abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2002 @ 21:02:59 #251
38354 pinkeltje0912
visit kaspersfunpage.com
pi_6684603
quote:
Op donderdag 7 november 2002 20:15 schreef Nightwulf het volgende:
Ik zie hier een aantal mensen posten met borderline (verleden).
Heb zelf een collega die ik heel erg mag die ook op de grenslijn zit, en hoewel ik denk dat ik heel aardig met haar overweg kan, zou ik graag van jullie horen wat ik kan doen om haar te helpen, of wat ik beslist niet moet doen.
Ik weet best dat iedereen anders is, maar laat eens horen alsjeblieft.
hoi. ik heb zelf borderline en weet van mezelf dat ik mensen(onbewust) afstoot.voorals op momenten dat ik de mensen die er voor mij zijn JUIST nodig heb. heel veel verlaten mij dan ook gelijk en voel ik me nog kl#teriger.ik zou je adviseren om haar je hulp te geven en als ze je afstoot(onbewust) of bewust.. toch te blijven aan houden.hoe moeilijk dat ook is en kan zijn voor jou en of andere buitenstaanders.uit eigen ervaring weet ik dat het me goed doet dat er mensen toch bij me blijven ondanks dat ik ze afstoot( de gene die willen blijven en de moet ervoor hebben) het is heel frustrerend zowel voor jou als die vriendin van je.
als het voor jou te moelijk woord...zou ik wat meer afstand nemen en dat ook eerlijk tegen die persoon zeggen. of afstand nemen..maar niet zo laten over komen zo van: je kwetst me dus de mazzol.
een borderliner kwetst (vaak) mensen bewust of onbewust.. maar zo bedoelen ze het niet( ik spreek nu in mijn vorm...maar denk dat er meerdere zo reageren) suc6 ermee en als je wilt kan je babbelen met me. groetjes kim
Lekker hoor zo een spijker in je neus......moet je ook maar is proberen :)
  donderdag 7 november 2002 @ 22:26:27 #252
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_6686128
Dank je voor je reaktie Kim, ik kan als dat nodig is aardig afstand nemen, maar ik zie inderdaad dat anderen daar meer moeite mee hebben, waarschijnlijk uit onbegrip.
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
  donderdag 7 november 2002 @ 22:31:17 #253
38354 pinkeltje0912
visit kaspersfunpage.com
pi_6686215
quote:
Op donderdag 7 november 2002 22:26 schreef Nightwulf het volgende:
Dank je voor je reaktie Kim, ik kan als dat nodig is aardig afstand nemen, maar ik zie inderdaad dat anderen daar meer moeite mee hebben, waarschijnlijk uit onbegrip.
hoi.
ja denk dan dat het ook wel uit onbegrip komt.. die andere weten wel dat ze borderline heeft?? want als ze het niet weten is het best wel logisch dat ze zo reageren... en het is ook erg moeilijk om met een borderliner om te gaan( hoor ik dan van andere in mijn omgeving over mij) in ieder geval veel suc6 en als er wat is kan je vragen. of me mailen doe dat dan op deze mail: flexmeid@freemail.nl deze is van me zelf. zit hier op een vriend zijn naam namelijk. groetjes kim!

ps: ook andere kunnen mij mailen.. zou ik ook leuk vinden om ervaringen en gebeurtenissen uit te wisselen en dingen opsteken van hoe mensen ermee omgaan met dingen.

Lekker hoor zo een spijker in je neus......moet je ook maar is proberen :)
  donderdag 7 november 2002 @ 23:03:11 #254
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_6686852
Kim,
De andere collega's weten wel dat ze pillen slikt en bij een psych loopt,
maar zoals jij misschien ook wel weet, kunnen meiden (collega's) ook wel heel hard zijn tegenover elkaar.Ze zien dat ik een zwak heb voor die "lastige " collega en ze lijken toch een tikkeltje jaloers op de aandacht die zij krijgt.
Ik moet even nadenken of ik met je wil mailen, ene kant wil ik graag meer weten om haar beter te kunnen begrijpen, andere kant weet ik niet of ik haar dan niet teveel met jou ga vergelijken.
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
  donderdag 7 november 2002 @ 23:15:06 #255
11682 Moonah
Jolie femme
pi_6687158
quote:
Op donderdag 7 november 2002 09:12 schreef micha het volgende:
Ik durf te wedden dat jullie stuk voor stuk mensen zijn die van binnen gewone lieve mensen zijn die het zo verdienen om een 'normaal' leven te leiden. Dikke knuff voor allen!
Dag Micha .

Ik ben niet alleen van binnen lief, maar ik ben tegenwoordig ook naar buiten toe lief .

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 7 november 2002 @ 23:22:56 #256
11682 Moonah
Jolie femme
pi_6687372
quote:
Op donderdag 7 november 2002 20:15 schreef Nightwulf het volgende:
Heb zelf een collega die ik heel erg mag die ook op de grenslijn zit,
Waarom noem je het zo? Heeft ze borderline?
quote:
en hoewel ik denk dat ik heel aardig met haar overweg kan, zou ik graag van jullie horen wat ik kan doen om haar te helpen, of wat ik beslist niet moet doen.
Ik weet best dat iedereen anders is, maar laat eens horen alsjeblieft.
Heeft ze je gevraagd haar te helpen?
Als je gewoon aardig met haar overweg kunt is het toch goed? Wat wil je dan nog veranderen?
Een mens is zoals die is, of die nou een stoornis, handicap, ziekte of whatever heeft. En je kunt met iemand omgaan of je kunt het niet, ongeacht het 'stempel' dat iemand heeft.
Iemand zonder zo'n stempel heeft ook eigenaardigheden die lastig in de omgang kunnen zijn.
En ik ben ook absoluut van mening dat een stoornis nooit een excuus mag zijn om naar gedrag van iemand te accepteren. Wat je ook mankeert, je blijft verantwoordelijk voor je eigen gedrag .
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_6690545
Omdat ik merk, dat er behoefte is,
om te praten over dit onderwerp, zal ik een deel 2 aanmaken.
Tot in het volgende deel

Wolkje

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')