abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146662076
De linker achterportier van mijn Skoda Octavia vRS uit 2003 wil niet meer van slot, zijn er nog tips/truckjes die ik kan proberen voordat ik mijn bekleding van binnenuit los ga proberen te krijgen. Volgens de VW/Audi/Seat dealer in de buurt moet ik de de bekleding er af halen, maar dat wil lastig als er plaatwerk ter hoogte van schroeven zit.

Ik heb geprobeerd:

- Met de centrale vergrendeling op de afstandbediening drukken en op de deur beuken ter hoogte van het slot.
- Van binnen en buiten tegelijk en daarbij ook beuken ter hoogte van het slot.
- Sleutel in portier linksvoor, deze wil niet meer draaien.
- Sleutel in achterklep en daarbij beuken en wrikken aan de deur.

Binnenverlichting doet ook raar op alle deuren, kan ik beter alle sloten vervangen?? Of komt het misschien allemaal door het slot linksvoor waar in ik de sleutel ook niet kan draaien.
Aub help, de bekleding ga ik er niet af krijgen zonder minstens 3 schroeven los te breken, deze zitten waar plaatwerk van de auto zit.

( gelukkig heb ik nooit iemand die achterin moet zitten :') )
pi_146662166
Wat ik morgen ga proberen is de auto in de garage zetten en de kachel op standje crematorium stoken, wat ik zo zie kan dat nog mijn enige redding zijn.

De hevel aan de binnenzijde van de auto heeft wel maximale weerstand, veel zwaarder dan een portier die wel open gaat.

Een bekledingspaneel slopen is absoluut geen optie, dat is lastig te krijgen, half-leder met witte/lichtgrijze stoffering, dan rij ik liever door met een gesloten deur.
pi_146666092
achterstoelen eruit scheuren en dan achterportieren dichtlassen en klaar is kees je nieuwe coupe met een grote laadbak :') ^O^
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_146666694
Je kunt natuurlijk een diagnose tester aansluiten en hopen dat je het slot kunt aansturen waardoor hij ontgrendelt. Anders wordt het rek en trek werk :P, en wat nieuwe bekleding. En dan hoop ik dat je geen staalplaat hebt _O-
pi_146666710
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:39 schreef KeesBromfiets het volgende:
dan rij ik liever door met een gesloten deur.
APK-afkeur, het moet dus los
pi_146667047
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 23:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

APK-afkeur, het moet dus los
Blij dat ik dus net 3 week geleden APK heb gehad :')
Zo ruk, wil er ook 400¤ aan een vastzitten portier spenderen :') nja morgen nog maar ff proberen, aangezien ik de bekleding no way er af krijg. Die zit echt geschroefd, misschien langs de raamlijst loshalen, volgens mij de stalen plaat loshalen en tot slot tegen het slot slaan met iets terwijl ik het probeer te openen.

Kan ik een deur opensturen met VCDS? Maar even proberen of de "kloon"-kabel+software die ik gekocht heb werkt.

Ps. Zal het in ElsaWin staan hoe het los moet? Dan moet ik dat ff regelen via mijn collega.
pi_146667194
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 23:38 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Blij dat ik dus net 3 week geleden APK heb gehad :')
Zo ruk, wil er ook 400¤ aan een vastzitten portier spenderen :') nja morgen nog maar ff proberen, aangezien ik de bekleding no way er af krijg. Die zit echt geschroefd, misschien langs de raamlijst loshalen, volgens mij de stalen plaat loshalen en tot slot tegen het slot slaan met iets terwijl ik het probeer te openen.

Kan ik een deur opensturen met VCDS? Maar even proberen of de "kloon"-kabel+software die ik gekocht heb werkt.
Als je een türsteuergerät hebt, dan zou het een mogelijkheid moeten zijn ;). Ik denk dat je via 09 wel een poging kunt doen. ;)
pi_146673908
Ik hoop niet voor je dat het spul vacuüm gestuurd is, en dat er domweg een slangetje deaud is..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_146674051
Volgens mij gaan die slot-motorjes weleens kapot in een VAG uit dat jaar.

Is het niet een idee om de bekleding in de dorpel weg te halen en de kabelboom te zoeken? Of is dit al canbus gestuurd?

Werkt natuurlijk niet met een kapot slotmotor.

Twee keer aan de hendel trekken van binnenuit is geen optie? Zo gaat volgens mij normaal de deur wel open als je tijdens het rijden met cv alles op slot zet.
.
pi_146674110
Hier zelfde probleem gehad met onze Octavia uit 2002. Was de linkerachterdeur. Althans, die ging niet meer op slot. Schijnt een bekend euvel te zijn. Nieuw slot er in is de enige optie, was ¤390 inclusief montage bij ons.

Overigens, de Octavia 1U vRS is wel een bazenbak :D
#26 || Luciano da Silva
pi_146695074
Hij is weer gefixt, eerst 2 uur lang van binnen en buiten aan de hevels staan trekken terwijl ik klappen rond het slot gaf en de centrale vergrendeling bediende.

Slotmechanisme open gehaald, een microswitch zat helemaal vol vet en bagger. Deze schoongemaakt, vervolgens het DC motortje in tweeën gedeeld, paar koper lipjes voor de aansluiting bijgebogen en weer gemonteerd. Denk wel dat ik binnenkort een nieuw DC motortje moet zien te regelen. Laat mijn bekleding er nog ff een weekje af.

Wat een hel zo alles bij elkaar.
pi_146695444
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 11:04 schreef joppie_saus het volgende:
Hier zelfde probleem gehad met onze Octavia uit 2002. Was de linkerachterdeur. Althans, die ging niet meer op slot. Schijnt een bekend euvel te zijn. Nieuw slot er in is de enige optie, was ¤390 inclusief montage bij ons.

Overigens, de Octavia 1U vRS is wel een bazenbak :D
Nja had liever gehad dat die niet meer op slot ging dan dat die vast bleef op slot :p

En ja, zeer tevreden met deze bak.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')