Zo'n 110.000kmquote:
Het is niet mijn auto. Maar van mijn moeder. Zij rijdt nooit met aanhanger en weet niet hoe zij de koppeling gebruikt. Wel rijdt zij eigenlijk alleen maar korte stukjes. (dat is sowieso niet goed voor een auto)quote:Op donderdag 20 november 2014 13:34 schreef emil23 het volgende:
[..]
Das wel vlot. Rij je veel met aanhangers? Heb je de koppeling compleet los als je rijdt?
Ah ok. Dat valt dan mee denk ikquote:Op donderdag 20 november 2014 13:38 schreef boegschroef het volgende:
Waarschijnlijk is je kabel versleten. VW kwaaltje met die zelfstellende kabels.
Een versleten koppling test je makkelijk door te gaan rijden, en met +- 40km/h de wagen in de hoogste versnelling zetten, koppeling los en dan vol gas. Als de wagen dan niet meteen hoog in de toeren gaat zonder vooruit te gaan heb je geen versleten koppeling...
Ik heb ze wel eens met minder dan 10.000 kilometer versleten gezienquote:Op donderdag 20 november 2014 13:34 schreef emil23 het volgende:
[..]
Das wel vlot. Rij je veel met aanhangers? Heb je de koppeling compleet los als je rijdt?
quote:Op donderdag 20 november 2014 13:38 schreef boegschroef het volgende:
Waarschijnlijk is je kabel versleten. VW kwaaltje met die zelfstellende kabels.
Een versleten koppling test je makkelijk door te gaan rijden, en met +- 40km/h de wagen in de hoogste versnelling zetten, koppeling los en dan vol gas. Als de wagen dan niet meteen hoog in de toeren gaat zonder vooruit te gaan heb je geen versleten koppeling...
Als de kabel is uitgesteld, dan is de koppeling versleten. Enkel de kabel vervangen is dus niet dé oplossing.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:20 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ah ok. Dat valt dan mee denk ik
Ik ook. Mensen die hun voet op de koppeling laten liggen, in 5k een koppeling erdoor... En nog verbaasd zijn ook.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik heb ze wel eens met minder dan 10.000 kilometer versleten gezienbejaarden
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |