abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146627571
Ik heb een sousterain woning met een betonnen vloer die op een laag schelpenzand ligt. Er is echter een klein deel van 6m2 waar er een houten vloer ligt met een kruipruimte daaronder. Deze is momenteel niet geventileert en dus vochtig. Nu ben ik van plan om in de woning een mechanische ventilatiebox aan te brengen om een continue ventilatie te forceren en te voorkomen dat vochtige lucht in de woning blijft hangen. En de gedachte die nu bij mij opkomt is om de afvoer van de ventilatie te laten uitkomen in de kruipruimte en om aan de andere kant van de kruipruimte een uitlaat naar buiten te maken. Het idee is om twee vliegen in één klap te slaan, makkelijke afvoer van mijn ventilatiebox en tevens een geforceerde ventilatie van de kruipruimte.

Het is echter een wat wild idee en ik heb nog nooit iemand gehoord die dit ook heeft gedaan. Kan iemand mij vertellen waarom dit wel of geen goed idee is?
pi_146628202
Lijkt mij een goed idee, je voert tenslotte warme lucht door je de vochtige kruipruimte.

Als afvoer van de kruipruimte zou je eens kunnen googlen naar "renovatiekokers kruipruimte". In werkelijkheid niet anders dan een PVC buis van bv 80 mm schuin naar de kruipruimte geboord. Hiervoor kun je wel terug bij een bedrijf wat betonboringen doet.
pi_146629735
ik zou het niet doen, warme lucht in een koude ruimte geeft weer andere problemen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_146643548
Geen Goed idee. Je gaat vochtige warme lucht naar een koude ruimte transporteren, daar condenseert een gedeelte van de vocht omdat de temperatuur van de warme lucht daalt..
Dus in veel gevallen maak je het alleen nog vochtiger daar.

Het gaat om relatieve vochtigheid. Koude lucht kan best een hoge vochtigheid hebben, maar als je die opwarmt gaat die relatieve vochtigheid sterk omlaag.
Beter is de kruipruimte passief te ventileren door aan 2 zijden tegenover elkaar een opening naar buiten te maken. (als dat kan tenminste)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')