abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146532654
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:21 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Let maar op wat er gebeurt als het sinterklaasjournaal gekleurde pieten heeft. :)
Het met geweld door de strot rammen. ^O^
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146532750
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het met geweld door de strot rammen. ^O^
:?
pi_146532890
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:06 schreef remlof het volgende:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik nog in Sinterklaas geloofde in de jaren 70 was Zwarte Piet best nog wel een boeman voor wie je bang was en bang voor werd gemaakt.
Ik denk dat we rond dezelfde leeftijd zitten en ja Zwarte Piet had een roe voor stoute kinderen en als dat niet hielp dan ging je gewoon in de zak mee naar Spanje.
Maar ben je ooit kinderen tegengekomen die dat ook echt geloofde ?? Kinderen kunnen best wel goed relativeren en ik weet van mijn kindertijd nog dat niemand dat echt serieus nam en we ook wel doorhadden dat het een soort spel was.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_146532904
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:10 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

:?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:31 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Duidelijk lijkt mij, maar nee laten wij naar die 9% luisteren anders ben je een racist! :r
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:21 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Let maar op wat er gebeurt als het sinterklaasjournaal gekleurde pieten heeft. :)
Voor het geval je het niet doorhebt, je kan zoiets niet forceren. Misschien zullen die kindjes het nog wel slikken, die 91% van de ouders gaat dat niet slikken, die doet het zoals zij het wil. Als dat inhoudt dat het sinterklaasjournaal niet aangaat en dat er niet naar de NTR-intocht wordt gekeken dan zijn velen gaarne bereid om dat 'offer' te maken. Ze gaan wel naar een andere intocht toe en ze maken het thuis gezellig zonder dat de televisie het Sinterklaasjournaal laat zien.
#NoDAPL
pi_146532992
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

[..]

Voor het geval je het niet doorhebt, je kan zoiets niet forceren. Misschien zullen die kindjes het nog wel slikken, die 91% van de ouders gaat dat niet slikken, die doet het zoals zij het wil. Als dat inhoudt dat het sinterklaasjournaal niet aangaat en dat er niet naar de NTR-intocht wordt gekeken dan zijn velen gaarne bereid om dat 'offer' te maken. Ze gaan wel naar een andere intocht toe en ze maken het thuis gezellig zonder dat de televisie het Sinterklaasjournaal laat zien.
Het ging om de gemeentes ouwe pik.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:15:59 #56
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146532996
Jongens wanneer gaan we een meet organiseren met Pro en Anti Zwarte Pieten om met elkaar te matten?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_146533041
Dat hele regenboogidee is door het sinterklaasjournaal al een keer gedaan. Willen ze dat dan ieder jaar doen, of ieder jaar iets bedenken met een knipoog naar deze discussie?

Het lijkt me dat ze hierna gewoon weer verder gaan met de traditionele Piet. Je moet dingen ook los kunnen laten, niet als redactie je wil willen opleggen aan heel Nederland.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:24:17 #58
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_146533374
Ik vermoed een beetje dat in het Sinterklaasjournaal er ook Pieten zullen zijn die de gekleurde Pieten maar niets vinden met alle gevolgen van dien. Ruzie, verraad, intrige enzovoorts.
Flinke knipoog naar het huidige debat zeg maar.

Maar, na een paar weken dat uiteindelijk alles goedkomt en gekleurde Pieten en gewone Pieten elkaars mening zullen respecteren en toch met elkaar in een deur kunnen.

Uiteindelijk kan het de kinderen toch geen ene reet schelen welke kleur die Piet is.
pi_146533582

Nog niet op de deurmat gevonden?
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:30:04 #60
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146533627
KOM IN ACTIE!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_146533738
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:24 schreef Jovatov het volgende:
Ik vermoed een beetje dat in het Sinterklaasjournaal er ook Pieten zullen zijn die de gekleurde Pieten maar niets vinden met alle gevolgen van dien. Ruzie, verraad, intrige enzovoorts.
Met een rolletje voor Gario-Piet, die de witte kindertjes komt vertellen hoe racistisch ze zijn.
pi_146534051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:29 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Yup, bij mijn ouders lag hij ook in de brievenbus
pi_146534265
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:15 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Het ging om de gemeentes ouwe pik.
Die was ik nog vergeten. Hetzelfde verhaal: slechts 5 van de paar honderd gemeentes. De NPO kan het met geweld door de strot duwen maar verreweg de meeste Nederlanders willen gewoon op de traditionele manier Sinterklaas vieren en zullen dat blijven doen. Als de NPO denkt eigenwijs te moeten zijn dan gaat de consequentie zijn dat straks geen hond naar deze programma's van de NPO kijkt. Let maar op, je gaat in de toekomst berichtjes hierover lezen in de krant als de NPO dit doorzet.
#NoDAPL
pi_146534276
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:38 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Yup, bij mijn ouders lag hij ook in de brievenbus
Als jij je cadeau's maar krijgt. ;)
pi_146534347
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:29 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het is niet zo handig dat ze oproepen om het via het internet te doen. Papieren handtekeningen worden serieuzer genomen door onze ouderwetse politici. ;)
Niet dat ze er iets mee zouden doen. De grachtengordelelite vaart haar eigen koers.
#NoDAPL
pi_146534408
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:24 schreef Jovatov het volgende:

Maar, na een paar weken dat uiteindelijk alles goedkomt en gekleurde Pieten en gewone Pieten elkaars mening zullen respecteren en toch met elkaar in een deur kunnen.

Uiteindelijk kan het de kinderen toch geen ene reet schelen welke kleur die Piet is.
91% van de Nederlanders wil het niet, een nog groter percentage van de gemeentes wil het niet. Dat ram je niet met geweld door de strot! De kindjes slikken het misschien - misschien niet - als zoete koek maar de ouders gaan straks niet Het Sinterklaasjournaal en de NTR-intoch op zetten als het hen niet bevalt.
#NoDAPL
pi_146534450
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is niet zo handig dat ze oproepen om het via het internet te doen. Papieren handtekeningen worden serieuzer genomen door onze ouderwetse politici. ;)
Niet dat ze er iets mee zouden doen. De grachtengordelelite vaart haar eigen koers.
Afgezien van de PVV (hoe verrassend) weet ik niet welke andere partijen absoluut voor of tegen zijn. Heb wel meegekregen dat Rutte iets zei in de trant van Zwarte Piet is nou eenmaal zwart dus daar kunnen we niks aan veranderen.
pi_146534539
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik nog in Sinterklaas geloofde in de jaren 70 was Zwarte Piet best nog wel een boeman voor wie je bang was en bang voor werd gemaakt.

Dat is ondertussen ook al behoorlijk geėvolueerd volgens mij.
Lul niet. Ik ben van hetzelfde tijdperk en hier in de grote stad was Zwarte Piet een lollige kameraad van Sinterklaas en de grote held van de kinderen. Je moest op school alleen uitkijken als die zwarte handschoen door de opening van de deur kwam om een hoop snoep te gooien. Die motherfuckers gooiden altijd keihard. Vooral de keihard geworden schuimpjes konden lelijk aankomen :D
pi_146535123
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die was ik nog vergeten. Hetzelfde verhaal: slechts 5 van de paar honderd gemeentes. De NPO kan het met geweld door de strot duwen maar verreweg de meeste Nederlanders willen gewoon op de traditionele manier Sinterklaas vieren en zullen dat blijven doen. Als de NPO denkt eigenwijs te moeten zijn dan gaat de consequentie zijn dat straks geen hond naar deze programma's van de NPO kijkt. Let maar op, je gaat in de toekomst berichtjes hierover lezen in de krant als de NPO dit doorzet.
Op zich wel interessant om te zien wat er gaat gebeuren. Kinderen verbieden om ernaar te kijken? Ik vond het als kind altijd wel interessant om een afwijkend iets te zien, waarschijnlijk omdat het nieuw was...
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:50 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Lul niet. Ik ben van hetzelfde tijdperk en hier in de grote stad was Zwarte Piet een lollige kameraad van Sinterklaas en de grote held van de kinderen. Je moest op school alleen uitkijken als die zwarte handschoen door de opening van de deur kwam om een hoop snoep te gooien. Die motherfuckers gooiden altijd keihard. Vooral de keihard geworden schuimpjes konden lelijk aankomen :D
Ik ben van de jaren '80, en bang is een groot woord, maar je grote vrolijke vriend was het zeker niet. Wat de roe was wist ik helemaal in het begin niet eens. Maar dat je mee moest in de zak naar Spanje, dat geloofden we wel.

Tegelijkertijd was Sinterklaas voor ons ook maar een paar jaar een ding. In groep 3 geloofden niemand er meer in. Ik geloof dat dit in andere delen van het land wat anders was.

Krijgen kinderen trouwens nog steeds dat verhaal over schoorstenen mee? Het was in de jaren '80 niet eens logisch en tegen ons werd vertelt dat zwarte piet een loper had.

Een held was zwarte piet hier voor niemand. Het was een knecht die snoep gaf, waarvan alleen de schuimpjes lekker waren. Pepernoten heb ik nooit lekker gevonden, tenzij je ze zelf maakt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Kenju op 11-11-2014 15:13:58 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_146535419
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:48 schreef Nober het volgende:

[..]

Afgezien van de PVV (hoe verrassend) weet ik niet welke andere partijen absoluut voor of tegen zijn. Heb wel meegekregen dat Rutte iets zei in de trant van Zwarte Piet is nou eenmaal zwart dus daar kunnen we niks aan veranderen.
De meeste partijen zijn voor (ZP) maar roepen dit niet hardop omdat de PVV het roept en omdat ze niet die groepen allochtonen wil afstoten. Ze vinden het echter geen politieke zaak. Op zich is dat zo maar dan is het wel een beetje gek dat de staatsomroep er een politieke kwestie van maakt door Kleurpieten in te voeren.
#NoDAPL
pi_146535550
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De meeste partijen zijn voor (ZP) maar roepen dit niet hardop omdat de PVV het roept en omdat ze niet die groepen allochtonen wil afstoten. Ze vinden het echter geen politieke zaak. Op zich is dat zo maar dan is het wel een beetje gek dat de staatsomroep er een politieke kwestie van maakt door Kleurpieten in te voeren.
Maken ze er een politieke kwestie van hiermee? Hoezo dat? Ze hebben creatieve vrijheden en bepalen dit dus onafhankelijk van de politiek. Het is niet een of andere propagandamachine natuurlijk.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_146535567
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lang leve het vrije woord!
pi_146535583
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:50 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Lul niet. Ik ben van hetzelfde tijdperk en hier in de grote stad was Zwarte Piet een lollige kameraad van Sinterklaas en de grote held van de kinderen
Zou het kunnen dat dat in bepaalde regio's en in dorpen wat later gebeurde dan in de steden en in Holland? ;)
#NoDAPL
pi_146535614
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:12 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Lang leve het vrije woord!
Dat sowieso! Laten we dat vooral beschermen, hoe graag de politici het ook inperken.
#NoDAPL
pi_146535689
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat sowieso! Laten we dat vooral beschermen, hoe graag de politici het ook inperken.
Dus ook het vrije woord van het Sinterklaasjournaal? En hoezo vind je dat politici het willen inperken? Zeker de PVV heeft een zeer selectief beeld van de vrijheid van meningsuiting maar afgezien daarvan?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')