Daarom sla ik altijd van die eet programma's over waar 90% van Nederland naar kijkt om "inspiratie"

mee op te doen. Ik heb het dan over :
![kookprogrammas1.jpg?w=490]()
en meer van die onzin/gein terwijl elk weldenkend mens behoort te weten dat dit gewoonweg afzeik tv is ter meerdere glorie van de makers van dit programma of de BNér kok die het programma al of niet leidt. Ik ben er op culinair gebied nooit iets wijzer van geworden!
Ik lach mij ook altijd wezenloos als mensen vervolgens in zo een reality programma elkaar gaan uitnodigen om bij elkaar te komen eten en dan hun beste beentje op culinair gebied proberen voor te zetten door met een slechte variatie op de proppen te komen van wat ze op tv in zo een ander reality programma ooit hebben gezien.

Echt... en dan na afloop als je al aan de gezichten van de genodigden kan zien dat ze het niks vinden moeten aanhoren dat men het een aparte creatie vond en de man of vrouw des Huizes al blij de keuken weer ingaat niet wetende dat ze beter het bij tv kijken kan houden i.p.v. gerechten namaken.
Bedoel waarom moeten de maaltijden daar er altijd als een mooi gazon/moestuin uitzien als je ook gewoon een smakelijk stuk vlees op tafel kan neerzetten met aardappeltjes en bepaalde groentes en wat op smaak en gewoonweg lekker is i.p.v. al die moeite en tijd voor de opmaak en waar dan het gerecht gewoon kut is?
Want laten we wel wezen: Inzake die "wie is de beste.....kok"reality programma's: Je hoort nooit meer wat van die winnaars. Ze zien je al aankomen mocht je topkok willen worden bij een gerenommeerd restaurant: "Ja...ik ben winnaar geweest in 2005 bij Herman den Blijkers "beste amateur kok van NL op RTL5."
Restaurateur: "Mooi maar dit is geen tv wereldje en wij doen het hier anders,dus je begint gewoon hier onderaan...beste amateur chefkok.."
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2014 19:54:32 ]