ISIS en Al Nusra geven mensen ook eten.quote:Op zondag 23 november 2014 15:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je moet wat minder trappen in die krokodillentranen.
Dit zijn de moordende sjiitische milities. Ze bevrijden soennitische gebieden van de grip van ISIS. Let op wie er allemaal in de auto's zitten. Alleen vrouwen en kinderen. Waar denk je dat hun mannen zijn?
Andere moordende militie. De mensen (soennitische families) werden tegen hun wil vastgehouden door ISIS. Ze delen zelfs hun eten en drinken met die mensen.
Kortom, conclusie..quote:Op zondag 23 november 2014 16:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS en Al Nusra geven mensen ook eten.
Ik zie die Sji'itische militieleden niet huilen als baby's anders.quote:Op zondag 23 november 2014 16:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Jij moet serieus minder films kijken hoor.
Precies, die hebben geen emotie,s.quote:Op zondag 23 november 2014 16:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik zie die Sji'itische militieleden niet huilen als baby's.
Die zijn gewoon gehard.quote:Op zondag 23 november 2014 16:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, die hebben geen emotie,s.
Iedereen is "gehard" in een oorlogsituatie. Maar het blijven mensen en mensen hebben emotie,s.quote:
quote:Op zondag 23 november 2014 16:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iedereen is "gehard" in een oorlogsituatie. Maar het blijven mensen en mensen hebben emotie,s.
Het feit dat je moet huilen als je "broeder" is gestorven, wil niet zeggen dat je geen sterke strijder bent. Als je niet om je medestrijders geeft, dan kun je niet als groep functioneren.
Een militie die bestaat uit "harde' individuen die niet geven om hun medestrijders, zijn een prooi voor elk andere militie.quote:Op zondag 23 november 2014 16:55 schreef IPA35 het volgende:
Verschil is dat groepen als Kataeb Hezbollah wel uit geharde klootzakken bestaat en ISIS alleen stoer zijn als hun vijanden gebonden zijn. Daarom wordt ISIS ook afgemaakt ook al zijn ze veruit in de meerderheid.
Hij zegt hele tijd ''idi idi idi'' wat mijn hand betekendquote:
Ja handboeien zitten te strakquote:Op zondag 23 november 2014 17:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hij zegt hele tijd ''idi idi idi'' wat mijn hand betekend
In welke taal? Joods?quote:Op zondag 23 november 2014 17:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hij zegt hele tijd ''idi idi idi'' wat mijn hand betekend
twitter:Aceeeeeed twitterde op zondag 23-11-2014 om 16:05:25#Peshmerga Kurdish Forces in #Jalawla 23/11/2014: http://t.co/iuTraw6gIp reageer retweet
Ben jij Koerdisch?quote:Op zondag 23 november 2014 20:39 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:Aceeeeeed twitterde op zondag 23-11-2014 om 16:05:25#Peshmerga Kurdish Forces in #Jalawla 23/11/2014: http://t.co/iuTraw6gIp reageer retweet
Bron?quote:Op zondag 23 november 2014 21:10 schreef Atak het volgende:
[..]
Eerst zei je nog dat je half Koerd was.
quote:'Corruptie binnen Iraaks leger is probleem in strijd tegen IS'
Het Iraakse leger wordt geplaagd door corruptie. Militairen verkopen wapens op de zwarte markt en niet-bestaande militairen staan op de loonlijst van Defensie.
Dat zeggen Iraakse legerleiders en parlementarirs tegen de Amerikaanse krant The New York Times.
De krant meldt dat de corruptie in het leger een probleem is in de gewapende strijd tegen terreurbeweging Islamitische Staat (IS) in Irak.
De corruptie heeft er ook aan bijgedragen dat Irak niet goed was voorbereid op de snelle opkomst van IS. Strijders van de islamistische beweging wisten via de zwarte markt en dankzij overwinningen op het leger de hand te leggen op geavanceerde wapens.
"Ik heb tegen de Amerikanen gezegd dat ze geen wapens aan het leger moesten geven vanwege de corruptie. Die is overal, maar je kunt het niet zien", zei kolonel Shaaban al-Obeidi van het Iraakse leger. "Onze mensen zullen stelen.''
Klachten
Militairen in het veld klagen geregeld over slechte uitrusting en goedkoop geproduceerde wapens. Dat is veelal het gevolg van de corrupte legerleiding die geld voor goed materieel liever in eigen zak steekt.
Het Amerikaanse ministerie van Defensie wil in 2015 voor 1,3 miljard dollar (1 miljard euro) aan wapens leveren aan het Iraakse leger. Daarnaast wil het ministerie 24,1 miljard dollar besteden aan wapens voor lokale stammen. Soennitische stammen zijn veelal kritisch op het door sjiitische moslims gedomineerde leger.
De Iraakse regering is er fel op tegen dat de stammen wapens krijgen, omdat dat sektarisch geweld aanwakkert en de Iraakse autonomie ondermijnt.
Door: ANP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |