abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2003 @ 20:17:37 #76
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_14826556
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:56 schreef Suspicious18 het volgende:
Wat een dooie boel hier
er zijn toch genoeg mensen met een spinningfiets maar ??? geen reacties
Ik heb op mijn kamer (nog) geen internet (alleen) in he weekend bij mijn ouders.

Welk programma?

gewoon een playlist maken in mediaplayer (60-120 minuten) met daarin tracks voor warming-up sprintjes, jumps, runnings, staande en zittende klim en cooling down.

bijv:
-5 min. warming up, handpositie 2
-1e klim a 8.30min handpositie 3(don't give up, album versie bijvoorbeeld) begin met weerstand en elke minuut een kwartslag er bij
- sprinten (handpositie 2) met weerstand op 0 (1 track a 4 minuten)
-running (handpositie twee of handen boven de stuurpin) a 5 min.
-zittende klim (handpositie 2) a 5 minuten, beginnen met weerstand
elke minuut een kwartslag erbij
- dan gelijk over op een staande klim a 6 minuten, ook weer verhogen, kwartslag per minuut
- sprinten (handpositie 1) 5 minuten met jumps (handpositie 2) tussendoor

etc

good luck

een stevige HiFi installatie is natuurlijk zeer handig
doe je veters wel goed in je schoenen, zorg dat je handoek niet kan wegglijden, en je bidon moet na 50 minuten leeg zijn (en dan desnoods een tweede bidon)

[Dit bericht is gewijzigd door Scighera op 21-11-2003 20:18]

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  vrijdag 21 november 2003 @ 21:40:12 #77
521 ruby
Hell yeah!
pi_14828732
Opdrukken op de fiets is ook enig. Goed voor o.a. je arm- en schouderpartij.

Bijvoorbeeld: 8 x langzaam opdrukken (staand), ellebogen naar buiten en niet alleen met je hoofd naar beneden hangen. 8 tellen staand fietsen en daarna wederom 8 x langzaam opdrukken. Dit doen we 4 keer!

Dit geldt ook voor het opdrukken met 1 arm. Beide armen komen in totaal 8 x voor. Langzame en snelle versie.

Voor de broodnodige variatie is zittend opdrukken ook heel leuk, maar wel zwaarder vind ik persoonlijk. Hoort er natuurlijk bij.

Om de boel af te wisselen, gaan we dansen! Lekker staand op de trappers, schudden met je ass en de rest van je lichaam. Begin met "hangen" (8 tellen), dan gaan we naar het midden (8 tellen) en daarna naar voren (8 tellen), alsof je een berg oprijdt. Dit doen we zo'n 4 x ofzo.

Dit is even een greep van wat ik de afgelopen maanden (sinds 25 september) in m'n spincarrière gedaan heb. Ik vind het nog steeds geweldig.

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  zaterdag 22 november 2003 @ 05:44:15 #78
43276 Scighera
pi_14836014
het lijkt mij dat normaal (militair) opdrukkenn het zwaarste is. BTW: spinning heet niet voor niets indoorcycling; heb je ooit iemand op zijn racefiets zien opdrukken of dansen
pi_14838816
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 05:44 schreef Scighera het volgende:
het lijkt mij dat normaal (militair) opdrukkenn het zwaarste is. BTW: spinning heet niet voor niets indoorcycling; heb je ooit iemand op zijn racefiets zien opdrukken of dansen

Nee dat zittend opdrukken vind ik zwaarder. Je ziet gewoon tijdens die oefening dat de meesten dat vrij zwaar vinden. Je voelt dat heel sterk in je bovenarmen.
En waarom zou je geen opdrukoefeningen doen... Zo gebruik je tenminste ook je andere spieren dan alleen maar been- of bilspieren. En dat geldt ook voor het "dansen". En nee, ik doe als ik op straat fiets inderdaad geen danspartijen en opdrukoefeningen.
Dat is juist het mooie van indoorcycling, dat dat dan wel geoorloofd is en dat je dan niet voor debiel versleten wordt.

woensdag 26 november 2003 @ 15:31:03 #80
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_14944982
Vorige week weer begonnen. Eerste keer was bijna een jaar geleden. Afgelopen week 3x een uur getraind.

Deze week hoop ik morgenavond en vrijdag nog te gaan, maar ik heb griep, dus ...

In december is dit mijn rooster:
Maandag: endurance 1 uur?
Dinsdag: endurance 1 uur?
Woensdag: interval + strength + endurance 3 uur
Donderdag: strength + interval 2 uur
Vrijdag: ---
Zaterdag: endurance 1 uur
Zondag: endurance 1 uur

Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  woensdag 26 november 2003 @ 15:35:43 #81
30220 Barca
pi_14945129
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 20:34 schreef Scighera het volgende:

[..]

ben je gek,

meestal zoiets:

vorige week:
zo: 3,5 uur indoor met spinning les, BodyAttack les, en krachttraining benen.
ma: 1,5 uur fitness en 2 uur wielrennen
di: 2x 2uur wielrennen
wo: 2x 2uur wielrennen
do: 's ochtends 3 uur indoor met BodyPump les, Spinning les en krachtrainning benen. 's avonds nog 1 uur spinning thuis
vrij: 2 uur wielrennen
za: 1,5 uur fitness

totaal: 22,5 uur

wielrennen en thuis spinnen wisselt, daarbij wordt nog een deel vervangen door cyclocross (het weer he) en ga ik maandag of dinsdagavond af en toe indoor trainen (Pump, Attack en /of Step)

edit: oh ja ik woon doordeweeks in Hengelo, en de sportschool zit in Ede (2uur heen, 2uur terug)

Waar haal je de tijd vandaan!?!
  woensdag 26 november 2003 @ 15:37:56 #82
43276 Scighera
pi_14945203
plannen he. Momenteel ivm met een slecht rooster slechts 18-19uur
  woensdag 26 november 2003 @ 15:39:53 #83
30220 Barca
pi_14945250
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 22:39 schreef Nyame het volgende:
wat moet ik me precies bij RPM gaan voorstellen? Ik weet dat het fietsen is in verschillende tempo's, maar waarin zit het verschil hem tijdens de verschillende tracks?

Het LIJKT me dat er weinig variatie in kan zitten, niet iedere spiergroep wordt afgewerkt zoals bij pump, het kan niet eenzelfde indeling hebben als balance, en ook zoals combat spierversterkende en cardiotracks afwisselt lijkt me bij RPM niet van toepassing, maar wat wel?

En zijn hartslagmeters standaard?

RPM is de Franse vertaling van spinning.

Variatie kan door tempo (aantal omwentelingen per minuut) of weerstand.

woensdag 26 november 2003 @ 15:40:56 #84
30220 Barca
pi_14945290
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:37 schreef Scighera het volgende:
plannen he. Momenteel ivm met een slecht rooster slechts 18-19uur
Zo veel tijd heb ik niet eens. Werk dagelijks van 8 tot 17.
  woensdag 26 november 2003 @ 15:43:24 #85
30220 Barca
pi_14945375
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:07 schreef RaisinGirl het volgende:
Spinning is erg oke. Ik laat mij ongeveer twee keer per week afbeulen. .

Het is wel vervelend als je een instructeur hebt die ziet dat je nog iets 'over' hebt. Bij mij komen ze wel eens langs om even de stand wat zwaarder te zetten. Nu doe ik dus vaak alsof ik het heel moeilijk heb, en bijna van mijn fietsje val van vermoeidheid. .

Jezelf verneuken noemt men dat.
quote:
Veel drinken is belangrijk trouwens.
Ik heb mijn bidon altijd leeg. Een grote fles hydro power bar. En na de training nog een fles Gatorade.
  woensdag 26 november 2003 @ 15:44:42 #86
30220 Barca
pi_14945415
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 11:23 schreef Suspicious18 het volgende:
Zijn er nog mensen die zelf een spinningfiets hebben?? ik heb er 1 besteld, over 10 dagen krijg ik m binnen en ik vraag me af wat jullie trainingsprogramma is en hoe jullie dat samenstellen

Groetjes!!!

Nee ... helaas. Ik heb geen spinningfiets thuis.
  woensdag 26 november 2003 @ 15:46:50 #87
30220 Barca
pi_14945477
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 13:12 schreef ruby het volgende:

[..]

[afbeelding]

Nee dat zittend opdrukken vind ik zwaarder. Je ziet gewoon tijdens die oefening dat de meesten dat vrij zwaar vinden. Je voelt dat heel sterk in je bovenarmen.
En waarom zou je geen opdrukoefeningen doen... Zo gebruik je tenminste ook je andere spieren dan alleen maar been- of bilspieren. En dat geldt ook voor het "dansen". En nee, ik doe als ik op straat fiets inderdaad geen danspartijen en opdrukoefeningen.
Dat is juist het mooie van indoorcycling, dat dat dan wel geoorloofd is en dat je dan niet voor debiel versleten wordt.

Ik weet niet wat jij met dansen bedoelt, maar ik kom op sommige klimmetjes wel uit het zadel en dans dan tegen de heuvel omhoog. Een andere keer blijf ik op diezelfde klim in het zadel.
  woensdag 26 november 2003 @ 19:08:49 #88
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_14950927
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:39 schreef Barca het volgende:

[..]

RPM is de Franse vertaling van spinning.

Raw Power in Motion, daar is volgens mij weinig Frans aan. Het is ietsje anders dan spinnen. Die gare gymnastiekoefeningen zijn eruit gelaten. Het komt meer overeen met normaal fietsen.

Zelf doe ik het drie keer per week en dat bevalt me goed. Ik heb een keer een spinles gevolgd, dat is toch wel een stukje zwaarder vind ik. Zeker als je tijdens een 'klim' je bovenlijf niet mag bewegen schiet het zuur behoorlijk hard in je bovenbenen.

Het valt me trouwens op dat de helft van de mensen maar wat aanklooit tijdens zo'n les. Kunnen het tempo niet volgen, blijven zitten tijdens een klim, draaien de weerstand niet omhoog. Ik vraag me af of het dan wel zin heeft.

woensdag 26 november 2003 @ 19:28:12 #89
30220 Barca
pi_14951467
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:08 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Raw Power in Motion, daar is volgens mij weinig Frans aan. Het is ietsje anders dan spinnen. Die gare gymnastiekoefeningen zijn eruit gelaten. Het komt meer overeen met normaal fietsen.

Zelf doe ik het drie keer per week en dat bevalt me goed. Ik heb een keer een spinles gevolgd, dat is toch wel een stukje zwaarder vind ik. Zeker als je tijdens een 'klim' je bovenlijf niet mag bewegen schiet het zuur behoorlijk hard in je bovenbenen.

Het valt me trouwens op dat de helft van de mensen maar wat aanklooit tijdens zo'n les. Kunnen het tempo niet volgen, blijven zitten tijdens een klim, draaien de weerstand niet omhoog. Ik vraag me af of het dan wel zin heeft.

Ik mag mijn bovenlijf wel bewegen.

Het overkomt mij ook wel eens dat ik het staand fietsen niet volhou en moet blijven zitten. Of dat ik niet nog zwaarder kan rijden. Lijkt me niet gek als je dan gaat rijden volgens je eigen krachten. Normaal ga je toch ook niet forceren?

pi_14952091
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:46 schreef Barca het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij met dansen bedoelt, maar ik kom op sommige klimmetjes wel uit het zadel en dans dan tegen de heuvel omhoog. Een andere keer blijf ik op diezelfde klim in het zadel.

Met "dansen" wordt in ons geval bedoeld; op je trappers staan, van je zadel af en dansen met je lichaam. Dus overdreven met je romp, kont en armen (uiteraard heb je je handen wel aan het stuur) heen en weer gaan.
Alleen blijft je buik zo'n beetje op dezelfde plaats. Ook goed voor de buikspieren dus. Dan doen we zo'n aantal rondjes.. Hangend, in het midden en inderdaad klimmend. Maar dan flink met de bibs en alles heen en weer.
Heb je een beetje een idee wat ik bedoel? Ik kan me voorstellen van niet.

[Dit bericht is gewijzigd door ruby op 26-11-2003 21:55]

woensdag 26 november 2003 @ 20:47:18 #91
30220 Barca
pi_14953895
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:50 schreef ruby het volgende:

[..]

Met "dansen" wordt in ons geval bedoeld; op je trappers staan, van je zadel af en dansen met je lichaam. Dus overdreven met je romp, kont en armen (uiteraard heb je je handen wel aan het stuur) en weer gaan.
Alleen blijft je buik zo'n beetje op dezelfde plaats. Ook goed voor de buikspieren dus. Dan doen we zo'n aantal rondjes.. Hangend, in het midden en inderdaad klimmend. Maar dan flink met de bibs en alles heen en weer.
Heb je een beetje een idee wat ik bedoel? Ik kan me voorstellen van niet.

Wat ik dus ook doe. Ook als ik gewoon een stuk ga fietsen en een viaduct over moet.
pi_14996016
Bij de Megapool zijn ze de sl280 aan het opruimen voor 198 euro ;p op hun site staan de winkels waar hij nog verkrijgbaar is
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 16:29 schreef Jay_Leno het volgende:
Ik zou graag eens willen weten of het een goed idee is een spinning bike aan te schaffen om de wintermaanden door te komen. In de zomer zit ik toch op mijn racefiets.
Nu kwam ik deze bike tegen:

[afbeelding]

Slazenger Spinningbike SL280

- Met 18kg vliegwiel !
- Uitgevoerd met V-rem
- Computerregistratie van o.a.: Tijd, calorieen, snelheid, scan, hartslag, gereden afstand en vetverbranding
- Multifunctioneel stuur
- Zadelstang in maar liefst 4 richting instelbaar
- Rubberen anti-slippedalen
- Racezadel

voor 319 euro

Nu is mijn vraag of dit de moeite waard is aan te schaffen, of kan het niet veel zijn voor dat geld heeft iemand toevallig ervaring met deze bike

vrijdag 28 november 2003 @ 22:19:32 #93
30220 Barca
pi_15012215
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 11:15 schreef wally2 het volgende:
Bij de Megapool zijn ze de sl280 aan het opruimen voor 198 euro ;p op hun site staan de winkels waar hij nog verkrijgbaar is
[..]
Is toch niet een echte spinningfiets. In de folder wordt 't ook gewoon een hometrainer genoemd. En dan die gekke computer.
pi_15012890
nou ik heb een mpf spinningfiets bij de wehkamp vandaan voor 160 euro heel goed ding
Inmiddels lang geen 18 meer
pi_15014250
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 22:47 schreef Suspicious18 het volgende:
nou ik heb een mpf spinningfiets bij de wehkamp vandaan voor 160 euro heel goed ding
van de wehkamp

ah ha nog altijd betrouwbaarder dan dat je ze bij de aldi haalt

pi_15046756
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 22:47 schreef Suspicious18 het volgende:
Plaatje?
pi_15129147
Zo ... ik heb er drie uur training opzitten: interval, strength en endurance.
pi_15183514
Ja wat is er mis met wehkamp?? Echt prima fiets hoor!! goeie instructie hoe je m in elkaar zet en hij zit heel stabiel in elkaar. hij heeft een racestuur en zon elleboog stuur. Plaatje staat op wehkamp :p
Inmiddels lang geen 18 meer
pi_15754379
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 19:35 schreef Suspicious18 het volgende:
Ja wat is er mis met wehkamp?? Echt prima fiets hoor!! goeie instructie hoe je m in elkaar zet en hij zit heel stabiel in elkaar. hij heeft een racestuur en zon elleboog stuur. Plaatje staat op wehkamp :p
Ik gok op deze MPF? .

Ik zag hier in 't topic een mooi stukje staan m.b.t een trainings-schema aan de hand van een zelfgebakken cd'tje, morgen nog maar eens rustig doorlezen!

Nu eerst naar de kroeg, hebben we morgen weer wat om er af te spinnen! .

Ik ben gewoon lomp, tactloos, huisheteroow en Gerdo!
  maandag 29 december 2003 @ 19:00:29 #100
43276 Scighera
pi_15802970
spinnen is leuk. maar dan aan de hand van een echte les (volgen of geven (sollicitatiebrief gaat morgen de deur uit )

maar eerlijk gezegd rijd ik liever buiten( afgelopen dinsdag 2 uur in de sneeuw, woensdag 2 uur in de regen, vrijdag was het drogerr weer: 2,5 uur, zaterdag ook 2,5 uur, zondag spinningles 'gegeven' (oefening), vanochtend ook een les geoefend en net terug van een uurtje hardlopen)

PS.

ik mis m'n Pump, Step en Aerobics lessen (sportschool 2 weken dicht

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')