maar vaak weer niet in de trekken waar die geen last van heeft.
Ik wil bv met iedereen rekening houden, en iedereen helpen waar ik maar kan. Ook al val ik er zelf haast bij neer.

Een ander kan dat juist weer niet en eist alle aandacht op van een ander en zuigt die helemaal leeg..

snappen jullie nog wat ik bedoel?

pi_6625411
Ik heb normen en waarden erg hoog zitten , te hoog voor mezelf eigenlijk.
Zet mensen eerst op een voetstuk waar ze zich niet aan kunnen voldoen , en wee als diegene een verkeerde move maakt dan breekt gewoon bij mij de hel los .
Ik ben zelf ook zo dat ik gedachten voor anderen in ga vullen , van ik kan het ze niet aandoen om met mij om te gaan , want ik zorg toch voor alleen ellende .
Die mensen balen dan bij voorbaat al , want ze moeten zich dubbel zo hard bewijzen .
Ik kan met recht zeggen dat ik nogal perfectionistisch ben , nooit gauw tevreden en gewoon geen rust daarin heb .
Ik ben wat mezelf betreft ook heel dubbel , anderen zouden dingen niet mogen doen , terwijl ik ze zelf wel doe .
  maandag 4 november 2002 @ 21:16:10 #98
11682 Moonah
Jolie femme
pi_6625570
quote:
Op maandag 4 november 2002 20:58 schreef Funnie het volgende:
snappen jullie nog wat ik bedoel?
Ja hoor, ik snap heel goed wat je bedoelt .
Ik was vroeger vreselijk principieel. Hechtte overdreven zwaar aan normen en waarden. Ik vond dat mijn manier van met mensen omgaan, de enige juiste was. Maar ondertussen zat ik zo ontzettend klem in mijn zelfontworpen principiele harnas. Nu weet ik dat ik er houvast aan had. Het gaf me structuur in een voor mij heel chaotische, onzekere, bedreigende wereld. Ik gedroeg me zoals ik dacht dat dat hoorde, en dat verwachtte ik ook van anderen. Smetteloos. Iedereen die afweek van mijn normen en waarden was imo fout .

Over dat opofferen.
Crosspost uit ander topic:

quote:
Op maandag 4 november 2002 20:26 schreef Moonah het volgende:
Ik heb daar in mijn therapie heel veel over na moeten denken. Uitkomst: Ik zorgde zo veel voor mensen, omdat ik hoopte dat ze me daardoor uiteindelijk toch wel aardig zouden vinden. Ik ontleende er mijn (zeer geringe) gevoel van eigenwaarde aan. Het was dus niet onbaatzuchtig (ook al was ik ervan overtuigd van wel...). En op deze manier maakte ik mezelf ook erg afhankelijk van anderen.
Edit typo
pi_6625660
Ik heb zelf wel dat ik voor anderen zorg maar ook niet te . Wel als het vrienden zijn , dan ga ik er gewoon helemaal voor .
Wel kreeg ik laatst van de jongen die zo leuk vind te horen dat ik lief ben , toen had ik echt zoiets van . Ik zie mezelf totaal niet als lief , ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat vind .
Meestal word er wel van mezelf gezegd dat ik hard ben , en daar kan ik me meer in vinden .
  maandag 4 november 2002 @ 21:23:29 #100
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_6625702
quote:
Op maandag 4 november 2002 21:16 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja hoor, ik snap heel goed wat je bedoelt .
Ik was vroeger vreselijk principieel. Hechtte overdreven zwaar aan normen en waarden. Ik vond dat mijn manier van met mensen omgaan, de enige juiste was. Maar ondertussen zat ik zo ontzettend klem in mijn zelfontworpen principiele harnas. Nu weet ik dat ik er houvast aan had. Het gaf me structuur in een voor mij heel chaotische, onzekere, bedreigende wereld. Ik me gedroeg me, en verwachtte dat ook van anderen, zoals ik dacht dat dat hoorde. Smetteloos. Iedereen die afweek van mijn normen en waarden was imo fout .

Over dat opofferen.
Crosspost uit ander topic:
[..]Op maandag 4 november 2002 20:26 schreef Moonah het volgende:
Ik heb daar in mijn therapie heel veel over na moeten denken. Uitkomst: Ik zorgde zo veel voor mensen, omdat ik hoopte dat ze me daardoor uiteindelijk toch wel aardig zouden vinden. Ik ontleende er mijn (zeer geringe) gevoel van eigenwaarde aan. Het was dus niet onbaatzuchtig (ook al was ik ervan overtuigd van wel...). En op deze manier maakte ik mezelf ook erg afhankelijk van anderen.

Ja, de grote boze wereld.
Zo voelt het wel vaak.
Men zegt vaak. Een borderliner heeft vaak ruzies door eigen schuld. Nu kan ik alleen maar zeggen dat van 90% van de ruzies die ik uberhaupt heb, voor mijn gevoel echt niet mijn schuld waren. Maar dan krijg je weer te horen. Ja dat zeggen alle borderliners

Ik vind het soms zo verwarrend, ondanks dat ik er al een stuk uit ben.

en die laatste quote (crosspost) Daar ga ik denk ik eens even goed over nadenken. Herken er wel wat in.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')