Gelukkig blijft het bij de relevante mensen wél leven.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:37 schreef Inaithnir het volgende:
En het jammere? Na morgen hoor je waarschijnlijk nooit meer iets van Philae of Rosetta, tenzij ze echt iets baanbrekends vinden
De goede mensen/instanties volgen helptquote:Op woensdag 12 november 2014 20:37 schreef X11 het volgende:
Het zou leuk zijn als mensen hier de relevante tweets blijven plaatsen.
Ik kan helemaal niet overweg met Twitter (weet niet waar ik moet zoeken, word hoorndol van honderden volledig identieke berichtjes over de meest onbenullige onderwerpen) maar ik zou wel graag de informatie over Rosetta willen blijven volgen.
Philae gaat ook rontgenstraling uitzending terwijl Rosetta aan de andere kant van de komeet is. Hoe deze straling ontvangen wordt nadat het door de komeet is gegaan zal ook veel vertellen over de compositie.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mwah die bodemmonsters laat maar zitten de rosetta kan toch alles vanuit de ruimte meten.
ja dat weet ik maar een paar uur terug deed net iedereen alsof de philae maar een onbeduidend ding is waarvan het niet erg is als die niet landtquote:Op woensdag 12 november 2014 20:39 schreef Montov het volgende:
[..]
Philae gaat ook rontgenstraling uitzending terwijl Rosetta aan de andere kant van de komeet is. Hoe deze straling ontvangen wordt nadat het door de komeet is gegaan zal ook veel vertellen over de compositie.
True, aan de andere kant is dit natuurlijk wel goeie exposure for wetenschap in het algemeen.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:37 schreef Inaithnir het volgende:
En het jammere? Na morgen hoor je waarschijnlijk nooit meer iets van Philae of Rosetta, tenzij ze echt iets baanbrekends vinden
Ik hoorde dat na landing het vliegwiel (voor stabilisatie) stopte, en dat de lander dus nog hoekmoment had.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat was dus waarschijnlijk tijdens het "stuiteren" als ik het goed begreep
twitter:ReutersAero twitterde op woensdag 12-11-2014 om 18:16:12#Rosetta total mission cost is close to 1.4 bln eur, equivalent to three A380 jets #CometLanding reageer retweet
Ben ik aan het opnemen, de hele avond.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:40 schreef Basekid_NZ het volgende:
De docu op natgeo is best wel het kijken waard atm
Niet de zaak omdraaien. Jij beweerde juist dat we weinig zouden weten zonder Philae.... niemand beweerde dat Philae niet iets toe zou voegen..quote:Op woensdag 12 november 2014 20:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja dat weet ik maar een paar uur terug deed net iedereen alsof de philae maar een onbeduidend ding is waarvan het niet erg is als die niet landt
Hij werd niet gestabiliseerd, de komeet draait dus vandaar dat ie draaide toen ie stuiterde.. (lijkt me?)quote:Op woensdag 12 november 2014 20:41 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik hoorde dat na landing het vliegwiel (voor stabilisatie) stopte, en dat de lander dus nog hoekmoment had.
Al die bedrijven die aan rosetta gewerkt hebben zijn allemaal dochters van moederbedrijf Airbus Group (vroeger EADS), naam is veranderd omdat airbus de meeste inkomsten creëert en meer naamsbekendheid heeft.. Met andere worden 'er zijn 3 A380's verkocht voor deze missiequote:Op woensdag 12 november 2014 20:41 schreef Burner82 het volgende:
Voor de jankerds die allemaal vinden dat het zoveel geld kost:twitter:ReutersAero twitterde op woensdag 12-11-2014 om 18:16:12#Rosetta total mission cost is close to 1.4 bln eur, equivalent to three A380 jets #CometLanding reageer retweet
twitter:Philae_MUPUS twitterde op woensdag 12-11-2014 om 20:32:30Will keep analyse data and regain lander control when radio contact is re-established tomorrow #cometlanding reageer retweet
twitter:Philae_MUPUS twitterde op woensdag 12-11-2014 om 20:34:21Stay patient and confident over night. No news until tomorrow morning UTC #cometlanding reageer retweet
Philae heeft een gyroscope (vliegwiel) die tijdens de landing voor stabilisatie zorgde (zie ook: http://nssdc.gsfc.nasa.gov/nmc/spacecraftDisplay.do?id=PHILAE).quote:Op woensdag 12 november 2014 20:42 schreef nikao het volgende:
[..]
Hij werd niet gestabiliseerd, de komeet draait dus vandaar dat ie draaide toen ie stuiterde.. (lijkt me?)
Jep.. maar die hadden ze uitgezet toen ie geland wasquote:Op woensdag 12 november 2014 20:48 schreef Montov het volgende:
[..]
Philae heeft een gyroscope (vliegwiel) die tijdens de landing voor stabilisatie zorgde (zie ook: http://nssdc.gsfc.nasa.gov/nmc/spacecraftDisplay.do?id=PHILAE).
ok. Dus? Als je gaat kijken naar "gewone vliegtuigen" etc.. vallen de kosten wel mee...quote:Op woensdag 12 november 2014 20:48 schreef dumble het volgende:
[..]
Al die bedrijven die aan rosetta gewerkt hebben zijn allemaal dochters van moederbedrijf Airbus Group (vroeger EADS), naam is veranderd omdat airbus de meeste inkomsten creëert en meer naamsbekendheid heeft.. Met andere worden 'er zijn 3 A380's verkocht voor deze missie'
Met drie keer de naheffing van Europa had Nederland het zelf kunnen doen, zo weinig kost dit alles.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:51 schreef Burner82 het volgende:
[..]
ok. Dus? Als je gaat kijken naar "gewone vliegtuigen" etc.. vallen de kosten wel mee...
Zo bracht je het niet. Maar idd. Dan is er geen dus en vallen de kosten mee.quote:
Goed te doen dus.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:52 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Met drie keer de naheffing van Europa had Nederland het zelf kunnen doen, zo weinig kost dit alles.
En brengt de vraag waarom ruimtevaart zó weinig financiën krijgt, als ze met minder dan anderhalf miljard dit al kunnen.quote:
Om nog maar te zwijgen hoeveel alle kerken ons kosten qua belastingen... :|quote:Op woensdag 12 november 2014 20:54 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
En brengt de vraag waarom ruimtevaart zó weinig financiën krijgt, als ze met minder dan anderhalf miljard dit al kunnen.
Omdat NL 1 van de kleinste landen is... Aantal belangrijke onderdelen zijn van NL-makelarij..quote:Op woensdag 12 november 2014 20:54 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
En brengt de vraag waarom ruimtevaart zó weinig financiën krijgt, als ze met minder dan anderhalf miljard dit al kunnen.
Rechtzaken houden over zwarte piet is ook belangrijk hequote:Op woensdag 12 november 2014 20:56 schreef nikao het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen hoeveel alle kerken ons kosten qua belastingen... :|
Ik bedoelde niet Nederland specifiek, maar weredwijd.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:56 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Omdat NL 1 van de kleinste landen is... Aantal belangrijke onderdelen zijn van NL-makelarij..
USA moest kiezen tussen DoD en NASA... en dan krijgt DoD toch meer geld uiteindelijk.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:58 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet Nederland specifiek, maar weredwijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |