abonnement Unibet Coolblue
pi_146717967
Static kennende is lokale verdoving geen optie omdat hij de tandarts knock-out zou slaan bij lokaal :').
pi_146769512
Iedereen die beweert dat 4 kiezen in een keer trekken in Nederland niet gebeurt en narcose overdreven is lult uit z'n nek. Heel fijn dat het bij jullie zo soepeltjes ging en dat ze gewoon onder plaatselijke verdoving per 2 eruit gehaald konden worden maar helaas is dat niet bij iedereen zo...

Mijn 4 (5 zelfs, ik had een extra kies nog ergens bovenin zweven) verstandskiezen lagen allemaal 90 graden gedraaid en konden niet zomaar verwijderd worden. Dus ook onder narcose alles in 1 klap gedaan.

Wat wel heel relaxed is is dat je er allemaal helemaal niks van mee krijgt en pas weer wakker wordt als het allemaal achter de rug is.
De napijn viel wel me wel behoorlijk tegen. Je ziet een week uit als een hamster en kan bijna niet eten en praten doordat je 4 flinke wonden in je mond hebt. Echter zal dit bij jou misschien een stuk minder erg zijn omdat 3 van je 4 kiezen er vrij normaal bij lijken te staan?

Je krijgt waarschijnlijk na de eerste nacontrole (paar dagen later) een spuitje mee waarmee je een aantal keer per dag zout water door de 'gaten' moet spoelen. Smerig verhaal maar iedere keer na het eten blijven er resten achter en dat is echt enorm goor. Die paar dagen tot de eerste controle waren geen feestje. Maar nogmaals, misschien is dat bij jou een stuk minder erg omdat 3 kiezen eenvoudig getrokken kunnen worden en slechts eentje voor een flinke wond zal zorgen? Ik hoop het voor je in ieder geval!

En natuurlijk de tip die hier al eerder werd gegeven, slik alle pijnstilling die je mag hebben op de aangegeven tijden. Niet wachten tot de volgende lading uitgewerkt is, gewoon doorgaan. Succes!
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:11:03 #78
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146769916
Nou, het wordt er allemaal niet beter op. Vreemd genoeg is de (heftige) pijn - die me zelfs met een slaappil wakker hield - weg. Moet alleen geen koude water drinken, dan ga je even door de grond.

Maar het zal toch moeten gebeuren, stel dat opeens acuut moet en ik ben ergens in de middle of nowhere met mijn reisschema.

Anyway, morgen om 14:00 lokale tijd bij Dr. Gregory Taylor op bezoek om te kijken hoe en wat er nou allemaal moet gaan gebeuren.

Gelukkig geen Chinees/Kantonees, maar Engels.

Kan ik hem ook beter uitschelden. :7

Ergens hierboven stond dat ophalen na de behandeling wel een optie zou zijn, dat gaat écht niet altijd in HK. :)

Kijk maar op Google maps, dat zijn van die beruchte straten/blokken waar werkelijk geen enkel voertuig mag stoppen: 20 DES VOEUX ROAD CENTRAL, HONG KONG
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Admin dinsdag 18 november 2014 @ 12:17:55 #79
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_146770087
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:11 schreef static het volgende:
Nou, het wordt er allemaal niet beter op. Vreemd genoeg is de (heftige) pijn - die me zelfs met een slaappil wakker hield - weg. Moet alleen geen koude water drinken, dan ga je even door de grond.

Maar het zal toch moeten gebeuren, stel dat opeens acuut moet en ik ben ergens in de middle of nowhere met mijn reisschema.

Anyway, morgen om 14:00 lokale tijd bij Dr. Gregory Taylor op bezoek om te kijken hoe en wat er nou allemaal moet gaan gebeuren.

Gelukkig geen Chinees/Kantonees, maar Engels.

Kan ik hem ook beter uitschelden. :7

Ergens hierboven stond dat ophalen na de behandeling wel een optie zou zijn, dat gaat écht niet altijd in HK. :)

Kijk maar op Google maps, dat zijn van die beruchte straten/blokken waar werkelijk geen enkel voertuig mag stoppen: 20 DES VOEUX ROAD CENTRAL, HONG KONG
Dan vraag je toch aan die arts hoe of wat? Die hebben dat vast vaker meegemaakt dat mensen na narcose geen vervoer hebben.
En google die naam eerst even voor je te doen hebt met een tandarts die in eigen lanf geen praktijk meer mag voeren.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 19 november 2014 @ 13:08:13 #80
437064 DeFajalobi
Radio de Bandieten
pi_146805866
goed poetsen;)
Luister gezellig mee op www.debandieten.nl !!! met de lekkerste hitzzzz
  woensdag 19 november 2014 @ 13:10:29 #81
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146805937
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:08 schreef DeFajalobi het volgende:
goed poetsen;)
Gast. :')

Ga terug de schoolbanken in.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 19 november 2014 @ 13:11:06 #82
437064 DeFajalobi
Radio de Bandieten
pi_146805956
wat ben je hatelijk ik reageer alleen op je post
Luister gezellig mee op www.debandieten.nl !!! met de lekkerste hitzzzz
  woensdag 19 november 2014 @ 13:11:32 #83
437064 DeFajalobi
Radio de Bandieten
pi_146805972
maar ken dat gevoel ben zelf bang voor de tandarts haha
Luister gezellig mee op www.debandieten.nl !!! met de lekkerste hitzzzz
pi_146806203
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:54 schreef hellosnow het volgende:
Iedereen die beweert dat 4 kiezen in een keer trekken in Nederland niet gebeurt en narcose overdreven is lult uit z'n nek.
Inderdaad, dat doen ze niet zo maar.

Niemand gaat graag naar de tandarts/kaakchirurg om wat in z'n mond te laten peuterer, maar het stelt echt weinig voor. Als je denkt..shit hoelang hier nog liggen met kramp in m'n kaken, dan zijn ze alle 4 al getrokken ;) en ze hecht de wonden netjes dicht :)

Achteraf, goed spoelen met lauwe thee en/of lauw water met beetje zout, en natuurlijk 'n jointje, alles zo genezen. ^O^
  woensdag 19 november 2014 @ 13:34:53 #85
437064 DeFajalobi
Radio de Bandieten
pi_146806736
ze hebben bij mij ook 4 kiezen op ziekenhuis getrokken maar wel onder totale narcose vond dat maar niks haha
Luister gezellig mee op www.debandieten.nl !!! met de lekkerste hitzzzz
  woensdag 19 november 2014 @ 13:35:30 #86
437064 DeFajalobi
Radio de Bandieten
pi_146806763
blij dat ik niks mee kreeg daarvan whhahaha
Luister gezellig mee op www.debandieten.nl !!! met de lekkerste hitzzzz
  woensdag 19 november 2014 @ 13:38:02 #87
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146806857
quote:
14s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:18 schreef killerkip69 het volgende:
en natuurlijk 'n jointje,
Daar staat hier de doodstraf op geloof ik. :+

Anyway, de arts zij wel: absoluut 5 dagen NIET roken. Sigaretten dan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_146807342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:38 schreef static het volgende:

[..]

Daar staat hier de doodstraf op geloof ik. :+

Anyway, de arts zij wel: absoluut 5 dagen NIET roken. Sigaretten dan.
hehe ;)

Anyhow, het zou inderdaad kunnen dat er 'n infectie optreedt door het roken, persoonlijk nog nooit voorgevallen na het trekken etc van tanden, ik rook altijd net als anders. 'n Jointje werkt ook goed, maar het belangrijkste is wel het spoelen met zout, zachtjes! Dat werkt het beste tegen bacteriën/infecties. De tandarts zal dit beamen ;) Aan de andere kant, m'n moeder lag ziek op bed na het trekken van de verstandskiezen, dus ja...ligt per persoon dan.
  woensdag 19 november 2014 @ 13:58:16 #89
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146807625
Vroeger trokken ze niet alle 4 tegelijk ondat dior de zwelling je niks meer kan eten of moeite met ademen kan krijgen. Ik ben nooit onder gehele narcose geweest. Ik kreeg 5 prikken. Voel je niks van alleen de prik in de gehemeltje was gevoelig.

Ik heb 1 dag pijn gehad en heel veel geslapen. Er na is het over. TIP goed spoelen met zout tegen infecties. En neem lauw water dat voelt veel lekkerder aan. 1 nadeel je zal behoorlijk meuren uit je bek de eerste paar dagen :P

Succes
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 19 november 2014 @ 14:03:20 #90
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146807838
Hij had het ook over een zenuw die geraakt kan worden waardoor je een week of 6 je gevoel in de wang kwijtraakt - hij waarschuwde om vooral electrisch te scheren mocht dat gebeuren,
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_146808202
Succes vandaag Static
Spoilers!
  woensdag 19 november 2014 @ 14:51:16 #92
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146809543
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Succes vandaag Static
Ben al geweest, het is hier 7 uur later en ben ondertussen alweer in China beland. :+

Was alleen een advies-ronde vandaag.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_146809746
Ik had geen zin om het tijdsverschil op te zoeken ;)

Heb je nog nuttige informatie gekregen? En wanneer moet je onder het mes?
Spoilers!
  maandag 8 mei 2017 @ 19:03:14 #94
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_170779977
Heb het een tijdje kunnen uitstellen, maar ben nu toch echt de lul. Een week of twee geleden zat ik op een pinda te knabbelen en er is een stukje afgebroken, het restant prikte als een soort mesje in mijn wang en heb de stoute schoenen aangetrokken en naar de (Nederlandse) tandarts gegaan. KAA / [Static's belevenissen #8] Kort vanuit Abu Dhabi, dan naar Muscat.

Die heeft het allemaal bekeken, was jaloers op mijn gebit overigens want geen gaatjes en stevig enzo, heeft er een soort diamant-vijtlje tegen gezet, en alles was weer glad. Ik blij natuurlijk.

Tot afgelopen vrijdag, weer een stukje afgebroken, maar nu aan de andere kant. :(

Wederom naar de tandarts en die riep - meer dan dwingend - dat de boosdoener er nu echt uit moet. Gelukkig niet alle 4 (tegelijk).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_170783600
Heb er echt kutervaring mee. tweede keer erger dan de eerste keer. Uur bezig geweest met 1 tand, snijden, kraken. Hielp ook niet mee dat ik ook onder laken lag en dus niks zag, maar wel flink zweten. Had paar x het gevoel dat ik bijna flauw viel (gelukkig val je dan niet ver ;)). Uiteindelijk met een flink beschadigde mondhoek vertrokken. Uiteindelijk thuis was de verdoving sneller uitgewerkt, dan pijnstillers zijn werk deden, dus dat heeft ook nog een tijdje een flinke (krakende) pijn opgeleverd. Heeft twee weken geduurd tot volledige zwelling weg was en ik geen gele nek/wang meer had.

Gelukkig zijn er genoeg mensen met betere ervaring.
Eerst denken, dan typen
pi_170817975
Tip om zwelling aan je wang te voorkomen: wikkel een icepack in een handdoek en neem deze mee naar het ziekenhuis. In de auto terug naar huis kun je je wang meteen je wang koelen. Hierdoor was er nauwelijks wat aan mijn wang te zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel succes TS!
  dinsdag 9 mei 2017 @ 23:52:18 #97
369251 Geralt
of Rivia
pi_170818909
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:03 schreef static het volgende:
Heb het een tijdje kunnen uitstellen
Tijdje? 3 jaar man! :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170820576
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:32 schreef static het volgende:

[..]

Ik heb er echt geen verstand van; zoals eerder gemeld heb ik nooit problemen met mijn gebit gehad, dus geen referentie-kader.

Anyway, op de foto zie je de écht pijnlijke goed zitten, weet alleen niet hoe ze tot de conslusie komen om alle 4 te trekken.

[ link | afbeelding ]
Vreemd eentje zit scheef en de rest niet.
Bij mij zijn ze bovenin getrokken, nergens last van.
Onderin scheef en niet bovengekomen, hoeven er niet eens meer uit terwijl jaren geleden dat blijkbaar wel moest.
Zou het niet tegelijk doen, eerst die scheve en die anderen zie je vanzelf wel als je last krijgt
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_170820648
In 2006 zijn er bij mij twee tegelijk getrokken en vorig jaar de laatste twee.

Omdat het ontstoken was werkte de verdoving niet goed. De kaakchirurg vroeg nog "voel je het als ik hier in prik" dus ik zei nee. Terwijl het enorm veel pijn deed. Eigenwijs, ja.

Eerste keer in 2006 voelde ik niks van de verdoving maar had wel de week erna veel last met eten. Vorig jaar omgekeerd, had na het trekken amper last. Heb ook geen paracetamol gebruikt.

Anyway, succes Static.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')