Hij klinkt echt ongeloofelijk zuiver en lekker!
Maar nu wil ik dus een nieuwe versterker, want m'n huidige begint een beetje af te takelen ( 10-15 jaar oud ofzo ) Hij begint namelijk z'n echt lage tonen kwijt te raken , het "volle, warme" geluid zeg maar...
Anyway, heeft er iemand een goed advies?(speel vooral metalcore) Budget ligt ongeveer rond de 400-500 Euro.
D'r is niet veel haast bij, wil eerst ff flink "marktonderzoek" doen voordat ik d'r eentje aanschaf (veel testen in winkels enzo ).
Alvast bedankt!
Ik gebruik zelf een Laney RBW200 voor mijn Ibanez EDB-605, en dat klinkt helemaal niet slecht! Maar ik heb geen idee wat voor amp bij jouw bass, en jouw speelstijl, zou passen. Test er gewoon een aantal uit in de winkel zou ik zeggen.
quote:
The RBW200 features 125 watts RMS output into a specially designed HH 12" bass driver and a switchable horn. Equipped with an Active & Passive input for maximum flexibility the RBW200's pre amp is packed with features such as, channel gain, an onboard compressor, variable Enhance, three band EQ including a parametric mid, Presence, switchable limiter, volume and HF in/out switch for the on board horn. There is also an XLR DI output for connecting to an external power amp/PA or recording device, a global FX loop a headphone socket and a tuner out facility. For maximum flexibility the RBW200 features a unique dual position carpet covered cabinet, which allows it to be used in a conventional position, or kicked back as a monitor. This amp is ideal for home use, rehearsal or as a stage amp with a feed to the PA system.
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 11:09 schreef deGVR het volgende:
Ziet er strak uit!Ik gebruik zelf een Laney RBW200 voor mijn Ibanez EDB-605, en dat klinkt helemaal niet slecht! Maar ik heb geen idee wat voor amp bij jouw bass, en jouw speelstijl, zou passen. Test er gewoon een aantal uit in de winkel zou ik zeggen.
[afbeelding]
[..]
quote:Hehehe... ik ken het gevoel, heb alleen het geld niet om iets met dat gevoel te doen!
Op donderdag 31 oktober 2002 11:15 schreef Nyles het volgende:[..]
thnx (bij het zien van je ibanez, kon ik niet meer slapen ik MOEST een nieuwe Bass hebben
)
Maarja in ieder geval bedankt, ik ga sowieso een hoop testen
Een gewoon handig iets aan die Laney vind ik wel dat je hem zowel rechtop als schuin neer kunt zetten, zodat je hem makkelijk als monitor kunt gebruiken.
KBA-65 (65 Watt, te krijgen in 10, 16, 30, 65 en 100 Watt):
Rated Power: 65 Watts RMS
Speaker: 1 x 12" Celestion
EQ: 6 Band Active w/ Sweepable Notch Filter
Headphone Jack: No
CD/Tape input: Yes
Limiter: Yes
External Spkr Jack: Yes
Channels: 1
Effects Loop: Yes
Digital Effects: 8 Preset
XLR Line Out: Yes
Footswitch Jack: Yes
Van de Tuck n Roll moet ik even zoeken of ik een plaatje heb, doe namelijk wat DTP voor die importeur (m'n vader werkt er)..
Gevonden, twee bas-sets (redelijk flinke, met 400W versterker, maar het gaat even om de look) uit de Tuck n Roll serie, die inmiddels niet meer wordt gemaakt begreep ik, maar voorlopig nog wel verkocht wordt:
De versterker in die dingen is een buizenversterker, kost een paar centen maar dan heb je wat!
[Dit bericht is gewijzigd door TripleM op 31-10-2002 11:30]
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 11:18 schreef deGVR het volgende:[..]
Hehehe... ik ken het gevoel, heb alleen het geld niet om iets met dat gevoel te doen!
Een gewoon handig iets aan die Laney vind ik wel dat je hem zowel rechtop als schuin neer kunt zetten, zodat je hem makkelijk als monitor kunt gebruiken.
Heb trouwens nog op die Ibanez gespeeld bij Feedbak, alleen kwam d'r net niet het geluid uit wat ik wilde, kan natuurlijk ook aan de versterker liggen...daarom wilik een nieuwe
quote:Hmm,mz ken het merk niet, maar ik zal d'r eens naar kijken! bedankt!
Op donderdag 31 oktober 2002 11:18 schreef TripleM het volgende:
Ik weet niet zoveel van het geluid dat een bas-versterker moet hebben in jouw geval, ik weet wel dat Kustom een paar hele goede basversterkers heeft. Kustom is sowieso een merk dat al heel lang bestaat en sinds een jaar of wat weer in Nederland te krijgen is. Ze hebben op dit moment eigenlijk 2 lijnen basversterkers te koop; de KBA serie en de Tuck n Roll serie:KBA-65 (65 Watt, te krijgen in 10, 16, 30, 65 en 100 Watt):
Rated Power: 65 Watts RMS
Speaker: 1 x 12" Celestion
EQ: 6 Band Active w/ Sweepable Notch Filter
Headphone Jack: No
CD/Tape input: Yes
Limiter: Yes
External Spkr Jack: Yes
Channels: 1
Effects Loop: Yes
Digital Effects: 8 Preset
XLR Line Out: Yes
Footswitch Jack: YesVan de Tuck n Roll moet ik even zoeken of ik een plaatje heb, doe namelijk wat DTP voor die importeur (m'n vader werkt er)..
Eigen ervaringen met dit ding
quote:Tja... wat voor geluid je wil is heel erg persoonlijk.
Op donderdag 31 oktober 2002 11:21 schreef Nyles het volgende:[..]
vet gevoel he! houd je wakker
Heb trouwens nog op die Ibanez gespeeld bij Feedbak, alleen kwam d'r net niet het geluid uit wat ik wilde, kan natuurlijk ook aan de versterker liggen...daarom wilik een nieuwe
Daarom heb je ook niet zo veel aan advies van anderen denk ik. Je kunt veel beter een dagje vrij nemen en iedere versterker uitproberen die je kunt vinden.
quote:Ik heb er geen ervaring mee, speel zelf geen instrument, maar ik krijg wel de tests uit de bladen altijd te lezen en die zijn altijd erg goed. De kwaliteit is dus wel in orde, klank is altijd persoonlijk en zul je dus eens moeten luisteren, als je wil weten waar in de buurt ze zo'n ding hebben dan hoor ik het wel, vraag ik het even na voor je. Met die digitale effecten kun je best veel aan je geluid doen volgens mij.
Op donderdag 31 oktober 2002 11:23 schreef Nyles het volgende:
Hmm,mz ken het merk niet, maar ik zal d'r eens naar kijken! bedankt!
ZO te lezen , aardig imposant![]()
Eigen ervaringen met dit ding
Idd geluid is heel erg persoonlijk, ik ga denk ik maar eens een daggie vrijplannen en ff elke versterker die in m'n budget past binnenstebuiten keren
Ohja Triple M wat kost dat monster? (die laatste die je hebt toegevoegd aan je post)
quote:Heb even gebeld, de zwarte 2 x 15" is de TR-215, de grijze is een 4 x 10", type TR-410 en de versterker (de enige bas in de Tuck n Roll serie) is de TRB-400. Er zijn op dit moment wat aanbiedingen, maar om je een idee te geven van de prijzen, hieronder de normale advies verkoopprijzen in de winkel:
Op donderdag 31 oktober 2002 11:40 schreef Nyles het volgende:
Ohja Triple M wat kost dat monster? (die laatste die je hebt toegevoegd aan je post)
TR-215: 795 euro
TR-410: 745 euro
TRB-400: 1095 euro
Ik hoorde trouwens dat er niet zo heel veel meer is, sowieso zijn er alleen nog maar zwarte modellen en niet zo heel veel meer.
Van de eerste versterker die ik heb gepost hieronder de adviesprijzen van de 65 Watt en 100 Watt uitvoering:
KBA-65: 468 euro
KBA-100: 559 euro
Hartke B60 60 Watt combo 12" ¤ 360
Hartke B90 90 Watt combo 15" ¤ 449
Hartke B120 120 Watt combo 12" ¤ 499
Hartke Kickback 10, 1x10" 120 Watt ¤ 599
Hartke Kickback 12, 1x12" 120 Watt ¤ 625
Hartke Kickback 15, 1x15" 120 Watt ¤ 755
Die kickbackserie is misschien net buiten budget, maar ze zijn de moeite van het sparen waard Ik dacht dat ze 120 Watt zijn, weet het niet zeker.
quote:oeh
Op donderdag 31 oktober 2002 12:06 schreef MrTorture het volgende:
Mijn tips:Hartke B60 60 Watt combo 12" ¤ 360
Hartke B90 90 Watt combo 15" ¤ 449[afbeelding]
Hartke B120 120 Watt combo 12" ¤ 499[afbeelding]
Hartke Kickback 10, 1x10" 120 Watt ¤ 599
Hartke Kickback 15, 1x15" 120 Watt ¤ 755Die kickbackserie is misschien net buiten budget, maar ze zijn de moeite van het sparen waard
Ik dacht dat ze 120 Watt zijn, weet het niet zeker.
Die kickback serie is een mooie optie...is zeker het sparen waard
en die Tuck n Roll serie van Triple M zijn net iets "TE" maar waarschijnlijk zeker het geld waard!
Kga van het weekend dnek ik ff onderzoek doen
tot zover bednakt voor de reacties !
quote:Die kickback serie heb ik ook goeie verhalen over gehoord! Ik ga er zelf ook zo een kopen denk ik
Op donderdag 31 oktober 2002 12:06 schreef MrTorture het volgende:Hartke Kickback 10, 1x10" 120 Watt ¤ 599
Hartke Kickback 15, 1x15" 120 Watt ¤ 755Die kickbackserie is misschien net buiten budget, maar ze zijn de moeite van het sparen waard
Ik dacht dat ze 120 Watt zijn, weet het niet zeker.
[Dit bericht is gewijzigd door edsuit op 31-10-2002 15:07]
quote:eeen paar WAT?
Op donderdag 31 oktober 2002 14:44 schreef LenL het volgende:
koop een paar ampeg stacks, wel eventjes doorsparen.
quote:Ik zou zeker eerst voor 2e hands spul kijken als je kunt, voor bass versterkers heb je gewoon meer kwantiteit nodig om dezelfde herrie te produceren als gitaargeluid met gain/ meer hoge tonen.
Op donderdag 31 oktober 2002 10:55 schreef Nyles het volgende:
Ok, tot nu, heb dus eergister een nieuwe Bass gitaar gekocht
De Yamaha BBN 5 II ....hier de SPECS
Hij klinkt echt ongeloofelijk zuiver en lekker!
![]()
Maar nu wil ik dus een nieuwe versterker, want m'n huidige begint een beetje af te takelen ( 10-15 jaar oud ofzo
) Hij begint namelijk z'n echt lage tonen kwijt te raken , het "volle, warme" geluid zeg maar...
Anyway, heeft er iemand een goed advies?(speel vooral metalcore) Budget ligt ongeveer rond de 400-500 Euro.
D'r is niet veel haast bij, wil eerst ff flink "marktonderzoek" doen voordat ik d'r eentje aanschaf (veel testen in winkels enzo
).
Alvast bedankt!
Onze gitarist heeft voor 300 euro een Kustom 100watt bak met 15" woofer kunnen kopen. Prachtkoop, ook 2e hands, daar moet je maar geluk mee hebben.
Ik heb bij wat optredens vaak Hartke en Trace Elliot zien staan, daar zat geloof ik een 2x12" woofer in, maar ze blaasden echt als tieten (hard genoeg om het in je ingewanden te voelen zegmaar), stonden ook op een 5 snarige bass met wat distortion.
quote:idd hebbie wel gelijk in! hebbie nog een site (behalve e-bay en gitaarforum.nl ) waar ze 2 de hands spul verkopen?
Op donderdag 31 oktober 2002 15:57 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ik zou zeker eerst voor 2e hands spul kijken als je kunt, voor bass versterkers heb je gewoon meer kwantiteit nodig om dezelfde herrie te produceren als gitaargeluid met gain/ meer hoge tonen.
Onze gitarist heeft voor 300 euro een Kustom 100watt bak met 15" woofer kunnen kopen. Prachtkoop, ook 2e hands, daar moet je maar geluk mee hebben.
Ik heb bij wat optredens vaak Hartke en Trace Elliot zien staan, daar zat geloof ik een 2x12" woofer in, maar ze blaasden echt als tieten (hard genoeg om het in je ingewanden te voelen zegmaar), stonden ook op een 5 snarige bass met wat distortion.
Concrete link:
http://www.marktplaats.nl/print.php3?g=muziek&u=gitaarbasversterkers
quote:ampeg stacks, ampeg maakt basversterkers en cabs met 8 speakers ofzo
Op donderdag 31 oktober 2002 15:10 schreef Nyles het volgende:[..]
eeen paar WAT?
quote:SChijt aan watt
Op donderdag 31 oktober 2002 17:22 schreef LenL het volgende:[..]
ampeg stacks, ampeg maakt basversterkers en cabs met 8 speakers ofzo
1300 watt zijn die dingen dachtik.
|
Forum Opties | |
---|---|