Hi fokkers, ik zit met mijn handen in het haar.. Hopelijk hebben jullie wijze raad
Afgelopen tijd zijn mijn vriend en ik druk geweest met klussen. We hebben een PVC vloer gekocht die direct op de vloer gelijmd wordt. Omdat er geen gebruik gemaakt wordt van een ondervloer is het belangrijk dat de ondervloer helemaal egaal is.
Op zolder en op de 1e verdieping hebben we met egaliseermiddel de vloer egaal gemaakt. Dit is goed gelukt. Nu hebben we gister avond beneden geėgaliseerd over de tegelvloer heen. We hebben eerst gecontroleerd of alle tegels goed vast zaten. Daarna alles stofvrij gemaakt, de tegels vet vrij gemaakt en vervolgens een primer aangebracht.
Na 4,5 uur wachten tot de primer droog was zijn we aan de slag gegaan. Het zag er super glad uit, tot onze grote schrik zag het er vanochtend heel anders uit. De vloer is helemaal gebarsten.
Wie weet hoe dit kan? En erger no, hoe we dit kunnen oplossen? Losse delen schuren en nog een laag erover heen gooien? Of moet alles eraf? Ik ben ook benieuwd waarom het niet goed hecht. We hebben wel de deuren open gehad en het was ongeveer 12 graden. Wellicht dat het termpertuur verschil dit heeft veroorzaakt? Hopelijk weten jullie raad!