Ja, maar als jij je appartement verkoopt, dan heb je toch geen schriftelijke toestemming nodig van de hele vve? Dit geldt blijkbaar voor die bovenverdieping wel! Ik heb een kopie van een document waar ieder lid een krabbel op heeft gezet. En dat vind ik vreemd.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:52 schreef Ivo1985 het volgende:
Nogmaals: Bij een appartement heb je nooit eigendom, maar altijd exclusief gebruiksrecht van de ruimten die bij het appartement horen en gedeeld gebruiksrecht van de gemeenschappelijke ruimten in het gebouw.
De VVE is de eigenaar van het hele gebouw.
Er is dus geen enkele Nederlander in het bezit van een appartement.
Is de splitsingsakte ervoor aangepast?quote:Op donderdag 20 november 2014 22:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, maar als jij je appartement verkoopt, dan heb je toch geen schriftelijke toestemming nodig van de hele vve? Dit geldt blijkbaar voor die bovenverdieping wel! Ik heb een kopie van een document waar ieder lid een krabbel op heeft gezet. En dat vind ik vreemd.
Niet dat ik weet, van de makelaar kreeg ik een splitsingsakte uit 1970 waar helemaal niks staat over een zolderetage.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Is de splitsingsakte ervoor aangepast?
Dan is dat wellicht de reden: staat niet in de splitsingsakte en om te voorkomen dat een nieuwe bewoner gedonder krijgt, wordt de VvE steeds formeel om toestemming gevraagd.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, van de makelaar kreeg ik een splitsingsakte uit 1970 waar helemaal niks staat over een zolderetage.
Uiteraard heb ik ook bij de makelaar deze vraag neergelegd. En als die geen antwoord weet ga ik het bij de vve zelf vragen, maar wat onafhankelijke meningen horen is nooit verkeerd toch.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:17 schreef Queller het volgende:
Trouwens, is het niet veel handiger om gewoon bij de VvE na te vragen wat er de reden van is, in plaats van dat wij ernaar gokken?
Tsja, dat vraag ik me af. De regels rondom appartementsrecht zijn vrij duidelijk. Als een VvE iets afwijkends doet, dan zou je bij hen moeten navragen waarom ze dat doen.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:24 schreef Farenji het volgende:
Uiteraard heb ik ook bij de makelaar deze vraag neergelegd. En als die geen antwoord weet ga ik het bij de vve zelf vragen, maar wat onafhankelijke meningen horen is nooit verkeerd toch.
quote:
Hier hebben we eenzelfde probleem.quote:Op donderdag 20 november 2014 23:23 schreef Farenji het volgende:
Kon toch zijn dat het heel gebruikelijk is? Weet ik veel. Dit is niet mijn vakgebied. Vandaar dit topic ook!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop