abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146705399
Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht en moeten binnenkort beslissingen nemen over de badkamer. Standaard zit er bij het douche gedeelte een dorpel van 50mm over de hele lengte. We willen een muurtje gaan laten bijbouwen maar het liefst de dorpel weglaten.

Dit zie ik bij vrijwel alle showmodellen ook terugkomen. Maar hoe handig is dit? Een dorpel heeft natuurlijk wel een functie. Welke oplossingen zijn er om dit op een fraaiere manier te bouwen. Ik zat zelf te denken aan een soort van verlaging van een 1cm in het douche gedeelte wat ook nog eens afloopt. Maar ik vraag me af of dit wel haalbaar is zonder de hele badkamer eerst op te hogen.
pi_146705496
1 cm krijg je wel weg, en dan met een draingoot?
pi_146705720
Ja we willen graag een draingoot nemen. De project keuken adviseur had ons een easydrain strook aangeraden ( 9.8x70cm). Deze zit wel bij de muur waar ook de douche zit. Aan de andere kant van het douche gedeelte heeft hij de dorpel laten zitten omdat het een functie heeft. Maar echt fraai is het niet. Het muurtje is nu 1m lang en 2.1m hoog. Ik kan het eventueel verlengen maar de badkamer lengte totaal is 2.5m dus erg groot is het niet.

Deze tekening is zonder dorpel omdat we hier zelf om vroegen maar is niet handig volgens de adviseur. We willen wel nog een glazen deur plaatsen.
  zondag 16 november 2014 @ 11:20:46 #4
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146705749
Aangezien alles nog aangelegd moet worden, overweeg ook om een wtw-buis voor het douchewater aan te leggen.
  zondag 16 november 2014 @ 12:21:57 #5
54408 Parzival
Where it happens
pi_146706736
ik had in mijn nieuwbouwhuis een kleine verlaging van de douche vloer van ik gok 1cm ofzoiets.. dit icm een douchegordijn was voldoende om het water in mijn 80vierkante centimeter te houden..

links had ik een kleine verhoging van 50cm ofzoiets voor mijn bad..zeg maar hetzelfde als op je tekening..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 16 november 2014 @ 12:46:34 #6
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_146707145
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 12:21 schreef Parzival het volgende:
was voldoende om het water in mijn 80vierkante centimeter te houden..
heb jij een douche van 9cm x 9cm? :o
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  zondag 16 november 2014 @ 12:59:10 #7
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_146707384
Een verlaging (volgens mij betekent dat een verhoging van de rest) werk wel goed maar het is een beetje wat je wilt en of je een open doucheruimte wilt of niet. Wij hebben wel voor een dorpel gekozen waar de glazenwand met deur opstaat. De dorpel is iets van 1-1,5 cm hoog. Zo heb je nooit problemen dat het water de rest van de badkamer inkomt.
Where's my fear???
pi_146707493
Ik heb de tegels vh douche gedeelte een halve cm lager gelegd, dat werkt prima.
  PR/Manusje van alles zondag 16 november 2014 @ 13:16:13 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146707712
Je kan kiezen om de douchehoek èèn tegeldikte verdiept aan te leggen. Heb je geen dorpel maar wel een waterkering. Hangt dan wel een beetje va je vloertegels af. Welk formaat ze hebben.

Houden ze daar rekening mee tijdens het leggen van de dekvloer. Kost je niet eens enorm veel meerwerk.

Kan je op de naad tussen de douchehoek en de rest van de vloer gewoon je glazen douchedeur plaatsen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_146707852
het is heel simpel je hebt afschot richting muur lopen dus een verlaging werkt in jullie geval. wij hebben de drain aan de andere kant zitten en kwamen er na de eerste keer douchen achter dat we beter een dorpel hadden kunnen neerleggen. het water komt over de drain heen omdat wij een dichte plaat hebben met kleine gaatjes (kan het water niet snel genoeg weg).

dus gewoon verlagen die douche hoek. zal niet gek veel meer kosten
pi_146708144
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 13:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je kan kiezen om de douchehoek èèn tegeldikte verdiept aan te leggen. Heb je geen dorpel maar wel een waterkering. Hangt dan wel een beetje va je vloertegels af. Welk formaat ze hebben.

Houden ze daar rekening mee tijdens het leggen van de dekvloer. Kost je niet eens enorm veel meerwerk.

Kan je op de naad tussen de douchehoek en de rest van de vloer gewoon je glazen douchedeur plaatsen.
Bij mij liggen de tegels in de douche-nis ook één tegeldikte lager. Dat bevalt goed, ook in combinatie met een douchegordijn.
Heeft als voordeel dat je vloer in de badkamer eenvoudig schoon te maken is met een emmer sop en een trekker.

Achteraf zou ik ook graag gewild hebben dat de afvoer van de wastafel in de muur was weggewerkt en niet zoals nu met een rozet in de vloer. Minder hoekjes en richeltjes is ook minder werk met schoonmaken. Voor mij ook de reden waarom een douchegordijn prima voldoet. Ook dat is veel minder werk met schoonmaken dan een glazen douchedeur.
pi_146754551
Als je een glazen deur neemt en er gewoon afschot in zit dan is die dorpel wel overbodig.
  maandag 17 november 2014 @ 20:50:46 #13
39240 jagermaster
pi_146754785
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:45 schreef hans1985 het volgende:
Als je een glazen deur neemt en er gewoon afschot in zit dan is die dorpel wel overbodig.
hou er wel rekening mee dat teveel afschot een probleem kan geven met de deur die met de onderkant tegen de vloer kan komen.
Where's my fear???
pi_146754949
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 20:50 schreef jagermaster het volgende:

[..]

hou er wel rekening mee dat teveel afschot een probleem kan geven met de deur die met de onderkant tegen de vloer kan komen.
Naar buiten slaande deur en je zet de deur waar het afschot begint.
  maandag 17 november 2014 @ 21:51:47 #15
39240 jagermaster
pi_146757607
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:54 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Naar buiten slaande deur en je zet de deur waar het afschot begint.
je man ook kiezen voor een deur die zichzelf eerst omhoog lift, zoiets hebben wij. Is alleen een tikkie duurder.
Where's my fear???
pi_146770781
Laat de aannemer/tegelzetter een rvs schluter tegelprofiel gebruiken om de verlaging mee te maken. Ziet er beter uit als een dorpel en de zijkant van de tegel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')