Ohw wacht.. Ptolemy tweet nu dat zij GEEN sample analyseren van SD2...quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is er bekend of ie inderdaad een bodemmonster heeft genomen?
twitter:Philae_Ptolemy twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:05:59@chrislintott OK, to be clear, Ptolemy *is* trying to measure a sample but not from the drill. reageer retweet
ow, ze hebben zijn grootste zonnescherm naar "voren" gedraaid?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:10 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Jawel. de 'kist' kan draaien terwijl het landingsgestel op dezelfde plaatst blijft staan.
Ja, zoals ik het begreep wel ja. Een rotatie van 35 gradenquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ow, ze hebben zijn grootste zonnescherm naar "voren" gedraaid?
oke topquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:15 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Ja, zoals ik het begreep wel ja. Een rotatie van 35 graden
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:15 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Ja, zoals ik het begreep wel ja. Een rotatie van 35 graden
Nee, ze hebben de lander (the body) gedraaid, niet de zonnepanelen zelfquote:
Bijna uitgeput?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij is bijna uitgeput, maar gaat door tot de laatste snik. Alle experimenten zijn uitgevoerd en we wachten nu op resultaat van een bodemmonster.
Ja dat snap ik, haha. De zonnepanelen zitten vast aan de bodyquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:16 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Nee, ze hebben de lander (the body) gedraaid, niet de zonnepanelen zelf
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:17 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, haha. De zonnepanelen zitten vast aan de body
twitter:elakdawalla twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:15:13Ulamec: lifted landing gear 4 cm. Turned landing gear. Turned Ptolemy carousel; it is now running on getter material (concentrated atmos) reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:17 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, haha. De zonnepanelen zitten vast aan de body
kort samengevatquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:18 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]![]()
Ik dacht ook wel dat jullie dat bedoelden
Kan hij die niet telkens opladen met de zonnepanelen?quote:
laten we die discussie hier maar niet doenquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:20 schreef nikao het volgende:
Als de politiek hier niet zo anti kernenergie zou zijn hadden we dit gezeur trouwens helemaal niet .......................
ja adventskalender time... maar elk uur wel een vakje open te peuteren ipv per dagquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:21 schreef Prego het volgende:
Wat heerlijk al dat nieuws, ik voel me als een kind tijdens pakjesavond![]()
Dat komt nog wel in de toekomst als we atoombommen naar kometen gaan sturen om ze uit koers te brengen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:20 schreef nikao het volgende:
Als de politiek hier niet zo anti kernenergie zou zijn hadden we dit gezeur trouwens helemaal niet .......................
Jij hebt ook ergens een Q&A gevolgd.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:20 schreef nikao het volgende:
dat gaat snel!quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij is bijna uitgeput, maar gaat door tot de laatste snik. Alle experimenten zijn uitgevoerd en we wachten nu op resultaat van een bodemmonster.
nou ja, even een duiding, het zijn de gassen en ijs die uit de komeet komen, de comaquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:19 schreef nikao het volgende:
Ok.. blijkbaar pakt Ptolemy nu een atmosfeer sampletwitter:elakdawalla twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:15:13Ulamec: lifted landing gear 4 cm. Turned landing gear. Turned Ptolemy carousel; it is now running on getter material (concentrated atmos) reageer retweet
ach.. de rovers op mars hebben er profijt van......quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij hebt ook ergens een Q&A gevolgd.Motoren op basis van radioactief materiaal hebben ook nadelen. En een kerncentrale op een raket de lucht in schieten is trouwens ook niet echt een aantrekkelijk idee.
Er was er laatst nog een neergestort. Eest maar eens raketten maken die niet of amper nog neerstorten, dan wellicht kernenergie..quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:20 schreef nikao het volgende:
ja.. vandaar ook mijn opmerking over kernenergie...quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:25 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
dat gaat snel!
die Marsrobot moest eerst een half jaar bijkomen en calibreren en weet ik het wat...
Die kunnen ook niet zonder zonlicht.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:26 schreef nikao het volgende:
[..]
ach.. de rovers op mars hebben er profijt van......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |