abonnement Unibet Coolblue
pi_148873373
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 12:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat wel een groot voordeel van het feit dat S in juli jarig is. Ze wordt telkens een jaartje ouder en gaat dan na de vakantie naar de volgende groep. Heel duidelijk, lekker gemakkelijk :D
Haha ja idd :D
F zit ook steeds, als ik 5 ben zit ik in groep 2 :') (kind wil graag 5 worden, want dan krijgt ie een takenkaart :D)

En die verjaardagen en overgang naar de volgende klas blijft apart als je er over na gaat denken.
Mijn kinderen schelen precies 2 jaar en oudste gaat dus naar groep 3 als jongste naar school gaat. Komen dus niet allebei in groep 1/2. Mijn neefje en nichtje schelen meer en zij hebben van april tot de vakantie bij elkaar in de klas gezeten (december en april jarig ;))
  dinsdag 20 januari 2015 @ 14:00:17 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_148873458
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 12:38 schreef Zana het volgende:

[..]

hier nog eentje die er geen verstand van heeft, bedankt voor de uitleg,
maar wanneer wordt dan van juf gewisseld na de zomervakantie of in januari?

mijn zoontje is van eind mei en ik ga er nu vanuit dat hij nog voor de zomervakantie naar school gaat, heb alleen nog geen idee hoe het met het wennen gaat, want hij gaat nu nog 4 dagdelen naar de PSZ, moet hij dan op zijn vrije dag wennen of in de ochtend naar school en in de middag naar de PSZ? binnenkort is wel een open deur dag, gaan wij zeker nog eens kijken en vragen hoe het nu precies zit
Zevendertig keer per jaar inmiddels, zwangerschappen, ziektes, noem maar op ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 20 januari 2015 @ 14:02:55 #78
5428 crew  miss_sly
pi_148873553
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:58 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Haha ja idd :D
F zit ook steeds, als ik 5 ben zit ik in groep 2 :') (kind wil graag 5 worden, want dan krijgt ie een takenkaart :D)

En die verjaardagen en overgang naar de volgende klas blijft apart als je er over na gaat denken.
Mijn kinderen schelen precies 2 jaar en oudste gaat dus naar groep 3 als jongste naar school gaat. Komen dus niet allebei in groep 1/2. Mijn neefje en nichtje schelen meer en zij hebben van april tot de vakantie bij elkaar in de klas gezeten (december en april jarig ;))
O ja, S is ook "bijna jarig en dan word ik 6 he mama!"
Zo'n haast :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 20 januari 2015 @ 14:04:10 #79
5428 crew  miss_sly
pi_148873604
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:00 schreef Troel het volgende:

[..]

Zevendertig keer per jaar inmiddels, zwangerschappen, ziektes, noem maar op ;)
Daarin hebben wij dan kennelijk erg veel geluk. Wij hebben 4 kleuterklassen waarvan er maar één een duo-baan is. Dat is pas sinds dit jaar, want de juf die daar fulltime stond is inderdaad vorig jaar moeder geworden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 20 januari 2015 @ 14:06:33 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_148873689
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarin hebben wij dan kennelijk erg veel geluk. Wij hebben 4 kleuterklassen waarvan er maar één een duo-baan is. Dat is pas sinds dit jaar, want de juf die daar fulltime stond is inderdaad vorig jaar moeder geworden.
Hier gelukkig ook niet precies dat getal, maar er is op school (klein schooltje) nogal wat gedoe geweest door echt langdurige ziekte bij twee docenten :) Dit jaar geen zwangeren. Vorig jaar wel en toen kwam er één vervangster en dat was verder prima geregeld.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 20 januari 2015 @ 14:11:31 #81
5428 crew  miss_sly
pi_148873857
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Hier gelukkig ook niet precies dat getal, maar er is op school (klein schooltje) nogal wat gedoe geweest door echt langdurige ziekte bij twee docenten :) Dit jaar geen zwangeren. Vorig jaar wel en toen kwam er één vervangster en dat was verder prima geregeld.
Wij hebben sowieso wel geluk, geloof ik. We hebben vrijwel geen zieken en bijvoorbeeld ook veel mannelijke leerkrachten. Iets van 7 of 8, dat is best flink vergeleken met sommige andere basisscholen, begreep ik. We hebben zelfs een kleutermeester O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_148873928
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Geen idee, iets zegt me dat ze voor zulke gevallen wellicht wel een regeling hebben? Maar onze school heeft een volledige leerlingenstop voor het aankomende schooljaar bijvoorbeeld, omdat ze het niet wenselijk vinden verder te groeien.

Wellicht even een belletje eraan wagen naar je voorkeursschool? En mocht het wel een probleem zijn dan zou ik dus wel nu al inschrijven op de school van je voorkeur. In dit soort gevallen liever te voorbarig inschrijven dan achteraf je kind niet geplaatst krijgen lijkt me :)
Ja dat is het punt, er zijn meer dan 20 potentiële scholen :D Ik heb me nog niet zo grondig verdiept in al die scholen dat er echt een voorkeursschool is, wel dat een paar al afvallen. Was die er wel dan zou ik inderdaad alvast maar inschrijven denk ik.

Thanks amaranta, goed om te weten!
  Moderator dinsdag 20 januari 2015 @ 14:20:26 #83
5428 crew  miss_sly
pi_148874109
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:13 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja dat is het punt, er zijn meer dan 20 potentiële scholen :D Ik heb me nog niet zo grondig verdiept in al die scholen dat er echt een voorkeursschool is, wel dat een paar al afvallen. Was die er wel dan zou ik inderdaad alvast maar inschrijven denk ik.

Thanks amaranta, goed om te weten!
oeps, tekst weg.

anyway, bij S op school zat een kind waarvan het broertje nog in de oude buurt naar school ging, omdat er simpelweg echt geen plek was. Zodra die plek er was, mocht hij naar deze school komen. Het is dus niet vanzelfsprekend dat ze een regeling voor laatkomers ivm verhuizing hebben.

Ik zou me denk ik toch vast oriënteren daar in de buurt en scholen bezoeken en inschrijven op de school van je keuze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_148874131
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:13 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja dat is het punt, er zijn meer dan 20 potentiële scholen :D Ik heb me nog niet zo grondig verdiept in al die scholen dat er echt een voorkeursschool is, wel dat een paar al afvallen. Was die er wel dan zou ik inderdaad alvast maar inschrijven denk ik.

Thanks amaranta, goed om te weten!
Nouja dan lijkt het me op zich wel een mooi punt om er wat meer in te verdiepen? Om de keuzes iets minder breed te maken zeg maar :P
:)
pi_148874533
Tja, ik heb tnt op basis van de websites vooral geconstateerd dat er een aantal scholen zijn die er op het eerste gezicht op zn minst aanvaardbaar tot zelfs heel interessant uitzagen, maar ik richt me nu nog even op het verkopen van mijn oude en het vinden van een nieuw huis.

Als enigszins duidelijk wordt waar dat nieuwe huis staat, dan kan ik een lading scholen wegstrepen. Woning en school zullen sowieso in dezelfde plaats zijn en in elke plaats zijn minstens vijf scholen te kiezen. Toekomstige scholen bezoeken is me echt nog te voorbarig nu, maar een mailtje/telefoontje naar een aantal scholen over hun eventuele verhuizersaanmeldsregeling kan geen kwaad. :)
pi_148911221
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 07:28 schreef Fannetje het volgende:

Susie, het is eigenlijk heel makkelijk te onthouden. In principe zitten alle kinderen van hetzelfde kalenderjaar bij elkaar in een jaargroep. Alle 2011 kinderen dus bijv, of ze nou van januari of december zijn.
maar dat geldt alleen in de groepen 3 tm 8. Want in de kleuterklas zit alles tussen de 4 en 6,5. Dat is best een groot verschil.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_149037459
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:43 schreef d.k. het volgende:

[..]

maar dat geldt alleen in de groepen 3 tm 8. Want in de kleuterklas zit alles tussen de 4 en 6,5. Dat is best een groot verschil.
Daarom zei ik ook 'jaargroep'.
In een kleuterklas zitten vaak drie jaargroepen door elkaar, groep 0,1 en 2.
pi_149586635
Heeft iemand hier kennis van of ervaring met het Cosmicus onderwijs(model)?
pi_149587709
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:45 schreef Kyara het volgende:
Heeft iemand hier kennis van of ervaring met het Cosmicus onderwijs(model)?
Ik zie dat ook de VO cosmicusscholen bij het concept horen. Collega van me heeft daar, voor ze bij ons kwam, gewerkt in Rotterdam. Geen idee idee of dat specifiek iets van die vestiging was, maar dat was een vrijwel volledig 'zwarte' school, voornamelijk Turks. Ik dacht eigenlijk dat het zelfs een Turkse school was uit haar verhalen, maar zie op de website dat dat niet klopt.

Betekent niet dat het geen goede school was, en zegt al helemaal niks over de basisscholen, maar ik ben verbaasd dat het dus een onderwijsconcept blijkt te zijn. Daar weet ik dus weinig van. :+ ziet er wel leuk uit op de website.
Kwak
pi_149588963
Grappig dat je het zegt Kwak, want de school hier in de stad gaat verhuizen en komt bij ons in de buurt. En mensen die ik er over spreek hebben precies dezelfde ervaringen. Compleet andere stad, en basisschool.
pi_149599900
Het beter leren in een veilige omgeving is een van de punten die de montessori van mijn oudste ook heeft.

Als ik op de website lees, zie ik wat dingen terug van de internationale school in de vorige woonplaats. Bijv. Dat tweetalig onderwijs. Maar daar werd dat excellente leerling eerder elitair. Ouders met een lagere opleiding werd ontmoedigd om hun kinderen in te schrijven. Of botweg gezegd dat andere ouders voorrang zouden krijgen. Puur op de opleiding.
Maar dat hoeft daar natuurlijk niet zo te zijn. Het idee van multiculti vind ik wel goed. Mits je dan wel een echte afspiegeling krijgt. Dan mis ik wel iets op de montessori.
pi_150144166
Maandag een intake op een basisschool. Wat waren nou zo'n beetje de vragen die je kan stellen. Hoe dichter ik bij 2 maart kom, hoe meer vragen er uit mijn hoofd lijken te verdwijnen
He voelt bijna als een sollicitatie aan :@
pi_165764349
Wij zijn ons aan het oriënteren op een basisschool en hebben maandag een eerste rondleiding gehad, maar ik liep tegen wat punten aan die me niet zo bevallen. Ik vroeg me alleen af of ik niet gewoon te kritisch ben.

Het is een protestante school met traditionele onderwijsvorm. Ze zijn net begonnen met de Vreedzame school. Het verhaal hierover klonk wel goed, maar het woord pesten is niet gevallen.

De lagere groepen werken met wisselende thema's en de activiteiten worden daar aan opgehangen, behalve gym en rekenen. De rest van de school werkt met een overkoepelend thema en dat is dan het hele jaar. Elke klas heeft wel een ander stapje, bijv Nederland, Europa, de wereld. Wat mij nu tegenstaat is dat de kinderen dus het hele jaar met zo'n thema bezig zijn. Biedt dat niet wat weinig afwisseling voor een kind met wellicht een iets andere interesse? Het is ook wel evht de bedoeling dat de hele klas aan hetzelfde werkt op hetzelfde moment.

Voor 'snellere' kinderen houdt het verdiepingstraject trouwens in dat ze minder uitleg krijgen en meer werkjes. Is dat de standaard manier om slimmere kinderen te stimuleren? Ze hebben ook een plusklasje een middag in de week.

Daarnaast hebben ze op de bovenbouw 4 pc's in de klas en 4 pc's in de gang waar alle toetsen op gemaakt worden. Dit gebeurt tussendoor. Dan bied je een kind toch helemaal niet de ideale omgeving om zich te kunnen concentreren? De pauzes zijn bijvoorbeeld opgesplitst in de groepen, dus volgens mij kan het zelfs voorkomen dat een groep pauze heeft en de gang op komt om naar buiten te lopen.

Sowieso waren de computers niet echt onderdeel van de lessen leek wel, want ze hadden wel zo'n digibord, maar aan mediawijsheid werd alleen aandacht besteed tijdens de week van mediawijsheid.

Nu konden we bij andere scholen pas terecht na de open dag in februari, dus ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal, maar zijn dit zaken waar ik me maar bij neer moet leggen of past dit type onderwijs gewoon niet bij mij/ons?

We willen ook gaan kijken bij een Dalton en een Jenaplan, maar de Jenaplan is echt in een andere wijk en dat vind ik qua vriendjes dan weer zo onhandig voor hem.
pi_165766060
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:26 schreef Dot. het volgende:
Wij zijn ons aan het oriënteren op een basisschool en hebben maandag een eerste rondleiding gehad, maar ik liep tegen wat punten aan die me niet zo bevallen. Ik vroeg me alleen af of ik niet gewoon te kritisch ben.

Het is een protestante school met traditionele onderwijsvorm. Ze zijn net begonnen met de Vreedzame school. Het verhaal hierover klonk wel goed, maar het woord pesten is niet gevallen.

De lagere groepen werken met wisselende thema's en de activiteiten worden daar aan opgehangen, behalve gym en rekenen. De rest van de school werkt met een overkoepelend thema en dat is dan het hele jaar. Elke klas heeft wel een ander stapje, bijv Nederland, Europa, de wereld. Wat mij nu tegenstaat is dat de kinderen dus het hele jaar met zo'n thema bezig zijn. Biedt dat niet wat weinig afwisseling voor een kind met wellicht een iets andere interesse? Het is ook wel evht de bedoeling dat de hele klas aan hetzelfde werkt op hetzelfde moment.

Voor 'snellere' kinderen houdt het verdiepingstraject trouwens in dat ze minder uitleg krijgen en meer werkjes. Is dat de standaard manier om slimmere kinderen te stimuleren? Ze hebben ook een plusklasje een middag in de week.

Daarnaast hebben ze op de bovenbouw 4 pc's in de klas en 4 pc's in de gang waar alle toetsen op gemaakt worden. Dit gebeurt tussendoor. Dan bied je een kind toch helemaal niet de ideale omgeving om zich te kunnen concentreren? De pauzes zijn bijvoorbeeld opgesplitst in de groepen, dus volgens mij kan het zelfs voorkomen dat een groep pauze heeft en de gang op komt om naar buiten te lopen.

Sowieso waren de computers niet echt onderdeel van de lessen leek wel, want ze hadden wel zo'n digibord, maar aan mediawijsheid werd alleen aandacht besteed tijdens de week van mediawijsheid.

Nu konden we bij andere scholen pas terecht na de open dag in februari, dus ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal, maar zijn dit zaken waar ik me maar bij neer moet leggen of past dit type onderwijs gewoon niet bij mij/ons?

We willen ook gaan kijken bij een Dalton en een Jenaplan, maar de Jenaplan is echt in een andere wijk en dat vind ik qua vriendjes dan weer zo onhandig voor hem.
Ik denk dat het onderwijs gewoon niet passend voor jullie is.

Ik ben alle scholen in de wijk afgewerkt en de montesorri daarbuiten toch gevallen voor een van de kleinste scholen en het meeste zwart puur omdat ze zich ruim inzetten vorm snelle trage en middelkindjes die ook benoemd werden. Vaak word er aandacht gegeven aan kinderen die meer uitdaging nodig hebben of juist meer Hulp en word de middenmoot vergeten. Deze school lokt die kinderen uit toch een stapje hoger te durven.

Geef zo'n school eens een kans en loop daar even binnen. Scholen hechten aan die open dag toch zou ik aandringen op een eigen gesprek/rondleiding dan word alles veel duidelijker.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165766244
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:17 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Scholen :')

Het hele onderwijs systeem is verrot, zal m'n kind daar niet meer aan blootstellen.
Wat is je alternatief?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165766325
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:16 schreef Susie het volgende:
Nog eentje; meisje nu 4 geworden, zou dus als ze langer kleutert bij Anouk volgend jaar in de klas komen? Dan is Anouk net 4 en dat meisje wordt na 3 maanden al 5?
Ga eens een keer helpen op school en verbaas je over de enorme verschillen in ontwikkeling, op allerlei vlakken, tussen de kinderen (NB: niets ten nadele van welk kind dan ook).

Waarom is men zo gefixeert op leeftijd? Je zet toch ook (bijvoorbeeld) niet alle kinderen op basis van lengte in een bepaaldde groep?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_165769064
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:26 schreef Dot. het volgende:
Wij zijn ons aan het oriënteren op een basisschool en hebben maandag een eerste rondleiding gehad, maar ik liep tegen wat punten aan die me niet zo bevallen. Ik vroeg me alleen af of ik niet gewoon te kritisch ben.
beetje kritisch zijn is goed toch :)

Het is een protestante school met traditionele onderwijsvorm. Ze zijn net begonnen met de Vreedzame school. Het verhaal hierover klonk wel goed, maar het woord pesten is niet gevallen.
goed sociale vaardigheidsprogramma hoor! Juist in de bestrijding tegen het pesten

De lagere groepen werken met wisselende thema's en de activiteiten worden daar aan opgehangen, behalve gym en rekenen. De rest van de school werkt met een overkoepelend thema en dat is dan het hele jaar. Elke klas heeft wel een ander stapje, bijv Nederland, Europa, de wereld. Wat mij nu tegenstaat is dat de kinderen dus het hele jaar met zo'n thema bezig zijn. Biedt dat niet wat weinig afwisseling voor een kind met wellicht een iets andere interesse? Het is ook wel evht de bedoeling dat de hele klas aan hetzelfde werkt op hetzelfde moment.
ik begrijp je helemaal. Ik vind dit ook niet inspirerend overkomen. Je hebt wel een methode (alles in 1) die alle vakken (op rekenen en gym na) in elkaar verweven, met dan (ik dacht) 8 thema's per jaar. Dat zou bij de onderbouw kunnen passen maar niet bij de bovenbouw. Zoals jij het vertelt zou ik er ook over vallen. Dit is trouwens niet specifiek voor het traditioneel onderwijs hoor :) .

Voor 'snellere' kinderen houdt het verdiepingstraject trouwens in dat ze minder uitleg krijgen en meer werkjes. Is dat de standaard manier om slimmere kinderen te stimuleren? Ze hebben ook een plusklasje een middag in de week.
deze werkjes zullen waarschijnlijk uitdagend zijn in combinatie met de basis in de klas. Redelijk standaard. Een plusklasje is trouwens wel echt top hoor :)

Daarnaast hebben ze op de bovenbouw 4 pc's in de klas en 4 pc's in de gang waar alle toetsen op gemaakt worden. Dit gebeurt tussendoor. Dan bied je een kind toch helemaal niet de ideale omgeving om zich te kunnen concentreren? De pauzes zijn bijvoorbeeld opgesplitst in de groepen, dus volgens mij kan het zelfs voorkomen dat een groep pauze heeft en de gang op komt om naar buiten te lopen.
alle toetsen van alle vakken? Bijzonder :')

Sowieso waren de computers niet echt onderdeel van de lessen leek wel, want ze hadden wel zo'n digibord, maar aan mediawijsheid werd alleen aandacht besteed tijdens de week van mediawijsheid.
als ze er alle toetsen op moeten maken verwacht je ik dit van wel. Mediawijsheid, super goed thema... maar de tijd ;) Langzaam gaan steeds meer scholen tablets gebruiken, dus dat kan ook nog komen :)

Nu konden we bij andere scholen pas terecht na de open dag in februari, dus ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal, maar zijn dit zaken waar ik me maar bij neer moet leggen of past dit type onderwijs gewoon niet bij mij/ons?
ik denk dat deze school niet bij jullie past als ik dit zo hoor. Het hoeft niet aan het type onderwijs te liggen. Zo hebben we hier gekozen voor traditioneel onderwijs. Ondanks dat we dalton en jenaplan inspirerender vinden klinken. Vriendje en ik hadden allebei veel structuur nodig, dus ik verwacht dat Ow dat ook nodig heeft.

We willen ook gaan kijken bij een Dalton en een Jenaplan, maar de Jenaplan is echt in een andere wijk en dat vind ik qua vriendjes dan weer zo onhandig voor hem.
niet heel handig, maar als die school echt je voorkeur heeft zou ik er gewoon voor gaan. Met vriendjes komt het altijd wel goed :)
pi_165769742
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:28 schreef Loj het volgende:

[..]

_O_

Dank je!

Tablets zijn idd aan bod gekomen, maar volgens de rondleider was het voor hen nog niet duidelijk genoeg dat het ook daadwerkelijk wat oplevert. Nu duurt het nog 1,5 jaar voor Stip naar school gaat, dus er kan natuurlijk veel veranderen in die periode.

En bij de scholen met open dag mogen we zeker nog een rondleiding doen, Sam!
  woensdag 5 oktober 2016 @ 17:06:13 #99
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165772494
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:08 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Ga eens een keer helpen op school en verbaas je over de enorme verschillen in ontwikkeling, op allerlei vlakken, tussen de kinderen (NB: niets ten nadele van welk kind dan ook).

Waarom is men zo gefixeert op leeftijd? Je zet toch ook (bijvoorbeeld) niet alle kinderen op basis van lengte in een bepaaldde groep?
Daarvoor hoef ik niet te helpen op school, dat zag ik hier vanmiddag tijdens het spelen al. Bij mij was het meer verwarrend hoe dat allemaal werkt (op zich heel simpel, want ze kijken naar het kind of ze groep 3 aan kan of niet). Als Anouk het volgend jaar aan zou kunnen volgens de leraar, komt ze in groep 3 in de klas met een meisje dat bijna precies een jaar ouder is en dat vind ik best apart. Maar genoeg daarover, ik vind de basisschool waar ze op zit (Dalton) erg prettig in ieder geval .
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 5 oktober 2016 @ 17:14:33 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_165772637
Ik vind het ook best raar hoor Susie. Of nou ja, niet zozeer raar want de regel is duidelijk. Maar mijn meiden zijn helemaal into school, zijn er al best wel aan toe en volgende maand zullen we wel een uitnodiging van de juf krijgen. Ik vind het best een raar idee dat zij straks in de klas zullen komen met kinderen die nog 3 moeten worden. Dat is nu natuurlijk een mega verschil maar ik neem aan dat die verschillen wel kleiner worden. Wat dat betreft vindt ik 2,5 jaar kleuteren ook best wel lang. (niet dat ik zit te wachten op 1,5 jaar kleuteren, en dat is hier ook niet aan de orde).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')