abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146693546
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:16:37 #2
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_146694127
Hahaha, die foto's van Suze!

En L.ucas! O+ En mini Fazz! En mini-Nikki's! En mini Kwak! Wat is een hand-me-down trouwens?

Limone! Huuuuuuu! Je mini! Wat gaat zo'n jaar snel hè?
pi_146694157
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:16 schreef ProjSkippy het volgende:
Hahaha, die foto's van Suze!

En L.ucas! O+ En mini Kwak! Wat is een hand-me-down trouwens?

Limone! Huuuuuuu! Je mini! Wat gaat zo'n jaar snel hè?
Een afdankertje (qua kleding), maar dat vind ik zo'n onaardig woord.
Kwak
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:19:35 #4
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_146694216
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Een afdankertje (qua kleding), maar dat vind ik zo'n onaardig woord.
Ah! Als in tweedehands dan? Of kleding met een foutje?

Als het om tweedehands gaat dan ben ik ook een echte hand-me-downer. Marktplaats is my middle name. :7
pi_146694229
Al die pietjes hier in dit topic O+ heerlijk! En verder een M.elle met een aankleedkussen-facepalm :+ en een SuusUggsBalanceerAct :D Heerlijk!

JM wat fijn dat het een goede dag was vandaag. Hebben jullie nog iets gedaan om er bij stil te staan? En voelt het ook anders nu?

Ik mis nu veel maar heb de puf niet om overal op te reageren. Hier ging het vandaag namelijk even niet zo lekker. In spoiler want .. mja. Buh.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop zo dat ik wat relaxter kan zijn, een beetje zoals m'n lief. Maar ik geloof niet dat ik dat helemaal in mij heb :') .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2014 22:20:55 ]
pi_146694281
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:19 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ah! Als in tweedehands dan? Of kleding met een foutje?

Als het om tweedehands gaat dan ben ik ook een echte hand-me-downer. Marktplaats is my middle name. :7
Gekregen van oudere neefjes enzo vooral :Y

Niet zelf uitgezocht ook vaak dus ik vind niet alles even leuk bij hem passen.
Kwak
pi_146694400
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Al die pietjes hier in dit topic O+ heerlijk! En verder een M.elle met een aankleedkussen-facepalm :+ en een SuusUggsBalanceerAct :D Heerlijk!

JM wat fijn dat het een goede dag was vandaag. Hebben jullie nog iets gedaan om er bij stil te staan? En voelt het ook anders nu?

Ik mis nu veel maar heb de puf niet om overal op te reageren. Hier ging het vandaag namelijk even niet zo lekker. In spoiler want .. mja. Buh.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop zo dat ik wat relaxter kan zijn, een beetje zoals m'n lief. Maar ik geloof niet dat ik dat helemaal in mij heb :') .
Volgens mij moet dat groeien :*

Ik heb ook (hoewel ik veel relaxter klink nu dan vorige week volgens mij) regelmatig zo'n moment dat J gewoon even met M achterblijft en ik even weg moet lopen.

Ik denk dat gehuil enzo gewoon puur door hormonen bij moeders veel meer binnenkomt, fysiek, dan bij vaders...
Kwak
pi_146694471
Oh Razz, ik herken het. Heb ook een paar van zulke momenten gehad, maar nu eigenlijk nauwelijks meer. Ik vind het echt makkelijker worden en het weer gaan werken en mijn kind meer loslaten doordat ze naar het kdv gaat, heeft mij ook echt geholpen. Soms is het ook nodig om alle spanning die je opbouwt doordat je zo bezig bent met alles en het allemaal goed willen doen etc. er even uit te huilen. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146694740
Razz, heel herkenbaar. Ik had zo erg het gevoel dat ik van alles moest, want ik was nou eenmaal haar moeder en die horen superpowers te hebben, en alles zelf te kunnen. Nou, mooi dat ik die powerrrrs nergens kon vinden :')
Nu probeer ik J heel bewust toe te laten en moet ik echt op mijn handen zitten/tong bijten af en toe, want hij is ook maar een mens, en is nou eenmaal niet 24/7 bij de baby. Logisch dat hij dingen aan me vraagt! Al krijg ik dan weer het gevoel dat het mijn kind is en hij er zo af en toe mee speelt ofzo. Wij zijn er ook nog niet, bij die perfecte rolverdeling.
Anyway, dit helpt je niet, haha, maar wilde even zeggen dat je niet de enige bent ;) :*
  zaterdag 15 november 2014 @ 22:35:11 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_146694744
Oh Razz :* ik doe dat ook, alleen ben ik nog net wat erger, want ik weiger ook de aangeboden hulp :')
Ik denk dat het echt beter wordt als we straks weer gaan werken, dan komt de balans weer een beetje terug en ben je niet meer alleen mama :) het geeft in elk geval niet om je soms zo te voelen :*

Ik ben net boos naar boven gestampt, niet omdat man het verkeerd deed maar omdat ik het gejammer zo beu was. Nu ligt er een klein meisje op mijn borst aan een speentje te zuigen en ik durf haar niet weg te leggen :') en toch baal ik dan dat híj wel lekker op de bank een biertje zit te drinken en ongestoord televisie kan kijken en straks wéér gewoon lekker in bad gaat liggen :@ en tegelijk voel ik me een feeks dat ik daar van baal, want ik reageer dat ongenoegen wel op hem af. Ik zou alleen soms best willen dat ik dat óók even kon doen.
disclaimer
pi_146695190
Nou, da's niet meer dan normaal, SQ, dat je zou willen dat je dat ook even kon doen. En verdorie, je verdient dat ook (net zoals alle andere moeders), want jij hebt hoogzwanger mogen rondhobbelen, een bevalling doorstaan en de bv op je genomen inclusief nachtvoedingen. En je trekt het zo makkelijk allemaal naar je toe. Het is gewoon zwaar en het voelt soms ook gewoon 'niet eerlijk'.

Mijn vriend zegt dan vanuit zijn gevoel: goh, ik zou soms zo graag willen dat ik ook eens bv kon geven. Dat begrijp ik ook. Ik kan me voorstellen dat het voor mannen ook nogal machteloos kan voelen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146695196
SPOILER

[ Bericht 77% gewijzigd door Roomsnoes op 15-11-2014 23:10:42 ]
pi_146695624
Toen wij van de zomer op vakantie waren, had ik een massage geboekt. Dat was in een bijgebouwtje van het hotel waar we zaten. Halverwege de massage hoorde ik buiten ineens mijn vriend met I. De masseuse hield op en zei: dat is zeker jouw kind buiten? Ik voel gewoon aan je lichaam dat je op haar reageert.

Mijn vriend was daar, op zich heel lief, naar toe gekomen om mij op te wachten. Maar die masseuse is dus naar buiten gelopen en heeft tegen hem gezegd: wat jij nu doet, is niet eerlijk. Je vrouw is hier even helemaal voor zichzelf en ze heeft dat nu nodig. Dus wil je alsjeblieft weggaan? Ze komt straks wel weer naar jullie toe.

Ik vond het zo cool dat zij dat deed. Want dat zelf gaan zeggen, had ik nooit gedaan. Maar ze zei wel precies wat ik dacht. En het was heel verfrissend om dat uit haar mond te horen. Mijn vriend was een beetje beteuterd maar begreep het ook weer wel.
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:00:10 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_146695731
Ja, precies, we herkennen het allemaal wel. En het komt voor ons ook gewoon veel natuurlijker, als vrouwen zijnde. Ik word nu al tien minuten voor mijn kind wakker. Nooit gedacht dat ik dat soort instincten in me had, maar toch. En vaders zullen dat, hoe jammer ook, nooit hebben. Die kunnen zich ook gewoon niet 110% voor zo'n kindje geven. De natuur heeft immers bepaald dat dat aan de vrouw is voorbehouden. En soms is dat in onze moderne geëmancipeerde maatschappij best mooi kut :P
disclaimer
pi_146695775
Wat lief, al die pietjes O+
Arme kuiken wel, pietje met een blauw oog ;(

L heeft het super gedaan bij de intocht. We kwamen aanlopen en zagen dat het best druk was. Ook muziek natuurlijk en ik twijfelde even of het niet teveel voor haar zou zijn.
Maar we zijn een heel stuk verder gelopen, voorbij de muziekboxen en voorbij de mensenmassa. Mooi plekje gevonden om te kijken en ze vond het echt hartstikke prima :D

SPOILER
Oefenen op de buik vind ze ook heel stom. We proberen het regelmatig toch te doen, maar ze begint meteen te mopperen en als we haar dan niet snel weer omdraaien gaat ze huilen. Soms wil ze voor het idee haar hoofdje nog wel optillen, maar vaak ligt ze er ook gewoon bij zoals op de foto van Kwak :D

JufMariska, wat fijn dat je UD zo'n goede dag is geworden! *O*

En een :* voor de mamma's die het even moeilijk hebben. Het is zo herkenbaar allemaal wat hier getypt wordt. Ik geniet echt van iedere dag die ik thuis met L heb, maar soms heeft ze een hele verdrietige middag en dan zit ik wel eens met mijn handen in het haar als vriendje thuiskomt.
Die heeft 'lekker' de hele dag gewerkt en ik zit echt bijna 24/7 met L.
Ik geniet soms echt als ik even met de fiets naar de stad kan voor een uurtje of 2 op koopavond, want ik moet normaal gesproken altijd en overal L meenemen en bij me hebben.
Nu zou ik ook niet anders willen op het moment en vriendje doet zo ontzettend zijn best, dus ik heb niks te klagen. En er zijn genoeg avonden waarop hij even lekker de 'zorg' op zich neemt, maar soms voelt het even heel erg Remi allemaal :P
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:01:36 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_146695782
Oh Franny :D wat goed ook van die vrouw! En ja, mooi en bizar eigenlijk, hoe sterk we op onze kroost reageren :o
disclaimer
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:03:26 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_146695858
Dyre, wat een lekker spekbekkie heeft ze gekregen O+
Tot wanneer heb jij eigenlijk nog verlof?
disclaimer
pi_146695882
Franny, zo iemand hebben we af en toe allemaal wel eens nodig denk ik :D

10 Minuten voor de baby wakker worden doe ik niet hoor :')

6 Januari mag ik weer beginnen, maar ik wil het er niet over hebben, dat is nog heul ver weg :{w
pi_146695916
Fran, wat een wijze vrouw haha. Goed onder woorden gebracht idd.
Ik weet nog dat ik stond te douchen toen O nog echt klein was. De ventilator stond aan dus ik hoorde helemaal niets van buiten de douche. Komt manlief binnen met huilende beeb. Hij wist het niet meer, dus kwam hij naar binnen. Ik gaf hem een snauw, zo van: wat wil je nu, dat ik gaat met shampoo in mij haar staand aanleg ofzo? Maar ja, die arme jongen heeft geen borsten en wist het toen ook ff niet meer. Maar god, wat voelde dat oneerlijk zeg.

Dyre, wat een dropje <3
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:08:03 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_146696043
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:03 schreef Dyre het volgende:
Franny, zo iemand hebben we af en toe allemaal wel eens nodig denk ik :D

10 Minuten voor de baby wakker worden doe ik niet hoor :')

6 Januari mag ik weer beginnen, maar ik wil het er niet over hebben, dat is nog heul ver weg :{w
Tering, had je honderd vakantiedagen over? :D Ik begin 5 januari alweer en ik ben ruim drie maanden later bevallen ;(
disclaimer
pi_146696093
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tering, had je honderd vakantiedagen over? :D Ik begin 5 januari alweer en ik ben ruim drie maanden later bevallen ;(
:D

Ik had natuurlijk nog 16 weken na mijn bevalling, daarna 1 maand onbetaald opgenomen en al mijn resterende verlofuren ingeleverd om het over de feestdagen te tillen ~:)
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:16:05 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_146696391
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:09 schreef Dyre het volgende:

[..]

:D

Ik had natuurlijk nog 16 weken na mijn bevalling, daarna 1 maand onbetaald opgenomen en al mijn resterende verlofuren ingeleverd om het over de feestdagen te tillen ~:)
onbetaald, ja nee, zoveel centen had ik helaas niet over ;)

Ik maakte de fout om de baby van mijn buik te tillen ;( nu is ze weer Heel Wakker :(

Oh lol, ze ontdekte net de hoek van het plafond :') (zwart behang, wit plafond, vet contrast jonge!)
disclaimer
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:23:30 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_146696684
Waarom zou zo'n kindje nou zo hard tegen de slaap vechten he? Je ziet die oogjes wegdraaien van totale uitputting, maar er gewoon niét aan toegeven :?
disclaimer
pi_146697092
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:23 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom zou zo'n kindje nou zo hard tegen de slaap vechten he? Je ziet die oogjes wegdraaien van totale uitputting, maar er gewoon niét aan toegeven :?
ik ben er nog steeds niet achter :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:50:44 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146697804
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:23 schreef Stormqueen het volgende:
Omdat slapen zoooo niet cool is :{w en je zal eens iets missen :') want er valt zoveel te zien en te beleven O+

En :* voor iedereen die er ff doorheen zit. Ik herken het ook. Met name de eerste paar maanden had ik daar veel last van. Nu met vlagen en de werkeloosheid helpt niet mee in dat soms beklemmende gevoel. Is dit alles? Is dit nu voor altijd mijn leven? Maar ik geniet extra van een middag weg zoals vandaag. En ik ben ook blij als ik weer naar huis mag en mijn baby weer kan aanleggen die me gelukzalig aankijkt met borst in de mond O+ het is gewoon zoeken naar een nieuw evenwicht.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')