abonnement Unibet Coolblue
pi_423505
Dacht toch werkelijk dat ik Hieke hoorde zeggen: "als HIJ nog één nacht blijft, dan ga ik weg...".
(Of is ze overtuigd van het feit dat zij toch volgens het draaiboek gaat winnen?)
"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  Admin vrijdag 27 oktober 2000 @ 23:21:58 #2
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_423545
Hieke heeft (had) veel stoere praatjes. Zat bijna te janken omdat Ed weigerde te vertrekken. Wat een onrecht was haar toch aangedaan!

Ondertussen zit ze nog gewoon in het huis. Wat dat aangaat weet Edje de daad in ieder geval bij het woord te voegen. Respect voor Ed.

Enne, Hieke winnen ? I think not. Georgie is bijna elke keer genomineerd, net als Bart vorig jaar. Zou me niks verbazen als Georgie als uiteindelijke winnaar uit de bus komt...

- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_423588
Afgezien van het feit dat ik Ed een publiciteitsgeil typ vind, vind ik het prachtig dat hij blijft.
Alleen zijn redenen vind ik buitgewoon zwak.

Schoppen tegen de BB regels en blijven zitten omdat er niemand in het huis zou mogen om hem uit het huis te halen, vind ik op zichzelf een stunt (kijken tot hoever je kan gaan en wat doet VOO om hem eruit te krijgen, maar vooral, "hoe reageren je medebewoners ")

Alleen die zwakzinnige opmerkingen van Hieke dat ze eruit zou gaan als hij nog 1 nachtje bleef, vielen mij vanavond wel op, vandaar dat ik ook stomverbaast was dat ik hier op dit gedeelte van Fok nog nergens een topic zag met:" Hieke is terug naar haar gezinnetje, op skeelers )

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_423594
O ja, wat ik eigenlijk wilde schrijven-> het zou mij absoluut niet verbazen als Hieke zou winnen.
"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_423604
quote:
Op 27 oktober 2000 23:21 schreef Danny het volgende:
Enne, Hieke winnen ? I think not. Georgie is bijna elke keer genomineerd, net als Bart vorig jaar. Zou me niks verbazen als Georgie als uiteindelijke winnaar uit de bus komt...
Hmm, ik dacht dat ie in BB zat
Voor al uw beesten en partijen ...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 23:46:30 #6
862 Arcee
Look closer
pi_423605
quote:
Op 27 oktober 2000 23:21 schreef Danny het volgende:
Zou me niks verbazen als Georgie als uiteindelijke winnaar uit de bus komt...
Mij ook niet. Lijkt me heel toepasselijk dat juist de sufste van 't stel gaat winnen.
pi_423607
Spelletjes als Monopoly kennen regels. Die liggen vast, daar kun je niet van afwijken. Maar wat nou als die regels hartstikke oneerlijk zijn? Dan moet er toch ergens iemand een keer weigeren een huis op de Kalverstraat neer te zetten? Het is toch goed om af en toe eens stil te staan bij wat je doen en te kijken of de regels waar je je aan houdt, uberhaupt enige zin hebben?

Verder kent BB niet de regels zoals bij Monopoly. De hoofdregel van BB is dat er geen regels zijn, zodat e.e.a. gaande het programma nog maakbaar is. Dat is altijd een handig instrument gebleken voor BB. Nu blijkt het een handig instrument voor een bewoner, dat dus tegen de makers gebruikt wordt. Tja, als je een mes in je huis hebt kun je het zelf gebruiken tegen je belager, maar je loopt ook kans dat hij het pakt voordat jij het in je handen kunt krijgen.

Het argument van Hieke dat ze hier niet voor getekend heeft, klopt niet. Waarom? Omdat ze heeft getekend voor een globaal idee van een spel. Ze heeft er ook voor getekend dat ze back to basic moet gaan, zonder contact met de buitenwereld. Is er iemand, maar dan ook iemand, in verweer gegaan toen die regel werd verbroken? Door Gorden en Ali over dat hek heen te hijsen? Ze heeft er ook voor getekend dat ze van een weekbudget moet leven. Heeft Hieke aan de bel getrokken dat het oneerlijk was, toen er alcohol en andere versnaperingen naar binnen werden gebracht? Ik bedoel maar.

Ergo, de conclusie: wanneer het Hieke (en de andere bewoners) niet uitkomt, zijn regels regels. Maar als het in hun voordeel is, mogen de regels wel een beetje verbroken worden. Zo gaat het ook in het dagelijks leven: als iemand anders te hard rijdt, is een boete terecht maar als je zelf geflitst wordt is het opeens oneerlijk.

De bewoners hebben zich allemaal laten zien en daaruit blijkt dat Robin, Georgie en in mindere mate Desiree de enigen waren die met deze 'crisis' om konden gaan. Pluimpje!

  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2000 @ 23:48:08 #8
862 Arcee
Look closer
pi_423608
quote:
Op 27 oktober 2000 23:21 schreef Danny het volgende:
Zou me niks verbazen als Georgie als uiteindelijke winnaar uit de bus komt...
Trouwens, dat Georgie uiteindelijk als winnaar uit De Bus komt zou me wèl verbazen
pi_423617
huichelachtige hieke.

als ze volgende keer genomineerd is moeten we haar direct eruit stemmen!

Het geheim van succes is weten wie je de schuld moet geven voor je mislukkingen!
pi_423621
Ze had het er vannacht nog met Annet over en toen kon ik uit haar woorden opmaken dat ze sowieso eraan denkt om op te stappen omdat ze de reactie van de rest van de groep nogal raar vond en dat de mensen niet voor hun mening opkwamen en dat ze zichzelf afvroeg of het het allemaal nog wel waard was.
Zo niet, dan nog!!!!
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 00:15:10 #11
6603 apps
"Yadda, yadda, yadda...&q
pi_423666
Ja, volgens mij denkt Hieke ongeacht de actie van Ed toch om het huis te verlaten. In het gesprek met Annet heeft ze laten blijken dat ze van sommige bewoners niet had verwacht dat ze niet voor hun mening uit durfde te komen. Door duidelijk aan Ed te laten blijken het niet eens te zijn met zijn actie, en zo met zijn allen Ed ervan te overtuigen dat hij het huis toch moet verlaten.
Hieke is hier duidelijk teleurgesteld over en zou zich binnen deze groep mensen dan niet meer thuis voelen.
Daarbij vind ik die opmerking Hieke tegen Ed over "Je had al bij de Mc Donalds kunnen zitten", iets hebben van: "In gedachte zie ik mijzelf daar al zitten".
Lijkt mij een verlangen naar buiten het huis. En ik zou zelf ook niet lang met "Ja- en amenknikkers" in een ruimte willen zitten.

[Dit bericht is gewijzigd door apps op 28-10-2000 00:17]

Is it that I'm so sane that you just blew your mind??
pi_423678
quote:
Op 27 oktober 2000 23:58 schreef 2die4 het volgende:
ze sowieso eraan denkt om op te stappen omdat ze de reactie van de rest van de groep nogal raar vond en dat de mensen niet voor hun mening opkwamen en dat ze zichzelf afvroeg of het het allemaal nog wel waard was.
Wat heb je aan een mening als je niet waar maakt wat je zegt?

Misschien kan ze wel een deal sluiten met VOO

Hieke: " Zeg, als jullie mij nu geven wat jullie Ed beloofde, dan maak ik waar wat ik gisteren VOL OVERTUIGING zei en dan skeeler ik weer fijn naar Stiens

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 02:26:51 #13
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_423889
Lijkt sowieso wel, ook in mijn directe omgeving, dat dames helemaal geen greintje begrip opbrengen voor Ed en het over regels en egotripperij hebben, terwijl de mannen de actie op waarde weten te schatten, en het meer kunnen relativeren.
Ik vind de reacties van de dames en met name Hieke erg kortzichtig, onnodig en misplaatst. er is ook nog geen zinnig tegenargument over tafel gegaan. Lijkt wel alsof men alleen met 100 procent pais en vree situaties kan omgaan.
Het ergste valt me tegen dat men zelf al voor Big brother gaat denken: "wat als we hier de dupe van worden, je moet weg Ed, regels, kan zo niet, anders is het eind zoek, ga ik eruit.. hoeft het niet meer.."
Dames: DAT ZIEN JULLIE DAN WEL WEER! Big Brother is je vriend niet, dat is een klootzak waar je vooral niet angstvallig bevriend mee moet zijn. Daag hem maar uit, uiteindelijk zul je zien dat je wint, want JULLIE zijn het programma, niet het boek met REGELS dat zo saai als een klok verder ticteert...
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 02:37:38 #14
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_423903
quote:
Op 27 oktober 2000 23:47 schreef weathergirl het volgende:
Spelletjes als Monopoly kennen regels. Die liggen vast, daar kun je niet van afwijken. Maar wat nou als die regels hartstikke oneerlijk zijn? Dan moet er toch ergens iemand een keer weigeren een huis op de Kalverstraat neer te zetten? Het is toch goed om af en toe eens stil te staan bij wat je doen en te kijken of de regels waar je je aan houdt, uberhaupt enige zin hebben?

Verder kent BB niet de regels zoals bij Monopoly. De hoofdregel van BB is dat er geen regels zijn, zodat e.e.a. gaande het programma nog maakbaar is. Dat is altijd een handig instrument gebleken voor BB. Nu blijkt het een handig instrument voor een bewoner, dat dus tegen de makers gebruikt wordt. Tja, als je een mes in je huis hebt kun je het zelf gebruiken tegen je belager, maar je loopt ook kans dat hij het pakt voordat jij het in je handen kunt krijgen.

Het argument van Hieke dat ze hier niet voor getekend heeft, klopt niet. Waarom? Omdat ze heeft getekend voor een globaal idee van een spel. Ze heeft er ook voor getekend dat ze back to basic moet gaan, zonder contact met de buitenwereld. Is er iemand, maar dan ook iemand, in verweer gegaan toen die regel werd verbroken? Door Gorden en Ali over dat hek heen te hijsen? Ze heeft er ook voor getekend dat ze van een weekbudget moet leven. Heeft Hieke aan de bel getrokken dat het oneerlijk was, toen er alcohol en andere versnaperingen naar binnen werden gebracht? Ik bedoel maar.

Ergo, de conclusie: wanneer het Hieke (en de andere bewoners) niet uitkomt, zijn regels regels. Maar als het in hun voordeel is, mogen de regels wel een beetje verbroken worden. Zo gaat het ook in het dagelijks leven: als iemand anders te hard rijdt, is een boete terecht maar als je zelf geflitst wordt is het opeens oneerlijk.

De bewoners hebben zich allemaal laten zien en daaruit blijkt dat Robin, Georgie en in mindere mate Desiree de enigen waren die met deze 'crisis' om konden gaan. Pluimpje!


Hear! Hear!
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 02:44:47 #15
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_423913
quote:
Op 28 oktober 2000 00:15 schreef apps het volgende:
Ja, volgens mij denkt Hieke ongeacht de actie van Ed toch om het huis te verlaten. In het gesprek met Annet heeft ze laten blijken dat ze van sommige bewoners niet had verwacht dat ze niet voor hun mening uit durfde te komen. Door duidelijk aan Ed te laten blijken het niet eens te zijn met zijn actie, en zo met zijn allen Ed ervan te overtuigen dat hij het huis toch moet verlaten.
Hieke is hier duidelijk teleurgesteld over en zou zich binnen deze groep mensen dan niet meer thuis voelen.
Dit vond ik wel een rare opmerking van Hieke. Want volgens mij heb ik van iedereen een mening gehoord, en die moet Hieke dan ook gehoord hebben. Ik heb meer het vermoeden dat het het feit is dat er andere meningen zijn dan de hare waar het haar om gaat. En dat vind ik zwak van haar.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')