abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2014 @ 00:40:36 #1
303202 Muk_VII
Ruwe bolster, blanke pit!
pi_146560814
Beste Fokkers, mijn meisje en ik zitten met een dilemma. we zijn bezig om een twee onder een kap te kopen op een nieuwbouwproject, en we willen meteen een bijbouw plaatsen aan de achterkant en een garage. nu is het niet heel duur om er meteen een garage bij te laten zetten tijdens nieuwbouw, maar we willen de boel graag op een graad of 10-15 houden in de winter, SO is een koukleum en ik heb graag een goede hobbyruimte.

Nu moeten we beslissen of we de standaard garage nemen maar we hebben er eigenlijk te weinig zicht op.

de feiten:

-het huis heeft de isolatie aan de buitenkant
-standaard garages zijn in baksteen en kosten ongeveer 10 mille.
-de standaardgarage steekt iets minder ver uit aan de achterkant dan de uitbouw
-als we de uitbouw en garage tegelijk laten zetten achteraf kunnen we er een achtergevel van maken en de garage op drie wanden isoleren en één wand met het huis delen (lijkt me, als het niet zo werkt hoor ik het graag!)

we hebben helaas niet de tijd om veel zelf te doen voordat de boel wind en waterdicht is.

ergens heb ik het gevoel dat het een betere investering is om het helemaal goed te laten doen, in plaats van halfbakken.

ik heb mn meisje min of meer toestemming gegeven om er een garage bij te bestellen, dus ik heb snel tegenargumenten nodig :) of voor, maakt me niet uit, schiet! :)
Muk is terug!
pi_146562500
Uiteindelijk bespaard isolatie altijd stook kosten!
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_146562632
Krijg je wat je wilt, tegen redelijke prijs, dan gewoon doen. Scheelt veel gezeik achteraf.
Laat die handjes wapperen!
pi_146563275
Lekker meteen doen. Je hebt er alleen maar profijt van. Niet alleen temperatuur, maar ook luchtvochtigheid ga je verlagen door goed te isoleren.
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  woensdag 12 november 2014 @ 08:45:04 #5
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_146563386
Lijkt me duidelijk.

Voordelen van meteen laten isoleren:
- geen gezeur, het is meteen klaar bij oplevering en je kunt je garage direct gebruiken
- bij bouw isoleren is handiger dan achteraf
- het gebeurt (waarschijnlijk/hopelijk) goed, als je het zelf doet is dat maar de vraag

Nadeel van meteen laten isoleren:
- het kost meer geld dan zelf achteraf doen

Oftewel, smijt er geld tegenaan en je probleem is weg.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  woensdag 12 november 2014 @ 09:57:55 #6
303202 Muk_VII
pi_146564636
nou ja dat is het probleem dus, het meteen laten bouwen scheelt enorm in het resultaat, maar betekent wel dat we een ontwerp moeten laten maken, een aannemer moeten zoeken, een extra hypotheek moeten nemen... (vanwege de NHG) én dat het waarschijnlijk wat meer gaat kosten.

maar anders moet je iets wat nieuw is gaan oplappen om warm te blijven met alle problemen van dien... dat voelt wat mij betreft ook niet kosher.
Muk is terug!
  woensdag 12 november 2014 @ 13:04:38 #7
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_146569950
Wil je de garage ook als garage gebruiken? Lijkt me namelijk een duur grapje als de helf van de tijd je auto in je hobbyruimte staat. Wellicht handiger om een apart (geisoleerd) hobbyhok te laten bouwen?
pi_146571002
doen, kun jij of in de toekomst nieuwe bewoners een extra kamer van maken.
  woensdag 12 november 2014 @ 23:46:15 #9
303202 Muk_VII
pi_146596831
Er komt geen auto in, het is echt hobbyruimte. ik heb het eens uitgerekend, het geheel zou 33 m2 worden, en als ik dan zie dat een beetje uitbouw 2000 euro per vierkante meter kost vergaat me de moed.... voor meer als de helft gaan we het zeker niet doen. er kan wat bespaard worden door ramen en deuren her te gebruiken, en de achtergevel hoeft niet te worden ondersteund omdat er geen buitengevel is, de binnengevel staat op de kanaalplaatvloer van de eerste verdieping.

vloeren en wandbekleding kunnen we buiten beschouwing laten, want dat moet ook in de rest van het huis.

misschien eens met een aannemer gaan praten, maar ik ben niet erg hoopvol op het moment :{
Muk is terug!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')