Ten eerste, het leven ontstond niet uit het niets, maar uit het samenkomen van organische moleculen die het voor elkaar kregen om zichzelf te kopiëren en daarbij informatie door te geven aan die kopieën.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:09 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik vind dan ook het ontstaan van leven uit niets een bijzondere claim en heeft dus ook een bijzonder bewijs nodig.
Ik zie niet wat een Jezus rond het jaar 0 te maken heeft met het ontstaan van het leven trouwensquote:Op donderdag 20 november 2014 14:09 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik vind dan ook het ontstaan van leven uit niets een bijzondere claim en heeft dus ook een bijzonder bewijs nodig.
Ligt er aan waarom die engel dan bij je bed komt te stan.
Want dat hoeft nog geen reden voor je dood te zijn.
Het kan zijn dat er iemand gebeden heeft voor een teken voor jouw dat je je bekeerd.
maar dan nog heb je natuurlijk de keus om het te verwerpen.
Ik wou gewoon even iets vergelijkbaars neer zetten met betrekking tot die feitelijke bewijzen.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:41 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ik zie niet wat een Jezus rond het jaar 0 te maken heeft met het ontstaan van het leven trouwens
Het voorbeeld met de engel was alleen maar om te zeggen dat het een goed bewijs zou zijn.
Volgens mij beweerd ook niemand dat het leven uit het niets verscheen. We kunnen moeilijk terug in de tijd om het te observeren natuurlijk.
Maar om daar sprookjes achtige verhalen aan te hangen is vrij onlogisch.
Nee, want men heeft over jezus geschreven zonder dat er bewijs was of de beschreven personage überhaupt heeft bestaan. Wat men, binnen de wetenschap, over miljoenen jaren geleden schrijft is gebaseerd op bewijs.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:46 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik wou gewoon even iets vergelijkbaars neer zetten met betrekking tot die feitelijke bewijzen.
aangezien er niemand leefde toen die hele evoluthie zou zijn begonnen en dit proces had kunnen op schrijven.dus het is nog onlogischer dat iemand miljoenen jaren later pas een manier ontdekt en op schrijft over hoe alles is ontstaan etc, dan dat iemand die hooguit 30 jaar na iemands dood dingen op schrijft over hem.
Nou ja er zijn verschillende sites en boeken die prima aangeven wat we nu weten over het ontstaan van het leven. Men heeft al een goed idee welke biologische moleculen daar zeer waarschijnlijk voor nodig waren en wat de mogelijke condities waren.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:00 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wat voor bewijs is dat dan van die wetenschappers?
De precieze condities her-creëren zal heel waarschijnlijk onmogelijk zijn, omdat de condities zolang geleden hebben bestaan en het bewijs daarvoor waarschijnlijk niet meer te achter halen is, maar we zouden wellicht wel "leven" kunnen creëren...en daar is wel veel onderzoek naar.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:00 schreef sjoemie1985 het volgende:Ze kunnen tot op heden nog steeds niet zelf leven crëeren met alles wat toen ook aanwezig was.
Hilarische opmerking. Trolquote:Op donderdag 20 november 2014 15:00 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wat voor bewijs is dat dan van die wetenschappers?
Ze kunnen tot op heden nog steeds niet zelf leven crëeren met alles wat toen ook aanwezig was.
Oh heel eenvoudig. Creationisten beweren gewoon glashard dat fossiliseren in een veel kortere tijd kan dan miljoenen jaren.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:38 schreef piekartz87 het volgende:
Je maakt er een wetenschap vs geloof iets van en je kiest er voor om veel wetenschappelijke zaken te verwerpen. Oftewel je verwerpt kennis. Natuurlijk zijn er veel onduidelijkheden over het ontstaan van het leven, we waren er nou eenmaal niet bij.
Een theorie is overigens een wetenschappelijk model aan de hand van werkelijke waarnemingen. Evolutie is bijvoorbeeld waarneembaar in bepaalde ziekteverwekkende bacteriën.
Zegt dit wat over de zin van het leven? Niks.. als jij daar een god aan wil hangen is prima. Dat je denkt dat de aarde 4000 jaar oud is dan ben je gewoon niet van deze tijd.
Dan nu de leeftijd van de aarde. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ouderdom_van_de_Aarde
lees je gewoon even in.
De exacte leeftijd komen we nooit achter. Maar die 4000 of 6000 jaar inschatting van creationisten is absurd en behoorlijk komisch ook.
hier is al een simpel bewijs dat de aarde veel ouder is dan dat. [ afbeelding ]
De wetenschappers hebben zelf gezegd hoe oud iets uiteindelijk is aan de hand van die koolstof daterings methode en overige dateringsmethoden.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:38 schreef piekartz87 het volgende:
Je maakt er een wetenschap vs geloof iets van en je kiest er voor om veel wetenschappelijke zaken te verwerpen. Oftewel je verwerpt kennis. Natuurlijk zijn er veel onduidelijkheden over het ontstaan van het leven, we waren er nou eenmaal niet bij.
Een theorie is overigens een wetenschappelijk model aan de hand van werkelijke waarnemingen. Evolutie is bijvoorbeeld waarneembaar in bepaalde ziekteverwekkende bacteriën.
Zegt dit wat over de zin van het leven? Niks.. als jij daar een god aan wil hangen is prima. Dat je denkt dat de aarde 4000 jaar oud is dan ben je gewoon niet van deze tijd.
Dan nu de leeftijd van de aarde. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ouderdom_van_de_Aarde
lees je gewoon even in.
De exacte leeftijd komen we nooit achter. Maar die 4000 of 6000 jaar inschatting van creationisten is absurd en behoorlijk komisch ook.
hier is al een simpel bewijs dat de aarde veel ouder is dan dat. [ afbeelding ]
Hoe exact de methode is weet ik zo niet. Maar als je het hebt over 200+ miljoen jaar geleden is 1 miljoen jaar natuurlijk niet zo'n grote afwijking.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
De wetenschappers hebben zelf gezegd hoe oud iets uiteindelijk is aan de hand van die koolstof daterings methode en overige dateringsmethoden.
Wat ik bedoel, de wetenschppers vinden een bot laten hier hun methodes op los en zeggen dan dat bot is 2 miljoen jaar oud.
terwijl met de zelfde methode op een anderbot van het zelfde skelet de datering misschien wel heel anders zou kunnen zijn bijvoorbeeld maar 1 miljoen jaar oud.
Mischien tijd voor een cursus chemische analysetechniek en statistische dataverwerking?quote:Op donderdag 20 november 2014 15:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
De wetenschappers hebben zelf gezegd hoe oud iets uiteindelijk is aan de hand van die koolstof daterings methode en overige dateringsmethoden.
Wat ik bedoel, de wetenschppers vinden een bot laten hier hun methodes op los en zeggen dan dat bot is 2 miljoen jaar oud.
terwijl met de zelfde methode op een anderbot van het zelfde skelet de datering misschien wel heel anders zou kunnen zijn bijvoorbeeld maar 1 miljoen jaar oud.
quote:Op donderdag 20 november 2014 11:54 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ten eerste omdat zulke mensen mij dus vertellen dat ik naar de hel ga.
Ten tweede heb ik er ook daadwerkelijk last van in de omgeving waar ik werk. Ze willen liever geen radio aan, ik mag geen jeetje zeggen (want jeetje is een verbastering van Jezus).
Leef jij in Afghanistan?quote:Op donderdag 20 november 2014 11:54 schreef piekartz87 het volgende:
Daarnaast ben ik van mening dat iemand met zulke waanideeën geen machthebbende positie mag hebben, omdat die gene in mijn ogen niet goed wijs is.
Vind ik ook! Deze uitspraak is trouwens van Albert Einstein zegt het internet.quote:Op donderdag 20 november 2014 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is wel een aardige wandtegelwijsheid: Stel je leven in dienst van je eigen doel, niet van andere mensen of dingen.
Aan de hand van meerdere wetenschappelijke disciplines die elk meerdere natuurlijke processen proberen te doorgronden en waarbij het opvalt dat in elk van die disciplines men bewijs vind dat al die verschillende processen plaatsvinden over zeer lange tijd.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar hoe is men tot het "bewijs" gekomen dat de aarde enzo miljarden jaren oud is?
quote:Op donderdag 20 november 2014 15:53 schreef piekartz87 het volgende:
Het is overigens wel verklaarbaar waarom creationisten zo vel tegen andere ideeën zijn.
Alles draait bij hun om de mens. De aarde is zo oud als de mens ongeveer volgens hun, eerder draaide alles nog om de aarde heenDe dieren zijn er om op te eten. etc etc.
Dat er dan theorieën zijn dat we van apen afstammen en dat we eigenlijk geen fuck voorstellen in het heelal is dan erg confronterend.
En het is natuurlijk geruststellend om te geloven in het hiernamaals en dat wij de belangrijkste schepsels zijn.
Nope, dat van de machthebbende positie bedoel ik vrij algemeen trouwens. Als bijvoorbeeld een Mitt Romney aan de macht komt in America dan is dat niet best.quote:
Vet van mij: Vel??quote:Op donderdag 20 november 2014 15:53 schreef piekartz87 het volgende:
Het is overigens wel verklaarbaar waarom creationisten zo vel tegen andere ideeën zijn.
Alles draait bij hun om de mens. De aarde is zo oud als de mens ongeveer volgens hun, eerder draaide alles nog om de aarde heenDe dieren zijn er om op te eten. etc etc.
Dat er dan theorieën zijn dat we van apen afstammen en dat we eigenlijk geen fuck voorstellen in het heelal is dan erg confronterend.
En het is natuurlijk geruststellend om te geloven in het hiernamaals en dat wij de belangrijkste schepsels zijn.
Ik snap je probleem niet.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:54 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ten eerste omdat zulke mensen mij dus vertellen dat ik naar de hel ga.
Ten tweede heb ik er ook daadwerkelijk last van in de omgeving waar ik werk. Ze willen liever geen radio aan, ik mag geen jeetje zeggen (want jeetje is een verbastering van Jezus).
Daarnaast ben ik van mening dat iemand met zulke waanideeën geen machthebbende positie mag hebben, omdat die gene in mijn ogen niet goed wijs is.
Ik vind het niet echt eerlijk van je om constant om bewijs te vragen terwijl je zelf niks aanlevert. Er zijn honderden zoniet duizenden boeken vol met bewijs over de leeftijd van de aarde, evolutie, etc. etc.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar hoe is men tot het "bewijs" gekomen dat de aarde enzo miljarden jaren oud is?
quote:Op vrijdag 21 november 2014 01:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap je probleem niet.
Ga een andere werkkring zoeken, waar je wel een radio aan mag hebben en godverdomme mag zeggen.
En leg je neer bij het feit dat heel veel mensen met waanideeën machthebbende posities innemen.
Obama zegt ook na elke toespraak: "God bless America." Waarbij hij niet Noord-, Midden- en Zuid-Amerika bedoelt, maar uitsluitend de VSvA en ook uitsluitend de christelijke god.
Dus als je problemen hebt met je huidige situatie: los ze op!
Ja, dat is wel een lange weg geweest. Niet geschikt voor luie mensen.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
Hij is al president, dus hij zou het nou kunnen nalaten. Of althans verminderen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 08:57 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je in America niet af en toe God bless America zegt dan kan je echt geen president worden hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |