http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)uit-Maastricht.dhtmlquote:De jihadstrijder die vorige week een bomaanslag pleegde bij de ingang van een politiehoofdkwartier in de Iraakse hoofdstad Bagdad, zou in Maastricht hebben gewoond. Eerder gingen al geruchten dat een Nederlander de dader was, nu meldt De Limburger op basis van bronnen dat het zou gaan om Sultan Berzel.
Op sociale netwerken in Maastricht circuleert onder moslimjongeren ook zijn naam en staan condoleances van vrienden en bekenden. Volgens de krant rouwt zijn familie om het verlies. Burgemeester Onno Hoes stelt dat 'bevestiging alleen kan via de overheden ter plekke'.
Bij de aanslag in Irak vielen vijf doden en tien gewonden, allen politieagenten. Na de aanslag liet IS op Twitter weten dat 'Abu Abdullah al-Hollandi', de strijdersnaam van Berzel, met een explosievenriem de aanval had uitgevoerd.
Berzel zou voorafgaand aan de aanslag als laatste hebben gezegd: Geef iedereen van mij de salaam (vrede) en met name Mohammed Bouyeri. 'Ik zal hem niet vergeten in mijn dua (smeekbede).' Bouyeri zit in Nederland een levenslange gevangenisstraf uit voor de moord op Theo van Gogh
Niet echt kwestie van nationalisme, maar eerder sprake van sektarische haat jegens Sjieten en Alevieten, volgens veel Wahabies zijn deze groepen vogelvrij verklaard.quote:Op maandag 17 november 2014 20:34 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)uit-Maastricht.dhtml
Sultan Berzel, klinkt niet echt als een Maastrichtenaar, meer als een Marokkaan. Te triest voor woorden dat een Marokkaan helemaal naar Irak afreist om zichzelf op te blazen. Ik vraag mij altijd af waarom zulke idioten de jihad niet verkondigen in hun eigen land? Marokko is met haar prostitutienetwerk en drank niet echt bepaald islamitisch te noemen. Waarom ''verbeteren''(oftewel terroriseren) ze Marokko niet, maar Irak wel? Toch stiekem een beetje nationalisme in ze, blijkbaar.
Er zijn toch ook ongelovigen in Marokko, die drinken ed? Wat over die hoerenclubs in Marokko? Ze noemen Marokko ook wel soms de Afrikaanse versie van Pattaya. Waarom terroriseren ze dat dan niet?quote:Op maandag 17 november 2014 20:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet echt kwestie van nationalisme, maar eerder sprake van sektarische haat jegens Sjieten en Alevieten, volgens veel Wahabies zijn deze groepen vogelvrij verklaard.
En meteen met naam en al in het register van de AIVD terecht komen. Prima toch.quote:Op maandag 17 november 2014 20:40 schreef mylamboisblack het volgende:
Hier trouwens, een foto van zijn vriendjes, die hem allemaal als een goed persoon zien en allemaal hem ''een plek in de hemel toewensen''. Blijkbaar is dat onderzoek over de ISIS-sympathisanten toch gewoon waar.
[ afbeelding ]
It aint the same, strijden tegen de Sjieten of tegen je eigen volk, met de Soenieten in eigen gebied proberen ze ook zo veel mogelijk een alliantie te sluiten en onder hun hoede te nemen ipv te bestrijden, de 'nuances' en 'tolerantie' die ze Soenitische groepen bieden krijgen de andere groepen niet eens een fractie van. Daarnaast Is Syrie en Irak interessanter vanwege de Islamitische eschatologie.quote:Op maandag 17 november 2014 20:40 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Er zijn toch ook ongelovigen in Marokko, die drinken ed? Wat over die hoerenclubs in Marokko? Ze noemen Marokko ook wel soms de Afrikaanse versie van Pattaya. Waarom terroriseren ze dat dan niet?
Boeien. Liever daar dan in Maastricht.quote:Op maandag 17 november 2014 20:44 schreef spijkerbroek het volgende:
Limburger én IS-mongool weg. Dubbel win.
Alleen jammer van de andere doden en gewonden.
Ik ken niemand in Maastricht.quote:Op maandag 17 november 2014 20:45 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Boeien. Liever daar dan in Maastricht.
Strijden tegen je ''eigen volk'', dus je geeft toe dat het toch om nationalisme gaat? Een ongelovige is namelijk gewoon een ongelovige. En in Marokko is niet iedereen Soenniet.quote:Op maandag 17 november 2014 20:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
It aint the same, strijden tegen de Sjieten of tegen je eigen volk, met de Soenieten in eigen gebied proberen ze ook zo veel mogelijk een alliantie te sluiten en onder hun hoede te nemen ipv te bestrijden, de 'nuances' en 'tolerantie' die ze Soenitische groepen bieden krijgen de andere groepen niet eens een fractie van. Daarnaast Is Syrie en Irak interessanter vanwege de Islamitische eschatologie.
Misschien woont je toekomstige vriend nu wel in Maastricht.quote:Op maandag 17 november 2014 20:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik ken niemand in Maastricht.
Walgelijk!quote:Op maandag 17 november 2014 20:40 schreef mylamboisblack het volgende:
Hier trouwens, een foto van zijn vriendjes, die hem allemaal als een goed persoon zien en allemaal hem ''een plek in de hemel toewensen''. Blijkbaar is dat onderzoek over de ISIS-sympathisanten toch gewoon waar.
[ afbeelding ]
Misschien was een van die agenten wel mijn toekomstige vriend geweest.quote:Op maandag 17 november 2014 20:47 schreef Twiitch het volgende:
Misschien woont je toekomstige vriend nu wel in Maastricht.
misschien heeft hij net iemand zo boos gemaakt dat die persoon zichzelf gaat opblazen in nederland en jouw toekomstige vriend daarmee opblaast en dat je dan zo forever alone remi zit te zijnquote:Op maandag 17 november 2014 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Misschien was een van die agenten wel mijn toekomstige vriend geweest.
Veel kasthomo's onder moslims inderdaad, dat had ook gekund.quote:Op maandag 17 november 2014 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Misschien was een van die agenten wel mijn toekomstige vriend geweest.
Een concept als 'Marokko' is en nationalisme is wat anders dan sektarisch geweld, het wordt niet gevoed door etniciteit maar door karakteristieke ( sektarische) kenmerken. Concepten als nationalisme is er verre van te zoeken gezien men bereid is zijn leven te geven voor een land waar het qua identiteitsvorming niets mee heeft gehad, dat is in strijd met de definities die van nationalisme worden gehanteerd, daarnaast is ISIS te etnisch divers om als nationalistisch gekenmerkt te worden.quote:Op maandag 17 november 2014 20:46 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Strijden tegen je ''eigen volk'', dus je geeft toe dat het toch om nationalisme gaat? Een ongelovige is namelijk gewoon een ongelovige. En in Marokko is niet iedereen Soenniet.
Deze mensen zijn gewoon zelf stiekem nationalistisch, maar ze weigeren dat toe te geven.
Ook dan weet ik dat niet, dus.. boeie.quote:Op maandag 17 november 2014 20:49 schreef SuperFood het volgende:
misschien heeft hij net iemand zo boos gemaakt dat die persoon zichzelf gaat opblazen in nederland en jouw toekomstige vriend daarmee opblaast en dat je dan zo forever alone remi zit te zijn
ok remi.quote:Op maandag 17 november 2014 20:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ook dan weet ik dat niet, dus.. boeie.
Er is geen logische redenering waarom men zichzelf wel zou opblazen in Syrie en Irak(waar ongelovigen blijkbaar zijn) of in Marokko(die ook worden gezien als ongelovig).quote:Op maandag 17 november 2014 20:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een concept als 'Marokko' is en nationalisme is wat anders dan sektarisch geweld, het wordt niet gevoed door etniciteit maar door karakteristieke ( sektarische) kenmerken. Concepten als nationalisme is er verre van te zoeken gezien men bereid is zijn leven te geven voor een land waar het qua identiteitsvorming niets mee heeft gehad, dat is in strijd met de definities die van nationalisme worden gehanteerd.
er is altijd een reden. rationeel, irrationeel - denk niet dat je vanaf deze kant daar goed over kunt oordelen. als je er voor wilt vechten wil je ervoor sterven als het moet. dus...quote:Op maandag 17 november 2014 20:52 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Er is geen logische redenering waarom men zichzelf wel zou opblazen in Syrie en Irak(waar ongelovigen blijkbaar zijn) of in Marokko(die ook worden gezien als ongelovig).
En dan heb ik het niet alleen over dit voorbeeld, maar gewoon over alle foreign-fighters die zelfmoordaanslagen plegen.
Hoe zit 't trouwens met de alevieten in Turkije? Worden die ook erg bejegend door de Soennieten daar?
Maar waarom zou je dat wel willen in Syrie en Irak, maar niet in Marokko? Dat vraag ik me af.quote:Op maandag 17 november 2014 20:53 schreef SuperFood het volgende:
[..]
er is altijd een reden. rationeel, irrationeel - denk niet dat je vanaf deze kant daar goed over kunt oordelen. als je er voor wilt vechten wil je ervoor sterven als het moet. dus...
is daar al een flinke oorlog gaande (zo ja dan heb ik die gemist)quote:Op maandag 17 november 2014 20:54 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat wel willen in Syrie en Irak, maar niet in Marokko? Dat vraag ik me af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |