TwisterNederland | maandag 17 november 2014 @ 22:02 |
Vandaag had ik dus bezoek. Altijd leuk. Maar toen bij de parkeerautomaat kwamen ze erachter dat het slechts mogelijk is dat er voor betaald kan worden voor maximaal 2 uur (maximum parkeerduur). Dit terwijl er bij het inrijden van Groningen (voorbeeld1) (voorbeeld2) nergens aangegeven is hoe lang de maximum parkeerduur is. Wat het extra zuur maakt is dat de eerste mogelijkheid waar wel langer geparkeerd mag worden ruim 800 meter verderop is en nog veel duurder is ook. Nog afgezien dat er in deze buurt helemaal geen parkeerproblemen zijn. Het zal vast wel allemaal juridisch dichtgetimmerd zijn maar nu zit ik me af te vragen: In hoeverre het toegestaan is dat, er zonder dit op verkeersborden aan te geven, de maximum parkeerduur beperkt word. | |
RingBewoner | maandag 17 november 2014 @ 22:03 |
Staat toch vaak op de automaat? En daarna kijk je toch op je bonnetje tot hoe lang je mag staan? | |
TwisterNederland | maandag 17 november 2014 @ 22:07 |
Ja, maar het is nogal vreemd beleid om dat pas bij de parkeerautomaat aan te geven om daarna geen fatsoenlijk alternatief (800 meter verderop tegen een veel hoger tarief) te bieden. | |
RingBewoner | maandag 17 november 2014 @ 22:08 |
Tja, ik kijk altijd op de automaat, moeten zij toch ook gedaan hebben toen ze het kaartje kochten? | |
TwisterNederland | maandag 17 november 2014 @ 22:08 |
Dat staat ook in de OP. | |
RingBewoner | maandag 17 november 2014 @ 22:10 |
Ja en dan? Dan loop je toch gewoon een tweede keer? Ik snap het probleem niet helemaal. | |
TwisterNederland | maandag 17 november 2014 @ 22:13 |
De bedoeling was dat we rustig het centrum in zouden lopen maar kwam door die parkeerduur onzin ook niks van terecht. En elke 2 uur een kaartje halen is wel degelijk een probleem als je niet op locatie wilt zijn elke 2 uur. | |
RingBewoner | maandag 17 november 2014 @ 22:14 |
Man Groningen stikt ook van de parkeergarages, de locaties die ik ken met maximaal 2 uur hebben meestal een parkeergarage in de buurt, dus dit is eigen schuld dikke bult. Jij geeft nu echt een debiel excuus aan het zoeken waardoor je niet elke 2 uur moet lopen. | |
Mountainbiker4life | maandag 17 november 2014 @ 22:14 |
Wat wil je ook met al die smalle straten (op de doorgangswegen na dan) | |
TwisterNederland | maandag 17 november 2014 @ 22:16 |
De straten bij mij in de buurt zijn allesbehalve smal. Elke straat heeft minstens 1 parkeerstrook en vaak zelfs beide kanten. Ik heb het niet over het centrum van Groningen maar een wijk eromheen. | |
LilDutchPrincess | maandag 17 november 2014 @ 22:16 |
Groningen ![]() A-Brug..... ![]() Je zit daar ook echt bovenop het centrum, vind je het gek dat je daar uitgebreid betalen moet? | |
Rolfieo | maandag 17 november 2014 @ 22:17 |
Parkmobile geen oplossing? Ik heb het zelfde op bepaalde plekken in DenHaag, maar hiermee kan ik hem gewoon even uit en weer aanzetten. En ik kan weer 2 uur parkeren. | |
Mountainbiker4life | maandag 17 november 2014 @ 22:17 |
Oow ja... ik woon in de steenstilstraat... zegt genoeg.. hier tegen het centrum aan zijn al die straten zo smal als wat | |
TwisterNederland | maandag 17 november 2014 @ 22:19 |
Dat is het punt niet. Het gaat om de maximum parkeerduur. Goeie tip. Ik zal even kijken of dat een handige oplossing is. | |
LilDutchPrincess | maandag 17 november 2014 @ 22:19 |
iets verder weg zetten dus.. niet zo heel moeilijk. | |
snellejelle | maandag 17 november 2014 @ 22:19 |
Een maximumparkeerduur, je maakt wat mee ![]() | |
Queller | maandag 17 november 2014 @ 22:21 |
Het is perfect beleid. Het is namelijk bedoeld voor doorstroming en autoluwte in het centrum. Oplossing: parkeren aan de rand van de stad en verder met het OV. | |
Me_Wesley | maandag 17 november 2014 @ 22:25 |
Welke straat gaat het om? | |
NieuweNier | maandag 17 november 2014 @ 22:26 |
Misschien kan je er via parkmobile omheen komen ![]() | |
Tikbalang | maandag 17 november 2014 @ 22:28 |
Hebben ze die bezoekerspas niet meer. Daar kun je wel langer op parkeren. | |
TwisterNederland | maandag 17 november 2014 @ 22:33 |
Een afglijdende schaal ook. Aan de randen gaan ze klagen over parkeeroverlast en dan komt de gemeente met precies dezelfde oplossing, betaald parkeren. Dat gaat net zolang door tot het in de hele stad betaald parkeren is (wat de gemeente overigens ook van plan is binnen de ring). Maar goed. Afgezien van dat ik niet in het centrum woon, geen directe OV-lijn is als de auto de stad uit gaat en er hier geen parkeerproblemen zijn is het gewoon ![]() Er is in de omgeving vrij weinig te vinden waar je wel langer mag parkeren. Als mijn bezoekers in zo'n parkeergarage moeten parkeren zoals de gemeente wilt is het zelfs in Amsterdam nog goedkoper en makkelijker om te parkeren en dat zegt wat ![]() Zoals eerder aangegeven is dat inderdaad een optie om naar te kijken. Schijnen ze te hebben dus dat is ook een optie om naar te kijken. Maar 1 per adres dus moet met huisgenoten overleggen. | |
Sarasi | maandag 17 november 2014 @ 22:35 |
Hier in Paddepoel is het allemaal zelfs nog gratis. ![]() | |
TwisterNederland | maandag 17 november 2014 @ 22:38 |
Nu nog wel. Binnenkort niet meer ![]() | |
Sarasi | maandag 17 november 2014 @ 22:40 |
Station Noord. En anders laat ik bezoek nog een stukje naar het westen parkeren, en desnoods lossen ze het zelf maar op. ![]() | |
Ferrari_Tape | maandag 17 november 2014 @ 23:40 |
Moet je maar gewoon de trein nemen. Tevens in Groningen wonen ![]() | |
hottentot | dinsdag 18 november 2014 @ 00:20 |
Dan ben ik wel zeer benieuwd waar je in Groningen maar 2 uur mag parkeren en er geen parkeergarage in de buurt is. Gaat volgens mij helemaal nergens over dit. | |
Sandyman | dinsdag 18 november 2014 @ 00:27 |
Da's wel een heel ambitieus kaartje uit 2009. Zie ik er zo nog niet van komen. Helemaal nu de overlast van forenzen afneemt omdat er enorme P+R terreinen aan alle kanten van de stad gebouwd/uitgebreid worden. | |
TwisterNederland | dinsdag 18 november 2014 @ 00:42 |
7-8 minuten lopen naar de parkeergarage vanaf mijn huis en dan ook nog veel duurder parkeren. En dat vind ik wat teveel van het goede. En ik vind het onzin wanneer minstens een kwart van de parkeerplaatsen leeg staat je er dus geen bezoek mag hebben (want daar komt het op neer)... Staat nog steeds op de website van gemeente Groningen dus het zal mij niks verbazen dat het er alsnog komt. Dit moet in 2020 gerealiseerd zijn. Maar ik vraag me af hoe serieus ze zichzelf nemen. In een doodnormale woonwijk betaald parkeren invoeren. Hebben ze er nog gaten te dichten in de gemeentebegroting? Groningen blijft immers een rooie gemeente. | |
LuieDonder | dinsdag 18 november 2014 @ 00:52 |
Je doet het gewoon verkeerd... bezoekerspas kost 33.35 per jaar voor 16 uur per week. Dagkaart op kenteken kun je ook aanvragen voor 7.95. De mogelijkheden zijn er, je moet er alleen wel gebruik van maken. Student zijn is geen excuus om geen verantwoordelijkheid te nemen, je kunt toch gewoon overleggen met je huisgenoten (of gewoon zelf regelen)? Het zijn studenten, geen zwakzinnigen. Bij ons lag ie in de keukenla. Verder is dit voor bewoners sowieso geen issue, want een vergunning voor de schilwijken kost 61,90 per jaar. Conclusie: alleen mensen die niet veel te zoeken hebben in Groningen, betalen de volle mep. Voor anderen is er genoeg geregeld. En 7 minuten lopen voor een parkeergarage: boehoe ![]() | |
Rene | dinsdag 18 november 2014 @ 06:36 |
Zones zones zones... Buiten de diepenring is sowieso goedkoper, binnen de diepenring in een parkeergarage duwen. Bezoekerspas aanvragen. Als je langer dan een paar uur wilt staan op een P+R parkeren. | |
Kandijfijn | dinsdag 18 november 2014 @ 07:11 |
![]() | |
Rene | dinsdag 18 november 2014 @ 08:15 |
Maar, een bezoekerspas bínnen de diepenring kost toch wel meer? Het ligt er aan waar de TS woont natuurlijk. http://gemeente.groningen.nl/parkeren/parkeervergunning-aanvragen Tevens: TS moet wel een auto op de naam hebben voor een vergunning. Voor een familielid lukt dat niet. Bezoekerspas uiteraard wel. | |
hottentot | dinsdag 18 november 2014 @ 16:22 |
Als je je al druk maakt om 7 tot 8 minuten lopen, dan heb je het in elke stad zwaar. Verder mag je gerust bezoek hebben maar dien jij daar wat voor te regelen. Gaat inderdaad nergens over dit. | |
DonJames | dinsdag 18 november 2014 @ 16:34 |
De parkeerduur is juist beperkt omdat het zo goedkoop is.. Kort bezoek prima, maar ze willen niet dat mensen hun auto's parkeren in die buurten en dan lekker een dag het centrum in lopen. En dat is dus ook de reden dat er genoeg parkeerplek is bij TS in de buurt.. Had 'ie dat nou echt niet zelf kunnen verzinnen? | |
Ivo1985 | dinsdag 18 november 2014 @ 18:02 |
Wat is het bijzondere aan een maximum parkeerduur? Wat heb ik gemist? In elke stad is dit het geval. Wat, zelfs bij mij in het dorp hebben we dit! Langs de weg kun je maximaal 1 uur parkeren (kost ¤1,00) en in de parkeergarages en op een paar wat grotere parkeerterreinen mag je langer staan. Betalen is aan te raden, want de controle is zeer frequent. | |
Pauper_Bob | dinsdag 18 november 2014 @ 18:05 |
Parkeren bij het transferium in Haren. Dan met de citybus naar de Grote Markt. Kost 6 euro en kun je 5x op en neer rijden die dag als je de behoefte hebt. En de bus gaat 6x per uur. | |
Weltschmerz | dinsdag 18 november 2014 @ 18:29 |
Je hebt ze door, dit is beleid om rechtse tokkies buiten te houden. | |
TwisterNederland | dinsdag 18 november 2014 @ 20:17 |
Ik ga maar een bezoekerskaart aanvragen. Zo duur is het ook weer niet.Ik vind dat je best wel kritisch mag zijn over het beleid. En dan met name de noodzaak om betaald parkeren tot doel te verheffen in plaats van een middel. | |
Lienekien | dinsdag 18 november 2014 @ 20:18 |
Wij vinden het anders een prima idee dat het voor onze wijk wordt ingevoerd. | |
Weltschmerz | dinsdag 18 november 2014 @ 21:58 |
Kritisch is prima, maar volgens mij ben jij gewoon geirriteerd, en vooral omdat je niet goed hebt opgelet. Ik ben wel kritisch op het gemeentebestuur, maar over het parkeerbeleid ben ik zeer te spreken. Eigenlijk is heel Groningen prima bereikbaar, in die zin dat het bijna nooit ergens vast staat en er altijd wel parkeerplek te vinden is. En dan heb je nog de bewonersgarages, spotgoedkope parkeervergunningen en de bezoekersvergunning is helemaal fantastisch, kost niks en het is heel gastvrij, bovendien nog ideaal voor incidenteel autogebruikende inwoners ook. Maar ja, dan moet je wel van de mogelijkheden gebruik maken, wat moet de gemeente dan nog meer doen? Geld verspillen aan een reclamecampagne zodat ook jij daarvan op de hoogte bent? | |
Catch22- | donderdag 20 november 2014 @ 00:02 |
ik woonde eerst in de korreweg net buiten het betaalgebied en kon niet voor de deur parkeren door alle mensen die net buiten het betaalgebied gingen staan (veel umcg personeel). Nu net bijna zo ver vd stad en een eigen oprit en plekken voor de deur | |
Kreator | donderdag 20 november 2014 @ 10:43 |
![]() ![]() Ik kwam je laatst ook al tegen op Reddit. ![]() | |
Catch22- | donderdag 20 november 2014 @ 10:52 |
Ja | |
Snowballed | donderdag 20 november 2014 @ 10:55 |
Wat moet je nou met een auto in de stad met het circulatieplan...? Het is allemaal 1 richting.. als je een brommertje of een fiets pakt, kun je 10 rondjes stad fietsen, terwijl je met de auto pas net je bestemming hebt bereikt... | |
Rene | donderdag 20 november 2014 @ 11:21 |
Nouuuu..... | |
Snowballed | donderdag 20 november 2014 @ 11:23 |
Oke.. acht dan... ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 20 november 2014 @ 12:59 |
Per wanneer? | |
Rene | donderdag 20 november 2014 @ 13:00 |
Is al langer sprake van. | |
#ANONIEM | donderdag 20 november 2014 @ 13:01 |
Vraag ik niet. | |
Rene | donderdag 20 november 2014 @ 13:19 |
Indirect wel. Het gebeurt alleen niet zo snel hoor. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 20 november 2014 @ 13:20 |
Gelukkig | |
TwisterNederland | donderdag 20 november 2014 @ 14:06 |
Voor 2020 is het plan. | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 20 november 2014 @ 16:15 |
Overigens het uitdijen van betaald parkeren is wel een plaag aan het worden in NL. Ook in Tilburg is het in een buurt ingevoerd waar een lage parkeerdruk was. Wel was er een parkeergarage waar niemand gebruik van maakte. Het moment dat de gemeente die over kocht werd er opeens in de wijk ook betaald parkeren ingevoerd. ![]() Overigens het aparte is dat je in bv het centrum van wenen bijna geen betaald parkeren ziet. | |
TwisterNederland | donderdag 20 november 2014 @ 18:58 |
Ja, in de grensgebieden van het betaald parkeren gaat iedereen in het gebied parkeren waar het gratis is uiteraard. Daardoor komt er aan de rand dus extra parkeersoverlast. De gemeente wil dan precies hetzelfde doen. Betaald parkeren invoeren waardoor het probleem alleen verschoven wordt ipv opgelost. Sommige gemeenten hebben deze tactiek tot kunst verheven totdat de het in de hele stad betaald parkeren is. | |
Rene | donderdag 20 november 2014 @ 19:37 |
Mwah, als je de auto helemaal in Vinkhuizen moet zetten ga je daar niet staan alszijnde 'grensgebied'. P+R is wel een uitkomst. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 november 2014 @ 17:52 |
![]() |