abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146682594

Recep Tayyip Erdogan © afp.

GESCHIEDENIS Niet Christoffel Columbus in de 15de eeuw, maar de moslims in de 12de eeuw hebben het Amerikaanse continent ontdekt. Dat is althans de mening van de Turkse president, Recep Tayyip Erdogan. En Erdogan toonde zich erg zeker van zijn stuk toen hij dat vandaag meldde.

Columbus wordt algemeen gezien als de ontdekker van Amerika. © thinkstock.

De meeste geschiedenisboeken zijn unaniem: de voor de Spaanse kroon varende Genuees Christoffel Columbus stootte in 1492, in zijn poging om het Indische continent via een westelijke route te bereiken, op de Nieuwe Wereld, hoewel de Vikingen er vroeger al voet aan wal hadden gezet.

De Turkse president verwees die versie vandaag naar de prullenmand. "De contacten tussen Zuid-Amerika en de islam gaan terug tot de 12de eeuw. De moslims ontdekten het Amerikaanse continent in 1178. En dus niet Columbus", aldus Erdogan vandaag tijdens een televisie-interview in Istanboel.

Moskee op Cuba
En Erdogan haalt naar eigen zeggen ook historische gegevens aan om zijn stelling kracht bij te zetten. "Islamitische zeevaarders kwamen vanaf 1178 in Amerika aan. Columbus vermeldt immers het bestaan van een moskee op een heuvel langs de Cubaanse kust", aldus de president. Hij voegde er nog aan toe dat hij bereid is om met Cuba te praten voor de oprichting van een nieuwe moskee op dezelfde plaats.

Het is niet de eerste keer dat de Turkse president de media haalt door opmerkelijke uitspraken of daden. Eind oktober werd het fel omstreden en weelderige presidentiële paleis van Erdogan officieel ingehuldigd. Eens volledig afgewerkt zal het bijna een half miljard euro gekost hebben. Het nieuwe presidentiële paleis, het "Witte Paleis" gedoopt, is gebouwd op 200.000 m² grond die de stichter van de Turkse republiek, Kemal Atatürk, had bekomen voor de bouw van een boerderij. Het gebouw telt 1.000 kamers.

"Historische eer"
Nu staat de Turkse president lang niet alleen met zijn theorie over de ontdekking van Amerika. Eerder hadden islamitische theologen en historici deze "historische eer" voor Columbus in vraag gesteld. Sommige opperden al eerder een "islamitische aanwezigheid in de Nieuwe Wereld" voor de aankomst van de Spaanse wereldreiziger, ondanks het feit dat er nog geen echt historische sporen van "een islamitische inspiratie" van voor 1492 ontdekt werden.

Volgens Amerikaanse media is het ook maar de vraag in hoeverre Columbus echt als "dé ontdekker" van Amerika mag beschouwd worden. De eerste wijd verspreide menselijke sporen op het Amerikaanse continent dateren van ongeveer 16.500 jaar geleden. En dat is eeuwen voor Columbus voet aan wal zette op de Bahama's...

http://www.hln.be/hln/nl/(...)dekten-Amerika.dhtml
pi_146682633
En de Vikingen waren een paar eeuwen eerder dan de 12e eeuw.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146682679
Nog wat uitspraken van de moordlustige dictator:

Een moslim kan geen genocide plegen

Karikaturen van profeet Mohammed zijn een aanval op onze spirituele waarden. Er moet een limiet zijn aan de persvrijheid

Sociale media vind ik de ernstigste bedreiging voor de samenleving

Mahmoud Ahmadinejad is zonder twijfel onze vriend

Assimilatie is een misdaad tegen de menselijkheid

Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Recep_Tayyip_Erdo%C4%9Fan

En volgens hem is Hamas ook geen terroristische organisatie.

[ Bericht 7% gewijzigd door waxxx op 16-11-2014 15:53:39 ]
pi_146682725
Die vent is sowieso gigantisch van het padje af. En dan te bedenken dat ik-weet-niet-hoeveel mensen daar op hem stemmen. :N
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146682754
Ik een docu gezien dat juist indianen naar europa kwamen als eerste :7 Die bewijzen die ze aanhaalden vond ik wel sterk.
De vikingen schijnen ook al amerika gezien te hebben ver voordat columbus het zag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_146682778
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:09 schreef waxxx het volgende:
Hier kan ik me wel enigzins in vinden :Y
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_146682809
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hier kan ik me wel enigzins in vinden :Y
Want?
pi_146682841
Niet verassend !! De islam en geschiedvervalsing gaan altijd al hand in hand. De islam en de waarheid kunnen niet tegelijkertijd op dezelfde plek bestaan. Overigens weet Erdogan blijkbaar niets over de Vikingen die al 500 jaar voor Columbus in Amerika rondliepen.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_146682947
Ik vind het altijd zeer komisch en tegelijkertijd deprimerend dat mensen zoals dit daadwerkelijk president (oid) kunnen zijn.
Conscience do cost.
pi_146683029
Wat een treurig figuur is die Erdogan toch.

Een schande voor de Turken en Turkije.
pi_146683061
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:15 schreef Religieisfacisme het volgende:
Niet verassend !! De islam en geschiedvervalsing gaan altijd al hand in hand.
Geschiedsvervalsing komt overal en altijd voor. Nog steeds wordne kinderen in NL geleerd dat men dacht dat de aarde plat was vroeger.... :N
De oorlog van NL met nederlands indie komt nauwelijks voor tijdens geschiedenis lessen op school.... :X
  zaterdag 15 november 2014 @ 16:27:11 #13
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_146683085
Non possumus non loqui
pi_146683170
Waarom krijgt deze vent zoveel aandacht op FOK? Ik ben ondertussen wel Erdogan-moe.
pi_146683175
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_146683193
Je en nu? Gaat hij Amerika claimen?
pi_146683204
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:31 schreef happinessfordogs het volgende:
Waarom krijgt deze vent zoveel aandacht op FOK? Ik ben ondertussen wel Erdogan-moe.
Alle grote leiders krijgen toch aandacht op FOK! (Obama, Poetin, Merkel, Netanyahu, Assad)
  zaterdag 15 november 2014 @ 16:34:07 #18
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_146683222
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:33 schreef xodox het volgende:

[..]

Alle grote leiders krijgen toch aandacht op FOK! (Obama, Poetin, Merkel, Netanyahu, Assad)
Erdogan een grote leider? :')

E: Nou ja, Assad, Netanyahu passen daar ook niet bij nee.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_146683251
etanyahu, Assad ??? :') :')
pi_146683363
De indianen hadden Amerika eerst gevonden, lekker puh.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_146683407
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:31 schreef thom_05 het volgende:

[..]

?
Doe een cursus Engels.
pi_146683560
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:41 schreef waxxx het volgende:

[..]

Doe een cursus Engels.
Grappig. Bewijsvoering met een YouTube video.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  zaterdag 15 november 2014 @ 16:53:50 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146683756
Turken en geschiedsvervalsing, waar hebben we dat eerder gezien?
pi_146683771
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:09 schreef waxxx het volgende:
Nog wat uitspraken van de moordlustige dictator:

Een moslim kan geen genocide plegen

Karikaturen van profeet Mohammed zijn een aanval op onze spirituele waarden. Er moet een limiet zijn aan de persvrijheid

Mahmoud Ahmadinejad is zonder twijfel onze vriend

Assimilatie is een misdaad tegen de menselijkheid
http://nl.wikipedia.org/wiki/Recep_Tayyip_Erdo%C4%9Fan

En volgens hem is Hamas ook geen terroristische organisatie.
Wat dat betreft wordt het steeds duidelijker, de westerse cultuur is echt superieur aan de islamitische/Arabische. Stelletje randmongolen toch daar.
Whatever...
pi_146683796
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:54 schreef Spanky78 het volgende:
Wat dat betreft wordt het steeds duidelijker, de westerse cultuur is echt superieur aan de islamitische/Arabische. Stelletje randmongolen toch daar.
No shit, we domineren die figuren al eeuwen _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 15-11-2014 23:55:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')