abonnement Unibet Coolblue
pi_146835279
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:30 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, die kloppen. Ivm een lijstverbinding hebben ze een extra restzeteltje gesnaaid.
Ah, ook op lokaal niveau vindt die naaierij dus plaats.
pi_146835391
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ah, ook op lokaal niveau vindt die naaierij dus plaats.
Wat is er mis met lijstverbindingen?
pi_146835474
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat is er mis met lijstverbindingen?
Dat vraag ik me ook af.

Vooral omdat van tevoren bekend moet worden gemaakt welke partijen een lijstverbinding aan zijn gegaan. Je weet dus wat je stemt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146835580
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af.

Vooral omdat van tevoren bekend moet worden gemaakt welke partijen een lijstverbinding aan zijn gegaan. Je weet dus wat je stemt.
Ja en het staat ook netjes op je stembiljet.
pi_146835608
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja en het staat ook netjes op je stembiljet.
Overigens heeft zo'n geweldige lijstverbinding ons de koopzondag gekost. Dat was weer minder grappig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146835629
quote:
15s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens heeft zo'n geweldige lijstverbinding ons de koopzondag gekost. Dat was weer minder grappig.
Die breiden wij gewoon uit ondanks dat we van nul naar twee confessionele partijen in college zijn gegaan.
pi_146835667
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af.

Vooral omdat van tevoren bekend moet worden gemaakt welke partijen een lijstverbinding aan zijn gegaan. Je weet dus wat je stemt.
Nou ja, veel doorzichtiger wordt het er niet van.

Maar die doorzichtigheid maakt me niet eens echt uit, ik zou het gewoon beter vinden als de partijen met meer stemmen meer zetels krijgen en niet soms andersom. Of het nou door lijstverbindingen of door andere zaken komt. Zoals laatst bij de EP-verkiezingen: de partij met de meeste stemmen kreeg een zetel minder dan een andere partij (D66 en CDA), dat lijkt nergens naar en weinig burgers die dat logisch vinden.
pi_146835680
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die breiden wij gewoon uit ondanks dat we van nul naar twee confessionele partijen in college zijn gegaan.
Dat snap ik dan weer niet. Net of in jullie deurp behoefte is aan shoppen op zondag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 20 november 2014 @ 10:50:39 #59
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_146835682
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die breiden wij gewoon uit ondanks dat we van nul naar twee confessionele partijen in college zijn gegaan.
Vandaag las ik dit in het Reformatorisch Dagblad:
quote:
SGP-raadsleden voor ruimere koopzondag in Bodegraven-Reeuwijk

Twee van de drie raadsleden van de SGP in Bodegraven-Reeuwijk steunen het voorstel van het college voor een vrije koopzondag in de gemeente voor supermarkten.

Het plan voor een ruimere koopzondag voor supermarkten is het afgelopen jaar tijdens de coalitiebesprekingen tussen de onderhandelaars van Burgerbelangen, CDA, CU en SGP overeengekomen. De verordening wordt mede gesteund door de wethouders Van den Heuvel (SGP) en Oskam (CU).

Naast Burgerbelangen steunden de fracties van CDA en CU het voorstel woensdagavond. De SGP-fractie stemde verdeeld. Fractievoorzitter Van der Smit keerde zich vanuit principiële overwegingen tegen het voorstel, dat door zijn fractiegenoten Mattiessing en Weerheim juist werd geschraagd.

Hoewel zei beiden het besluit, evenals Van der Smit, als een „worsteling” hebben ervaren, woog voor hen zwaar mee om een betrouwbare partner te willen zijn richting de mede-coalitiegenoten. „We wisten dat er hierover klip en klaar een coalitieafspraak was gemaakt bij het aantreden van het college. De voorgestelde wijziging was helder. Dan moet je daar ook voor gaan staan”, verklaarde SGP-raadslid Weerheim na afloop. Mattiessing: „Met deze afspraak hebben we geprobeerd juist een nog veel verdere verruiming te voorkomen. Ondanks dat je qua principes eigenlijk helemaal niet voor deze keuze gesteld had willen worden, horen dit soort dingen erbij als je verantwoordelijkheid neemt als partij. Zoals we als SGP ook bestuurlijke verantwoordelijkheid hebben genomen toen we in de vorige coalitieperiode het aantal koopzondagen van 12 naar 8 wisten terug te brengen.”

Niet-supermarkten, zoals de detailhandel, bouwmarkten, meubelcentra en motorzaken, krijgen in het akkoord in 2015 nog acht koopzondagen toebedeeld. Vier daarvan worden aangewezen door de gemeente, vier worden er vastgesteld in overleg met de ondernemers. Om verstoring van de kerkgang te voorkomen, blijft de openstelling beperkt van 12.00 tot 17.00 uur.

Het is een novum in de partijhistorie van de SGP dat raadsleden namens die partij akkoord gaan met een koopzondagverruiming.
http://www.refdag.nl/nieu(...)en_reeuwijk_1_871115
pi_146835691
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:50 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nou ja, veel doorzichtiger wordt het er niet van.

Maar die doorzichtigheid maakt me niet eens echt uit, ik zou het gewoon beter vinden als de partijen met meer stemmen meer zetels krijgen en niet soms andersom. Of het nou door lijstverbindingen of door andere zaken komt. Zoals laatst bij de EP-verkiezingen: de partij met de meeste stemmen kreeg een zetel minder dan een andere partij (D66 en CDA), dat lijkt nergens naar en weinig burgers die dat logisch vinden.
Klopt wel hoor. Ik zou het alleen niet omschrijven als naaierij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146835693
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja en het staat ook netjes op je stembiljet.
Kom nou, alsof die domme burgers weten wat daar precies de consequenties van zijn.
pi_146835723
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat snap ik dan weer niet. Net of in jullie deurp behoefte is aan shoppen op zondag.
Onze stad heeft een centrumfunctie in een vrij groot verzorgingsgebied :{w
pi_146835740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt wel hoor. Ik zou het alleen niet omschrijven als naaierij.
Dat is het formeel inderdaad ook niet, maar zo voelt het bij mij wel.
pi_146835744
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:50 schreef freako het volgende:

[..]

Vandaag las ik dit in het Reformatorisch Dagblad:

[..]

http://www.refdag.nl/nieu(...)en_reeuwijk_1_871115
Zeker voor de SGP is zoiets wel even flink slikken lijkt me.
pi_146835750
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:51 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Kom nou, alsof die domme burgers weten wat daar precies de consequenties van zijn.
Als je snugger genoeg bent om te gaan stemmen dan kan je dit ook snappen. Zo ingewikkeld is het nu ook weer niet.
pi_146835837
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je snugger genoeg bent om te gaan stemmen dan kan je dit ook snappen. Zo ingewikkeld is het nu ook weer niet.
Was ik maar zo optimistisch.
  donderdag 20 november 2014 @ 11:01:22 #67
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_146835885
quote:
12s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Was ik maar zo optimistisch.
Geen idee of het wat zegt, maar ik heb er op het stembureau in 5 jaar tijd welgeteld 1 vraag over gehad. Over blanco stemmen krijgen we er (veel) meer.
  donderdag 20 november 2014 @ 11:12:20 #68
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_146836117
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja en het staat ook netjes op je stembiljet.
Een leuke (matige) anekdote: Dat zijn ze een keer vergeten in de gemeente Egmond. De gemeente meende dat het vermelden van de lijstverbinding in het procesverbaal van de kandidaatstelling afdoende was. Bleek na de verkiezingen dat wel of niet toepassen van die lijstverbinding gevolgen had voor welke partij de laatste restzetel kreeg.
Toen moesten de verkiezingen in zijn geheel overgedaan worden, 2 maanden later. _O-
  donderdag 20 november 2014 @ 11:23:45 #69
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_146836412
Het lijstje voor volgend jaar is een stukje korter, 2 herindelingen:

Edam-Volendam en Zeevang gaan fuseren tot Edam-Volendam
Bussum, Naarden en Muiden gaan fuseren tot Gooise Meren
pi_146836532
Nederland kiest voor Rosmalens belang en groesbeekse volkspartij

http://www.speld.nl/2014/(...)sbeekse-volkspartij/
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 november 2014 @ 13:37:29 #71
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_146839748
quote:
ALKMAAR Alle uitgebrachte stemmen van de gemeenteraadsverkiezingen in Alkmaar zijn geteld. De Onafhankelijke Partij Alkmaar krijgt één zetel meer dan in de voorlopige uitslag en komt met tien man de raad in.

De zetel gaat ten koste van GroenLinks. In de voorlopige telling had die partij nog vijf zetels, maar dat zijn er nu nog vier. Woensdag waren er gemeenteraadsverkiezingen in Alkmaar. OPA kwam hier als grote winnaar uit de bus.
Vrijdag wordt de volledige uitslag bekend gemaakt. Dan wordt bekend wie er de raad in gaat.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 21 november 2014 @ 13:06:49 #72
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_146867368
quote:
Hertelling stemmen in Gelderse gemeenten

GROESBEEK -
De stemmen voor de verkiezing van een nieuwe gemeenteraad voor de fusiegemeente die ontstaat uit Groesbeek, Ubbergen en Millingen aan de Rijn, worden opnieuw geteld. Dat heeft het centraal stembureau van de gemeenten vrijdagmorgen besloten, nadat bleek dat er discussie ontstond over de verdeling van de restzetels.

Sociaal Groesbeek (SG) heeft om de hertelling gevraagd. De laatste restzetel is naar de Groesbeekse Volks Partij (GVP) gegaan, maar er bleek maar één stem verschil tussen beide partijen te zijn. Het centraal stembureau kan niet uitsluiten dat dat verschil is ontstaan door handmatig stemmen tellen. Dinsdag worden de stemmen opnieuw geteld.
Groesbeek, Ubbergen en Millingen aan de Rijn vormen vanaf komend jaar een nieuwe gemeente, die vanaf 2016 Berg en Dal gaat heten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rse_gemeenten__.html

Persoonlijk ben ik niet zo kapot van hertellingen, puur omdat de uitslag dicht bij elkaar ligt. Wat ga je doen als de GVP straks 1 stem tekort komt na de hertelling? Een herhertelling?
pi_146873830
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:06 schreef freako het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)rse_gemeenten__.html

Persoonlijk ben ik niet zo kapot van hertellingen, puur omdat de uitslag dicht bij elkaar ligt. Wat ga je doen als de GVP straks 1 stem tekort komt na de hertelling? Een herhertelling?
Hangt er een beetje vanaf hoe de telling hebt gedaan en hoe je de hertelling doet.
Als je de telling georganiseerd hebt gedaan, door alle biljetten netjes te sorteren op partij, en dat ook zo hebt bewaard, dan is de hertelling checken of alle biljetten op de goede stapels liggen, de stapels nogmaals tellen. Oftwel: en check of alles klopt. En als er iets anders uitkomt, dan moet je dus nagaan waardoor er iets anders uitgekomen is. Dan krijg je dus bijvoorbeeld: x biljetten zijn op de verkeerde stapel geteld en stapel y is verkeerd geteld, daardoor is de uitslag niet abc, maar def.
Als je weer van voren af aan begint, dan zet het niet echt zoden aan de dijk.

Overigens kan het bij stemcomputers ook verkeerd gaan met tellen, alleen kun je dat dan nooit controleren (dit nav de zinsnede in je quote dat 'het niet uitgesloten kan worden hdat et verschil is ontstaan door handmatig tellen"). Overigens klopt die zinsnede niet. Het verschil is dan niet ontstaan door handmatig tellen. Wat bedoelt wordt, is dat er niet uitgesloten kan worden dat er fout geteld is.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:57:52 #74
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_146876233
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hangt er een beetje vanaf hoe de telling hebt gedaan en hoe je de hertelling doet.
Als je de telling georganiseerd hebt gedaan, door alle biljetten netjes te sorteren op partij, en dat ook zo hebt bewaard, dan is de hertelling checken of alle biljetten op de goede stapels liggen, de stapels nogmaals tellen. Oftwel: en check of alles klopt. En als er iets anders uitkomt, dan moet je dus nagaan waardoor er iets anders uitgekomen is. Dan krijg je dus bijvoorbeeld: x biljetten zijn op de verkeerde stapel geteld en stapel y is verkeerd geteld, daardoor is de uitslag niet abc, maar def.
Als je weer van voren af aan begint, dan zet het niet echt zoden aan de dijk.
De waarheid ligt ergens in het midden. De biljetten zijn gesorteerd, als gevolg van de eerste telling. Er wordt echter gewoon weer opnieuw begonnen met tellen, een uitgebreide verschillenanalyse wordt er niet uitgevoerd.
pi_146879565
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:57 schreef freako het volgende:

[..]

De waarheid ligt ergens in het midden. De biljetten zijn gesorteerd, als gevolg van de eerste telling. Er wordt echter gewoon weer opnieuw begonnen met tellen, een uitgebreide verschillenanalyse wordt er niet uitgevoerd.
Da's nogal suf dan.
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')