abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146693546
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:16:37 #2
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_146694127
Hahaha, die foto's van Suze!

En L.ucas! O+ En mini Fazz! En mini-Nikki's! En mini Kwak! Wat is een hand-me-down trouwens?

Limone! Huuuuuuu! Je mini! Wat gaat zo'n jaar snel hè?
pi_146694157
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:16 schreef ProjSkippy het volgende:
Hahaha, die foto's van Suze!

En L.ucas! O+ En mini Kwak! Wat is een hand-me-down trouwens?

Limone! Huuuuuuu! Je mini! Wat gaat zo'n jaar snel hè?
Een afdankertje (qua kleding), maar dat vind ik zo'n onaardig woord.
Kwak
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:19:35 #4
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_146694216
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Een afdankertje (qua kleding), maar dat vind ik zo'n onaardig woord.
Ah! Als in tweedehands dan? Of kleding met een foutje?

Als het om tweedehands gaat dan ben ik ook een echte hand-me-downer. Marktplaats is my middle name. :7
pi_146694229
Al die pietjes hier in dit topic O+ heerlijk! En verder een M.elle met een aankleedkussen-facepalm :+ en een SuusUggsBalanceerAct :D Heerlijk!

JM wat fijn dat het een goede dag was vandaag. Hebben jullie nog iets gedaan om er bij stil te staan? En voelt het ook anders nu?

Ik mis nu veel maar heb de puf niet om overal op te reageren. Hier ging het vandaag namelijk even niet zo lekker. In spoiler want .. mja. Buh.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop zo dat ik wat relaxter kan zijn, een beetje zoals m'n lief. Maar ik geloof niet dat ik dat helemaal in mij heb :') .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2014 22:20:55 ]
pi_146694281
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:19 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ah! Als in tweedehands dan? Of kleding met een foutje?

Als het om tweedehands gaat dan ben ik ook een echte hand-me-downer. Marktplaats is my middle name. :7
Gekregen van oudere neefjes enzo vooral :Y

Niet zelf uitgezocht ook vaak dus ik vind niet alles even leuk bij hem passen.
Kwak
pi_146694400
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Al die pietjes hier in dit topic O+ heerlijk! En verder een M.elle met een aankleedkussen-facepalm :+ en een SuusUggsBalanceerAct :D Heerlijk!

JM wat fijn dat het een goede dag was vandaag. Hebben jullie nog iets gedaan om er bij stil te staan? En voelt het ook anders nu?

Ik mis nu veel maar heb de puf niet om overal op te reageren. Hier ging het vandaag namelijk even niet zo lekker. In spoiler want .. mja. Buh.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop zo dat ik wat relaxter kan zijn, een beetje zoals m'n lief. Maar ik geloof niet dat ik dat helemaal in mij heb :') .
Volgens mij moet dat groeien :*

Ik heb ook (hoewel ik veel relaxter klink nu dan vorige week volgens mij) regelmatig zo'n moment dat J gewoon even met M achterblijft en ik even weg moet lopen.

Ik denk dat gehuil enzo gewoon puur door hormonen bij moeders veel meer binnenkomt, fysiek, dan bij vaders...
Kwak
pi_146694471
Oh Razz, ik herken het. Heb ook een paar van zulke momenten gehad, maar nu eigenlijk nauwelijks meer. Ik vind het echt makkelijker worden en het weer gaan werken en mijn kind meer loslaten doordat ze naar het kdv gaat, heeft mij ook echt geholpen. Soms is het ook nodig om alle spanning die je opbouwt doordat je zo bezig bent met alles en het allemaal goed willen doen etc. er even uit te huilen. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146694740
Razz, heel herkenbaar. Ik had zo erg het gevoel dat ik van alles moest, want ik was nou eenmaal haar moeder en die horen superpowers te hebben, en alles zelf te kunnen. Nou, mooi dat ik die powerrrrs nergens kon vinden :')
Nu probeer ik J heel bewust toe te laten en moet ik echt op mijn handen zitten/tong bijten af en toe, want hij is ook maar een mens, en is nou eenmaal niet 24/7 bij de baby. Logisch dat hij dingen aan me vraagt! Al krijg ik dan weer het gevoel dat het mijn kind is en hij er zo af en toe mee speelt ofzo. Wij zijn er ook nog niet, bij die perfecte rolverdeling.
Anyway, dit helpt je niet, haha, maar wilde even zeggen dat je niet de enige bent ;) :*
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:35:11 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_146694744
Oh Razz :* ik doe dat ook, alleen ben ik nog net wat erger, want ik weiger ook de aangeboden hulp :')
Ik denk dat het echt beter wordt als we straks weer gaan werken, dan komt de balans weer een beetje terug en ben je niet meer alleen mama :) het geeft in elk geval niet om je soms zo te voelen :*

Ik ben net boos naar boven gestampt, niet omdat man het verkeerd deed maar omdat ik het gejammer zo beu was. Nu ligt er een klein meisje op mijn borst aan een speentje te zuigen en ik durf haar niet weg te leggen :') en toch baal ik dan dat híj wel lekker op de bank een biertje zit te drinken en ongestoord televisie kan kijken en straks wéér gewoon lekker in bad gaat liggen :@ en tegelijk voel ik me een feeks dat ik daar van baal, want ik reageer dat ongenoegen wel op hem af. Ik zou alleen soms best willen dat ik dat óók even kon doen.
disclaimer
pi_146695190
Nou, da's niet meer dan normaal, SQ, dat je zou willen dat je dat ook even kon doen. En verdorie, je verdient dat ook (net zoals alle andere moeders), want jij hebt hoogzwanger mogen rondhobbelen, een bevalling doorstaan en de bv op je genomen inclusief nachtvoedingen. En je trekt het zo makkelijk allemaal naar je toe. Het is gewoon zwaar en het voelt soms ook gewoon 'niet eerlijk'.

Mijn vriend zegt dan vanuit zijn gevoel: goh, ik zou soms zo graag willen dat ik ook eens bv kon geven. Dat begrijp ik ook. Ik kan me voorstellen dat het voor mannen ook nogal machteloos kan voelen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146695196
SPOILER

[ Bericht 77% gewijzigd door Roomsnoes op 15-11-2014 23:10:42 ]
pi_146695624
Toen wij van de zomer op vakantie waren, had ik een massage geboekt. Dat was in een bijgebouwtje van het hotel waar we zaten. Halverwege de massage hoorde ik buiten ineens mijn vriend met I. De masseuse hield op en zei: dat is zeker jouw kind buiten? Ik voel gewoon aan je lichaam dat je op haar reageert.

Mijn vriend was daar, op zich heel lief, naar toe gekomen om mij op te wachten. Maar die masseuse is dus naar buiten gelopen en heeft tegen hem gezegd: wat jij nu doet, is niet eerlijk. Je vrouw is hier even helemaal voor zichzelf en ze heeft dat nu nodig. Dus wil je alsjeblieft weggaan? Ze komt straks wel weer naar jullie toe.

Ik vond het zo cool dat zij dat deed. Want dat zelf gaan zeggen, had ik nooit gedaan. Maar ze zei wel precies wat ik dacht. En het was heel verfrissend om dat uit haar mond te horen. Mijn vriend was een beetje beteuterd maar begreep het ook weer wel.
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:00:10 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_146695731
Ja, precies, we herkennen het allemaal wel. En het komt voor ons ook gewoon veel natuurlijker, als vrouwen zijnde. Ik word nu al tien minuten voor mijn kind wakker. Nooit gedacht dat ik dat soort instincten in me had, maar toch. En vaders zullen dat, hoe jammer ook, nooit hebben. Die kunnen zich ook gewoon niet 110% voor zo'n kindje geven. De natuur heeft immers bepaald dat dat aan de vrouw is voorbehouden. En soms is dat in onze moderne geëmancipeerde maatschappij best mooi kut :P
disclaimer
pi_146695775
Wat lief, al die pietjes O+
Arme kuiken wel, pietje met een blauw oog ;(

L heeft het super gedaan bij de intocht. We kwamen aanlopen en zagen dat het best druk was. Ook muziek natuurlijk en ik twijfelde even of het niet teveel voor haar zou zijn.
Maar we zijn een heel stuk verder gelopen, voorbij de muziekboxen en voorbij de mensenmassa. Mooi plekje gevonden om te kijken en ze vond het echt hartstikke prima :D

SPOILER
Oefenen op de buik vind ze ook heel stom. We proberen het regelmatig toch te doen, maar ze begint meteen te mopperen en als we haar dan niet snel weer omdraaien gaat ze huilen. Soms wil ze voor het idee haar hoofdje nog wel optillen, maar vaak ligt ze er ook gewoon bij zoals op de foto van Kwak :D

JufMariska, wat fijn dat je UD zo'n goede dag is geworden! *O*

En een :* voor de mamma's die het even moeilijk hebben. Het is zo herkenbaar allemaal wat hier getypt wordt. Ik geniet echt van iedere dag die ik thuis met L heb, maar soms heeft ze een hele verdrietige middag en dan zit ik wel eens met mijn handen in het haar als vriendje thuiskomt.
Die heeft 'lekker' de hele dag gewerkt en ik zit echt bijna 24/7 met L.
Ik geniet soms echt als ik even met de fiets naar de stad kan voor een uurtje of 2 op koopavond, want ik moet normaal gesproken altijd en overal L meenemen en bij me hebben.
Nu zou ik ook niet anders willen op het moment en vriendje doet zo ontzettend zijn best, dus ik heb niks te klagen. En er zijn genoeg avonden waarop hij even lekker de 'zorg' op zich neemt, maar soms voelt het even heel erg Remi allemaal :P
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:01:36 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_146695782
Oh Franny :D wat goed ook van die vrouw! En ja, mooi en bizar eigenlijk, hoe sterk we op onze kroost reageren :o
disclaimer
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:03:26 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_146695858
Dyre, wat een lekker spekbekkie heeft ze gekregen O+
Tot wanneer heb jij eigenlijk nog verlof?
disclaimer
pi_146695882
Franny, zo iemand hebben we af en toe allemaal wel eens nodig denk ik :D

10 Minuten voor de baby wakker worden doe ik niet hoor :')

6 Januari mag ik weer beginnen, maar ik wil het er niet over hebben, dat is nog heul ver weg :{w
pi_146695916
Fran, wat een wijze vrouw haha. Goed onder woorden gebracht idd.
Ik weet nog dat ik stond te douchen toen O nog echt klein was. De ventilator stond aan dus ik hoorde helemaal niets van buiten de douche. Komt manlief binnen met huilende beeb. Hij wist het niet meer, dus kwam hij naar binnen. Ik gaf hem een snauw, zo van: wat wil je nu, dat ik gaat met shampoo in mij haar staand aanleg ofzo? Maar ja, die arme jongen heeft geen borsten en wist het toen ook ff niet meer. Maar god, wat voelde dat oneerlijk zeg.

Dyre, wat een dropje <3
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:08:03 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_146696043
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:03 schreef Dyre het volgende:
Franny, zo iemand hebben we af en toe allemaal wel eens nodig denk ik :D

10 Minuten voor de baby wakker worden doe ik niet hoor :')

6 Januari mag ik weer beginnen, maar ik wil het er niet over hebben, dat is nog heul ver weg :{w
Tering, had je honderd vakantiedagen over? :D Ik begin 5 januari alweer en ik ben ruim drie maanden later bevallen ;(
disclaimer
pi_146696093
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tering, had je honderd vakantiedagen over? :D Ik begin 5 januari alweer en ik ben ruim drie maanden later bevallen ;(
:D

Ik had natuurlijk nog 16 weken na mijn bevalling, daarna 1 maand onbetaald opgenomen en al mijn resterende verlofuren ingeleverd om het over de feestdagen te tillen ~:)
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:16:05 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_146696391
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:09 schreef Dyre het volgende:

[..]

Ik had natuurlijk nog 16 weken na mijn bevalling, daarna 1 maand onbetaald opgenomen en al mijn resterende verlofuren ingeleverd om het over de feestdagen te tillen ~:)
onbetaald, ja nee, zoveel centen had ik helaas niet over ;)

Ik maakte de fout om de baby van mijn buik te tillen ;( nu is ze weer Heel Wakker :(

Oh lol, ze ontdekte net de hoek van het plafond :') (zwart behang, wit plafond, vet contrast jonge!)
disclaimer
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:23:30 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_146696684
Waarom zou zo'n kindje nou zo hard tegen de slaap vechten he? Je ziet die oogjes wegdraaien van totale uitputting, maar er gewoon niét aan toegeven :?
disclaimer
pi_146697092
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:23 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom zou zo'n kindje nou zo hard tegen de slaap vechten he? Je ziet die oogjes wegdraaien van totale uitputting, maar er gewoon niét aan toegeven :?
ik ben er nog steeds niet achter :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:50:44 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146697804
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:23 schreef Stormqueen het volgende:
Omdat slapen zoooo niet cool is :{w en je zal eens iets missen :') want er valt zoveel te zien en te beleven O+

En :* voor iedereen die er ff doorheen zit. Ik herken het ook. Met name de eerste paar maanden had ik daar veel last van. Nu met vlagen en de werkeloosheid helpt niet mee in dat soms beklemmende gevoel. Is dit alles? Is dit nu voor altijd mijn leven? Maar ik geniet extra van een middag weg zoals vandaag. En ik ben ook blij als ik weer naar huis mag en mijn baby weer kan aanleggen die me gelukzalig aankijkt met borst in de mond O+ het is gewoon zoeken naar een nieuw evenwicht.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146698091
Wat een herkenning bij iedereen... Hier ook herkenbaar dus. En hallooooo krampjes na de verder fijne dag :'( *huilt met baby mee*

We hebben vooral foto's gemaakt, gepraat en taart gegeten (en uk gebadderd, en boodschappen gedaan, en lieve vrienden op visite gehad, en 3x Downton Abbey gekeken :))
pi_146699207
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:29 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik kan me ook nog heel goed herinneren dat je baby ineens geboren was. Veel plezier met terugdenken vanavond.
Ja nu! O+

Oooooooh! Een jaar. Wow. In het begin vond ik het zo pittig, zo'n plakclusterbaby. Ik dacht dat ik gek werd. Maar nu kan ik met recht zeggen: het is een fantastisch jaar, dat eerste jaar.
M. is het grappigste, liefste, pienterste en coolste kind dat ik ken. Ik heb maar mazzel dat juist zij bij mij hoort. *;

[ Bericht 11% gewijzigd door Limone op 16-11-2014 21:52:07 ]
pi_146699524
Limone van harte gefeliciteerd *O* je bent mama van een dreumes.
S. 2014
J. 2016
  zondag 16 november 2014 @ 00:37:58 #29
52229 Chanty
pi_146699600
Gefeliciteerd *O*
pi_146699891
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 00:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Limone van harte gefeliciteerd *O* je bent mama van een dreumes.
Dank! En Chanty ook!

Ik zei toen ze ging slapen: "jij blijft altijd mama's baby, hoor!" :@ :D
pi_146699935
Gefeliciteerd, Limone!

Ik ben zo moe. ;(. Baby wil al vanaf negen uur vanavond alleen maar drinken. Heb al meerdere keren aangelegd, Baard heeft hem 35 ml afgekolfde bv gegeven, maar hij blijft maar vragen en ik kan niet meer.

En stuwing. Hallooooo.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_146702393
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 00:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Gefeliciteerd, Limone!

Ik ben zo moe. ;(. Baby wil al vanaf negen uur vanavond alleen maar drinken. Heb al meerdere keren aangelegd, Baard heeft hem 35 ml afgekolfde bv gegeven, maar hij blijft maar vragen en ik kan niet meer.

En stuwing. Hallooooo.
Oh herkenbaar DaD! Laat je niet ontmoedigen, clusteren is zwaar maar betekent niet dat je niet genoeg melk hebt oid, het steeds maar aanleggen is goed voor/tegen je stuwing en helpt voor het opkrikken van je productie.

Ik werd (en word nog steeds) er wel eens moedeloos van, maar meestal word je voor zo'n periode beloond met een paar uur slaap

:* sterkte
Kwak
  zondag 16 november 2014 @ 03:03:05 #33
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146702650
Gefeliciteerd, Limone! *O* *O* *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 16 november 2014 @ 03:51:02 #34
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146703141
Limone gefeliciteerd met je superleuke dreumes! *O*

Ik ben alweer vanaf 0145 aan het hannesen met een baby met kramp. Ik wil slapen :'). Maargoed, dat zou zij zelf ook liever willen gok ik.
  zondag 16 november 2014 @ 04:01:14 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_146703253
Limone, gefeliciteerd met je lieve kleine baby ;) *O*
disclaimer
pi_146703456
Gefeliciteerd Limone...:D

En baby's: het is nog heeeeeel vroeg, ga nog maar lekker slapen :*
pi_146703512
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 02:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh herkenbaar DaD! Laat je niet ontmoedigen, clusteren is zwaar maar betekent niet dat je niet genoeg melk hebt oid, het steeds maar aanleggen is goed voor/tegen je stuwing en helpt voor het opkrikken van je productie.

Ik werd (en word nog steeds) er wel eens moedeloos van, maar meestal word je voor zo'n periode beloond met een paar uur slaap

:* sterkte
Hij is om 2 uur op mij in slaap gevallen en meldde zichzelf keurig weer net om 5 uur. Ligt nu aan de borst.

Het 'probleem' vanavond was dat ik om de voeding moet aanleggen dan wel kolven, maar ik kon geen begin en einde van voedingen meer onderscheiden. :+.

Ik kolf inmiddels wel per keer al genoeg om een spuitje kunstvoeding te vervangen!

Sorry verder trouwens voor mijn enorme ego-posts hier tot dusver. Er komt een moment dat ik ook weer kan zien dat er meer baby'tjes zijn dan alleen de mijne, toch? :P.
pi_146703558
Gefeliciteerd Limone!

En het is logisch dat je vooral je eigen verhalen en vragen komt posten DaD, je hebt netbzo ongeveer de meest ingrijpende levensverandering die er is meegemaakt! Niet voor verontschuldigen hoor! Fijn dat I toch is gaan slapen (ik tel een voeding gewoon per twee borsten, of evt. vier borsten, of als er minimaal een kwartier tussen zit. Ook als hii clustert).
Kwak
  zondag 16 november 2014 @ 06:47:11 #39
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146703755
Gefeliciteerd Limone O+. Ik kreeg helemaal tranen in m'n ogen :@, ik vond het eerste jaar uiteindelijk ook fantastisch. En weet je? Het tweede jaar is echt nog veel leuker! En het derde jaar bevalt me tot nu tor ook goed :P O+

Och, cluster- en kramp en tegen de slaap vechtende baby's ;(. Hopelijk hebben jullie nog verder kunnen slapen en slapen jullie nog! En dat tegen de slaap vechten heb ik ook nooit begrepen. Als het hier niet wil lukken in bed dan doe ik haar in de doek. Dat is blijkbaar zo comfortabel voor haar dat er niet meer gevochten wordt, ze valt echt meteen in slaap. Soms is de doek nog niet eens helemaal geknoopt en ze slaapt al :').

Sinds wij de man-legt-baby-terug-in-bed truc doen heb ik geen enkele nacht meer met baby op of naast me doorgebracht 8)7 . En vannacht werden we om 2 uur wakker gemaakt door in haar slaap pratende peuter (ze riep:wil niet slapen!) en toen heb ik Suus maar gevoed, maar ze was nog in zo'n diepe slaap... Om 6 uur werden we weer wakker van in haar slaap pratende peuter :') (nu riep ze: ik wil Pieter kijken (Pieter Konijn)), Suus maar weer gevoed. Weer diep in slaap, en nog steeds. Het zou me niks verbazen dat ze veel langer had geslapen als die grote niet zo hard riep steeds :D. Gister ook al; toen riep ze: dat is míjn stoel, daar wil ik zitten!
pi_146703766
Gefeliciteerd Limone *O* !

En no worries DAD, daar is dit topic voor :*

Superrelaxede slaapbaby Soesa :D O+

Iedereen bedankt voor de lieve reacties. Fijn dat het zo herkenbaar is! Soms denk ik echt dat iedereen dit ineens goed kan en ik niet :') dan is dit forum toch weer fijn.

We hadden hier een baggernacht: 00:00, 2:00, 4:00, en net om 6:00 . En tussendoor nog een paar poepexplosies en overhetaankleedkussenplassenacties. In weken niet zo'n slechte nacht gehad! Zou ze mijn stemming hebben aangevoeld :@

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2014 06:54:34 ]
  zondag 16 november 2014 @ 07:13:20 #41
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146703812
Oei Razz, wat een nacht! Ze heeft alles uit de kast gehaald :D. Ze voelen je stemming wel erg goed aan maar ik zou denken door meer te gaan huilen. Maar je weet het nooit :*

En het gevoel is zo enorm herkenbaar, echt. Ik val ook wel eens uit tegen mijn man (die echt de allerliefste vader ter wereld is) waarom ik bijv nooit eens even rustig kan douchen. Heel eerlijk is het niet maar hij begrijpt het wel. Soms biedt hij aan dat ik een paar uur weg kan gaan maar dat doe ik dan weer niet :'). Het is dus ook m'n eigen schuld! Sinds hij trouwens helpt in de nachten heb ik dat gevoel minder sterk :Y
  zondag 16 november 2014 @ 07:53:34 #42
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146703872
Ik voel me haast te makkelijk zo vergeleken bij jullie :@ :+ ik zeg heel makkelijk dat ik even wil douchen en of mijn vriend t dan even over kan nemen. Of na een hele dag met plakbaby of hij haar de avond in de doek wil doen. Of vannacht om vier uur werd hij wakker en bood aan met haar naar beneden te gaan omdat ik al uren bezig was, ik ben dan alleen maar blij dat ik nog een paar uurtjes kan slapen...
  zondag 16 november 2014 @ 08:29:09 #43
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146703984
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 07:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik voel me haast te makkelijk zo vergeleken bij jullie :@ :+ ik zeg heel makkelijk dat ik even wil douchen en of mijn vriend t dan even over kan nemen. Of na een hele dag met plakbaby of hij haar de avond in de doek wil doen. Of vannacht om vier uur werd hij wakker en bood aan met haar naar beneden te gaan omdat ik al uren bezig was, ik ben dan alleen maar blij dat ik nog een paar uurtjes kan slapen...
Ik geef S ook makkelijk af om te douchen hoor maar op de een of andere manier is er, als ik dan sta te douchen, altijd wel een kind dat huilt. Dan sta ik niet rustig te douchen. Kan hij ook niks aan doen natuurlijk :').

S is nu net 20 minuutjes wakker, laatste voeding was dus om half 6. Ik pak haar uit haar wieg en ze begint meteen te spugen, best flink ook. Ik vind dat zo gek, zo 2,5 uur na de laatste voeding :?
  zondag 16 november 2014 @ 08:36:52 #44
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146704018
Oh dat had mijn Suus ook, eergisteren. Best wel lang liggen pruttelen en ineens ruim na de voeding een projectielkots tot over ons bed heen.
  zondag 16 november 2014 @ 08:38:21 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146704035
Limone, gefeliciteerd met je (dreumes) baby *O*.
KuikenGuppy
  zondag 16 november 2014 @ 08:45:31 #46
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146704072
Ja, gek is dat. Vooral omdat ze dus gewoon rustig heeft geslapen tussen die voeding en nu. Maar blijkbaar zit dat dan dus toch nog dwars. Hoe is het nu met jouw Suus?
  zondag 16 november 2014 @ 08:47:51 #47
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146704091
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 08:45 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ja, gek is dat. Vooral omdat ze dus gewoon rustig heeft geslapen tussen die voeding en nu. Maar blijkbaar zit dat dan dus toch nog dwars. Hoe is het nu met jouw Suus?
De verkoudheid lijkt ineens 80% minder! Vannacht voor het eerst helemaal niet gespoeld of geslurpt! Hopelijk zet dit zo door :)
  zondag 16 november 2014 @ 08:49:01 #48
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146704097
Wauw, dat is fijn zeg! Mocht ook wel eens een keertje hè :+
  zondag 16 november 2014 @ 08:51:27 #49
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146704108
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 08:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wauw, dat is fijn zeg! Mocht ook wel eens een keertje hè :+
Ja, ze weet vast niet wat haar overkomt als ze dadelijk over een paar dagen echt zonder hindernis kan ademen :')
pi_146704148
Hier 23.30/2.30/5.45/7.45 vannacht. Hongerlapje, en wel drie poepluiers :+ hij schijt ze ook vol inspanning vol O+ tijdens het drinken of knuffelen.

Ik vraag J ook best makkelijk om hulp hoor, als ik wil douchen of geeoon even niet meer kan qua voeden/plakken. En hij legt de baby s nachts weg na het voeden O+
(Zo lig io nu nog een kwartiertje bij te komen terwijl J de baby hobbelt die alwéér wil drinken :@ )
Kwak
pi_146704154
Fijn dat S2 weer kan ademen Spees!
Kwak
  zondag 16 november 2014 @ 09:05:42 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_146704174
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 08:51 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, ze weet vast niet wat haar overkomt als ze dadelijk over een paar dagen echt zonder hindernis kan ademen :')
high on oxygen O+
Maar wat fijn! *O*
disclaimer
pi_146704182
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Op de arm bij een vriendin dus even gecropt. Sokjes ivm beentjes optrekken in het pakje en stomme bungelpijpen dan...voetjes zitten wel gewoon goed.

Overigens vindt hij oefenen met op je buik liggen maar stom:
[ link | afbeelding ]
Oh kwak, wat een leukerd is 't O+ En sowieso, Next O+
Overigens vind ik die onesies/jumpers er altijd zo enorm groot uitzien! Heb me daar al een paar keer mee vergist. Als ik denk dat het past, is het ineens te klein :')
pi_146704187
Limone, van harte! *O* O+
pi_146704218
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 08:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh dat had mijn Suus ook, eergisteren. Best wel lang liggen pruttelen en ineens ruim na de voeding een projectielkots tot over ons bed heen.
Op zich wel fijn dat het óver je bed was, hoef je tenminste niet te verschonen.

( :') )

En hoera voor 80% minder verkoudheid! *O* O+
pi_146704224
Gefeliciteerd Limone!
En minder snot voor S2 *O*

En hier ligt man nu nog met baby en Kleine Poes te tukken (soort van dakpansgewijs gestapeld :D) En ik heb gedoucht, gekolfd (ineens weer stuwing, dus kolven bij fles overslaan is ff geen optie..) en zit nu achter m'n Mac O+ (niet te werken hoor, *kuch*)
  zondag 16 november 2014 @ 09:13:32 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_146704232
En fijn, zo'n clusterende baby s avonds, maar als het dan 22:00-3:30-9:00 wordt in de nacht ziet je borst er uit als een kubus :')!
(Ze drinkt 1 tiet per keer). Ik heb er eerst 100 cc afgekolfd want ze kon niet eens aanhappen en nu heeft ze er nog een complete voeding uitgehaald :D
disclaimer
pi_146704420
Ik heb dat dus nooit :@ wel dat mn borsten wat voller voelen ofzo, en ook dat mijn tsr wat hrftiger is na een clusteravond, maar t spuit er niet uut zeg maar.

Soms ga ik me door dat gecluster wel afvragen of ik dam wel genoeg heb ( hij clustert ook s ochtends en dan zou je juist de meeste melk hebben toch? )
Kwak
  zondag 16 november 2014 @ 09:35:50 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_146704434
Hij groeit toch goed kwak? Dan heb je genoeg ;)
Zo'n borst is daarnaast erg pijnlijk, dus wees er niet rouwig om :') :*
disclaimer
  zondag 16 november 2014 @ 09:45:20 #60
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146704545
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 09:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Op zich wel fijn dat het óver je bed was, hoef je tenminste niet te verschonen.

( :') )

En hoera voor 80% minder verkoudheid! *O* O+
Het was serieus tot óver ons bed heen :') . Maar toegegeven, ook erop :+
pi_146704621
Limone gefeliciteerd met je 'baby' *O*

Spees met een meisje met meer lucht, wat is dat fijn!
pi_146704666
Limone, gefeliciteerd! *O*
Home is where the O+ is...
pi_146704691
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 09:45 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Het was serieus tot óver ons bed heen :') . Maar toegegeven, ook erop :+
Ik bedoelde meer dat ik het indrukwekkend vond :D Die van ons plempt het altijd fijn ín het bed neer :+
pi_146704714
Ik heb het even gepaint ook.

Ik zie nu dat het niet erg leesbaar is. Er staat dat de baby een slaapzak aan heeft. En haar armpjes zitten ín de slaapzak. Ik kan namelijk geen handen painten, -blijkbaar-. Oh ja, en ze heeft een muts op.
pi_146704734
:D :D
pi_146704795
Mooi!
pi_146704809
Nu mét Spees O+

Edit: zie die 'handen' ook :')
pi_146704838
Hahah die paint :D Kotsen in bed is echt ranzig. Laatst ook een keertje gehad. :X

Limone alweer een jaar, wow!

Dat 1 borst iets van 10 uur niet was gedronken heb ik ook wel een paar keer gehad, doordat man avondvoeding deed met fles en ik ook 1 borst per keer geef, stond die ander echt op knappen. Kolven kan ik niet goed in bed onder het voeden en na een voeding nog een een kwartier kolven, dan ben ik klaarwakker, dus vind ik ook niet zo tof :+ :@ En een tijdje terug gedaan met een borst die op ontploffen stond en toen kwam er echt maar 10 ml uit :'(

Vannacht trouwens 20.30-00.00 fles - 2.20-5.30-8.30. Die van ons heeft nu bijna standaard rond 7.00 een poepmoment met persgeluiden maken en dan mag hij mooi bij papa liggen want daar kan hij zo lekker poepen :+ en dan slaap ik nog even. Als ik zo'n ploftiet heb, werkt de voedingsmethode van boven op me wel goed, maar mijn man zag gister dat hij eens verkeerd had aangehapt, allemaal zuig'wonden' onder mijn tepel (bloeduitstortingen) :o Hij zuigt ook zo snel vacuüm!

Oh en, het rare hoge huiltje is weer terug, na twee dagen normaal stemgeluid :?
pi_146704887
Gewoon een zuigzoen van je baby Hilmo!

@SQ ja I should count my blessings! Ik weet ook wel dat die onzekerheid nergens op slaat. Sterkte met je ploftet :*
Kwak
pi_146704893
Hilmo - Misschien een hele vroege puber met de baard in de keel :+ ?

Cocopaintskillz O+

Ik was even vergeten dat mijn schoonmoeder over 10 minuten op het station staat. Oeps :@ . Nu gaat m'n lief haar maar ophalen want hij douchet sneller. Ik gooi het maar op slaapgebrek :') .

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2014 10:19:18 ]
pi_146705096
Al die Pieten foto's O+

En gefeliciteerd Limone!!

Gisteren het mannetje een klein sliertje bami gegeven, erg vreemd zo'n sliert in je mond. Zo vreemd dat het met veel kracht op de grond belandde en de katten ermee vandoor gingen.

Het grootste vermaak hier zijn sowieso de katten, heel hard naartoe tijgeren en luid schaterend 'aantikken'. Toch wonderbaarlijk hoe dat werkt, onze katten hadden echt een hekel aan alles wat maar enigzins op een kind leek al helemaal als er veel geluid uitkwam maar hem tolereren ze. Sterker nog 1 van de 2 zoekt hem 's ochtends echt op om goedemorgen te knuffelen. En hij is bepaald niet rustig of voorzichtig al proberen we hem dat wel te leren...
  zondag 16 november 2014 @ 10:50:48 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146705286
Coco *; _O- :') <--- samenvatting van mijn emoties bij het zien van jouw Paint
  zondag 16 november 2014 @ 10:55:45 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_146705349
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nu mét Spees O+

[ afbeelding ]

Edit: zie die 'handen' ook :')
O+ O+
disclaimer
  zondag 16 november 2014 @ 10:57:31 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_146705379
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:13 schreef Hilmo het volgende:
Hahah die paint :D Kotsen in bed is echt ranzig. Laatst ook een keertje gehad. :X

Limone alweer een jaar, wow!

Dat 1 borst iets van 10 uur niet was gedronken heb ik ook wel een paar keer gehad, doordat man avondvoeding deed met fles en ik ook 1 borst per keer geef, stond die ander echt op knappen. Kolven kan ik niet goed in bed onder het voeden en na een voeding nog een een kwartier kolven, dan ben ik klaarwakker, dus vind ik ook niet zo tof :+ :@ En een tijdje terug gedaan met een borst die op ontploffen stond en toen kwam er echt maar 10 ml uit :'(

Vannacht trouwens 20.30-00.00 fles - 2.20-5.30-8.30. Die van ons heeft nu bijna standaard rond 7.00 een poepmoment met persgeluiden maken en dan mag hij mooi bij papa liggen want daar kan hij zo lekker poepen :+ en dan slaap ik nog even. Als ik zo'n ploftiet heb, werkt de voedingsmethode van boven op me wel goed, maar mijn man zag gister dat hij eens verkeerd had aangehapt, allemaal zuig'wonden' onder mijn tepel (bloeduitstortingen) :o Hij zuigt ook zo snel vacuüm!

Oh en, het rare hoge huiltje is weer terug, na twee dagen normaal stemgeluid :?
een keertje? Ik scoor drie kotsplekken per nacht :') :'(
En gedraagt ie zich verder anders dan anders?
disclaimer
pi_146705398
Nellie is 1 jaar! O+ Limone gefeliciteerd met je leuke meisje, een echte dreumes nu! *O* *O* *O*

Coco :D _O-

Spees wat fijn dat je meisje minder benauwd is!

Hier babyloos. Voor het eerst is M uit slapen. Zo dat had ik even nodig. Maar ik heb wel steeds het gevoel dat ik iets vergeten ben :')
pi_146705511
Heerlijk Mabawa, kan me voorstellen dat je wat bijgekomen bent.

Haha ja, 1 keertje gaf hij melk over dat verder ging dan mijn schouder. Verder wil hij sowieso haast nooit een boertje laten en spugen doet hij eigenlijk niet, helemaal 's nachts niet. Wel continu poepen/persen/winden laten, dat dan weer wel 8-)

En hij gedraagt zich eigenlijk niet veel anders dan anders, wat meer wakker misschien en klein beetje meer huilen.
  zondag 16 november 2014 @ 11:23:53 #77
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_146705812
Jaaaaaaaaaaa Limoontje! Je mini is een dreumes! En wat is ze tof!

--

Alles is al gezegd, maar voor mij is het vooral vanuit het begin ook heel herkenbaar! En dat het stiekem echt heel fijn kan zijn om even een uurtje alleen boodschappen te kunnen doen. Boodschappen. :')

--

Mwehe, Coco!

--

Spees, wat fijn!
pi_146706128
Gefeliciteerd, Limone! Geniet van deze mooie dag.
pi_146706409
Limone gefeliciteerd! *O*

Wij hebben uit mogen slapen tot 10:15 O+

Mabawa, dat zal wel even wennen zijn ja :D
pi_146707006
Gefeliciteerd Limone *O*
pi_146707407
Gefeliciteerd limone met je dreumes!!

Mijn baby heeft verhoging (38.7) en is de hele dag al zielig aan het huilen en niks wat ik doe is goed. Ze wil wel slapen maar ook weer niet.
Vind het altijd zo zielig, zieke baby's ;(
Nouja met veel slaap, een zetpil en heel veel van mama's liefde moet het wel goedkomen!
Tralalalaaa
pi_146707478
Aww arme Tapbaby... :*

Mijn baby is net op mij in slaap gevallen, dat lukt bijna nooit! In zijn oranje-blauwe apenpak O+

Kwak
pi_146707524
Ach gossie kiek nou O+
Tralalalaaa
pi_146707587
Kwak, dat ziet er supergezellig uit O+ O+

Lekker op de bank met een baby in dromenland op je borst is echt zo fijn! (of in de draagdoek... of de douche... als ze slapen is het per definitie fijn :P)

Zielig TAP...
jouw pakketje gaat vandaag op de bus :@ het is zo hectisch geweest de afgelopen 2 dagen :@ Het is zondag vandaag |:(

[ Bericht 8% gewijzigd door Dyre op 16-11-2014 13:36:05 ]
pi_146707664
Geen zorgen dyre, ik heb geduld ;)

Zo maar een vriendinnetje van maxi bellen, ze wil er graag spelen. Ze wonen een paar huizen verderop, misschien hups ik even snel heen en weer terwijl mini slaapt... Of is dat heel ontaard?

Ik zit vandaag tot sowieso na het eten alleen met de kids, dus kan manlief niet vragen maxi even te brengen.
Tralalalaaa
  zondag 16 november 2014 @ 13:19:23 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146707765
Wat zie je er goed uit, Kwak O+.

TAP, kan het vriendinnetje maxi niet komen ophalen?
KuikenGuppy
pi_146707810
Hm, het vriendinnetje kan sowieso niet :')
Tralalalaaa
  zondag 16 november 2014 @ 13:24:42 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146707843
Ook een oplossing :').

Beterschap trouwens voor je mini :*.
KuikenGuppy
pi_146708241
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 13:13 schreef Take_A_Picture het volgende:
Geen zorgen dyre, ik heb geduld ;)
Zie mijn edit |:( :')
  zondag 16 november 2014 @ 13:54:34 #90
52229 Chanty
pi_146708518
Die paint :D _O-

Tap Ik vind het niet ontaard. Ben laatst ff snel met de auto naar de brievenbus gereden terwijl Lucas in de box lag te spelen. Was twee minuten weg. Als ik naar de wc ga om te poepen ( wat ik natuurlijk nooit doe O-) ) ben ik langer weg.

Hier komen zo de buren op kraamvisite :+
  zondag 16 november 2014 @ 14:02:16 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_146708712
Je kan bij gamma op zondag pakjes versturen O-)

Beterschap voor baby tap :*

Nu al, chanty?
disclaimer
pi_146708783
Bij de Gamma ja? Het moet niet gekker worden 8)7
  zondag 16 november 2014 @ 14:06:46 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_146708835
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:04 schreef Dyre het volgende:
Bij de Gamma ja? Het moet niet gekker worden 8)7
ideaal! Makkelijk bereikbaar en altijd open!

Al begin ik te twijfelen of ze élke zondag open zijn...
disclaimer
pi_146708860
quote:
In iedere GAMMA is nu ook een PostNL Pakketpunt gevestigd en u weet, GAMMA is altijd dichtbij.
Ik heb echt onder een steen geleefd :o
Ik snap de link tussen bouwmarkt en postbezorging niet echt, maar handig is het wel.
pi_146709332
Ik had laatst trouwens een hele mooie (en dure ;( ) mammae voedingsbh gekocht. Helemaal uitgezocht welke maat ik dan zou moeten hebben, kwam uit op m'n normale maat. Heb ik m binnen, ga ik passen... Geeft ie alsnog dubbele tieten, ziet er niet uit :'(
M'n normale bh (met dus dezelfde maat) die doet dat niet, die zit werkelijk goddelijk, maar is niet handig als je borstvoeding geeft of moet kolven.
Nu baal ik een beetje want ik stuur m maar weer terug, maar ik weet niet welke ik nu moet kopen. Ik heb zo'n zachte van Carriwell maar die geeft niet de goede en mooie ondersteuning die mijn Primadonna-bh geeft. Er zit geen beugel in oid.
Iemand tips??
Tralalalaaa
  zondag 16 november 2014 @ 14:26:09 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_146709387
Ja, naar een goede winkel gaan en je laten adviseren ;)
disclaimer
pi_146709469
Gefeliciteerd Limone met je grote kleine! Toffe foto's!
pi_146709865
Ja, maar waar zitten die winkels }:|
Ik had er eentje in de buurt zitten (maar die hadden geen voedingsbh's).
Eens kijken of er eentje in leiden zit dan en even bedenken wanneer ik gelegenheid heb om er naartoe te gaan.

Edit: och wat een mazzel, vrijdag moet ik even in Hoofddorp zijn, en daar vlakbij zit een zaakje die die bh's ook verkoopt O+

[ Bericht 26% gewijzigd door Take_A_Picture op 16-11-2014 14:56:54 ]
Tralalalaaa
pi_146710411
Kwak, wat een onwijs lieve foto. O+.

Mijn baby groeit, op grotendeels mijn melk! O+. Geboortegewicht was 3380 gram, hij is afgevallen tot 3110, maar vanochtend was ie alweer 3240 (dag 5).

Ik lig nu op bed met I naast me en poes aan het voeteneind, terwijl Baard beneden een smoothie voor me maakt. Volmaakt geluk. O+.
pi_146710847
O+ DaD!
pi_146710992
Lief en knus Kwak!
  zondag 16 november 2014 @ 16:10:46 #102
52229 Chanty
pi_146711673
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 14:02 schreef Stormqueen het volgende:
Je kan bij gamma op zondag pakjes versturen O-)

Beterschap voor baby tap :*

Nu al, chanty?
Ja diegenen die het dichtst bijwonen hebben het langste nodig :+ Maar ze hadden hem natuurlijk al eerder gezien.

Kwak lieve foto trouwens O+ Wat ziet hij er nog inieminie uit!

DaD even goed genieten van je geluksmomentje :Y

Gisteren was het precies 11 jaar geleden dat DirtyHarry en in met elkaar gingen chatten want we verveelden ons beiden. Anders hadden we hier misschien niet zo gezeten O+

IMG-20141116-WA0000.jpg

En dat allemaal dankzij Fok _O-
pi_146712853
Chanty O+ wat een lieve foto ook :D

En kwak, je ziet er goed uit! :)

DaD, wat goed! :D mijn baby kwam vandaag ook aan in gewicht O+ Die van mij drinkt steeds Max 5 minuten aan de borst momenteel, dus was even bang dat ze nog meer was afgevallen, maar ze doet het :D

Met mij gaat het prima. Last van stuwing :X en kan nauwelijks zitten ivm de hechtingen tot aan/in m'n bil }:| maar behalve dat heb ik nog weinig te klagen geloof ik. Ik ben wel zo iemand waarbij die onvoorwaardelijke liefde moet groeien, en in het begin geloofde ik niet dat dit mijn buikbaby was.. Maar ik vind haar met het uur leuker worden O+

voelt nog steeds maf om hier te posten :')
  zondag 16 november 2014 @ 17:38:42 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146714350
quote:
17s.gif Op zondag 16 november 2014 16:10 schreef Chanty het volgende:
[ afbeelding ]

En dat allemaal dankzij Fok _O-
Gefeliciteerd met jullie jubileum! *O*. Leuke gezinsfoto ook :Y.

Tof he, dankzij Fok :D O+. Hier ligt er ook een dankzij Fok in zijn bedje te sputteren omdat hij te moe is om te gaan slapen O+.
KuikenGuppy
  zondag 16 november 2014 @ 17:41:02 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_146714436
Fokbabies O+ gefeliciteerd met jullie jubileum, chanty!
disclaimer
  zondag 16 november 2014 @ 17:41:35 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146714453
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:41 schreef Stormqueen het volgende:
Fokbabies O+ gefeliciteerd met jullie jubileum, chanty!
Ja, jij hebt d'r ook één he O+.
KuikenGuppy
pi_146714865
Kwak en Chanty, lieve foto's! O+ .

En I staat! :D .

SPOILER
  zondag 16 november 2014 @ 18:00:05 #108
52229 Chanty
pi_146715076
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 17:54 schreef Franny_G het volgende:
Kwak en Chanty, lieve foto's! O+ .

En I staat! :D .

SPOILER
Whoahhh :o

En fokbabies O+
pi_146718409
Wat een lieve foto Chanty! Gefeliciteerd met jullie jubileum!

I, wat goed!!

Zo baby weer thuis O+ Hij is gegroeid in die 24 uur, niet te geloven :')
pi_146718551
Wow staande baby's!

Ook weer fijn om je kleintje dan weet thuis te hebben he Mabawa :)

Gefeliciteerd Chanty!

Hier heeft Js de hele ochtend aan de borst gehangen om vervolgens de hele middag te slapen :')
Oh en Js lag net echt (een soort van) te spelen in zijn box :D
pi_146718985
Mooie foto Chanty!

Hier ook de hele ochtend aan de tiet en vervolgens 3 uur slapen en sinds 16u weer wakker en vaak/continu drinken. Ook wel eventjes in de box gelegen, half uurtje ofzo.

Ik trap nog steeds in de valkuil dat ik die clusteruurtjes in de avond en namiddag echt slecht trek in tegenstelling tot die in de ochtend.

Word er dan snel moedeloos en verdrietig van, terwijl ik net ook zat te huilen omdat hij zo mooi en lief is toen hij even weggezakt was in een slaapje na het drinken :') O+
Kwak
pi_146721169
Limone, gefeliciteerd met M.! *O*

Kwak, wat lief zo O+

Chanty, mooi plaatje zo O+ Gefeliciteerd met jullie jubileum!

Mabawa, gegroeid in 1 dag? :o ;)

*O* voor de groeiende mini baby's

En *O* voor bijna snot-vrije S.

_O_ voor de paintskills van Coco :D

Mijn baby wil kruipen :o Op bed lukt het al aardig, maar de grond is nog te glad. Heel soepel is het nog niet; hij gooit z'n hoofd naar beneden en dan z'n kont de lucht in en zet zich dan af :+ Leuk om naar de kijken, en dan de frustratie als het niet snel genoeg gaat :')
Oh en even weg als je baby slaapt; doe ik ook soms.
  zondag 16 november 2014 @ 20:17:29 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146721190
Kwak, zijn ze te voorspellen, die uurtjes? Wat mij hielp was om er echt voor te gaan zitten. Dus lekker op de bank met extra veel kussens, dekentje, lekkers, drinken, telefoon en afstandsbediening binnen handbereik, en een leuke film of serie aan.
KuikenGuppy
pi_146721787
Hormonaal geblaat *knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door kwakz0r op 16-11-2014 20:55:18 ]
Kwak
  zondag 16 november 2014 @ 20:31:40 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_146721936
Kwak, ik dénk dat je die lange avonden op de bank misschien beter een paar weken kan opschorten, tot er wat meer rust en ritme in jullie leven zit weer. Want als je moe bent kun je ook minder hebben. :*
disclaimer
  zondag 16 november 2014 @ 20:34:22 #116
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_146722071
Awwww Kwak! Lieve foto! En verder :*

--

Wat een fijn moment DaD!

--

*O* Chanty!

--

Goed zo I! De wereld hogerop verkennen!

--

Heb je M al helemaal kapot geknuffeld, Mabawa? :)
pi_146722434
Nog meer hormonaal geblaat *knip*

[ Bericht 96% gewijzigd door kwakz0r op 16-11-2014 20:56:05 ]
Kwak
pi_146723243
Kwak wij hebben hier ongeveer hetzelfde ritme als jij qua clustermomenten. Waar wordt je gestrest en moedeloos van? Dat hij niet in zijn bedje wil? Mijn M. weigert dat overdag ook pertinent. Het beste is om dat te accepteren hoe moeilijk dat misschien ook is.
De gedachte van met het kind gooien en zelf weg willen zijn herken ik ook heel erg van de eerste paar weken. Af en toe heb ik dat nog steeds als ze echt maar door blijft gaan met huilen en werkelijk niks goed is wat ik voor haar (wil) doen.

Echt, pak die rust als hij gaat slapen in de avond. Het breekt echt op anders. Ernaast gaan liggen. Desnoods ga je even op bed nog een half uurtje haken en daarna lekker slapen?

Maar goed ik typ dit nu snel mobiel terwijl vriend even 5 minuten met haar door de kamer loopt. Het einde van haar clusterhuilbui avondje is nog niet ten eind, dus deze melkkoe leest straks wel helemaal bij ):O
pi_146723320
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 20:34 schreef ProjSkippy het volgende:

Heb je M al helemaal kapot geknuffeld, Mabawa? :)
Zeg dat we! O+

En hij ligt nu voor de 2e keer deze avond in bed. De eerste keer was het 20 minuten, laten we hopen dat het nu iets langer duurt.
pi_146723470
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:58 schreef Skittles het volgende:
Kwak wij hebben hier ongeveer hetzelfde ritme als jij qua clustermomenten. Waar wordt je gestrest en moedeloos van? Dat hij niet in zijn bedje wil? Mijn M. weigert dat overdag ook pertinent. Het beste is om dat te accepteren hoe moeilijk dat misschien ook is.
De gedachte van met het kind gooien en zelf weg willen zijn herken ik ook heel erg van de eerste paar weken. Af en toe heb ik dat nog steeds als ze echt maar door blijft gaan met huilen en werkelijk niks goed is wat ik voor haar (wil) doen.

Echt, pak die rust als hij gaat slapen in de avond. Het breekt echt op anders. Ernaast gaan liggen. Desnoods ga je even op bed nog een half uurtje haken en daarna lekker slapen?

Maar goed ik typ dit nu snel mobiel terwijl vriend even 5 minuten met haar door de kamer loopt. Het einde van haar clusterhuilbui avondje is nog niet ten eind, dus deze melkkoe leest straks wel helemaal bij ):O
+1, echt. meegaan maakt het niet makkelijker, maar wel beter te behappen. Dit is niet voor nu een paar dagen, maar kan nog best een tijd duren, helaas. Probeer waar mogelijk wel je rust te pakken. Tijd voor jezelf is schaars, maar wordt ooit weer meer. :*
pi_146723811
*knip*

[ Bericht 50% gewijzigd door kwakz0r op 16-11-2014 21:21:38 ]
Kwak
pi_146723927
*knip*

[ Bericht 52% gewijzigd door kwakz0r op 16-11-2014 21:21:53 ]
Kwak
pi_146724068
Klinkt hard, maar dan maar even geen kraamvisite of uitstapjes rond die tijd... probeer dat dan op n huilmoment... Saar wordt iig altijd rustig in draagzak of wagen.
S. 2014
J. 2016
pi_146724177
en wat mij tijdens nonstop huilen helpt,is bedenken dat het haar enige manier van communiceren is.

maar ik geef de fles dus ws zit daar een groot verschil.
S. 2014
J. 2016
pi_146724220
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 21:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Klinkt hard, maar dan maar even geen kraamvisite of uitstapjes rond die tijd... probeer dat dan op n huilmoment... Saar wordt iig altijd rustig in draagzak of wagen.
Ja dat doe ik dus al: wandelen als hij 'huilt'*. En soms moet ik wel weg naar het cb of de dokter of een boodschap...

Visite afzeggen kan inderdaad.

* hij huilt dus niet echt veel, want ik leg hem vaak aan of hij wordt vastgehouden/in de zak gedragen. Het is denk ik ook deels het wennen aan zo in dienst staan van een klein mensje met mijn eigen fysieke lijf.
Kwak
pi_146724350
Maar goed, ik had mijn eerdere twee posts niet voor niks verwijderd eigenlijk, dit is gewoon ook een nagolfje hormonen denk ik.
Kwak
pi_146724457
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 21:12 schreef kwakz0r het volgende:

En t voelt ook gewoon slecht van mij dat ik zo'n moeitw heb met accepteten dat alles anders is :@ alsof ik niet genoeg van hem houd ofzo.
HO STOP.

Dit zijn twee losstaande dingen hè.

1. Jij houdt van M. Meer dan genoeg.
2. Het is moeilijk te accepteren dat alles nu anders is.

En die kunnen prima naast elkaar bestaan.

Kus Kwak :* Blijf lekker van je af schrijven hier. En houd vol. En pak slaap. Zeg afspraken af. Of niet, als ze je energie geven. Je vindt heus een draai. En in de ochtend is alles beter. En die ochtend komt altijd weer.
pi_146724624
jij en de kleine man zijn t belangrijkste... een happy baby is een happy mom en andersom ;)

en komt ie:
het wordt beter! de eerste weken zijn heel erg in dienst staan van, en later komt er steeds een stukje meer genieten bij.
S. 2014
J. 2016
pi_146724733
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 21:18 schreef kwakz0r het volgende:
Het is denk ik ook deels het wennen aan zo in dienst staan van een klein mensje met mijn eigen fysieke lijf.
:Y, maar geldt net zo hard voor fv-moeders. Je zult jezelf opnieuw gaan uitvinden met de rol van moeder erbij. Dat is voor de ene een koud kunstje en voor de ander ontzettend moeilijk. En dat mag, echt! :* veel herkenning hoor, scheelt dat wat dat je niet 'alleen' bent? Schrijf vooral.
pi_146724835
Kwak ik heb je hormonale posts niet gelezen maar ik kan me zo ongeveer voorstellen wat erin staat. :* voor jou.

Chanty ik vind Dirtyharry er helemaal niet zo dirty uitzien. ;) Ik vind je mini echt een mix van zijn papa en zijn mama.

I. van Franny die kan staan. *O*

DaD fijn dat je mini weer richting geboortegewicht gaat! ^O^

Ik kom net thuis van een avondje eten met eej aantal buren. Mijn vader paste op en hij vertelde dat S een uur gehuild heeft. ;( Dat vind ik heel stom want S huilt bijna nooit en zeker niet na zijn laatste fles. Gelukkig wilde hij uiteindelijk wel naar bed, maar ik voel me nu toch schuldig dat ik er niet voor hem was. En ik weet dat ik er waarschijnlijk niets aan had kunnen doen, maar toch. -O-
pi_146724859
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 21:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
jij en de kleine man zijn t belangrijkste... een happy baby is een happy mom en andersom ;)
Misschien een soort van...maar niet helemaal. Oudste was naar mijn idee een gelukkige baby, maar ik was echt verre van een gelukkige mama :@. En ook nu vind ik het toch vooral zwaar en moeilijk met een vleugje genieten. En ligt echt niet aan m'n kinderen, maar aan mezelf.
pi_146725231
maar jij hebt ook veel lichamelijke klachten toch kursor? Ik merk ook dat ik het veel zwaarder vind als mijn bekken pijn doet.

was niet mn bedoeling je een rotgevoel te geven :*
S. 2014
J. 2016
pi_146725501
Jullie zijn lief. Hij ligt nu lekker op mijn borst en ik hou zo veel van hem dat ik er ook van ga huilen O+

Net ook fijn even met J gepraat, dat het fijn is als ik tijdens het voeden af en toe bijv nog wel met hem kan kletsen ipv dat dat het moment is voor hem om op zn laptop te gaan werken of op zn tel te gaan spelen.
Kwak
pi_146725611
Ah Nikki :'( , dat zijn dingen die je eigenlijk liever niet wilt weten he...

Kursor en Kwak :*

Kwak, ik herken het echt wel.. Bij Ow had ik het ook heel erg. En als ik heel eerlijk ben... De eerste drie maanden zijn heel bijzonder, maar pas daarna vond ik het echt leuk, mama zijn...
Ik merk dat ik er nu veel relaxer in sta, doordat ik weet dat het echt leuk gaat worden. Maar ik kan de tijd wel vooruit kijken :@
En neem af en toe ook een moment voor jezelf, ff zonder baby weg (of ff in bad ofzo) Dat heeft mij bij Ow door veel moeilijke momenten heen geholpen en maakte mij een veel gelukkigere moeder...
pi_146725837
Ow Kwak, het is allemaal zo herkenbaar. :*

Dank allen, voor de felicitaties! O+ We hebben een geweldige dag gehad. Ze was zo jarig dat ze nog een uur in haar bed heeft liggen stuiteren oke, oke... ook van de cupcakes, limonade en van alle aandacht :') :@

Tot in een ander topic! :W

[ Bericht 15% gewijzigd door Limone op 17-11-2014 10:13:02 ]
pi_146725852
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 21:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
maar jij hebt ook veel lichamelijke klachten toch kursor? Ik merk ook dat ik het veel zwaarder vind als mijn bekken pijn doet.

was niet mn bedoeling je een rotgevoel te geven :*
Nee hoor, geen rotgevoel. Maar wilde wel de andere kant beluchten zodat iemand die niet lekker in z'n vel zit zich niet ook daar nog schuldig om gaat voelen naar z'n kind toe. (Diep een depressie in geschoten na komst van de eerste, maar 'laat' herkend)

Fysiek gaat het nu trouwens de goede kant op, maar juist de 'gewone' dingen als even naar het dorp, even wat sintinkopen doen bijvoorbeeld, hakken er flink in.

Nikki, hindsight bias...heb je niks aan :

Oeps! Nog van harte Limone met Citronellie O+ en Chanty voor je jubeum met DH!
pi_146725906
Ik ga komende week een kolf huren en als M dan vier weken is gaan we oefenen met een flesje en als dat lukt durf ik zonder hem wel even van huis weg.

Nu nog niet, als hij wakker is eet hij eigenlijk elk uur /anderhalf uur namelijk (ofwel 15 - 45 minuten tussen het eind van de vorige en t begin van de volgende voeding) dus durf niet zomaar te gokken op een uurtje :@
Kwak
  zondag 16 november 2014 @ 22:02:54 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_146726380
Limone, wat een lief jobje O+

I staat! Omg! *O*

En F kruipt *O*

Nikki, wat zielig dat ie uitgerekend vanavond zo moest huilen ;(
disclaimer
pi_146726448
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:52 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ga komende week een kolf huren en als M dan vier weken is gaan we oefenen met een flesje en als dat lukt durf ik zonder hem wel even van huis weg.

Nu nog niet, als hij wakker is eet hij eigenlijk elk uur /anderhalf uur namelijk (ofwel 15 - 45 minuten tussen het eind van de vorige en t begin van de volgende voeding) dus durf niet zomaar te gokken op een uurtje :@
Ik ben in week 2 al meteen na een voeding weggerend en even alleen naar de supermarkt gegaan... Na 20 min was ik terug...
Maarja ik kon natuurlijk wel ff de auto pakken :@
  zondag 16 november 2014 @ 22:06:47 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_146726611
:D ik ben echt pas 2 keer weg geweest zonder babay :') een keer naar de kapper en een keer cola halen bij de jumbo 250 meter verderop _O-
Maar blei gaat wel soms even met dr naar buiten :)
disclaimer
pi_146726983
Ik ging na een week al naar de kapper zonder baby's. Ik was na de zwangerschap en bevalling echt even toe aan een momentje voor mezelf vond ik. Zat ik daar duizelig te zijn door de warmte na mijn 2.5 liter bloedverlies van 8 dagen ervoor. :') Soms... heel soms zou ik willen dat mijn man me tegenhoudt als ik bepaalde stomme ideeën heb.

Ik heb een luxeprobleem. Mijn man is op een andere klus gezet op zijn werk en nu hoeft hij niet meer om 6:20 uur de deur uit, maar pas om 7:00 uur. En nu zit ik me druk te maken omdat dat mijn ochtendschema in de war brengt. Hij kan nu dus ook een baby/kleuter eten geven/aankleden etc., maar stiekem wil ik gewoon zelf de touwtjes in handen hebben en wil ik helemaal geen hulp. 8)7
pi_146727131
Chanty gefeliciteerd *O* Hebben jullie het een beetje gevierd ook vandaag?

Franny heeft gewoon een staande baby *O* (maar hoe moet ik die foto nou zien? Lijkt wel of ze gewoon op de grond ligt tegen een muur aan ofzo. Je bent ons toch niet voor de gek aan het houden he? :P )

Er is een hoop geknipt en geëdit, dus ik kan niet alles meer teruglezen, maar ik geloof dat Kwak wel een knuffel kan gebruiken :*

NIKKI, kan me voorstellen dat je dan even baalt. Maar hij ligt nu lekker in bed en is alles al vergeten terwijl jij je nog druk maakt waarschijnlijk ;) (zo gaat dat mij bij vaak wel)

Limone met haar jarige baby dreumes O+ Wat een mooie meid!

---
Het is misschien niet helemaal netjes tegenover de dames die het op dit moment heel zwaar hebben, maar ik ben zo trots op mijn dame dat ik het toch graag wil melden O+
Ik geloof eigenlijk niet zo in die sprongetjes, maar we hebben afgelopen week al 2 keer gezien dat L van de ene op de andere dag iets nieuws kan.
Een paar dagen geleden begon ze ineens hele nieuwe geluidjes te maken en sindsdien is ze de hele dag aan het kletsen en lachen :D Zodra mijn hoofd boven de box verschijnt komt er een big smile en een 'aaaaaaaiiiieeeee' O+
En nu vandaag, zomaar uit het niets trekt ze haar benen op, zet zich af met haar voeten, gooit haar billen in de lucht en naar opzij. Ze landt nog net weer terug op haar rug, maar dit is duidelijk het begin van een draai :o Ze zwaaide soms haar linkerarm en haar hoofd ook nog mee. Waar heeft ze dit ineens nou weer geleerd :o
Ze kan dus nog net niet op haar zij rollen, maar ze draait zo wel met de klok mee de hele box rond. Maffie O+
pi_146727327
Wat tof Dyre! O+ ze wordt groot!
Kwak
  zondag 16 november 2014 @ 22:23:28 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_146727438
Dat is wel een beetje ernstig Nikki ;)

Dyre, wat ontzettend leuk!
disclaimer
pi_146727615
Ik ben afgelopen vrijdag pas echt wat langer zonder baby geweest.... Ik was aan het helpen bij een concert. Was ook ff fijn (behalve dan dat vriendje m'n vriezervoorraad melk had verspild :( )

Morgen ga ik uit eten met vrienden :D en zaterdag gaan vriendje en ik samen uit eten.
Ik hou veel van m'n kids en ze maken mij erg gelukkig, maar ik heb het echt soms nodig om zonder ze te zijn.

Dyre O+
pi_146727658
Fijn Kwak, die genietmomentjes zijn zo bijzonder O+

En wat mij nu heel erg opvalt is dat al die zorgen, tranen, wanhoop en frustratie van de eerste weken/maanden ineens niet zo erg meer lijken?
Soms hebben we het er nog wel eens over en dan denk ik: was het nou echt zo erg toen?

En het antwoord is: ja, toen vonden we het echt erg. Als ik het teruglees wás het ook echt heel verdrietig.
Maar misschien dat (net zoals bij een bevalling?) de scherpe kanten en nare dingen langzaamaan in je geheugen wat meer naar de achtergrond verdwijnen.

En nu, op een dag met een hoop lachen, kletsen, knuffelen en spelen kan ik me bijna niet meer voorstellen dat dit het meisje was die urenlang alleen maar kon huilen, waarvan ik gewoon niet meer wist wat we nou moesten doen omdat alle troost al geprobeerd was en ze nog steeds heel verdrietig en boos was. Waarvan we soms wel eens gedacht hebben: is dit wel normaal zoveel huilen/pijn?

De leuke dingen echter, die blijven altijd glashelder O+

Dit is een verkapte 'het wordt allemaal beter' :P
pi_146727760
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 22:21 schreef kwakz0r het volgende:
Wat tof Dyre! O+ ze wordt groot!

Hey, hier stond net iets anders volgens mij }:|
Nou slaat mijn reactie nergens meer op :P
pi_146727827
Dyre wat klink je heerlijk verliefd en trots! O+
pi_146727868
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 22:29 schreef Dyre het volgende:

[..]

Hey, hier stond net iets anders volgens mij }:|
Nou slaat mijn reactie nergens meer op :P
Ja sorry, ik heb edittyfus vanavond :+

Genietmomentjes zijn ook fijn. Ik heb ook bepaalde foto's die ik bekijk als ik t even niet zie zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 16-11-2014 22:40:54 ]
Kwak
pi_146727879
ik ga 3 dec voor.t eerst echt iets alleen en gm-igs doen.
helpen bij een sinterklaasavond voor voedselbankgezinnen, en dan mag ik weer even gewoon mezelf ( :') ) zijn en niet alleen maar mama. en ik kan mij daar nu al op verheugen :@

ben al wel vaker alleen weggeweest maar dat was voor n boodschap ofzo.
S. 2014
J. 2016
pi_146728044
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 22:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
k ging na een week al naar de kapper zonder baby's. Ik was na de zwangerschap en bevalling echt even toe aan een momentje voor mezelf vond ik
ik ging op de dag dat de kraam weg ging, 's middags alleen naar de winkels omdat ik echt gek werd van het thuis zitten en baby verzorgen :@
En die avond zijn we met zijn 3'en ergens gaan eten, bij een tentje waar een vriend van ons de kok/baas was. Ik weet nog dat meerdere vrouwen mij nogal verbaasd aankeken toen ik vertelde hoeveel dagen Luc was :@ :@ Maar ik moest er gewoon ff uit.
  zondag 16 november 2014 @ 22:47:34 #152
52229 Chanty
pi_146728595
Nikki: de nickname is nav de Clint Eastwood films :P Er is weinig Dirty aan idd.
En balen dat S. net nu een huiluurtje had ;(

F. van Fazz aan het kruipen (poging tot) :D Lijkt me ook uitermate grappig om te zien ja. Ze kunnen zo lekker gefrustreerd raken. Hier wil Lucas niet meer echt liggen. Telkens komt hij als hij op zijn rug ligt met zijn hoofd omhoog (soort halve sit-up). En wordt dus ook grumpy als we hem niet helpen met zitten :')

Kwak :* voor je hormonale baalmoment. Maar verwijt jezelf nou niks want het is echt zwaar om zo door iemand geclaimed te worden en te weten dat niemand je even makkelijk kan vervangen. Ook al is dat je eigen kindje. Nog even volhouden, het gaat over het algemeen echt beter worden na 2/3 maanden.

Limone met je jarige muppet O+

Dyre wat goed :D Benieuwd wanneer ze op haar buik landt :D Ik herken het wel trouwens. Lucas ligt hier ook veel met zijn benen in de lucht maar kennelijk vindt hij dat wel weer genoeg moeite :+

Dank voor de felicitaties, al ligt de echte officiële datum op 8 december. Toen ging het officieel aan. Maar tijdens het eerste chatgesprek op 15 november wist ik al dat dit wel eens de man zou kunnen worden met wie ik oud wil worden O+ Klinkt stom I know, maar waren op slag verliefd en gelukkig deden we ons niet anders voor :+ Maar goed, vieren doen we het sowieso niet meer; we vieren onze trouwdag en halen herinneringen op rond deze tijd :D
  zondag 16 november 2014 @ 22:50:08 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_146728722
Wel cru eigenlijk, dat het pas beter wordt als je bevallingsverlof voorbij is :')
disclaimer
  zondag 16 november 2014 @ 22:53:35 #154
52229 Chanty
pi_146728900
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 22:50 schreef Stormqueen het volgende:
Wel cru eigenlijk, dat het pas beter wordt als je bevallingsverlof voorbij is :')
Nee dat moet je anders zien. Ze hebben de lengte van het verlof aangepast aan de lengte van de meest zware periode :+ Dan kun je daarna weer fris en fruitig naar je werk.
  zondag 16 november 2014 @ 22:54:18 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_146728934
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 22:53 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nee dat moet je anders zien. Ze hebben de lengte van het verlof aangepast aan de lengte van de meest zware periode :+ Dan kun je daarna weer fris en fruitig naar je werk.
positivo! :D
En welterusten, tot straks in de nachtploeg :W
disclaimer
pi_146729101
Ik wist ook op de eerste dag dat R. mijn man en rollatorrace maatje zou worden hoor chanty *;
S. 2014
J. 2016
pi_146732859
Nog geen nachtbrakers hier? Baby slaapt heerlijk, maar mamma is wakker :+
pi_146733477
Hi, nachtploeg hier :) 5u na (het begin van) de vorige voeding O+
pi_146733899
Hoi :W hier ook nachtploeg! Overdag slaapt ze de halve dag voorbij, en nu wil ze om de twee uur :+

Maar kan tussendoor in ieder geval weer slapen! *O*
  maandag 17 november 2014 @ 03:59:20 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_146733983
Fijn, krijgertje!

Ik werd wakker van gesmak O+ zíj niet :')
disclaimer
pi_146734147
Mijn baby is klaarwakker }:|
pi_146734206
Jo voedende mama hier. Maarrrrr lekkere nacht: 21 - 0.30 - krampjes en poepfeest om 1.00 - slokje na als troost om 1.30 - 6.30

*O*
Kwak
  maandag 17 november 2014 @ 06:36:40 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146734220
Hier ook weer een nacht met een ouderwetse 2 en 6 uur voeding. Kuiken heeft gisteren weinig gedronken, dit is kennelijk het gevolg :+.
KuikenGuppy
  maandag 17 november 2014 @ 06:39:11 #164
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_146734226
Wat goed Kwak!

:* voor de rest, waarvoor het toch eigenlijk ook best positief was!

--

Dyre, je mini! O+

--

Daaaaag Limone! Tot snel! (Hellup!)

--

M hoorde ik pas om 05.30! :o Dat heeft ze nog nooit gedaan, normaliter moet ik er 's nachts minimaal 2 keer uit.

En nu kan ik dus niet meer slapen, mwehe.

[ Bericht 17% gewijzigd door ProjSkippy op 17-11-2014 06:47:54 ]
pi_146734244
Ruim 4u en ruim 3u geslapen *O* Feestje! En nu voeden met nieuwe feature: glimlachen tegen de borst :) En dat niet kunnen combineren met vasthouden & doordrinken, dus da's nog ff een uitdaging :D
pi_146734329
Beetje jammer. Mijn kroost ligt nog heerlijk in dromenland en moeder de vrouw is al dik een uur wakker omdat ze denkt dat mini ieder moment een keertje wakker wordt. Kan ik een keertje 'uitslapen' ... }:|
pi_146734378
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 22:27 schreef Dyre het volgende:
Fijn Kwak, die genietmomentjes zijn zo bijzonder O+

En wat mij nu heel erg opvalt is dat al die zorgen, tranen, wanhoop en frustratie van de eerste weken/maanden ineens niet zo erg meer lijken?
Soms hebben we het er nog wel eens over en dan denk ik: was het nou echt zo erg toen?

En het antwoord is: ja, toen vonden we het echt erg. Als ik het teruglees wás het ook echt heel verdrietig.
Maar misschien dat (net zoals bij een bevalling?) de scherpe kanten en nare dingen langzaamaan in je geheugen wat meer naar de achtergrond verdwijnen.

En nu, op een dag met een hoop lachen, kletsen, knuffelen en spelen kan ik me bijna niet meer voorstellen dat dit het meisje was die urenlang alleen maar kon huilen, waarvan ik gewoon niet meer wist wat we nou moesten doen omdat alle troost al geprobeerd was en ze nog steeds heel verdrietig en boos was. Waarvan we soms wel eens gedacht hebben: is dit wel normaal zoveel huilen/pijn?

De leuke dingen echter, die blijven altijd glashelder O+

Dit is een verkapte 'het wordt allemaal beter' :P
+1 op dit alles!

En voor mij was die omslag er opeens heel snel. Een maand geleden was ik echt wanhopig. Nú zit ik opeens op een roze wolk: alles gaat goed, we zijn gelukkig, m'n eerste werkdag gaat zo beginnen, en het is ein-de-lijk allemaal op z'n plaats gevallen. Hè hè :)
  maandag 17 november 2014 @ 07:52:10 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_146734477
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 07:14 schreef Twinkle20 het volgende:
Beetje jammer. Mijn kroost ligt nog heerlijk in dromenland en moeder de vrouw is al dik een uur wakker omdat ze denkt dat mini ieder moment een keertje wakker wordt. Kan ik een keertje 'uitslapen' ... }:|
herkenbaar :')
Ik ben mijn kubus maar weer af gaan kolven _O-

Wat klinkt dat lief Mariska O+
disclaimer
pi_146734585
Ik ben gelukkig een goed getrainde uitslaper, dus ik draai me nog even 36 keer om :D

Een glimlachende baby aan de borst is misschien niet handig, maar wel ontzettend lief O+
pi_146734625
Wat een heerlijke genietverhalen. O+.

Ik heb zo goed geslapen vannacht. I heeft gedronken tussen 12 en 2, toen kwam ie om half vijf weer, en hij begint nu net weer te pruttelen. Tussen de voedingen door ben ik gewoon in slaap gevallen! Straks met hem naar de KNO-arts. Voor het eerst naar buiten en in de auto en zo, vet spannend. :@.
pi_146734714
Succes straks DAD! Was dat voor het tongriempje?
  maandag 17 november 2014 @ 08:31:00 #172
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146734732
'Je kubus afkolven' :D :')
Best veel goede/OK slapers vannacht!

Nog even een shoutout naar Limoncello, wat is ze knap he!

Franny, wow jouw staande baby :o

Chanty je gezinsfoto was leuk! En ik zie ook jullie beiden in L.

DaD, dat gaat goedkomen hoor! Succes bij de KNO.
pi_146734808
+1 op Dyre en Amsel! Al duurde het bij mij iets langer, want toen ik weer ging werken huilde Stip nog heel veel, maar ik kan me idd niet meer herinneren wanneer dat omslagpunt kwam en alles gewoon leuk werd ipv momenten :)

I. kan staan! :o

Stip lag vannacht weer eens op zn eigen kamer, dus ik was om 3 uur wakker, omdat hij stil was :') Gelukkig werd hij om half 5 weer wakker.

Succes DaD!
pi_146735655
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 22:47 schreef Chanty het volgende:

F. van Fazz aan het kruipen (poging tot) :D Lijkt me ook uitermate grappig om te zien ja. Ze kunnen zo lekker gefrustreerd raken. Hier wil Lucas niet meer echt liggen. Telkens komt hij als hij op zijn rug ligt met zijn hoofd omhoog (soort halve sit-up). En wordt dus ook grumpy als we hem niet helpen met zitten :')

Met die sit-ups begon het hier ook een week of 3 geleden. :+ En zittend spelen gaat van 10 sec toen, naar wel 5 min nu :o Het gaat snel! Hoeveel schelen onze mannen nou ook alweer? Een maandje ofzo toch?
F kruipt nu als een rupsje trouwens, heel schattig O+

Dyre, wat klink je verliefd O+

Goede nacht voor Kwam & JM *O*

Succes straks DaD!

F. vond half 6 wel een mooie tijd vanochtend :O Gelukkig daarna nog wel een half uurtje kunnen slapen tot de wekker.

Even een bijvoeding vraagje: We hebben bedacht dat hij nu op de opvang ook wel een fruithapje mag krijgen. Maar wat is handig qua timing; ochtend of middag? Nu geven we hem rond 1800 een hapje groente of fruit, net wat we in huis hebben. Kan toch geen kwaad om hem die dagen (2 per week) 2x vast voedsel te geven?
  maandag 17 november 2014 @ 10:01:50 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146735747
Met zes maanden gaven wij in de ochtend fruit, iets van een broodje om op te sabbelen bij de lunch, en in de avond komkommer of een hapje van wat wij aten.

Gebruikelijk voor baby's is fruit in de ochtend. Ze adviseren om het op te bouwen: een eetmoment introduceren en dan 1 a 2 weken zo houden tot dat goed gaat, en dan een volgend eetmoment er bij. Rond de zeven/acht maanden eet hij dan bijna alle maaltijden mee met jullie.
Kuiken eet ook alle maaltijden, alleen nog geen ontbijt. Ben ik te lui voor in de ochtend :@ :'). Hij drinkt 's ochtends melk en dat vind ik voor nu voldoende als ontbijt voor hem.
Ik zou in jullie geval er naar gaan toewerken dat F met jullie mee eet wat je op dat moment zelf eet.
KuikenGuppy
  maandag 17 november 2014 @ 10:22:55 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146736089
SPOILER
O+
KuikenGuppy
  maandag 17 november 2014 @ 10:28:17 #177
52229 Chanty
pi_146736207
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 09:55 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Met die sit-ups begon het hier ook een week of 3 geleden. :+ En zittend spelen gaat van 10 sec toen, naar wel 5 min nu :o Het gaat snel! Hoeveel schelen onze mannen nou ook alweer? Een maandje ofzo toch?
F kruipt nu als een rupsje trouwens, heel schattig O+

Dyre, wat klink je verliefd O+

Goede nacht voor Kwam & JM *O*

Succes straks DaD!

F. vond half 6 wel een mooie tijd vanochtend :O Gelukkig daarna nog wel een half uurtje kunnen slapen tot de wekker.

Even een bijvoeding vraagje: We hebben bedacht dat hij nu op de opvang ook wel een fruithapje mag krijgen. Maar wat is handig qua timing; ochtend of middag? Nu geven we hem rond 1800 een hapje groente of fruit, net wat we in huis hebben. Kan toch geen kwaad om hem die dagen (2 per week) 2x vast voedsel te geven?
Idd iets meer dan een maand. Damn ik dacht dat het meer was :o OMG ik kan me niet voorstellen dat hij over een maand al probeert te kruipen. Laat hij nou maar eerst gaan rollen van rug naar buik }:|
Echt soms dan zit ik naar m te kijken hoe hij vanalles probeert en denk ik: het liefste zou je nu de wereld gaan veroveren :') :+

Damn burdie… jij was toch nog maar pas zwanger :o :+
  maandag 17 november 2014 @ 10:33:16 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146736299
Bizar snel gaat het he Chanty... Drie maanden geleden dronk kuiken melk en kon hij omrollen. Nu zit hij naast me een mandarijntje te eten, kan hij zitten, staan en stappen... Stop de tijd!
KuikenGuppy
pi_146736429
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 10:01 schreef Burdie het volgende:
Kuiken eet ook alle maaltijden, alleen nog geen ontbijt. Ben ik te lui voor in de ochtend . Hij drinkt 's ochtends melk en dat vind ik voor nu voldoende als ontbijt voor hem.
heel herkenbaar :@
Dat hebben wij bij Luc ook echt heel lang volgehouden (ok, toen hij wat ouder werd, werd het een pap fles) Heerlijk 's ochtends nog gezellig in bed O+
pi_146736558
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:33 schreef Burdie het volgende:
Bizar snel gaat het he Chanty... Drie maanden geleden dronk kuiken melk en kon hij omrollen. Nu zit hij naast me een mandarijntje te eten, kan hij zitten, staan en stappen... Stop de tijd!
Drie maanden verschil maar :o! En die van Fazz is maar een weekje ouder dan de mijne! Wat gaan ze snel zeg in vergelijking met mijn dametje. En op foto's zien ze er ook zo groot uit; is die van mij echt nog een baby!

*weer klaar met kolven...echt net bijgelezen*

:D om de kubus van SQ; wel een goede omschrijving voor :X stuwing
  maandag 17 november 2014 @ 10:54:39 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_146736663
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:22 schreef Burdie het volgende:
SPOILER
O+
:o je pasgeboren baby!
disclaimer
  maandag 17 november 2014 @ 10:55:57 #182
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146736688
Jaa, staande baby's! Wat gaat het snel hè! Ik heb zin in die ontwikkelingen O+.

De kubus van SQ, herkenbaar ja :X. De laatste tijd hier geen stuwing meer trouwens, en ook geen hele volle borsten. Oh, en geen lekkages meer! Ze groeit als kool dus het zal wel goed zijn :Y)

Morgen eerste wen uurtjes op het kdv... ik heb er gemengde gevoelens bij. Variërend van *O* via :o naar :'(

:')
  maandag 17 november 2014 @ 10:57:56 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146736732
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 10:50 schreef Kursor het volgende:

[..]

Drie maanden verschil maar :o! En die van Fazz is maar een weekje ouder dan de mijne! Wat gaan ze snel zeg in vergelijking met mijn dametje. En op foto's zien ze er ook zo groot uit; is die van mij echt nog een baby!

*weer klaar met kolven...echt net bijgelezen*

:D om de kubus van SQ; wel een goede omschrijving voor :X stuwing
J is ook alweer bijna een half jaar joh?! :D
KuikenGuppy
pi_146738228
Hee, staand kuikentje!!! *O* . Hij gaat ook zo hard he.

Vind het lastig om op iedereen te reageren, want druk, druk, maar even ook *O* voor DAD, voor het genieten, en slapen en hopelijk een goed bezoek aan de arts.

Dyre, :D , ik heb alleen wat brakke telefoonfoto's van de staande I, want het ging van OMG ze staat!!! Aaaaah, waar is mij telefoon, snel snel foto nemen voordat ze omvalt, whaaah. Klik, klik. Door de commotie bewogen en alles.

Maar het is geen grap, true story.

SPOILER
pi_146738242
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 10:01 schreef Burdie het volgende:
Met zes maanden gaven wij in de ochtend fruit, iets van een broodje om op te sabbelen bij de lunch, en in de avond komkommer of een hapje van wat wij aten.

Gebruikelijk voor baby's is fruit in de ochtend. Ze adviseren om het op te bouwen: een eetmoment introduceren en dan 1 a 2 weken zo houden tot dat goed gaat, en dan een volgend eetmoment er bij. Rond de zeven/acht maanden eet hij dan bijna alle maaltijden mee met jullie.
Kuiken eet ook alle maaltijden, alleen nog geen ontbijt. Ben ik te lui voor in de ochtend :@ :'). Hij drinkt 's ochtends melk en dat vind ik voor nu voldoende als ontbijt voor hem.
Ik zou in jullie geval er naar gaan toewerken dat F met jullie mee eet wat je op dat moment zelf eet.
:) Het voelt opeens zo snel om nu al uit te gaan breiden naar meerdere 'maaltijden' per dag, maar het mag dus wel al nu. Ik hoop zeker dat hij straks met ons mee kan eten, nu krijgt hij ook al de groente die wij zelf ook eten :) Hoe doe je het dan met zout, achteraf toevoegen?

En Kuiken aan't staan? :o O+

Kursor, van mij mag het best wat langzamer hoor :') Het kleine babytje is er zo snel af ;(
pi_146738346
Ja, zout achteraf toevoegen, zo doen wij het. En op je eigen tempo doen hoor, Fazz, wat goed voelt voor jullie en wat werkt. Ik geef bijv - anders dan Burdie - juist wel ontbijt omdat ik dat zelf een fijne/belangrijke maaltijd vindt, maar sla dan weer sneller de lunch over. Die baby's doen wel mee met jouw ritme en gewoonten. O+ . Vooral omdat zij er nog zo weinig over te zeggen hebben, :P , :D .
  maandag 17 november 2014 @ 12:07:31 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146738386
Ik doe voor onszelf ook al nergens zout bij, mis je niks aan ;).

Ik heb trouwens nog een recept geschikt voor baby's vanaf ca 7 maanden: groente koken tot het gaar is, pureren met een scheutje geitenyoghurt er door en mengen met rijst of pasta. Dat gaat er hier altijd wel in :9. Later kan je er ook wat ham of kip doorheen pureren als je wilt, en serveren met een klein beetje parmezaan of grozette :9.
KuikenGuppy
pi_146738394
Oh en Dyre heel herkenbaar over die scherpe kantjes en zo!!
  maandag 17 november 2014 @ 12:12:45 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146738511
Hoe doe je dat eigenlijk met kruiden introduceren, pas na een jaar toch? Of nog later? Mijn man maakt graag rendang zo heet dat het stoom nog net niet uit je oren komt. Hij vroeg zich gisteren af hoe lang het zou duren voordat kuiken daarvan mee zou kunnen eten :+ :').
KuikenGuppy
pi_146738513
De wereld is gewoon beter in de ochtend O+ jullie hadden gelijk.

En staande babies! O+ Ik geloof nu nog helemaal niet dat t zo snel gaat, maar ja, ik tel ook nog in weken :P

Vraagje: als je boodschappen gaat doen met de auto, neem je dan extra de reiswieg mee voor de baby tijdens t boodschappen doen, of zet je dan even snel de mc op t onderstel? Met doek is geen optie op dit moment, merk dat ik toch nog teveel last van mijn wond krijg als ik langer dan een kwaetiertje draag en zeker als ik er ook nog tassen bij sjouw...
Kwak
  maandag 17 november 2014 @ 12:14:02 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146738539
Wij gebruiken altijd de MC of buggy, kwak.
KuikenGuppy
pi_146738585
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 12:14 schreef Burdie het volgende:
Wij gebruiken altijd de MC of buggy, kwak.
Thanks. Buggy inzet is voor later idd de beste optie. Maar kan dus wel even in mc als ik niet te lang loop met hem :Y

En rendang O+ omg een echte goeie... T water loopt me in de mond.
Kwak
  maandag 17 november 2014 @ 12:17:45 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146738619
Boodschappen doen duurt toch meestal niet langer dan een uurtje, kan best :).
KuikenGuppy
pi_146738696
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 12:12 schreef Burdie het volgende:
Hoe doe je dat eigenlijk met kruiden introduceren, pas na een jaar toch? Of nog later? Mijn man maakt graag rendang zo heet dat het stoom nog net niet uit je oren komt. Hij vroeg zich gisteren af hoe lang het zou duren voordat kuiken daarvan mee zou kunnen eten :+ :').
Groene kruiden mogen, is hier de regel. Heb ik geloof ik ergens gelezen. Op zich kun je zulke hete dingen vanaf 1 jaar wel introduceren geloof ik, maar op eigen risico (denk aan poepluiers en eventuele krampjes). :D . Er zullen veel landen in de wereld zijn waar kleintjes dat al heel vroeg krijgen. Is vast ook kwestie van gewenning?
pi_146738946
Ik zou de MC er op klikken, kwak. En als hij een keertje iets langer zit, krijgt hij ook niet meteen blijvend schade ofzo :)

En whut, staande baby's! Kan niet hoor :{w

En wij gaan weer zwemmen vanavond. Dat was zo leuk vorige keer! Heb er erg veel zin in.
We hebben gelijk maar een klein onderwatercameraatje aangeschaft :P /documentatiegeneratie
  maandag 17 november 2014 @ 12:55:33 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_146739464
Mijn pens past nog niet in normale jeans :( wanneer komt dat weer? Ik ben die zwangerschapshosen zo beu :')
disclaimer
  maandag 17 november 2014 @ 12:56:45 #197
52229 Chanty
pi_146739511
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn pens past nog niet in normale jeans :( wanneer komt dat weer? Ik ben die zwangerschapshosen zo beu :')
Ik heb hier nog zeker twee maanden in zwangerschapsbroeken gelopen en daarna een maand in een maatje groter goedkope primark-jeans.
  maandag 17 november 2014 @ 12:58:52 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_146739573
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 12:56 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik heb hier nog zeker twee maanden in zwangerschapsbroeken gelopen en daarna een maand in een maatje groter goedkope primark-jeans.
ik probeer nu de el cheapo grote maat jeans, maar kennelijk is mijn kont wel maat 46, maar mijn buik niet :')
*loopt gefrustreerd naar de :r leggings :r
disclaimer
  maandag 17 november 2014 @ 13:05:51 #199
52229 Chanty
pi_146739769
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 12:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik probeer nu de el cheapo grote maat jeans, maar kennelijk is mijn kont wel maat 46, maar mijn buik niet :')
*loopt gefrustreerd naar de :r leggings :r
Je heupen staan nog verder uit elkaar he ;) Ik weeg nu bijna 4 kilo minder dan toen ik zwanger raakte en toch zitten de superskinny broeken die ik toen wel paste, nu nog steeds niet helemaal lekker. Heeft niks te maken met een dikke kont maar waarschijnlijk met nog iets wijdere heupen. Geef jezelf wat tijd ;)
  maandag 17 november 2014 @ 13:06:47 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_146739796
Je hebt gelijk. Ik pak wel twee goedkope jeggings :') ;(
disclaimer
  maandag 17 november 2014 @ 13:10:04 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146739896
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 12:21 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Groene kruiden mogen, is hier de regel. Heb ik geloof ik ergens gelezen. Op zich kun je zulke hete dingen vanaf 1 jaar wel introduceren geloof ik, maar op eigen risico (denk aan poepluiers en eventuele krampjes). :D . Er zullen veel landen in de wereld zijn waar kleintjes dat al heel vroeg krijgen. Is vast ook kwestie van gewenning?
Kuiken proeft 't vast ook al wel in mijn melk.
Ik heb er ook eigenlijk nooit anders om gegeten ;).

@Room, onderwatercamera is zoooo leuk! Ik heb een fantastische foto van kuiken onder water. Maar die opmerking is worthless zonder pic's, dus je hebt er niks an :+. Veel plezier met zwemmen vanavond!

@SQ, ik kan het me niet eens meer herinneren :@ maand of twee geloof ik? Toen ben ik idd een maatje groter gaan dragen, en niet lang daarna paste ik weer in mijn pré zwangerschapsbroeken. Alleen strakke shirtjes zijn nog huilen met de pet op, dus ik heb zojuist mijn halve kledingkast in een vacuümzak gemikt, in de hoop dat die truitjes nog in de mode zijn in het fictieve geval dat ik er ooit weer in zou passen :').
KuikenGuppy
pi_146740245
Ik draag weinig broeken dus heb ook niet echt problemen ervaren na de bevalling... rokjes/jurkjes rekken toch wel lekker mee ;)

Oh en wat jij zegt Chanty herken ik ook! Ben nu 1,5 kg onder startgewicht (leve de griep w/ :') ) en m'n super fancy kokerrok zit iets te strak op m'n heupen maar bij m'n buik hou ik ruimte over :{
pi_146740513
Ik kan een aantal oude broeken weer aan gelukkig, was de zwangerschapsbroeken ook zat. Een week na de bevalling ongeveer al het gewicht kwijt maar op mijn buik zit nog een restje :P

Als je je baby voedt met stuwing, kan dat kwaad en kan dat de oorzaak zijn van krampen? Ik heb niet altijd zin om te kolven s nachts :@ maar vannacht wel gedaan toen ik toch eerder dan baby wakker was. Hij dronk wel rustiger.

Oei, zo voor het eerst alleen met baby op pad, naar fysio voor mezelf. Heb niet echt klachten maar beweeg dan ook nauwelijks. Best spannend in de auto en hopen dat hij niet gaat huilen. Nu nog FF voeden.
  maandag 17 november 2014 @ 14:03:13 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_146741329
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:21 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik draag weinig broeken dus heb ook niet echt problemen ervaren na de bevalling... rokjes/jurkjes rekken toch wel lekker mee ;)

Oh en wat jij zegt Chanty herken ik ook! Ben nu 1,5 kg onder startgewicht (leve de griep w/ :') ) en m'n super fancy kokerrok zit iets te strak op m'n heupen maar bij m'n buik hou ik ruimte over :{
jurkjes O+

Borstvoeding ;(
disclaimer
  maandag 17 november 2014 @ 14:15:56 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146741615
Rip oude kleding :').
KuikenGuppy
pi_146741941
mn broeken zitten idd niet fijn op mn benen...

vanmorgen manlief overgezet naar fbto, 1 polis voor t hele gezin O+
S. 2014
J. 2016
pi_146742182
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:32 schreef Hilmo het volgende:
Ik kan een aantal oude broeken weer aan gelukkig, was de zwangerschapsbroeken ook zat. Een week na de bevalling ongeveer al het gewicht kwijt maar op mijn buik zit nog een restje :P

Als je je baby voedt met stuwing, kan dat kwaad en kan dat de oorzaak zijn van krampen? Ik heb niet altijd zin om te kolven s nachts :@ maar vannacht wel gedaan toen ik toch eerder dan baby wakker was. Hij dronk wel rustiger.

Oei, zo voor het eerst alleen met baby op pad, naar fysio voor mezelf. Heb niet echt klachten maar beweeg dan ook nauwelijks. Best spannend in de auto en hopen dat hij niet gaat huilen. Nu nog FF voeden.
Stuwing geeft een signaal naar je lijf om minder melk aan te maken he, weet je dat?

Als je erg veel melk hebt, kan het er wel voor zorgen dat je baby meer moeite heeft met het verwerken, tijdens het drinken want veel tegelijk, en in het maagje, want waarschijnlijk minder vet en meer melksuiker en meer krampjes.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146742190
Hier hetzelfde probleem. Ik kan steeds meer mijn oude broeken aan maar mijn bovenbenen/billen/heupen zijn echt wel veranderd
pi_146742650
Ik dacht eigenlijk dat dat van die wijdere heupen een mythe was.. ? Ik heb het ook niet. Het enige wat bij mij veranderd is, is de huid op mijn buik; dat is wat slapper, ik krijg van de rimpeltjes als ik buk.

Ik vind het altijd zo mooi hoe I, als ik haar 's middag op bed leg, voor de vorm nog even moet protesten en per seconde hoor je het protest zwakker worden en dan na drie minuten is het stil.
  maandag 17 november 2014 @ 15:06:47 #210
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146743005
Nee dat van die wijdere heupen is wel echt zo. Ik heb het een klein beetje nog maar omdat ik zoveel ben afgevallen heb ik nu alsnog een kleinere broekmaat.

Ik snap dat je de zwangerschapsbroeken zat bent SQ!

Ik dacht altijd dat de slaapcyclus van een baby/kind 45 minuten duurde, ik merk dat ze bij S maar 30 minuten duren :?. Ze heeft vandaag 2 dutjes van 30 min in bed gedaan, 1x 1 uur in de doek en nu zit ze al bijna 2 uur weer in de doek O+, na elk half uur merk ik de lichtere slaapfase.
  maandag 17 november 2014 @ 15:16:56 #211
52229 Chanty
pi_146743254
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 15:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nee dat van die wijdere heupen is wel echt zo. Ik heb het een klein beetje nog maar omdat ik zoveel ben afgevallen heb ik nu alsnog een kleinere broekmaat.

Ik snap dat je de zwangerschapsbroeken zat bent SQ!

Ik dacht altijd dat de slaapcyclus van een baby/kind 45 minuten duurde, ik merk dat ze bij S maar 30 minuten duren :?. Ze heeft vandaag 2 dutjes van 30 min in bed gedaan, 1x 1 uur in de doek en nu zit ze al bijna 2 uur weer in de doek O+, na elk half uur merk ik de lichtere slaapfase.
Geef haar een horloge :+

Hier ook geen 45 minuten. Hele tijd geweest dat het met wat geluk 2 keer per dag 15 minuten was. Nu haalt hij vaker de 30 minuten en meerdere slaapjes op een dag. En als mijn man hem in bed legt slaapt hij zomaar 1,5 uur :')

Trouwens: volgende week NOG een sollicitatiegesprek *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Chanty op 17-11-2014 15:26:08 ]
  maandag 17 november 2014 @ 15:32:32 #212
436971 Maaikoz
Mama van 2 prachtige kindjes
pi_146743730
Beste allemaal,

Sinds ruim een jaar ben ik van plan een boek te gaan schrijven. Ik denk daar nu tijd voor vrij te kunnen maken (jippie! [blij] )

Het precieze onderwerp geef ik liever nog niet prijs, maar het gaat iig over de leeftijd 0 t/m 1 jaar. Misschien dat ik de zwangerschapsperiode er ook nog bij ga betrekken, maar dat weet ik nog niet.

Voor het boek heb ik de hulp nodig van ouders van kinderen in de leeftijd van 0 t/m 1 jaar. Als je ook een al ouder kind hebt, is dat geen bezwaar (juist niet). Het gaat erom dat je je die eerste tijd nog goed kunt herinneren (vooral het eerste jaar).

Je zult door mij gevraagd worden om één of meerdere keren een vragenlijst (geen ingewikkelde, irritante [lol] ) in te vullen. Je kunt dan uiteraard alsnog weigeren.

Als je mee wilt doen, stuur dan een mailtje naar: babyboek@outlook.com
Daarin graag: je e-mailadres die je hiervoor wilt gebruiken en de leeftijden van je kinderen
pi_146743767
Bredere heupen is echt geen fabeltje.
Hier ook last van gehad, maar ondertussen pas ik alles weer...of het zakt bijna af :'). Iedere twee weken checken of er weer een broek bij de collectie kon. Had gelukkig wel de volgorde van niet meer passen onthouden. Scheelde in frustratie :).

En J is inderdaad al bijna een half jaar. Van Sinterklaas heeft ze al een mooie slab gekregen, want de eerste keer 'eten' is bijna. Maar in vergelijking met sommigen hier is ze echt nog wel een grote kleine baby. Ze groeit goed, maar motorisch is ze zeker niet de snelste. buikliggen en hoofd steeds verder optillen gaat prima en enkele keer rolt ze naar haar rug. De andere kant op gaat per ongeluk. (Ze wisselt sowieso alleen als ik niet kijk ;).) om haar as draaien sindskort en in de newborn seat aan tafel zijn buikspieroefeningen leuk. Verder houdt ze alles in de gaten, vindt 'alle eendjes zwemmen in het water' geweldig, is ze erg rustig, lacht ze naar iedereen en laat ze weten wat ze wil doen. O+

SPOILER
  maandag 17 november 2014 @ 15:38:44 #214
52229 Chanty
pi_146743933
Fijn toch dat je leidinggevende zo meedenkt. 3 dagen werken zie ik echt als het ideale met een jong kind. En wat is zo van je heb meegekregen denk ik dat het je misschien inderdaad een stuk meer rust zou geven. Hoe leuk werken ook is, het is ook best pittig naast het runnen van een gezin en huishouden. Wat houd je tegen?

En herkenbaar, elke paar weken probeer ik weer wat broeken. Maar wel super tof als een broek die eerder echt nog niet fijn zat (muffintop als je gaat zitten) ineens weer perfect zit O+
pi_146744151
Wat dat betreft bof ik echt, ben nu ongeveer 17 kg lichter dan toen ik zwanger werd. Pas oude broeken die ik eerder niet meer paste nu weer. Nog twee jurkjes waar ik in moet 'krimpen' maar een andere past alweer O+

M en ik hebben een goede dag samen vandaag tot nu toe O+
Kwak
pi_146744413
Fijn Kwak, zo'n goede dag!

Ik kon na ruim een week weer in m'n pre-zwanger-broeken :@ En nu weer zo'n beetje op m'n oude gewicht, moet oppassen dat ik met de bv niet te hard afval (zou meer moeten eten, maar eetlust is ver te zoeken..)
pi_146744578
Lekker Kwak!

SPOILER
pi_146744588
ik moet echt afvallen maar ik heb echt de discipline van een tuinboon... :') 2 dagen gaat t goed en dan vind ik dat ik welwat lekkers heb verdiend :') :')

maar ik wordt nu ook niet echt gelukkiger van mn lijf dus t wordt tijd voorn serieus gesprek met mezelf...

wb heupen, voor de bevalling was ik recht van lijn (behalve pens en kont) maar nu heb ik wel echt heupen die zichtbaar zijn.
S. 2014
J. 2016
  maandag 17 november 2014 @ 15:59:08 #219
52229 Chanty
pi_146744647
Mama zijn kan je ook en daar ben je ook goed in. En als je wat meer tijd voor jezelf krijgt ook, ga je er misschien ook meer van genieten en dan niet alleen van je gezin maar ook van gaan werken en alle andere dingen in het leven.
pi_146744827
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:59 schreef Chanty het volgende:
Mama zijn kan je ook en daar ben je ook goed in. En als je wat meer tijd voor jezelf krijgt ook, ga je er misschien ook meer van genieten en dan niet alleen van je gezin maar ook van gaan werken en alle andere dingen in het leven.
Dat is ook haar idee :Y. Maar nu nog in mijn hoofd...ik zou willen dat ik 'm kon inruilen ergens.
pi_146744961
Ik begrijp heel goed dat meer tijd ook kan betekenen een heftigere confrontatie met jezelf, dat is niet altijd genieten. Ik heb ook een periode gehad dat ik dacht: laat mij maar gewoon werken, want daar kan ik lekker in verdwijnen. Als ik niet aan het werk was, verviel ik heel snel in gedeprimeerde toestand. Maar het kan wel iets zijn waar je aan kunt werken. Dat is wel iets wat je echt zelf moet willen en niet omdat je werkgever het zegt of je psycholoog. Je moet daar voor jezelf klaar voor zijn, denk ik.

Dat is even vanuit mijn eigen ervaring trouwens. Sterkte Kursor.
  maandag 17 november 2014 @ 16:19:16 #222
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146745354
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:16 schreef Chanty het volgende:

[..]

Geef haar een horloge :+

Hier ook geen 45 minuten. Hele tijd geweest dat het met wat geluk 2 keer per dag 15 minuten was. Nu haalt hij vaker de 30 minuten en meerdere slaapjes op een dag. En als mijn man hem in bed legt slaapt hij zomaar 1,5 uur :')

Trouwens: volgende week NOG een sollicitatiegesprek *O*
Goed idee :+!

Ik dacht dat het echt iets 'standaards' was, die 45 minuten maar ik had natuurlijk beter moeten weten. Standaard en baby's gaan niet samen :+ :D. Bij E was het wel exact 45 min altijd.

2x 15 min, das echt kort ja! En wat typisch he, als je man het doet. Dat is dus hier in de nacht ook, als hij haar weglegt slaapt ze veel rustiger en langer :').

Kursor, wat fijn dat er zo wordt meegedacht. Het klinkt als een fijne oplossing!
  maandag 17 november 2014 @ 16:24:40 #223
52229 Chanty
pi_146745523
Standaarden zijn er om te bepalen hoeveel je baby afwijkt :+
  maandag 17 november 2014 @ 16:36:46 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146745899
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:57 schreef Kursor het volgende:
Lekker Kwak!

SPOILER
Jij bent ook hartstikke goed in mama zijn hoor O+
KuikenGuppy
  maandag 17 november 2014 @ 17:45:11 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_146748092
Kursor, ik denk dat het jou best goed zou kunnen doen. En: het is niet voor altijd he ;) misschien haalt het net wat druk van de ketel voor je :* en dan ben je nog steeds goed in je werk, maar dan ben je net iets beter voor jezelf :*

Chanty, nog een sollicitatie! *O*

Ik heb me berust in drie jeggings, twee leggings en twee enorme vesten vandaag. Schiet me nu maar dood.
disclaimer
  maandag 17 november 2014 @ 17:51:06 #226
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146748264
Spuugt ze zoveel SQ? Of lekluiers?
  maandag 17 november 2014 @ 17:55:02 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_146748387
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 17:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Spuugt ze zoveel SQ? Of lekluiers?
nee, dat heb ik voor mezelf gekocht omdat mijn postpartumbuik nog niet in normale broeken past :')
Ik heb ook wel een zure schouder en rug, dat wel O+
disclaimer
  maandag 17 november 2014 @ 18:02:56 #228
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146748614
Oh _O- ik dacht dat je dat allemaal aan had gehad vandaag!
  maandag 17 november 2014 @ 18:05:41 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_146748693
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 18:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh _O- ik dacht dat je dat allemaal aan had gehad vandaag!
ja, dat ook. In het pashokje :+
disclaimer
  maandag 17 november 2014 @ 18:08:37 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_146748780
Maar ze is nu weer lekker bezig met eten om 14:30-16:00-17:00-18:00 en tussendoor heel wakker en mopperig zijn.
maar! misschien kunnen we straks dan wel normaal eten!
En ik voorzie weer kubustieten vannacht :')
disclaimer
  maandag 17 november 2014 @ 18:13:14 #231
52229 Chanty
pi_146748901
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:45 schreef Stormqueen het volgende:
Kursor, ik denk dat het jou best goed zou kunnen doen. En: het is niet voor altijd he ;) misschien haalt het net wat druk van de ketel voor je :* en dan ben je nog steeds goed in je werk, maar dan ben je net iets beter voor jezelf :*

Chanty, nog een sollicitatie! *O*

Ik heb me berust in drie jeggings, twee leggings en twee enorme vesten vandaag. Schiet me nu maar dood.
:D joh kleding shoppen vinden vrouwen toch leuk :P
  maandag 17 november 2014 @ 18:14:30 #232
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146748922
Ben je vast snel van de regeldagen af! Gecorrigeerd zijn die van ons 6 weken he :+. Ik.merk trouwens niks van regelen hier, wel van zeswekenkrampgeweld. -O-
  maandag 17 november 2014 @ 18:18:01 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_146749021
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 18:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Ben je vast snel van de regeldagen af! Gecorrigeerd zijn die van ons 6 weken he :+. Ik.merk trouwens niks van regelen hier, wel van zeswekenkrampgeweld. -O-
ja, die krampen heeft ze tussendoor ook ;(
Maar het wordt beter! Kusje voor suusje!
(Mijne is exact dr leeftijd he, die is op de ud geboren :+)

Chanty, jij hebt vast nooit mijn leggingrants gelezen. Als ik een graf had draaide ik me er in om :')
disclaimer
  maandag 17 november 2014 @ 18:21:11 #234
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146749120
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 18:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Chanty, jij hebt vast nooit mijn leggingrants gelezen. Als ik een graf had draaide ik me er in om :')
Ohja! Ik dacht even dat wij de UD deelden, maar ik weet t weer :+
  maandag 17 november 2014 @ 18:50:21 #235
52229 Chanty
pi_146750038
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 18:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jawel :D je hebt toch wel ballerina's gekocht voor eronder hè? :9~
  maandag 17 november 2014 @ 18:53:39 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_146750143
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 18:50 schreef Chanty het volgende:

[..]

Jawel :D je hebt toch wel ballerina's gekocht voor eronder hè? :9~
nee man, birkenstocks natuurlijk. :9~
disclaimer
pi_146750170
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 18:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee man, birkenstocks natuurlijk. :9~
Geen Crocs??
pi_146750399
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:36 schreef Morretje het volgende:

[..]

Stuwing geeft een signaal naar je lijf om minder melk aan te maken he, weet je dat?

Als je erg veel melk hebt, kan het er wel voor zorgen dat je baby meer moeite heeft met het verwerken, tijdens het drinken want veel tegelijk, en in het maagje, want waarschijnlijk minder vet en meer melksuiker en meer krampjes.
Ja zoiets had ik begrepen. Maar wat doe je eraan? Als je meerdere uren hebt geslapen omdat de baby ook slaapt en zich dan na zoveel uur past meldt, dan is het toch logisch dat je stuwing hebt? En ik had gelezen, de eerste melk even afkolven, vlak voor het voeden. Na het kolven ben ik meteen gaan voeden. Ik vind het maar ingewikkeld, die borstvoeding :{ , helemaal met 1 borst per drinkbeurt. Dan wordt die andere borst niet gedronken op dat moment.
En straks groeit hij ineens veel te hard op al die melksuikers van mij :{

Kleding kopen O+ Te lang geleden gewoon. Dat moet ik nodig weer eens doen ^O^

Kursor, kan me voorstellen dat dat een moeilijke beslissing is. :*

Mijn eerste keer weg ging uitstekend. R sliep geweldig door. Vandaag flink doorgepakt, en meteen afspraak bij huisarts (voor anticonceptie) en osteopaat voor mezelf en voor R gemaakt. Ook weer gedaan. Morgen tweede keer op pad met R. Naar het ziekenhuis. Twee uur lang afspraken. Precies rond zijn 'voedertijd', en ik ga denk ik toch maar voor de tiet :P :D Dan klooi ik ook niet met een flesje en is hij ook meteen stil. Dan maar ff aanlegtijd nodig.

Zijn er hier ook mensen bij wie de baby haast nooit wil boeren en wel last van krampjes heeft? (of dat laatste niet, maar gewoon niet boert). Die van ons laat zo nu en dan eens een flinke boer, maar bijna nooit na het drinken (bv in mijn geval) hoe ik hem ook hou. Heb ook gelezen over op de knie te zetten en armpjes omhoog :') en ja dat heb ik ook geprobeerd, en over de schouder en met het buikje over de knie, maar er komt geen boertje en toch heb ik het idee dat er lucht dwars zit.
  maandag 17 november 2014 @ 19:02:58 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_146750465
Mijn baby boert ook niet altijd en soms ook pas na een uur ofzo.
Fijn dat t uitstapje goed ging!
disclaimer
pi_146750519
Jongens, het is toch Uggs weer :{w

Ik vind alle kleren stom en als ik dan iets koop vind ik dat het na een half uur niet meer goed zit :{ Dure pantalon gekocht, maar die zakt na een uur van mn kont af. Idem voor een zwarte broek. Bij jurkjes vind ik mn pens te zichtbaar en vaak ben ik na 3 winkels het winkelen ook weer zat. Eerstewereldproblemen, ik heb ze :P

Tof Chanty!

Arme S met krampjes :*
pi_146751224
Hilmo: help me even herinneren, waarom voed je met 1 borst per keer en kolf je ernaast?

Ik vind bv nu niet meer ingewikkeld, omdat ik geen kloven meer heb en hem gewoon aanleg als hij hongersignalen geeft. Of dat nou na 3 uur of drie kwartier is. Volgens de lk heb ik doordat ik dat eigenlijk steeds gedaan heb weinig lsst van stuwing. Altijd 2 borsten, als hij minder goed drinkt soms 4 (dan koppel ik hem af als hij aan de sabbelfase begint en slaperig wordt en drinkt hij de tweede keer aan die kant de borst verder leeg).

Maar goed, ik heb geen ervaring met overproductie of te sterke tsr ofzo ...
Kwak
  maandag 17 november 2014 @ 19:26:08 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_146751393
Hilmo, als je stopt met je andere borst leegkolven elke drinkbeurt, dan maak je op gegeven moment vanzelf minder melk aan. Dat is wel even doorbijten, maar volgens mij het enige dat helpt :)
disclaimer
pi_146751572
Overigens: tiny love mobiel vandaag op de box gezet en t is een groot succes. Manneke maakt tevreden geluidjes tegen de mobiel en probeert de beestjes te volgen O+ wist niet dat ze dat met 3 weken al konden :o
Kwak
pi_146751692
SQ, ik heb nu inderdaad de andere borst ook afgekolfd, omdat ik de melk wel kon gebruiken als voorraad (want ja, als je die wil aanleggen, moet je toch eens een keer extra kolven of nakolven maar dan komt er zo weinig uit), maar ik had voornamelijk de te drinken borst even voorgekolfd (5 min ofzo, zodat hij wat zachter was).

Kwak, ik ben daarmee begonnen omdat mijn (ingetrokken) tepels erg zeer doen bij het aanhappen (hij moet ze er elke keer uittrekken en dan zit ik echt te puffen van de pijn, al wordt het na een minuut beter en gaat de pijn wel weg, maar soms steekt het nog na een lange voedsessie) en soms ook na het drinken en als ik dan telkens twee borsten gaf, zorgde dat voor erg veel tegenzin in het voeden (want pijn) en op deze manier is het vol te houden. Ik hoop dat hij ze goed leegdrinkt (borsten voelen wel leeg aan). Het kolven doe ik verder haast nooit, behalve als ik wat voor een avondflesje voor man wil verzamelen of ik kolf de andere borst als die te lang niet gedronken is.
SPOILER
Oh wow Kwak! Ik heb ook een tiny love mobiel maar wou die nog bewaren tot hij wat ouder is. Hij kan nu ook even slapen in de box (op dit moment bijv) en met zo'n mobiel wordt het echt spelen. Eerst maar eens van die dikke batterijen kopen :P

[ Bericht 17% gewijzigd door Hilmo op 17-11-2014 19:44:49 ]
pi_146751937
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:35 schreef Hilmo het volgende:
SQ, ik heb nu inderdaad de andere borst ook afgekolfd, omdat ik de melk wel kon gebruiken als voorraad (want ja, als je die wil aanleggen, moet je toch eens een keer extra kolven of nakolven maar dan komt er zo weinig uit), maar ik had voornamelijk de te drinken borst even voorgekolfd (5 min ofzo, zodat hij wat zachter was).

Kwak, ik ben daarmee begonnen omdat mijn (ingetrokken) tepels erg zeer doen bij het aanhappen (hij moet ze er elke keer uittrekken) en soms ook na het drinken en als ik dan telkens twee borsten gaf, zorgde dat voor erg veel tegenzin in het voeden (want pijn) en op deze manier is het vol te houden. Ik hoop dat hij ze goed leegdrinkt (borsten voelen wel leeg aan). Het kolven doe ik verder haast nooit, behalve als ik wat voor een avondflesje voor man wil verzamelen of ik kolf de andere borst als die te lang niet gedronken is.
SPOILER
Even uit mijn eigen ervaring: ik heb ook platte tepels en dat doet idd nog steeds wel eens zeer met en na het voeden, snap de tegenzin waar je t over hebt ook wel (misschien een reden dat ik clusteren ook lastig vind). Maar ik merk wel dat het steeds beter gaat.

Ik kwam uit het ziekenhuis met enorme kloven em t deed zoveel pijn in t begin, maar t werd echt echt echt minder.
Kwak
pi_146752004
Ah ja Mellie slaapt niet in de box, wil hij ook niet. Hij ligt er nu af en toe een kwaeriertje max half uurtje in en vermaakt zich dan wel.

Batterijen waren 2,49 per twee bij Kruidvat

Maar goed, ik ga mijn baby maar weer eens aanleggen :+
Kwak
  maandag 17 november 2014 @ 19:48:01 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_146752241
Hilmo, ik denk dat je dat overschat hoor, hier ligt ze ook prima te slapen onder de mobiel ;)

Kwak, wat leuk dat ie al zo reageert :D

Oh en Hilmo, ik ben gestopt met op die sites te kijken ;) volgens mij zijn onze baby's redelijk vergelijkbaar: drinken 1 borst per keer, niet te vaak (6-7 keer per dag) en niet te lang. En ze groeien als kool ;)
disclaimer
pi_146752275
Bedankt voor de tip Kwak. Die batterijen gaan we daar ook even scoren.

Ja hier wordt het ook beter. Hoe ik eerst een volledige voeding krom lag van de pijn, is het nu het aanhappen. En soms na een lange voeding, dat de boel nog steekt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat clusteren niet goed doe. Vind het knap hoe je dat aanpakt als ik lees hoe vaak hij wel niet wil drinken op zo'n avond ^O^ Hier gaat man op de bank liggen met hem bloot op hem en dat accepteert hij na een tijdje ook wel (hij schopt dan met zijn beentjes, dus wij denken voornamelijk krampen, met zuigbehoefte). En dan na een uur, 1,5 uur ofzo als het echt te gek wordt oid, leg ik hem nog eens aan. Hoe het eigenlijk zou moeten doe ik niet en dat vind ik wel eens zielig, dat ik hem dan toch tekort doe :@
pi_146752756
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:48 schreef Hilmo het volgende:
Bedankt voor de tip Kwak. Die batterijen gaan we daar ook even scoren.

Ja hier wordt het ook beter. Hoe ik eerst een volledige voeding krom lag van de pijn, is het nu het aanhappen. En soms na een lange voeding, dat de boel nog steekt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat clusteren niet goed doe. Vind het knap hoe je dat aanpakt als ik lees hoe vaak hij wel niet wil drinken op zo'n avond ^O^ Hier gaat man op de bank liggen met hem bloot op hem en dat accepteert hij na een tijdje ook wel (hij schopt dan met zijn beentjes, dus wij denken voornamelijk krampen, met zuigbehoefte). En dan na een uur, 1,5 uur ofzo als het echt te gek wordt oid, leg ik hem nog eens aan. Hoe het eigenlijk zou moeten doe ik niet en dat vind ik wel eens zielig, dat ik hem dan toch tekort doe :@
Als hij goed groeit en jij hebt nog steeds overproductie is er geen productiegestuurde reden voor het clusteren dus dan doe je hem ook niet iets te kort volgens mij. :*

En wat SQ zegt: niet alle kindjes drinken zoals in de boekjes.

Soms zou ik weleens willen dat die van mij genoeg had aan 5 minuten en 1 tiet per keer :+ de lange sessies waarvan maar een korte tijd echt effextief gedronken wordt breken me ook weleens op op een gegeven moment.
Kwak
  maandag 17 november 2014 @ 20:26:29 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146753745
Mijn baby gaat al drinkend gewoon op de leuning van de stoel staan, dat heb je dan weer met een wat ouder kindje :').
KuikenGuppy
  maandag 17 november 2014 @ 20:44:38 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_146754518
Whehe burd :')

Weet je wat me fascineert? Dat we vandaag tot 11 uur hebben uitgeslapen en dat ik nu alweer kapot ben :')
disclaimer
pi_146755196
Belabberde nachten breken je gewoon op SQ. Gewoon lekker naar bed gaan nu een optie?
pi_146755298
Broeken kon ik een ruime week na de bevalling weer aan *) Niet allemaal, wel een deel. Alleen de huid bij mijn buik is nog flubberig

Wat hier goed heeft geholpen tegen stuwing is blokvoeden. 's nachts links, ochtend rechts, middag links en avond rechts. Nauwelijks last van stuwing meer! Maar nog steeds spuit ik m'n arme kind helemaal onder met mijn tuinslangstraal of ze stikt er bijna in :')

Vraagje.. Vanaf wanneer voelden jullie weer aandrang van urine? De kraam zei dat het wel even kon duren, maar ik voel nu nog steeds niet dat ik moet plassen.
  maandag 17 november 2014 @ 21:07:58 #254
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146755511
Suus laat ook 8 van de 10 x los vlak na een tsr en dan gaat er zo'n straal recht in haar oog of gewoon volledig over haar gezicht heen :')

Ik herken het niet skittles, bij je nacontrole zullen ze hier wel meer over kunnen zeggen? Hoe oud is ze nu ook alweer?
pi_146755603
Ik ben een slecht voorbeeld want ik voel altijd al slecht wamneer ik moet plassen, maar het was na twee weken wel weer ongeveer zoals vroeger. Maar goed, ik ben maar tot 5cm ontsluiting gekomen dus wellicht is t voor mij anders :+
Kwak
  maandag 17 november 2014 @ 21:15:04 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_146755805
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 20:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Belabberde nachten breken je gewoon op SQ. Gewoon lekker naar bed gaan nu een optie?
nog beter. Ik zit gewoon in bad. Ik word er een beetje emo van O+

Skittles, dat is nooit een issue geweest hier :o sterkte er mee, lijkt me zeer vervelend!
disclaimer
pi_146755820
Skittles ik heb er geen ervaring mee. Ik voelde het beide keren direct na de bevalling al goed.
pi_146755859
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 21:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nog beter. Ik zit gewoon in bad. Ik word er een beetje emo van O+

Skittles, dat is nooit een issue geweest hier :o sterkte er mee, lijkt me zeer vervelend!
Bad! Dat is nog beter! Heerlijk hè zo'n momentje voor jezelf. O+ Enjoy!
pi_146755978
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 21:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Suus laat ook 8 van de 10 x los vlak na een tsr en dan gaat er zo'n straal recht in haar oog of gewoon volledig over haar gezicht heen :')

Ik herken het niet skittles, bij je nacontrole zullen ze hier wel meer over kunnen zeggen? Hoe oud is ze nu ook alweer?
Nu 4 weken en 5 dagen. Ik zal het even bespreken bij de nacontrole. Ik vergeet steeds dat ik die heb :')

De oog is hier ook regelmatig de sjaak :+
  maandag 17 november 2014 @ 21:19:39 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_146756062
Mijn melk stopt meteen met lopen zodra het vacuüm wordt verbroken :D arme babies :')
disclaimer
pi_146756651
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 21:19 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn melk stopt meteen met lopen zodra het vacuüm wordt verbroken :D arme babies :')
Die van mij ook :') ... Het is dat hij soms een mondje teruggeeft of na het drinken melk om zn kin heeft zitten. Ik krijg er met de hand ook vaak niks uit. Anders zou ik denken dat er niks in mn tieten zit.

Ben benieuwd hoe t kolven gaat komende week!
Kwak
pi_146756671
Dat is wel ideaal SQ :D ik zit steeds te klunzen omdat de andere tiet ook een tsr krijgt en net zo hard met de andere tiet leeg stroomt :P
Oh en ik wist niet dat er twee tuinslangstralen uit 1 tepel konden komen. Daar kwam ik vanochtend onder de douche achter.
  maandag 17 november 2014 @ 21:32:45 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_146756719
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 21:31 schreef Skittles het volgende:
Dat is wel ideaal SQ :D ik zit steeds te klunzen omdat de andere tiet ook een tsr krijgt en net zo hard met de andere tiet leeg stroomt :P
vieze plakzooi!
disclaimer
pi_146756741
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 21:31 schreef Skittles het volgende:
Oh dat heb ik s nachts wel, sinds ik weer zonder beha slaap O+ loopt er een druppel uit de andere borst als ik m aan de eerste borst aanleg. Als ik dan wissel gebeurt het bij de reeds gedronken borst niet meer.
Kwak
pi_146756995
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 21:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

vieze plakzooi!
Je krijgt er wel de zure melklucht mee zonder kots 8-)
  maandag 17 november 2014 @ 21:42:17 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_146757128
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 21:39 schreef Skittles het volgende:

[..]

Je krijgt er wel de zure melklucht mee zonder kots 8-)
waar verhaal O+
disclaimer
pi_146757338
Hilmo, fijn dat het uitje goed ging!

SQ lekker in bad, heerlijk!

Skittles, ik heb de eerste weken ook de aandrang niet goed gevoeld. Dan ging ik maar naar het toilet omdat het vast tijd was en bleek ik een hele volle blaas te hebben :+ Na een paar weken was het weg.

Ik heb echt nog nooit een straal melk over F heen gespoten -O- en tsr ook nog nooit gevoeld :P

Oh en ik was weeeeken terug zo geinspireerd door Kwak's boxkleden dat ik al tijden alles in huis heb. Het begin is ook wel gemaakt, maar dat afmaken hè... ik heb dus steeds geen tijd. :@ Maar nu zit ik dus op de bank te fokken terwijl m'n vriend gewoon op de naaimachine z'n broeken korter aan't maken is :o
pi_146757746
Lol Fazz!
Kwak
  maandag 17 november 2014 @ 22:50:35 #269
52229 Chanty
pi_146760144
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 21:46 schreef Fazzoletti het volgende:
Hilmo, fijn dat het uitje goed ging!

SQ lekker in bad, heerlijk!

Skittles, ik heb de eerste weken ook de aandrang niet goed gevoeld. Dan ging ik maar naar het toilet omdat het vast tijd was en bleek ik een hele volle blaas te hebben :+ Na een paar weken was het weg.

Ik heb echt nog nooit een straal melk over F heen gespoten -O- en tsr ook nog nooit gevoeld :P

Oh en ik was weeeeken terug zo geinspireerd door Kwak's boxkleden dat ik al tijden alles in huis heb. Het begin is ook wel gemaakt, maar dat afmaken hè... ik heb dus steeds geen tijd. :@ Maar nu zit ik dus op de bank te fokken terwijl m'n vriend gewoon op de naaimachine z'n broeken korter aan't maken is :o
_O_ aan je vriend _O_ Wij hebben niet eens een naaimachine. Als er echt iets genaaid moet worden dan vraag ik mijn moeder :')

En SQ wat fijn dat je eindelijk weer in bad kon O+

Ik heb besloten om morgen toch maar even naar het inloopspreekuur van het CB te gaan. Als hij nou echt niet is aangekomen dan moet ik misschien toch maar even kijken wat ik kan doen, al is het maar meer aanleggen. Omdat ik zo snel afval vraag ik me toch af of mijn melk nog wel vet genoeg is. En dan kan ik meteen even laten kijken naar wat plekken op zijn lichaam waarvan ik niet weet of het nou gewoon droge plekken zijn die maar niet wegwillen ondanks insmeren, of dat het eczeem is.
pi_146760453
Haha Fazz!

Hier alleen af en toe een druppel lekkage, bij propvolle borst of onder de douche. En tsr voel ik als soort kramp in m'n borsten :)
pi_146762102
skittles, hier heeft het wel even geduurd voor ik het zelf weer voelde, Ik vergeet nooit de 2e x plassen na de bevalling, ik liep s'nachts naar de wc want drang en ik sta op en loop gewoon leeg... spieren nog totaal lam... Lang leve t kraamverband :')
inmiddels is t weer normaal gelukkig,en voel ik t ook zelf weer maar dat heeft toch wel n week of 6 geduurd.
S. 2014
J. 2016
  maandag 17 november 2014 @ 23:52:34 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_146762343
Fazz :D _O_
En gisteren had mijn man een snotneus, dus ik heb nu ineens koorts :') gelukkig wil baby óók niet slapen ;(
disclaimer
pi_146762360
Mijn kind werd herkend in de supermarkt vandaag :P
SQ :W Ik leef altijd een beetje in mijn eigen wereldje, dus mij valt nooit iemand op. Ik ben al een paar keer de buren straal voorbij gelopen in diezelfde Jumbo. Ik ben echt niet verwaand ofzo hoor :+
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 18:08 schreef Stormqueen het volgende:
Maar ze is nu weer lekker bezig met eten om 14:30-16:00-17:00-18:00 en tussendoor heel wakker en mopperig zijn.
Wakker en mopperig me neus! Gewoon een lief, slapend kindje in de wagen gezien O+

Mijn zus + aanhang is deze week in NL vanuit Noord-Ierland, superleuk, maar wel erg druk. Ik moet haar echt in bed leggen om te slapen, want boven de box hangen er altijd wel 3 hoofden boven :P (wat sowieso geen slecht idee is: spelen in de box, slapen in bed. Maar soms is ze zo fijn aan het spelen en valt ze daarna poef ineens in slaap)

Fazz :D! Fotootje van de stof? Of heb je ook dezelfde als die van Kwaks boxkleed?
  maandag 17 november 2014 @ 23:57:36 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_146762477
Ja, ik zag je om 14:15 :+
Jouw baby is ook adorable! O+
disclaimer
  dinsdag 18 november 2014 @ 01:37:28 #275
52229 Chanty
pi_146764019
Mijn baby is vroeg vandaag. Benieuwd of dat twee nachtvoedingen worden.

Dyre :D ik denk dat ik weinig mensen irl zou herkennen maar sq toch wel in haar jegging :+ ik ben daar ook zo slecht in. Herkende mijn kamergenote niet eens toen ze in Zoetermeer centrum liep. Nou ja: ik dacht wel ze lijkt op mijn collega maar het kon haar natuurlijk nooit zijn. Totdat ze vrolijk hoi riep :') en daar zat je dan twee jaar elke dag mee op de kamer
  dinsdag 18 november 2014 @ 03:13:03 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_146764394
:o chanty! :D
Oh man, koorts is kut, maar koorts met een baby? :') :r
disclaimer
  dinsdag 18 november 2014 @ 03:13:29 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_146764395
Een Heel Wakkere baby ;(
disclaimer
pi_146764495
Mijn man snurkt. En de baby was nog niet wakker, maar ik dus wel.

Toen sliep ik, komt de kat op m'n hoofd liggen.

Kat uit de kamer gezet. Woelen tot ik lekker lig. Kak. Plassen.

Herhaal woelen tot comfortabel. Bijna in slaap. 3-2-1... whèèè.

:') Dit is niet mijn nacht.
pi_146764499
Beterschap SQ :* paracetamol mag met BV toch? Rustig aan!

Chanty :D lekker in je eigen bubbeltje ;) ik ben ook zo.. Zie nooit iemand.

Dyre succes met de familie!
  dinsdag 18 november 2014 @ 03:57:20 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_146764500
Join the club :D

Ja, heb net voor het eerst sinds september 2013 paracetamol geslikt O+
disclaimer
  dinsdag 18 november 2014 @ 05:34:04 #281
52229 Chanty
pi_146764615
Beterschap!

Lekker nachtje razz. Katten ook :D
pi_146764734
Aww beterschap SQ! :*

En wat een nacht Razz :*

Mijn baby heeft gesapen van 23.30 tot 6.30 na een clustersessie/regeldag van 15 tot 23 met non stop drinken :o heb m zelf maar uit bed gevist om te voeden want ploftieten. Toen ik van t toilet kwam en de baby 'urre' zei in zijn wiegje begonnen beide kanten te druppen O+

Hij wordt nu verschoond om wakker te worden.
Kwak
pi_146764800
Wauw Kwak _O_

SQ Beterschap :*

Razz wat een flutnacht zo zeg :*
  dinsdag 18 november 2014 @ 06:59:59 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146764817
Lekker, kwak! En urre O+.

Beterschap SQ :*.
KuikenGuppy
pi_146764830
Hier ook een kutnacht met amper slaap. Eerst maxi die tot 2u in de weer was, daarna mini die elke 1 of 2 uur zich meldde. Gvd.
Tralalalaaa
pi_146764863
:* voor de mama's met prutsnachten en voor zieke mama!
pi_146764889
Ik sluit me aan bij Blue: :* en koffie met taartjes voor de slechte nachten!
pi_146764894
Een lekkere chocoladetaart gaat er nu wel in :9
pi_146764914
Redden we ons hier eerst mee? *honger*

pi_146764931
Mwah.. Denk dat we er misschien net genoeg aan hebben.
Ik hoor m'n maag al flink grommen
pi_146764936
Kom maar op met die taart :9

Ik ga vandaag even met A. langs op de school waar ik werk. Vind 't spannend! Ben daar al sinds juli niet meer geweest en heb ook totaal nog geen zin om weer te beginnen in januari.
pi_146765315
Whoa, kwak, dat zijn de betere nachten!

Verder :* voor de nachtploeg en zieken. Bikkels zijn jullie!

Riep iemand taart?

Ik trateer, want ik ben jarig vandaag :Y)
En deze ochtend is het precies een jaar geleden dat ik een tweede streepje pieste. Dat was dubbel feest. Was er zowaar emo van vanochtend toen mijn lieve Oliefje wakker werd en me met een stralende lach aankeek :'( O+
Op naar de volgende tien jaar. Hopelijk iets minder roerig dan de laatste 10.
pi_146765376
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 23:53 schreef Dyre het volgende:

Fazz :D! Fotootje van de stof? Of heb je ook dezelfde als die van Kwaks boxkleed?
Deze is het:

en dan met grijs fleece in het midden is het idee :+

Wat gezellig zo'n supermarkt-meet :+

Kwak, wat heerlijk zo'n goede nacht *O*

Balen Razz en Tap van jullie nacht :*

Taart :9~ Elke reden tot taart grijp ik aan tegenwoordig, die 500 kc extra die nodig is voor bv moet toch ergens vandaan komen O-)

Room, gefeliciteerd *O* En je lieve O'tje O+
pi_146765476
:W

Taart :9~ van harte gefeliciteerd Roomsnoes *O* wat een bijzondere verjaardag zo O+
pi_146765561
Gefeliciteerd Room *O* ! Hele fijne dag vandaag. Ga je het nog vieren?

Toffe stof Fazz O+ ik vind het sowieso knap wanneer mensen zelf dingen kunnen naaien. Ik kan haken, en dan alleen met een héél duidelijk patroon. That's it :') .

Mijn baby is raar. Om 7:00 wakker met HONGER. Tijdens de voeding zichzelf helemaal ondergepoept. Dus badje, omgekleed. Voeding afgemaakt. Nogsteeds klaarwakker, dus mee naar beneden. In de box, na een half rondje van de Nijntjemobile *PLONK* in slaap. En nu ligt ze te dromen en buhbuhbuhgeluidjes te maken O+ .
pi_146765593
Gefeliciteerd Room!! *O*

En duhduh-A O+
pi_146765678
Gefeliciteerd Room! *O* Heb je die taart zelf gemaakt? :o
pi_146765714
SQ, beterschap!

Roomsnoes, gefeliciteerd! *O*

Kwak, wat klinkt dat life O+ En wat een lekkere nacht zo :Y

Fazz, echt een tof patroon :Y Doe je een fotootje als het boxkleed af is?

Ik kan zelf totaal niet naaien, haken, breien of watdanook in die richting. Maar ik heb vast andere kwaliteiten ofzo :+

Oh, en hier kom ik wel weer in het merendeel van mijn broeken *O* Althans, ze gaan dicht. Maar het ziet er dan wel ongeveer zo uit:

:')

Ow, Razz, babydroomgeluidjes zijn de best geluidjes O+
  dinsdag 18 november 2014 @ 09:32:34 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146766359
Volgens mij krijg ik nu pas last van kraamtranen :'). M'n baby is op het kdv en niet bij mij :'(

En verder heb ik alles gelezen maar niks onthouden. Behalve de muffintop van Coco
pi_146766415
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 08:50 schreef Skittles het volgende:
Gefeliciteerd Room! *O* Heb je die taart zelf gemaakt? :o
Helemaal zelf gegoogled *)

Dank voor de felicitaties. Zaterdag ga ik het vieren. Iedereen kon komen :o Dus even kijken hoe we 24 mensen in ons huis gaan proppen :X :D
  dinsdag 18 november 2014 @ 09:39:49 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146766467
Vol!
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')