abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146933093
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Remeha avanta en je kan het maximale vermogen instellen. Ik dacht dat ik hem op 15% heb gezet. Het is alweer een tijd geleden dat ik hem heb ingesteld trouwens.

En HR-ketel stookt het zuinigste op een zo laag mogelijk vermogen, ook al draait die dan langer, het is toch zuiniger.
Klopt ik geef je gelijk het liefste het ik natuurlijk dat hij blijft branden en niet voor een stoplicht staat te wachten.
Tevens denk ik dat een hr ook al blijft hij branden op of richting de 90 graden niet het rendement heeft als tot de 60 graden.
Tevens zou ik liever een mengsel water antivries glycol hebben maar er zijn maar weinig merken die de garantie dan intakt houden .
pi_146933095
Het is altijd uitproberen welk vermogen voldoende is om het goed warm te krijgen in een acceptabele tijd. Bij een koude winter zet ik de instellingen weleens anders om hem in de lente weer anders te zetten.
Ik zal wel even controleren of die echt op 15% staat binnenkort.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_146933157
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Klopt ik geef je gelijk het liefste het ik natuurlijk dat hij blijft branden en niet voor een stoplicht staat te wachten.
Tevens denk ik dat een hr ook al blijft hij branden op of richting de 90 graden niet het rendement heeft als tot de 60 graden.
Tevens zou ik liever een mengsel water antivries glycol hebben maar er zijn maar weinig merken die de garantie dan intakt houden .
Alles hangt af van de retour temperatuur. In het algemeen is de retour temperatuur lager bij een lagere aanvoertemperatuur. Als de retourtemperatuur te hoog is gaan de rookgassen niet condenseren en verlies je een groote gedeelte van de winst. Een VR-ketel kan dan nog weleens een hoger rendement geven in dat geval.
Het zal je nog verbazen hoeveel huizen de cv zo staat ingesteld dat er geen condensatie plaatsvindt.... Vermoedens zijn de helft van de huishouden met een hr-ketel.... Daarnaast ken ik geen huishouden die de radiatoren heeft ingeregeld.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_146933318
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:59 schreef john2406 het volgende:
Mijn zonneboiler heeft wel glycol in de leidingen trouwens. Dat werkt perfect ^O^
pi_146933376
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 19:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Alles hangt af van de retour temperatuur. In het algemeen is de retour temperatuur lager bij een lagere aanvoertemperatuur. Als de retourtemperatuur te hoog is gaan de rookgassen niet condenseren en verlies je een groote gedeelte van de winst. Een VR-ketel kan dan nog weleens een hoger rendement geven in dat geval.
Het zal je nog verbazen hoeveel huizen de cv zo staat ingesteld dat er geen condensatie plaatsvindt.... Vermoedens zijn de helft van de huishouden met een hr-ketel.... Daarnaast ken ik geen huishouden die de radiatoren heeft ingeregeld.
Dus jou huis ook niet dan?
Lol.
Je kunt inregelen wat je wilt op een gegeven moment is het op, jij hebt b.v al fans geplaats om de retour kouder te krijgen.
Zo lees ik hetimmers, circulatie natuurlijk of geforceerd is een verschil, als ik het met afronden krijg wat ik wil ben ik tevreden en ik heb het dan rustig in huis.
pi_146933436
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 19:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Mijn zonneboiler heeft wel glycol in de leidingen trouwens. Dat werkt perfect ^O^
Die van ons niet die heeft een leegloop erop!
Glycol is een betere geleider, trouwens iets in de autobranche is ook iets dat zou de luchtbellen uit het water halen.
Ik weet niet wat ik ervan geloven moet of mag.
pi_146933445
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 19:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus jou huis ook niet dan?
Lol.
Je kunt inregelen wat je wilt op een gegeven moment is het op, jij hebt b.v al fans geplaats om de retour kouder te krijgen.
Zo lees ik hetimmers, circulatie natuurlijk of geforceerd is een verschil, als ik het met afronden krijg wat ik wil ben ik tevreden en ik heb het dan rustig in huis.
Mijn thermostaat regelt de aanvoertemperatuur en die is nognooit hoger dan 42 graden gekomen, waardoor mijn retour temperatuur onder het condensatiepunt komt.
Ik zit op 0.8 liter per m3 aan condensatiewater. 1 liter per m3 gas is goed te noemen. Dit komt volgens mij door de lage dT waardoor de rookgassen niet goed kunnen afkoelen.
pi_146933626
Naar mijn idee zouden er ook meer ketels een airclon erop mogen hebben, proline heeft hem wel dacht ik.
De tzerra van remeha zou dacht ik de toevoeging van glycol wel toestaan heb ik eens ergens wat van vernomen.
Mijn thermostaat kan vragen wat hij wil op de ketel staat die tot 50 graden en meer niet, dan brand hij maar een half uur langer vind ik.
Als het al zo zou wezen.
pi_146935886
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 19:17 schreef john2406 het volgende:
De tzerra van remeha zou dacht ik de toevoeging van glycol wel toestaan heb ik eens ergens wat van vernomen.
Wat is dan het voordeel van glycol in de CV-systeem?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_146937827
Bij zuinig stoken gaat het om de retour temperatuur van de radiatoren. Deze moet zo laag mogelijk zijn, zodat de ketel goed kan condenseren.
Daarnaast moeten de radiatoren zo afgesteld zijn dat ze allemaal dezelfde retour temperatuur afgeven. Hoe meer radiator oppervlakte, hoe lager je de temperatuur kan houden. Of bijvoorbeeld vloerverwarming.
  zondag 23 november 2014 @ 22:07:43 #86
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146940136
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:08 schreef flipfluit het volgende:
Bij zuinig stoken gaat het om de retour temperatuur van de radiatoren. Deze moet zo laag mogelijk zijn, zodat de ketel goed kan condenseren.
Daarnaast moeten de radiatoren zo afgesteld zijn dat ze allemaal dezelfde retour temperatuur afgeven. Hoe meer radiator oppervlakte, hoe lager je de temperatuur kan houden. Of bijvoorbeeld vloerverwarming.
En hoe bereik je dat alle radiatoren dezelfde retourtemperatuur krijgen?
Share your talent, move the world.
  zondag 23 november 2014 @ 22:17:34 #87
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146940568
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 19:17 schreef john2406 het volgende:
Naar mijn idee zouden er ook meer ketels een airclon erop mogen hebben, proline heeft hem wel dacht ik.
Mijn thermostaat kan vragen wat hij wil op de ketel staat die tot 50 graden en meer niet, dan brand hij maar een half uur langer vind ik.
Als het al zo zou wezen.
Een goed aangelegde installatie is dan ook voorzien van een luchtafscheider en een vuilvanger. Helaas worden deze uit bezuinigingsoverwegingen vaak achterwege gelaten. Mijn installatie is voorzien van beide appendages.
pi_146941836
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:07 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

En hoe bereik je dat alle radiatoren dezelfde retourtemperatuur krijgen?
Voetventielen, en meten.
pi_146942003
ontluchter en vuilvanger ga ik ook installeren.
Maar kun je makkelijk dat inregelen doen door de temp te meten met infra rood thermometer en zo debiet aan te passen?
pi_146942233
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:50 schreef hans1985 het volgende:
ontluchter en vuilvanger ga ik ook installeren.
Maar kun je makkelijk dat inregelen doen door de temp te meten met infra rood thermometer en zo debiet aan te passen?
Op die manier dus, maar wat als je dan de rest niet warm krijgt dan zul je toch het knijpen verder open moeten zetten.
Plus het is maar een moment opname van de of op de het moment heersende temp in die ruimte dat kan net zo goed 1 uur later anders wezen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2014 22:56:28 ]
pi_146942297
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Op die manier dus, maar wat als je dan de rest niet warm krijgt dan zul je toch het knijpen verder open moeten zetten.
ga met een verdeler werken. bovendien overweeg ik om wellicht 2 of 3 thermostaten te gebruiken.
pi_146942306
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:08 schreef flipfluit het volgende:
Alleen om die reden zou ik al geneigd zijn een radiator buiten te hangen, LOL.
  zondag 23 november 2014 @ 22:57:49 #93
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146942324
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 22:45 schreef flipfluit het volgende:

[..]

Voetventielen, en meten.
Persoonlijk kies ik er liever om in te regelen op dubbel instelbare kranen. Bij een voetventiel loop je een grotere kans dat deze dichtslibt door vuil. tevens plaats ik een inregelafsluiter onder ketel, zodat het overschot aan opvoerhoogte weggesmoord kan worden.
pi_146942398
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:57 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ga met een verdeler werken. bovendien overweeg ik om wellicht 2 of 3 thermostaten te gebruiken.
Hoe wil je dan bewerkstellen dat hij , de verwarming, alleen die ruimte warm maakt waar die themostaat hangt!
pi_146942446
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:57 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Persoonlijk kies ik er liever om in te regelen op dubbel instelbare kranen. Bij een voetventiel loop je een grotere kans dat deze dichtslibt door vuil. tevens plaats ik een inregelafsluiter onder ketel, zodat het overschot aan opvoerhoogte weggesmoord kan worden.
Had je dan niet die vuilafscheider achterwege gelaten, die heb ik namelijk ook niet maar wel een airclon.
  zondag 23 november 2014 @ 23:00:59 #96
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146942454
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe wil je dan bewerkstellen dat hij , de verwarming, alleen die ruimte warm maakt waar die themostaat hangt!
Simpel, die thermosstaten sturen zoneventielen en de ketel aan.
pi_146942495
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 23:00 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Simpel, die thermosstaten sturen zoneventielen en de ketel aan.
Leer die oude man eens wat dat is cvboer!
Of een link of zo.
  zondag 23 november 2014 @ 23:02:22 #98
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146942503
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 23:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Had je dan niet die vuilafscheider achterwege gelaten, die heb ik namelijk ook niet maar wel een airclon.
Nee, het vuilfilter vind ik een must en de installatie, hij filtert namelijk ook het magnetiet uit de installatie.
pi_146942578
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 23:02 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Nee, het vuilfilter vind ik een must en de installatie, hij filtert namelijk ook het magnetiet uit de installatie.
Kijk dat wist ik ook niet, maar ja wat wil je 20 jr eruit, ik heb nog moeten schuren.
Tegenwoordig is dat vak een peuleschllitje !
  zondag 23 november 2014 @ 23:05:15 #100
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_146942607
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 23:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Leer die oude man eens wat dat is cvboer!
Of een link of zo.
Ook daar ben ik niet te beroerd voor,
op de foto zijn de witte, ronde dingen zoneventielen. Het zijn motoren die een klep bedienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')