abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 november 2014 @ 13:52:10 #276
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146609505
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Onzin, blanke, Arabieren zijn in de geschiedenis ook vaak genoeg slaaf geweest.

2: Tradities veranderen vanzelf, daar hoeven mensen niet om te gaan schreeuwen. Het is een proces. Vroeger (voor de tweede wereld oorlog) zat er behoorlijk veel antisemitisme in de Nederlandse taal, dat is nu vrijwel volledig verdwenen (we hebben alleen nog jodenkoeken).

3: Gewoon allemaal de bakkes houden zou beter zijn.
Bij punt 1 en 2 moet ik je gelijk geven en leek je even een redelijk persoon.
Toen kwam punt 3.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_146609530
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:51 schreef theunderdog het volgende:

2: Tradities veranderen vanzelf, daar hoeven mensen niet om te gaan schreeuwen. Het is een proces. Vroeger (voor de tweede wereld oorlog) zat er behoorlijk veel antisemitisme in de Nederlandse taal, dat is nu vrijwel volledig verdwenen (we hebben alleen nog jodenkoeken).

Je hebt gelijk dat dat veranderd, alleen heb je ongelijk dat dat helemaal vanzelf gaat zonder dat iemand zich erover uitspreekt of er zelfs heel wat gedoe om is.
Verandering wordt in beweging gebracht, dat wij later die veranderingen als doodnormaal beschouwen betekend niet dat er geen gedoe over is geweest toen de verandering ingezet werd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146609532
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:52 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Bij punt 1 en 2 moet ik je gelijk geven en leek je even een redelijk persoon.
Toen kwam punt 3.
Pfff, hiermee kwets je me wel hoor.

:')
pi_146609628
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat dat veranderd, alleen heb je ongelijk dat dat helemaal vanzelf gaat zonder dat iemand zich erover uitspreekt of er zelfs heel wat gedoe om is.
Verandering wordt in beweging gebracht, dat wij later die veranderingen als doodnormaal beschouwen betekend niet dat er geen gedoe over is geweest toen de verandering ingezet werd.
Er is niet echt gedoe geweest over het antisemitisme in onze taal. Natuurlijk zeiden mensen er wel wat van, maar het is vooral een proces dat ingang is gezet door DENKEN.

Iets word "normaal" door gewenning, maar op een begeven moment gaan mensen buiten hun eigen kaders kijken/denken en dan kan er verandering ontstaan.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:03:03 #280
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146609838
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Pfff, hiermee kwets je me wel hoor.

:')
Snap ik. Sorry. :*

En je hebt gelijk met je antisemitische in de taal en t geleidelijk veranderen. Ik ben het er mee eens dat verandering door de keel rammen, zoals Quinsy en consorten willen doen, echt totaal niet werkt. Maar de tegenreactie van het pro-ZP kamp is dat er helemaal niets mag veranderen aan de kleur. Let wel: de kleur. Want DAT is t punt van de discussie. Niet de kleding, niet de roe, niet de zak, niet de schoentjes.

En ergens is dat raar, want de kleur IS al langzama veranderd. Van Zwart naar Bruin. Daar hoorde je niemand over. Dat is geleidelijk gegaan.
L'Amour menaçant:
pi_146609842
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:50 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Alsof die ene aanpasing de hele traditie om zeep helpt en al de vreugde van t feest verpest. Alsof er ook maar 1 traditie is in de wereld die nog steeds exact hetzelfde gevierd wordt. Weet je wat die vreugde verpest? Dit jarenlange gezeik van de pro's en anti's. DAT verpest t.

Nou bagatelliseer je die ene fundamentele verandering en daarmee eigenlijk ook het fenomeen tradities. We belanden dan toch weer in dat cirkeltje.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146609877
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Snap ik. Sorry. :*

En je hebt gelijk met je antisemitische in de taal en t geleidelijk veranderen. Ik ben het er mee eens dat verandering door de keel rammen, zoals Quinsy en consorten willen doen, echt totaal niet werkt. Maar de tegenreactie van het pro-ZP kamp is dat er helemaal niets mag veranderen aan de kleur. Let wel: de kleur. Want DAT is t punt van de discussie. Niet de kleding, niet de roe, niet de zak, niet de schoentjes.

En ergens is dat raar, want de kleur IS al langzama veranderd. Van Zwart naar Bruin. Daar hoorde je niemand over. Dat is geleidelijk gegaan.
Naar welke kleur wil je gaan dan?
  donderdag 13 november 2014 @ 14:05:13 #283
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146609917
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nou bagatelliseer je die ene fundamentele verandering en daarmee eigenlijk ook het fenomeen tradities. We belanden dan toch weer in dat cirkeltje.
Klopt. Ik bagatelliseer dit inderdaad, want ik vind t ook een non discussie van beide kanten. EN ik bagatelliseer al helemaal dat dit ene onderdeel fundamenteel is voor de gehele traditie. Voor mij is zwarte piet niet eens fundamenteel. Al wordt t samengevoegd met Kerst en zijn t elven... dat is NIET de kern van de traditie, dat is de vorm. Wel de vorm waar je mee opgegroeid bent, dat wel.
L'Amour menaçant:
  donderdag 13 november 2014 @ 14:08:01 #284
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146610014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naar welke kleur wil je gaan dan?
Een hele bonte stoet, INCLUSIEF zwart. Want ik ben van mening dat als je zwart weglaat, dat je dan dus idd toe gaat geven dat t racistisch is. En dat je dan dus idd zegt dat de combi van piet met zwart fout is. Als je die angstvallig gaat mijden, dan doe je t ook verkeerd. Niet op eieren gaan lopen.

Dat vind ik dus ook zo stom aan de nieuwe AH reclame borden. Allemaal witte kindjes in pietenpakken. Daarmee maak je het toch JUIST een wit/blank feest en ga je toch JUIST de zwarte medemens apart zetten?

Maak ze alle kleuren, incl zwart, groen, geel, blauw. Bij voorkeur de kleuren waarbij je niet meteen kan zien dat t de geschminkte tante Toos en ome Henk is. Praktisch oogpunt.
L'Amour menaçant:
pi_146610062
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:08 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Een hele bonte stoet, INCLUSIEF zwart. Want ik ben van mening dat als je zwart weglaat, dat je dan dus idd toe gaat geven dat t racistisch is. En dat je dan dus idd zegt dat de combi van piet met zwart fout is. Als je die angstvallig gaat mijden, dan doe je t ook verkeerd. Niet op eieren gaan lopen.

Dat vind ik dus ook zo stom aan de nieuwe AH reclame borden. Allemaal witte kindjes in pietenpakken. Daarmee maak je het toch JUIST een wit/blank feest en ga je toch JUIST de zwarte medemens apart zetten?

Maak ze alle kleuren, incl zwart, groen, geel, blauw. Bij voorkeur de kleuren waarbij je niet meteen kan zien dat t de geschminkte tante Toos en ome Henk is. Praktisch oogpunt.
Maar wat moet er dan precies nog veranderen?????
  donderdag 13 november 2014 @ 14:12:56 #286
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146610221
Vrede op aarde!

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:14:45 #287
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146610297
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar wat moet er dan precies nog veranderen?????
Waar zie je me zeggen dat iets stante pede moet veranderen dan?
Ik zeg geleidelijk aan. Frot er idd een kaaspiet in, who cares.
Volgend jaar een smurf piet. Nou en?

Maar zelfs DAT wordt krampachtig geweerd. Het is nu zover dat er niet 1 ding mag veranderen of "de traditie gaat er aan". En dat vind ik echt bullshit. Tradities zijn altijd aan verandering onderhevig. Maar de ene partij wil t NU NU NU en helemaal en de andere partij zegt heel koppig NOOIT en NIETS.
L'Amour menaçant:
pi_146610366
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:14 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Waar zie je me zeggen dat iets stante pede moet veranderen dan?
Ik zeg geleidelijk aan. Frot er idd een kaaspiet in, who cares.
Volgend jaar een smurf piet. Nou en?

Maar zelfs DAT wordt krampachtig geweerd. Het is nu zover dat er niet 1 ding mag veranderen of "de traditie gaat er aan". En dat vind ik echt bullshit. Tradities zijn altijd aan verandering onderhevig. Maar de ene partij wil t NU NU NU en helemaal en de andere partij zegt heel koppig NOOIT en NIETS.
Weet je waarom er niets mag veranderen?

Omdat mensen als Quansi (of hoe heet die vent) toch nergens tevreden mee zijn. Die willen het volledig afschaffen, geen dialoog aangaan enz enz.

Dat er dan een "fuck jullie" mentaliteit ontstaat aan de andere kant, kan ik maar al te goed begrijpen.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:22:07 #289
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146610587
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Weet je waarom er niets mag veranderen?

Omdat mensen als Quansi (of hoe heet die vent) toch nergens tevreden mee zijn. Die willen het volledig afschaffen, geen dialoog aangaan enz enz.

Dat er dan een "fuck jullie" mentaliteit ontstaat aan de andere kant, kan ik maar al te goed begrijpen.
Geloof t of niet: Ik ook.

T water bij de wijn doen en compromissen sluiten gaat ook niet werken als ook maar 1 partij vol blijft houden met de hakken in t zand. (Het is trouwens Quincy. Dat zou je toch als discussieerder wel moeten weten inmiddels als je je ingelezen had :P Shame on you!)

Het is alleen jammer dat de "fuck jullie" mentaliteit op t internet gepaard gaat met opmerkingen waar niet meer omheen te draaien valt dat ze racistisch zijn. De "fuck jullie" mentaliteit slaat om naar "fuck jullie zwarten" en naar "terug naar eigen land" of indien blank "landverrader". En dat is erg jammer, want zo verlies je ieder valide punt en geloofwaardigheid.

Ik zeg niet dat jij dat doet. Niet gemerkt iig.
Ik zeg niet dat iedere pro-ZP'er dat doet. Ik weet dat dat niet zo is.
Maar dat felle racistische tegengeluid wordt steeds en STEEDS harder.
En dat geeft aan dat er wel degelijk iets mis is met de NL mentaliteit. Het is jammer dat een lieve knecht als ZP dat duidelijk heeft moeten maken en als stroman of boeman moet dienen voor zoiets.

:'(
Arme Piet. Er hat es nicht gewusst.
L'Amour menaçant:
pi_146610664
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:22 schreef Ang3l het volgende:

[..]

T water bij de wijn doen en compromissen sluiten gaat ook niet werken als ook maar 1 partij vol blijft houden met de hakken in t zand. (Het is trouwens Quincy. Dat zou je toch als discussieerder wel moeten weten inmiddels als je je ingelezen had :P Shame on you!)

Het is alleen jammer dat de "fuck jullie" mentaliteit op t internet gepaard gaat met opmerkingen waar niet meer omheen te draaien valt dat ze racistisch zijn. De "fuck jullie" mentaliteit slaat om naar "fuck jullie zwarten" en naar "terug naar eigen land" of indien blank "landverrader". En dat is erg jammer, want zo verlies je ieder valide punt en geloofwaardigheid.

En dat geeft aan dat er wel degelijk iets mis is met de NL mentaliteit. Het is jammer dat een lieve knecht als ZP dat duidelijk heeft moeten maken en als stroman of boeman moet dienen voor zoiets.

Hier ben ik het volkomen mee eens.
pi_146610683
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:22 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:25:59 #292
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146610736
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hier ben ik het volkomen mee eens.
Zie je... als zelfs WIJ tot een redelijk gezamenlijk standpunt kunnen komen ;) Wat doet de rets dan moeilijk? :P
L'Amour menaçant:
pi_146610832
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:25 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Zie je... als zelfs WIJ tot een redelijk gezamenlijk standpunt kunnen komen ;) Wat doet de rets dan moeilijk? :P
Komt vooral omdat ik nergens bij hoor. Zwarte piet mag van mij zwart blijven, maar ze mogen van mij ook paars worden.

Vind het een non-issue, en het feit dat wij ons er zo druk over maken toont in mijn ogen de triestigheid van dit land aan.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:32:19 #294
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146610999
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Komt vooral omdat ik nergens bij hoor. Zwarte piet mag van mij zwart blijven, maar ze mogen van mij ook paars worden.

Vind het een non-issue, en het feit dat wij ons er zo druk over maken toont in mijn ogen de triestigheid van dit land aan.
Dat heb ik dus ook.
L'Amour menaçant:
pi_146611088
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:32 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook.
Dan kunnen we elkaar de hand schudden.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:37:37 #296
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146611207
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan kunnen we elkaar de hand schudden.
Zullen we ook onze schoen zetten?
L'Amour menaçant:
  donderdag 13 november 2014 @ 14:38:14 #297
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146611230
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:37 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Zullen we ook onze schoen zetten?
Mag Zwarte Piet er dan een cadeautje in doen?
  donderdag 13 november 2014 @ 14:39:09 #298
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146611266
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Mag Zwarte Piet er dan een cadeautje in doen?
Ja. En Stroopwafelpiet ook. Smurfpiet ook. Paarse Potige Piet ook. En de Sint zelfs ook, als ie z'n werknemers ff wat rust gunt.
L'Amour menaçant:
  donderdag 13 november 2014 @ 14:39:29 #299
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146611281
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:39 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja. En Stroopwafelpiet ook. Smurfpiet ook. Paarse Potige Piet ook. En de Sint zelfs ook, als ie z'n werknemers ff wat rust gunt.
En wat als ik nou een cadeautje van Zwarte Piet wil?
pi_146611298
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En wat als ik nou een cadeautje van Zwarte Piet wil?
Thats Racist !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')