En na 8 uur op de heftruck ga je zeker weer met 140km per uur over snelweg naar huis?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hard rijden doet ook niet ter zake, hij heeft 3 mensen doorgereden omdat het een bosmongooltje uit Polen is. Meer dan genoeg reden om hem jaren op te sluiten.
De hele uitspraak lezen was zeker teveel werkquote:Op vrijdag 21 november 2014 18:44 schreef beantherio het volgende:
Ik vind de uitspraak trouwens echt angstaanjagend. Dit is bijna het aanmoedigen van slecht weggedrag of zelfs moord. Rij iemand dood, gooi het op "ik verloor de macht over het stuur" en je staat zo weer buiten.
Maar wat dan als je geen slechte intenties hebt, maar je verliest op een of andere manier dan toch de macht over het stuur? Dan ben je dus degene die een moordwapen heeft gebruikt?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Komt misschien omdat ik een dochter van die leeftijd heb.
Sommige automobilisten moeten zich realiseren dat ze rondrijden in een potentieel moordwapen.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:53 schreef Fok-it het volgende:
terechte actie van de vader. Misselijk rechtssysteem in Nederland
Het is gewoon bijna niet meer normaal hoeveel ik zit te smullen van dit topicquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen dan?
Wat? Mensen weten niet dat auto's mensen kapot kunnen maken? En dit meen je, of?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:01 schreef stopnaald het volgende:
In de verkeerswet wordt nu al een verschil gemaakt tussen auto's en bijv. fietsers. De reden daarvoor is, dat de gevolgen van een ongeluk met een auto veel ernstiger zijn, dan met bijv. een fiets.
Ik snap dan ook werkelijk niet waarom er überhaupt taakstraffen kunnen worden opgelegd voor ongelukken met auto's. Ja, een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen overkomen. Dat snap ik best. Maar als iedereen zich wat vaker en beter realiseert dat een auto de potentie heeft om mensen te doden, dan kijk je wel uit om je al te roekeloos te gedragen. En celstraffen ipv taakstraffen kunnen daarbij helpen om die mentaliteitsverandering te verkrijgen.
Ja oke, maar waarom zou je je emoties niet weg kunnen relativeren dan?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is gewoon bijna niet meer normaal hoeveel ik zit te smullen van dit topic
Onmogelijk volgens een hoop mensen. Er zijn doden gevallen dus de cel in! Een ongeluk bestaat niet. Ofzo.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar wat dan als je geen slechte intenties hebt, maar je verliest op een of andere manier dan toch de macht over het stuur? Dan ben je dus degene die een moordwapen heeft gebruikt?
Goede vergelijking! Echt, helemaal zuiver.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:04 schreef PowerLoungen het volgende:
Mooi , ik ga vanavond iemand de strot doorsnijden , 120 uur is wel te doen
Vind ik nou ookquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Goede vergelijking! Echt, helemaal zuiver.
Ik zou in jouw ideale wereld in ieder geval niet willen leven, dan ben je als automobilist en als gebruiker van een potentieel moordwapen bij voorbaat al schuldig.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:01 schreef stopnaald het volgende:
In de verkeerswet wordt nu al een verschil gemaakt tussen auto's en bijv. fietsers. De reden daarvoor is, dat de gevolgen van een ongeluk met een auto veel ernstiger zijn, dan met bijv. een fiets.
Ik snap dan ook werkelijk niet waarom er überhaupt taakstraffen kunnen worden opgelegd voor ongelukken met auto's. Ja, een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen overkomen. Dat snap ik best. Maar als iedereen zich wat vaker en beter realiseert dat een auto de potentie heeft om mensen te doden, dan kijk je wel uit om je al te roekeloos te gedragen. En celstraffen ipv taakstraffen kunnen daarbij helpen om die mentaliteitsverandering te verkrijgen.
Ik zeg ook niet dat hij het hier niet moeilijk mee heeft, maar kom op hé, zijn hele verdere leven niet meer normaal kunnen functioneren?quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je vergeet het 2 jarige kind dat omgekomen is. En het feit dat allen niet van ouderdom zijn overleden.
Ja want als die per ongeluk om het leven zouden komen zou ze meteen de doodstraf eisen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:17 schreef Spezza19 het volgende:
Heeft mevrouw de rechter een kind en ouders? Die even doodrijden? Kijken of ze dan ook een voorwaardelijk hark strafje geeft....
Nederlands rechtssysteem is een faalhuis ten top
hij zal helaas een hogere straf krijgen dan die Pool die zijn ouders en kind heeft doodgereden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef Zolder het volgende:
Helemaal niet begrijpelijk, dit kan gewoon niet. Hij moet hier voor worden berecht, maar dat zal ook gebeuren.
Mensen die het niet met de wetboek-adepten eens zijn snappen er niks van en zijn maar domme tokkies.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:25 schreef Pandaplint het volgende:
Al die onderbuik reacties op geenstijl
Als ik zie hoeveel mensen in de auto bellen/appen/twitteren whatever dan zie ik helaas wel dat hij gelijk heeft..quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:03 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wat? Mensen weten niet dat auto's mensen kapot kunnen maken? En dit meen je, of?
Ik snap niet dat ze die stoelen niet in de vloer verankeren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:48 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
Belachelijk
zoiets doe je niet tegen een rechter
Daarnaast terechte straf
In een rechtbank is het vooral belangrijk dat een stoel recht staat.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze die stoelen niet in de vloer verankeren.
Niet iedereen is Vulcan.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja oke, maar waarom zou je je emoties niet weg kunnen relativeren dan?
En in een krombank vliegen ze door de lucht.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:32 schreef Morendo het volgende:
In een rechtbank is het vooral belangrijk dat een stoel recht staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |