abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 mei 2000 @ 10:02:00 #1
3237 The Gentleman
Houdt niet van draaideuren...
pi_45149
Zou iemand mij preciese informatie over de ramp in Enschede willen sturen (naar mijn e-mail of naar dit forum). Zoals bijvoorbeeld de straten die getroffen zijn? Een aantal vrienden en kennissen van mij wonen in Enschede, maar ik heb ze totop heden nog niet kunnen bereiken.

Ik heb zelf 7 jaar in Enschede gewoond, maar woon op het moment in het buitenland en het is onmogelijk om hier preciese informatie te krijgen.

Het nieuws is mij pas vanochtend ten ore gekomen en ik maak mij behoorlijk ongerust.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank,

The Gentleman

Real life is, to most men, a long second-best, a perpetual compromise between the ideal and the possible; but the world of pure reason ;knows no compromise, no practical limitations, no barrier to the creative activity.

Bertrand Russell

pi_45150
Je kan op www.twente.nl kijken...
Het is daar genoteerd door iemand die waarschijnlijk in enschede woont..

Greetinx

BT

zondag 14 mei 2000 @ 10:29:00 #3
3237 The Gentleman
pi_45151
Dank.

Het is dus gebeurd rond de Tollensstraat, heeft iemand enig idee tot hoever het rampgebeid zich uitstrekt?

Alle informatie is buitengewoon welkom.

The Gentleman

Real life is, to most men, a long second-best, a perpetual compromise between the ideal and the possible; but the world of pure reason ;knows no compromise, no practical limitations, no barrier to the creative activity.

Bertrand Russell

pi_45152
Het meest getroffen is een gebied van 500 vierkante meter rond de fabriek

*newsflash* er zijn nu zeker 9 doden waarvan 3 brandweermannen. Er wordt rekening gehouden met 20 doden, er wordt nu nog 1 brandweerman vermist, meer dan 400 gewonden, 12 mensen op de intensive care

Gentle man... refresh maar af en toe als er weer iets nieuws is zal ik weer wat posten voor je. Wim Kok en Beatrix zijn btw aangekomen in de wijk daar.
Greetinx

BT

zondag 14 mei 2000 @ 10:47:00 #5
3237 The Gentleman
pi_45153
Valt (een deel van) de Roomweg daar ook onder?

(Ik hoop het niet.)

The Gentleman

Bertrand Russell

pi_45154
ik zie net een plaatje en het is wel vlakbij de roomweg dus het zou wel kunnen zijn dat een gedeelte van de roomweg ook inderdaad getroffen is.. Hieronder een stukje van www.enschede.nl

Gebied dat tot rampgebied is verklaard: Deurningerstraat, de Brouwerijstraat, de Beekstraat, Dr. J. van Damstraat, Stroinksbleekweg, Schurinkweg, H.B. Blijdensteinlaan en de Lasondersingel. Voor dit gebied geldt een noodverordening. Het is verboden zich vanaf 13 mei 2000 om 20.00 uur zich in dit gebied te begeven.

pi_45155
De Vuurwerk fabriek stond op de hoek van de Tollenstraat met de Roomweg. Er zijn ca 400 huizen compleet verwoest, niks meer van over.
Het betreft iig de volgende straten: Tollenstraat, Roomweg(deels), Talmastraat, Deurningerstraat(deel), Renbaanstraat, Kloedhoftestraat, Nachtegaalstraat, Vinkenstraat, nieuwluststraat.
Die straten ebstaan simpelweg niet meer, daarvan staat eigenlijk niks meer overeind.

Tot op 800 meter liggen alle ruiten eruit, veel deuren eruit en ook enkele volledige voor en achtergevels.
Tot op 1500 meter zijn ruiten gesneuveld en brokstukken terecht gekomen. Er zijn o.a. betonstukken op het muziekcentrum in Enschede gevallen met een dusdanige kracht dat daar nu scheuren in de muren zitten (en dat Muziekcentrum is dus echt 1200 meter van de brandhaard af).

Voor info kun je 053-4818181 bellen en dat 0800 nummer, maar alleen indien noodzakelijk, anders hou je alleen maar de lijn bezet.

Overigens is (volledig terecht) de A1 en A35 afgesloten en iedereen die hier niks te zoeken heeft wordt zonder pardon weggestuurd.

Als de extra editie van de Tubantia nog iets bijzonders heeft meld ik het wel, die wordt hier in Enschede toch huis aan huis bezorgd.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_45156
quote:
op 05-14-2000 om 10:47 AM schreef The Gentleman het volgende:
Valt (een deel van) de Roomweg daar ook onder?

(Ik hoop het niet.)

The Gentleman

Ja de Roomweg valt er zeker onder, het westelijke deel ervan. Het oostelijke deel is nog 'enigzins' gespaard gebleven omdat ze daar wel die knal gehad hebben die ruiten etc vernield heeft, maar niet die grote fik dankzij de Noord Oosten wind.

zondag 14 mei 2000 @ 10:58:00 #9
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_45157
http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/dokmai/gebied.jpg heeft een kaartje waarop het rampgebied staat gemarkeerd. Hoe nauwkeurig het is weet ik echter niet......

Sterkte!

[Dit bericht is gewijzigd door Gaoxing (Datum 14 Mei 2000).]

zondag 14 mei 2000 @ 11:13:00 #11
3498 Barb
Graduated Fool
pi_45159
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 14 mei 2000 @ 11:16:00 #12
3498 Barb
Graduated Fool
pi_45160
Aantal gewonden is nu 415, aantal mensen die niet in hun huis kunnen hebben overnachten is 800 ipv 481, dat 2e getal was het aantal mensen in 1 sporthal.
When I rush it hits me
  zondag 14 mei 2000 @ 12:04:00 #13
3498 Barb
Graduated Fool
pi_45161
Er is een informatienummer ingesteld voor wanneer je mensen niet kan vinden 0800-1100

Wil je praten met iemand over wat er gebeurd is of heb je een vorm van hulpverlening nodig, dan kun je bellen met 053-5775050 en 053-4845000

UPDATE: het laatste tel.nr is voor mensen uit de betreffende wijk, die zich nog NIET hebben gemeld!

[Dit bericht is gewijzigd door Barb (Datum 14 Mei 2000).]

When I rush it hits me
pi_45162
  zondag 14 mei 2000 @ 13:40:00 #15
1464 ART
FOK!member
pi_45163
Digger of anderen,

Weten jullie toevallig hoe het Rijksmuseum en haar collectie erbij ligt? Het museum ligt aan de Lasondersingel 129, net buiten het afgeperkte rampgebied, maar kan haast niet anders dan beschadigd zijn. Ik lees er echter nergens over.

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_45164
Je mag het gebied (helaas) nog ietwat groter nemen...
Op TV kon je o.a. de compleet afgefikte Nieuwe Weme zien (supermarkt) en daarvan was alleen de staalconstructie nog over. EN die ligt aan de overzijde van de deurningerstraat bij de Roomweg. Het vuur is over de deurningerstraat heen gegaan en heeft ook ten westen ervan vele huizen volledig vernield...
pi_45165
Als ik het moet gokken ART dan denk ik dat de schade er relatief meevalt. Lasondersingel 129 ligt helemaal rechts, aan de oostkant van de lasondersingel en de wind kwam uit Noord Oost. Wel zal er geen ruit meer heel zijn, maar brandschade zullen ze voor zo ver ik op de hoogte ben, niet hebben.
Ik weet wel, van een vriendin die er woont, dat in de Lasonderstraat, net ten zuiden van die Singel (zie kaartje) alle ruiten en deuren eruit liggen..maar ze mag er nog niet bij en ws zal dat zeker vandaag nog zo blijven...
pi_45166
P.S. Zelf tot verder dan de kaart kan rijken (de zuidkant) liggen er ruiten uit, in het centrum liggen de ruiten eruit bij veel restaurants, kledingzaken, de Gall en Gall, repro duck, enz.
Dit om even een indruk te geven van tot hoe ver die drukgolf schade heeft gemaakt...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 mei 2000 @ 13:55:00 #19
862 Arcee
Look closer
pi_45167
quote:
Het meest getroffen is een gebied van 500 vierkante meter rond de fabriek

Dat begrijp ik niet. Dat zou een gebied zijn van zo'n 22,5 bij 22,5 meter. Het lijkt mij echter véél groter te zijn. Ik denk meer dat het een gebied is met een doorsnede van 500 meter.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 14 mei 2000 @ 14:01:00 #20
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_45168
scanner +chat Enschede: http://www.startpagina.nl/~bomme078/hearme.htm#

waarschuwing, de chat is daar soms absoluut niet leuk maar de scanner geeft veel info.

pi_45169
En soms is de chat wel heel leuk...
(of was dat toeval vannacht?)
No. I will not fix your Windows.
pi_45170
sorry, last van mijn F9 vinger geloof ik

[Dit bericht is gewijzigd door WebJunk (Datum 14 Mei 2000).]

zondag 14 mei 2000 @ 17:19:00 #23
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_45171
quote:
op 05-14-2000 om 01:40 PM schreef ART het volgende:
Digger of anderen,

Weten jullie toevallig hoe het Rijksmuseum en haar collectie erbij ligt? Het museum ligt aan de Lasondersingel 129, net buiten het afgeperkte rampgebied, maar kan haast niet anders dan beschadigd zijn. Ik lees er echter nergens over.

Het allerlaatste wat in mij op zou komen zou de bovenstaande vraag zijn

Digger en andere betrokkenen, nogmaals veel sterkte.

zondag 14 mei 2000 @ 17:24:00 #24
3237 The Gentleman
pi_45172
Bedankt voor alle informatie allemaal!
Fok! heeft zich vandaag absoluut van haar beste kant laten zien!

Godzijdank zijn al mijn vrienden en kennissen er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Helaas is niet iedereen zo gelukkig.

The Gentleman

Bertrand Russell

pi_45173
Gironummer 777 wordt morgen geopend

Alleen 1e ring zou last hebben van asbest

bron: TV radio Enschede

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')