abonnement Unibet Coolblue
pi_146611231
Dus nu maar 1,5 uur zonlicht per dag ipv de 6 à 7 waar ze op hadden gerekend.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146611248
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:37 schreef Molurus het volgende:
Als ik het zo zie loopt ie nog een reële kans om vroeg of laat een keer van die klif af te vallen.
Maar hij staat toch juist in de schaduw van de klif? Dan zit ie dus aan de onderkant van de klif lijkt mij?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 november 2014 @ 14:39:05 #203
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146611263
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:38 schreef essnhills het volgende:
Dus nu maar 1,5 uur zonlicht per dag ipv de 6 à 7 waar ze op hadden gerekend.
jep, dus na de 60 uur zullen de mogelijkheden zeer beperkt worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 november 2014 @ 14:39:46 #204
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146611293
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:37 schreef Molurus het volgende:
Als ik het zo zie loopt ie nog een reële kans om vroeg of laat een keer van die klif af te vallen.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:38 schreef essnhills het volgende:

[..]

Maar hij staat toch juist in de schaduw van de klif? Dan zit ie dus aan de onderkant van de klif lijkt mij?
ja, naast de klif toch. Die loopt ernaast omhoog. Vandaar schaduw
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_146611296
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:38 schreef rubbereend het volgende:
toch bijzonder, drie systemen om hem vast te zetten op de komeet. En uiteindelijk staat hij gewoon los
Ja, je kunt je afvragen of men wel voldoende rekening heeft gehouden met de bijna totale afwezigheid van zwaartekracht. Zoals ik eerder al zei: misschien was een bolvorm wel veel handiger.. kun je rustig over het oppervlak rollen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146611310
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:35 schreef Molurus het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het nog wel die kant van de komeet, maar een heel stuk naar rechts van de 'kop' in dit plaatje?

[ afbeelding ]
Ergens in de blauwe ruit, als ik het goed begrijp:
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146611348
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ergens in de blauwe ruit, als ik het goed begrijp:
[ afbeelding ]
Ah ja, dat vroeg ik me dus af... oriëntatie van die twee plaatjes ten opzichte van elkaar.

Deze foto geeft wel een veel duidelijker beeld van hoe het eruit ziet namelijk.

Dank voor de toelichting!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146611357
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, je kunt je afvragen of men wel voldoende rekening heeft gehouden met de bijna totale afwezigheid van zwaartekracht. Zoals ik eerder al zei: misschien was een bolvorm wel veel handiger.. kun je rustig over het oppervlak rollen.
Maar de lander weegt ongeveer een gram, dat gaat nooit goed.
-nee-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 november 2014 @ 14:41:20 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146611361
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, je kunt je afvragen of men wel voldoende rekening heeft gehouden met de bijna totale afwezigheid van zwaartekracht. Zoals ik eerder al zei: misschien was een bolvorm wel veel handiger.. kun je rustig over het oppervlak rollen.
er waren maar weinig geschikte plekken omdat je redelijk vlak moest hebben. De drie systemen zouden de sonde vervolgens op zn plek moeten verankeren. Doordat drie systemen niet werken zitten ze in deze situatie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 13 november 2014 @ 14:42:29 #210
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_146611405
Foto genomen vlak voor de 1e landing. Het blok rechtsboven is ongeveer 5 meter groot.

pi_146611430
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, je kunt je afvragen of men wel voldoende rekening heeft gehouden met de bijna totale afwezigheid van zwaartekracht. Zoals ik eerder al zei: misschien was een bolvorm wel veel handiger.. kun je rustig over het oppervlak rollen.
De beste stuurlui staan aan wal. Ze hebben zelfs een kaart gemaakt van de zwaartekracht (want die is niet overal gelijk bij een object met zo'n rare vorm) en jij komt wel even verklaren dat ze gewoon een bolletje hadden moeten gebruiken (dat je dan al je instrumenten en antennes niet kunt richten en je op geen enkele manier aan het oppervlakte vast kunt klampen negeren we maar even).
pi_146611436
Ze gaan er vanuit dat er actieve processen aanwezig zijn, vanwege al het stof dat o.a. een steen half bedekt, en stof is niet 'stil'. Als ik het goed begrijp.

Houdt dat dan niet een vorm van atmosfeer in? :?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 november 2014 @ 14:44:11 #213
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146611470
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:43 schreef essnhills het volgende:
Ze gaan er vanuit dat er actieve processen aanwezig zijn, vanwege al het stof dat o.a. een steen half bedekt, en stof is niet 'stil'. Als ik het goed begrijp.

Houdt dat dan niet een vorm van atmosfeer in? :?
gassen die loskomen uit de komeet?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_146611472
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

De beste stuurlui staan aan wal. Ze hebben zelfs een kaart gemaakt van de zwaartekracht (want die is niet overal gelijk bij een object met zo'n rare vorm) en jij komt wel even verklaren dat ze gewoon een bolletje hadden moeten gebruiken (dat je dan al je instrumenten en antennes niet kunt richten en je op geen enkele manier aan het oppervlakte vast kunt klampen negeren we maar even).
Het was zomaar een wild idee hoor, ik pretendeer zeker niet dat ik het beter weet, relax. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146611474
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:43 schreef essnhills het volgende:
Ze gaan er vanuit dat er actieve processen aanwezig zijn, vanwege al het stof dat o.a. een steen half bedekt, en stof is niet 'stil'. Als ik het goed begrijp.

Houdt dat dan niet een vorm van atmosfeer in? :?
Nee, dat er actieve processen aanwezig zijn. Maar dat was sowieso al bekend, want de komeet spuwt gas en ijs uit. Zoals trouwens elke komeet.
pi_146611487
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:42 schreef qltel het volgende:
Foto genomen vlak voor de 1e landing. Het blok rechtsboven is ongeveer 5 meter groot.

[ afbeelding ]
Die was al voorbijgekomen beste qltel
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_146611498
Ik heb het begin gemist, is het spannend? :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_146611499
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

gassen die loskomen uit de komeet?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat er actieve processen aanwezig zijn. Maar dat was sowieso al bekend, want de komeet spuwt gas en ijs uit. Zoals trouwens elke komeet.
Ah, oké.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 november 2014 @ 14:44:52 #219
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146611503
ze willen hem dus morgenvroeg wat rechter gaan zetten als ik het goed begrijp
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_146611556
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:44 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Ik heb het begin gemist, is het spannend? :)
Belangrijkste punten voor zover ik heb gekeken waren dat Philae bijna verticaal scheef staat en bovendien in de schaduw van een grote rotsklif. Alle instrumenten werken, maar twee kunnen niet gebruikt worden omdat die bewegende onderdelen hebben en ze bang zijn dat die de lander kunnen laten kantelen of schuiven.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 13 november 2014 @ 14:46:39 #221
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_146611591
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:44 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Die was al voorbijgekomen beste qltel
Dat zou kunnen. Ik probeer alles te capturen wat voorbij komt en heb daarbij geen tijd om na te kijken wat er allemaal al voorbij gekomen is.
pi_146611608
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Belangrijkste punten voor zover ik heb gekeken waren dat Philae bijna verticaal scheef staat en bovendien in de schaduw van een grote rotsklif. Alle instrumenten werken, maar twee kunnen niet gebruikt worden omdat die bewegende onderdelen hebben en ze bang zijn dat die de lander kunnen laten kantelen of schuiven.
En ze zijn waarschijnlijk meer dan een km van de originele landplek terechtgekomen.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146611619
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:46 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Ik probeer alles te capturen wat voorbij komt en heb daarbij geen tijd om na te kijken wat er allemaal al voorbij gekomen is.
Wat natuurlijk ook volkomen logisch is. Er komen de hele tijd reeds beantwoorde vragen langs.
pi_146611624
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Belangrijkste punten voor zover ik heb gekeken waren dat Philae bijna verticaal scheef staat en bovendien in de schaduw van een grote rotsklif. Alle instrumenten werken, maar twee kunnen niet gebruikt worden omdat die bewegende onderdelen hebben en ze bang zijn dat die de lander kunnen laten kantelen of schuiven.
Dank voor de snelle toelichting ^O^
Toch nog 8 instrumenten die gebruikt kunnen worden, Is ook bekend welke 2?
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_146611641
1 foto per uur.. da's best een slechte framerate ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')