abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146591085
Hi fokkers, ik zit met mijn handen in het haar.. Hopelijk hebben jullie wijze raad _O_
Afgelopen tijd zijn mijn vriend en ik druk geweest met klussen. We hebben een PVC vloer gekocht die direct op de vloer gelijmd wordt. Omdat er geen gebruik gemaakt wordt van een ondervloer is het belangrijk dat de ondervloer helemaal egaal is.

Op zolder en op de 1e verdieping hebben we met egaliseermiddel de vloer egaal gemaakt. Dit is goed gelukt. Nu hebben we gister avond beneden geėgaliseerd over de tegelvloer heen. We hebben eerst gecontroleerd of alle tegels goed vast zaten. Daarna alles stofvrij gemaakt, de tegels vet vrij gemaakt en vervolgens een primer aangebracht.

Na 4,5 uur wachten tot de primer droog was zijn we aan de slag gegaan. Het zag er super glad uit, tot onze grote schrik zag het er vanochtend heel anders uit. De vloer is helemaal gebarsten.

Wie weet hoe dit kan? En erger no, hoe we dit kunnen oplossen? Losse delen schuren en nog een laag erover heen gooien? Of moet alles eraf? Ik ben ook benieuwd waarom het niet goed hecht. We hebben wel de deuren open gehad en het was ongeveer 12 graden. Wellicht dat het termpertuur verschil dit heeft veroorzaakt? Hopelijk weten jullie raad!
  woensdag 12 november 2014 @ 22:03:56 #2
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_146591278
Waar lopen de verwarmingsbuizen? Als deze ook door de vloer lopen en de verwarming aan heeft gestaan zou dat een oorzaak kunnen zijn dat het ongelijkmatig is gedroogd. Helaas geen idee hoe je het kan oplossen. Succes.
Where's my fear???
pi_146591827
Bedankt voor je reactie, Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn. Er is voor, achter en in de keuken een verwarming en die heeft vlak voor het egaliseren aangestaan.

Hopelijk weet iemand een oplossing O~)
pi_146592323
Dit is helemaal mislukt, lijkt mij sterk dat de rest ook vast zit.
pi_146594360
mengverhouding wel goed?
pi_146601888
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:54 schreef hans1985 het volgende:
mengverhouding wel goed?
Mijn zus had ook een probleem met egaliseren van vloer in de keuken waar allemaal scheuren in waren gekomen. Uiteindelijk moest het volledig opnieuw gedaan worden, omdat het te droog gegoten was, of te hard gedroogd (te warme omgeving).

Beste zou zijn nog een paar dagen wachten om te kijken of er meer scheuren in komen. Als dat niet het geval is, kan je misschien de scheur alleen repareren
pi_146601901
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:39 schreef dikke_donder het volgende:

[..]

Mijn zus had ook een probleem met egaliseren van vloer in de keuken waar allemaal scheuren in waren gekomen. Uiteindelijk moest het volledig opnieuw gedaan worden, omdat het te droog gegoten was, of te hard gedroogd (te warme omgeving).

Beste zou zijn nog een paar dagen wachten om te kijken of er meer scheuren in komen. Als dat niet het geval is, kan je misschien de scheur alleen repareren
Zoals nu eruit ziet trek je gewoon hele stukken eraf.
Maar mengverhouding is cruciaal bij egaline.
Bovendien kun je egaline van 15 euro de zak krijgen tot 75 euro de zak.
Als je echt cheap gaat heb je eerder kans op dit soort dingen.
pi_146601947
Lijkt of het bij de voegen gescheurd is, die nemen ook meer vocht op dan de tegels zelf.
pi_146601957
Te hard gedroogd, verkeerde primer, verkeerde mengverhoudingen.. tja, ik denk dat er een aantal oorzaken mogelijk zijn.
Wij wilden precies hetzelfde, ook pvc over tegels met egaliseren maar zelf zag ik dit niet zitten.
Daarom gekozen om het te laten doen en geen spijt van gehad.
Uiteindelijk waren we voor +/50m2 egaliseren + leggen van de PVC vloer 700,- incl. materiaal (vloer hadden we al) kwijt.
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_146708902
Ik zou lekker de egaline + tegels eruit hakken.
weet je zeker dat je op de dekvloer / betonvloer zit en dat het dus naar alle waarschijnlijkheid WEL goed gaat.

succes, ik kan me voorstellen dat het janken je nader stond dan het lachen toen je de kamer betrad :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')