abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 november 2014 @ 15:12:58 #51
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_146612662
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:54 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, het begint bij zelfredzaamheid. En het schoot door mijn hoofd dat mijn vriendin vroeger werd gepest. Maar ze is nu nog wel errrrg jong (anderhalf) om haar dat aan te leren, dat werkt gewoon nog niet.
Nee maar daarom gebeurt het dus ook... ik bedoel je kind word niet doodgebeten ofzo... maar ze leert er wel van (het bijtende kindje ook trouwens..)
Zou het gewoon een beetje in de gaten houden en het op zn beloop laten..

Ik denk dat van pesten nog geen sprake is..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_146685205
Ik zou me er niet al te druk om maken; de leidsters zullen het in de gaten houden, en met de ouders van het betreffende kind bespreken. Ik maak trouwens uit je verhaal op dat je weet door wie je dochter is gebeten. Dat verbaast me. Wij hebben inmiddels met het derde kinderdagverblijf te maken, en allebei onze kinderen zijn weleens gebeten / gekrabd / geslagen (en hebben dat allemaal ook weleens gedaan), en ons is nooit verteld wie de 'dader' was. Dat is van elk kdv een heel principiële beslissing: het doet voor ons namelijk niet ter zake wie het gedaan heeft, dat bespreken zij wel met de ouders van dat kind. Bovendien schijnen er weleens ouders van 'slachtoffers' verhaal te gaan halen bij de andere ouders, en dat lijkt me nogal onwenselijk.
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:49:25 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146697751
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:10 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

ach als dat jou gemoedsrust oplevert moet je er vooral in geloven ^O^

ik durf er bijna een wedje op te leggen dat je over een jaar of 10 allemaal probleemgevalletjes krijgt omdat 'de ouders te weinig in beeld waren in de vroege jeugd'.

Mijn ouders hebben destijds wel veel moeite voor mij gedaan en de carrière op de tweede plaats gezet. Dat wil ik ook voor mijn kind betekenen.
Dat zie je inderdaad ook in Scandinavische landen waar het al generaties normaal is, al die kinderen zijn verpest...oh wacht....niet dus.

TS, even in de gaten houden inderdaad, mocht het nog een keer gebeuren een gesprek aangaan met leidster en ouders en hopelijk tot een oplossing komen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146703839
Is bij onze dochter ook gebeurd, gebeten door telkens hetzelfde kindje. Een perfecte afdruk van boven en ondergebit in haar onder arm was elke keer het gevolg, de tand afdrukken werden gewoon blauw. Maar dit gebeurde elke keer als ze naast elkaar aan tafel zaten.
We hebben bij de leiding gewoon aangegeven dat we niet wilden dat omze dochter nog naast dat kindje kwam te zitten, en daarna was het over.
Het is een lastige situatie, doe er niet al te moeilijk over, maar wuif het ook niet weg. Wijs de leiding erop, zodat ze alert blijven. Onze ervaring is dat sommige kinderen sneller leren van de juffen dan van de ouders. Zelfs kinderen tussen 0-4 kunnen ouders al goed manipuleren!
  zondag 16 november 2014 @ 07:41:19 #55
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_146703855
laat het de leidsters oplossen, die voeden toch al jou kind op
pi_146704486
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:54 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, het begint bij zelfredzaamheid. En het schoot door mijn hoofd dat mijn vriendin vroeger werd gepest. Maar ze is nu nog wel errrrg jong (anderhalf) om haar dat aan te leren, dat werkt gewoon nog niet.
Je kunt overwegen haar te leren terug te meppen. Dat klinkt opvoedkundig misschien wat twijfelachtig, maar in dit geval werd ze fysiek aangevallen en dat is naar mijn mening de enige reden waarin je je wel fysiek mag weren. Ook dat is iets dat je moet leren en als je bang bent voor pesten is dit juist iets dat ze gedoseerd(!) moet kunnen toepassen. Dat geeft haar tussen de oren ook het gevoel niet per definitie de klos te zijn als iemand eens zou gaan bijten/slaan waardoor ze relaxer in het leven kan staan.

Dat het in de ogen van volwassenen een kinderdingetje is dat je met praten door volwassen op zou moeten lossen doet daar eigenlijk niet veel aan af omdat de kinderen het niet als zodanig zien. Misschien gaat het hier wel om een situatie waar beide kinderen iets van moeten leren.

[ Bericht 11% gewijzigd door CafeRoker op 16-11-2014 09:49:02 ]
pi_146704620
Het gaat om dreumesjes hè? Om te spreken van fysiek aangevallen vind ik weer een beetje ver gaan op deze leeftijd :@
pi_146704744
Meer dan de kinderen goed in de gaten houden kan je niet doen, en zelfs dan ben je als leidster 9 van de 10 keer te laat..... het is heel vervelend, maar hoort er helaas wel bij...
  zondag 16 november 2014 @ 10:59:50 #59
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_146705408
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 09:40 schreef CafeRoker het volgende:
Je kunt overwegen haar te leren terug te meppen. Dat klinkt opvoedkundig misschien wat twijfelachtig,
Nee hoor, het eerste dat door m'n hoofd schoot, was: jij gaat op judo/krav maga/etc. Niks mis met een beetje weerbaarheid.

Maar wat Omentielvo/soapie zegt: dit is echt nog piepjong. Ze moeten wat ouder worden. Maar als het een gewoonte gaat worden dat ze gebeten wordt, dan moeten we maatregelen nemen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_146706157
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:59 schreef Hallmark het volgende:

Maar wat Omentielvo/soapie zegt: dit is echt nog piepjong. Ze moeten wat ouder worden. Maar als het een gewoonte gaat worden dat ze gebeten wordt, dan moeten we maatregelen nemen.
Dat is eigenlijk precies m'n punt. Het is geen knopje dat je ineens aan kan zetten als ze bijvoorbeeld 6 is. Nu is ze nog makkelijk te vormen, en is zich het besef van 'hoe reageer ik eigenlijk in een bepaalde situatie' zich aan het ontwikkelen. Later komen daar allemaal moeilijke dingen bij als het idee misschien teruggemept te worden, dat de ander toch wel sterker zal zijn, dat soort dingen. Dus dan wordt het complexer. Deze fase is vormend voor wat ze over 10 jaar doet als ze als slachtoffer in een soort van geenstijl-kopschop-filmpje terechtkomt. Daar staat namelijk geen kleuterjuf naast.

Op een vechtsport sturen is nuttig voor het aanleren van een vaardigheid. Maar daarnaast komt nog het aanleren van het gedrag: welke beslissing neem je als je aangevallen wordt? En dat is iets dat jij haar zult moeten leren als je dat de juiste oplossing vindt. Kinderleidsters denken daar fundamenteel anders over en die doen dat dus niet.
pi_146706352
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:44 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk precies m'n punt. Het is geen knopje dat je ineens aan kan zetten als ze bijvoorbeeld 6 is. Nu is ze nog makkelijk te vormen, en is zich het besef van 'hoe reageer ik eigenlijk in een bepaalde situatie' zich aan het ontwikkelen. Later komen daar allemaal moeilijke dingen bij als het idee misschien teruggemept te worden, dat de ander toch wel sterker zal zijn, dat soort dingen. Dus dan wordt het complexer. Deze fase is vormend voor wat ze over 10 jaar doet als ze als slachtoffer in een soort van geenstijl-kopschop-filmpje terechtkomt. Daar staat namelijk geen kleuterjuf naast.

Op een vechtsport sturen is nuttig voor het aanleren van een vaardigheid. Maar daarnaast komt nog het aanleren van het gedrag: welke beslissing neem je als je aangevallen wordt? En dat is iets dat jij haar zult moeten leren als je dat de juiste oplossing vindt. Kinderleidsters denken daar fundamenteel anders over en die doen dat dus niet.
Ze is ánderhalf! 1,5 jaar. Op welke wijze wil je dat uitleggen?
Dan kan ik het mijn dreumes nl ook vast vertellen.
Home is where the O+ is...
pi_146707410
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 11:56 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ze is ánderhalf! 1,5 jaar. Op welke wijze wil je dat uitleggen?
Dan kan ik het mijn dreumes nl ook vast vertellen.
"je mag nooit, nooit (!) slaan, tenzij iemand jou slaat. Dan zeg je eerst "nee, niet doen", en als dat niet helpt sla je terug". Niet te moeilijk maken dus.

Anderhalf is misschien net wat jong. Ik heb iets soortgelijks bij m'n eigen peuter bij de hand gehad maar nu ik terugreken was ze inderdaad richting 2.
pi_146711105
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat zie je inderdaad ook in Scandinavische landen waar het al generaties normaal is, al die kinderen zijn verpest...oh wacht....niet dus.

TS, even in de gaten houden inderdaad, mocht het nog een keer gebeuren een gesprek aangaan met leidster en ouders en hopelijk tot een oplossing komen.
Zou hier met liefde op reageren, maar mag niet meer ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')