abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:28:06 #51
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146531264
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:23 schreef Mystikvm het volgende:
Wanneer komt het liedje? Ben heel erg benieuwd. Ik ga er toch van uit dat de kwaliteit van het liedje het maakt of breekt. Een beetje als naar een goede film gaan, ondanks dat de hoofdrol wordt gespeeld door Nicholas Cage.
quote:
En in tegenstelling tot concurrenten als Alain Clark en Dotan had Trijn ook meteen een liedje meegenomen. Of nou ja 'liedje', dat vindt Maas een wat magere classificatie. 'Trijntje nam een grote voorsprong door meteen met een supersong te komen.' BAM. U hoort het goed: wij hebben een SU-PER-SONG.
BAM!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_146532782
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]

[..]

BAM!
We zetten Trijn gewoon achter een gordijn 8-)
  dinsdag 11 november 2014 @ 15:19:34 #53
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_146535895
Ik weet niet hoor, maar het feit dat Cornald en Daniël het een 'supersong' vinden, doet mij het ergste vrezen. Het mogen dan ESF-fanaten zijn, ze hebben er in het verleden nog nooit blijk van gegeven verstand van zaken te hebben als het om de kansen van onze inzending ging. Volgens mij gaven ze zowel Birds als CATS van te voren ook geen schijn van kans.

Ben ik de enige die bang is dat zich hier precies het tegenovergestelde scenario dan dat van vorig jaar gaat voltrekken? Iedereen van te voren euforisch, 'we gaan winnen!', en dan kansloos stranden in de halve finale?
Ach ja, misschien is dat scenario voor de echte ESF-fans ook wel beter. Meer voorpret, zeg maar. :P
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_146538533
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:19 schreef Jane het volgende:
Ik weet niet hoor, maar het feit dat Cornald en Daniël het een 'supersong' vinden, doet mij het ergste vrezen. Het mogen dan ESF-fanaten zijn, ze hebben er in het verleden nog nooit blijk van gegeven verstand van zaken te hebben als het om de kansen van onze inzending ging. Volgens mij gaven ze zowel Birds als CATS van te voren ook geen schijn van kans.

Ben ik de enige die bang is dat zich hier precies het tegenovergestelde scenario dan dat van vorig jaar gaat voltrekken? Iedereen van te voren euforisch, 'we gaan winnen!', en dan kansloos stranden in de halve finale?
Ach ja, misschien is dat scenario voor de echte ESF-fans ook wel beter. Meer voorpret, zeg maar. :P
Ik ben altijd zuur over onze kansen. Ik wil eerst even wachten op het liedje, maar van het nieuws dat Trijntje gaat, werd ik niet heel vrolijk.

Anouk was ik wel superpositief over. Ilse en Waylon ook, tot ik het liedje hoorde. Ben nog steeds van mening dat, zonder die show, het keihard geflopt was want het blijft een slaapverwekkend nummer. Hoe dan ook, gebaseerd op de artiest geef ik ons weinig kans. Ik vind Trijntje typisch een persoon die in het rijtje past van de artiesten die ons de afgelopen jaren hebben laten floppen. Van die muziek die leuk is op Sky Radio, maar die toch echt geen kans maakt. Van die belegen rotzooi voor mensen die graag risico's mijden.

Ik ben dus erg benieuwd wat hier dan zo fantastisch aan is.
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:27:16 #55
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_146538944
Oh dear...als we de gemiddelde leeftijd van ESF winnaars en winaressen er even bij halen, wordt het volgens mij duidelijk dat dit niet handig is.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 november 2014 @ 17:27:34 #56
163650 Greys
pi_146540970
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 01:41 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Er zullen nu eenmaal altijd users zijn met een onredelijke visie.

Greys is ongetwijfeld furieus dat er geen lekkere kerel is zoals de vorige keer.
[ afbeelding ]
Omnomnomnom :9~ :9~
Als ik nou gewoon even elke dag een kwartier naar dit gifje ga staren houdt het me misschien net kalm genoeg tot en met mei.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 november 2014 @ 17:31:49 #57
163650 Greys
pi_146541107
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 01:41 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Welnee, Ilse was een boerenmeid, Waylon een snuivende mafkees, Anouk een rockbitch met een lullig liedje. check de eerste (vooral nederlanders) commentaren bij de youtube filmpjes maar eens, er is werkelijkwaar niemand die het leuk vond. En dan scoort het wel en roepen we in koor "zie je wel we hebben gewonnen. WE hebben gewonnen" dat vind ik hypocriet. Dus graag eerst het nummer horen en dan beoordelen (en wel eerlijk).
Anouk vond ik vanaf minuut 1 een geweldige keuze en het liedje ook meteen prachtig. Het enige waar ik toen een pietsie aan twijfelde was of het 't op het songfestival goed zou doen, maar dan lag het niet aan het nummer maar aan de stemmers :P

Bij Ilse en Waylon geef ik grif toe dat ik blij was dat zij gingen (vooral hij) maar dat ik bij het eerste DWDD optreden vond dat er nog wel heel wat nodig was qua presentatie. Dat kwam gelukkig goed.

In het nummer van Anouk heb ik dit jaar best veel vertrouwen, maar je mag toch een persoonlijke voorkeur hebben qua artiest? Ik heb Trijntje nooit wat gevonden en dan ga ik nu niet staan jubelen. Heb al eerder hier toegegeven dat als we het straks horen ik de eerste zal zijn die zal toegeven als het een topcombi blijkt, Trijntje met het nummer van Anouk. Want zo ben ik dan echt ook wel weer hoor. (Hell, zelfs als ik het kut vind, wapper ik op de avond van de halve finale weer met zestien vlaggen tegelijk). Maar ik zal nooit na afloop ineens zeggen 'Ik vond Trijntje vanaf het begin al goed en leuk *O* ' want dat is gewoon niet zo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_146554191
Wanneer horen we het nummer?

en sorry hoor, Cornald zit in de selectiecommissie, maar hij is volgensmij 'dikke vrienden' met Anouk ondertussen. Zodra haar naam viel, was ze voor Cornald al door (als ik het zo bekijk bij RTL Boulevard).
pi_146560409
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Als ik nou gewoon even elke dag een kwartier naar dit gifje ga staren houdt het me misschien net kalm genoeg tot en met mei.
Moet er dan ook een dweiltje onder je stoeltje worden gelegd of is dat nou ook weer niet nodig?

Zou het me wel volledig kunnen voorstellen hoor :9~
pi_146560796
Ach Greys, bekijk het van de positieve kant. Voor hetzelfde geld zou Johannes Vermeer ons vertegenwoordigen. _O-
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146560872
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:18 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben altijd zuur over onze kansen. Ik wil eerst even wachten op het liedje, maar van het nieuws dat Trijntje gaat, werd ik niet heel vrolijk.

Anouk was ik wel superpositief over. Ilse en Waylon ook, tot ik het liedje hoorde. Ben nog steeds van mening dat, zonder die show, het keihard geflopt was want het blijft een slaapverwekkend nummer. Hoe dan ook, gebaseerd op de artiest geef ik ons weinig kans. Ik vind Trijntje typisch een persoon die in het rijtje past van de artiesten die ons de afgelopen jaren hebben laten floppen. Van die muziek die leuk is op Sky Radio, maar die toch echt geen kans maakt. Van die belegen rotzooi voor mensen die graag risico's mijden.

Ik ben dus erg benieuwd wat hier dan zo fantastisch aan is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Anouk vond ik vanaf minuut 1 een geweldige keuze en het liedje ook meteen prachtig. Het enige waar ik toen een pietsie aan twijfelde was of het 't op het songfestival goed zou doen, maar dan lag het niet aan het nummer maar aan de stemmers :P

Bij Ilse en Waylon geef ik grif toe dat ik blij was dat zij gingen (vooral hij) maar dat ik bij het eerste DWDD optreden vond dat er nog wel heel wat nodig was qua presentatie. Dat kwam gelukkig goed.

In het nummer van Anouk heb ik dit jaar best veel vertrouwen, maar je mag toch een persoonlijke voorkeur hebben qua artiest? Ik heb Trijntje nooit wat gevonden en dan ga ik nu niet staan jubelen. Heb al eerder hier toegegeven dat als we het straks horen ik de eerste zal zijn die zal toegeven als het een topcombi blijkt, Trijntje met het nummer van Anouk. Want zo ben ik dan echt ook wel weer hoor. (Hell, zelfs als ik het kut vind, wapper ik op de avond van de halve finale weer met zestien vlaggen tegelijk). Maar ik zal nooit na afloop ineens zeggen 'Ik vond Trijntje vanaf het begin al goed en leuk *O* ' want dat is gewoon niet zo.
Laten we het even nuchter bekijken. Dat Anouk een geschikt liedje kan schrijven voor dit festival is al gebleken, het zal vast ook geen toeval zijn dat het Ilse en Waylon eveneens lukte. Blijkbaar is dit een logisch gevolg van het laten schrijven door een vaderlandse A-artiest.
Trijntje kan beter zingen dan Anouk en ze ziet er niet slechter uit dan Anouk dus voor de uitvoering zou het geen negatieve invloed mogen hebben dat Trijntje het doet in plaats van Anouk. Al met al is een plaats in de top-10 dus heel erg realistisch, we mogen het niet eisen maar de kans is groot dat het zal lukken. Tot twee jaar geleden mochten we vele jaren lang nog niet eens meedoen. Wat hebben de Nederlandse songfestivalliefhebbers die chauvinistisch zijn te klagen? ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 12 november 2014 @ 00:50:05 #62
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_146560919
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 00:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Trijntje kan beter zingen dan Anouk en ze ziet er niet slechter uit dan Anouk
Oh, ik ben het met beide stellingen niet eens, maar goed, smaken verschillen zullen we maar zeggen.

-edit- Er zijn ook nog ongrijpbare kwaliteiten als charisma en uitstraling. Het is belangrijker dat je daar wat van hebt dan dat je een echte beauty bent.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_146560951
quote:
11s.gif Op woensdag 12 november 2014 00:50 schreef Jane het volgende:

[..]

Oh, ik ben het met beide stellingen niet eens, maar goed, smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Over het tweede verschillen smaken inderdaad. Let op, ik stel dat ze er niet slechter uitziet, ik stel niet dat ze er beter uitziet.
Het eerste is meer een objectief gegeven. Je kan meer van het ene stemgeluid of de ene stijl houden dan van het andere, ik had het hier puur over de objectiveerbare kwaliteiten: bereik en zangtechniek. Niets ten nadele van Anouk, zij is geen briljante zangeres. Het is oké maar niet meer dan dat. Trijntje heeft meer technische bagage. Welk stemgeluid je liever hebt is natuurlijk heel erg persoonlijk, ik denk dat de smaken hier voldoende over verdeeld zijn dat geen van de twee een voordeel heeft maar dat is een subjectieve inschatting.

Anderzijds: Marco Borsato is ook geen briljante zanger (wel een hoog bereik maar niet een zeer goede techniek) maar het werkt wel fantastisch dus het is betrekkelijk hoe belangrijk die techniek is. Zolang die niet zo slecht is als bij Johannes Vermeer maakt het niet uit. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146561002
quote:
11s.gif Op woensdag 12 november 2014 00:50 schreef Jane het volgende:
-edit- Er zijn ook nog ongrijpbare kwaliteiten als charisma en uitstraling. Het is belangrijker dat je daar wat van hebt dan dat je een echte beauty bent.
Ik weet niet of dat het ongrijpbaar is maar inderdaad. dat is zelfs waar het om gaat. Dan denk ik echter eerder aan iemand als Joss Stone of Norah Jones of die actrice in The Hunger Games, zij hebben die X-factor qua uitstraling. Misschien wint Anouk het van Trijntje maar het is voor mij eerder geneuzel in de marge. Al moet ik zeggen dat Anouk er verdomd goed uitzag toen ze rond de 20 was.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146561875
Wat Joss Stone van de 00's is is Trijntje (met Total Touch van de 90's, dit gaat goed komen. Ik heb opeens zo'n gevoel dat we in de finale gaan komen.
  woensdag 12 november 2014 @ 02:39:48 #66
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146561912
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 02:31 schreef johannes_vermeer het volgende:
Wat Joss Stone van de 00's is is Trijntje (met Total Touch van de 90's, dit gaat goed komen. Ik heb opeens zo'n gevoel dat we in de finale gaan komen.
TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS ohwhowhowho

Ja ik zie het al helemaal voor me. O+
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_146562043
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 02:39 schreef Mani89 het volgende:

[..]

TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS ohwhowhowho

Ja ik zie het al helemaal voor me. O+
Met microfoonbezit voor Anouk.
Anouk schrijft de tekst, heel goed voor Trijntje Oosterhuis. Trijntje Oosterhuis. Trijntje Oosterhuis neemt de tekst aan!
Trijntje Oosterhuis... TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS TRIJNTJE OOSTERHUIS
AOAOAAAAAAARGH

Anouk schrijft de tekst voor Trijntje Oosterhuis, die neemt de tekst feilloos aan, en die speelt op het publiek in. We zingen nog officieel 20 seconden! Trijntje Oosterhuis, 12 points!
  woensdag 12 november 2014 @ 07:54:40 #68
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_146562890
_O-

Jack in plaats van Jan Smit lijkt me eigenlijk best een goed idee. :P
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 12 november 2014 @ 09:15:09 #69
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_146563811
Excuse me terwijl ik even van de Domtoren ga springen...ik vlucht wel weer naar de BBC
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_146566623
quote:
11s.gif Op woensdag 12 november 2014 00:50 schreef Jane het volgende:

[..]

Oh, ik ben het met beide stellingen niet eens, maar goed, smaken verschillen zullen we maar zeggen.

-edit- Er zijn ook nog ongrijpbare kwaliteiten als charisma en uitstraling. Het is belangrijker dat je daar wat van hebt dan dat je een echte beauty bent.
Ben het ook absoluut niet eens met die twee stellingen. En oké ik ben een vrouw, maar mijn man denkt er ook zo over. Anouk vindt ie mooi en een lekker ding, bij Trijn komt een grote ergernisfactor opzetten :'(
pi_146569230
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:17 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Ben het ook absoluut niet eens met die twee stellingen. En oké ik ben een vrouw, maar mijn man denkt er ook zo over. Anouk vindt ie mooi en een lekker ding, bij Trijn komt een grote ergernisfactor opzetten :'(
Dit geldt echt voor IEDEREEN die ik ken... Ik ken in mijn vriendenkring niemand die zegt 'Trijntje, wat een sympathiek en lekker wijf'.. Echt NIEMAND! Voor Anouk geldt sympathiek ook niet altijd, maar ik ken genoeg mannen die wel een beschuitje met haar willen eten _O-
pi_146570385
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:39 schreef Paddenstoel2015 het volgende:

[..]

Dit geldt echt voor IEDEREEN die ik ken... Ik ken in mijn vriendenkring niemand die zegt 'Trijntje, wat een sympathiek en lekker wijf'.. Echt NIEMAND! Voor Anouk geldt sympathiek ook niet altijd, maar ik ken genoeg mannen die wel een beschuitje met haar willen eten _O-
Was die broer van Trijntje niet nog erger?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_146570412
Het gaat er toch om of ze goed kan zingen :S Wat een oppervlakkigheid weer.

Maar Waylon was wel een lekker ding ja, rawr!
  woensdag 12 november 2014 @ 13:28:42 #74
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_146570657
quote:
11s.gif Op woensdag 12 november 2014 00:50 schreef Jane het volgende:

[..]

Oh, ik ben het met beide stellingen niet eens, maar goed, smaken verschillen zullen we maar zeggen.

-edit- Er zijn ook nog ongrijpbare kwaliteiten als charisma en uitstraling. Het is belangrijker dat je daar wat van hebt dan dat je een echte beauty bent.
En dat laatste hadden Ilse en Waylon op het podium perfect voor elkaar. Alles klopte aan hun optreden. Hun looks, de ingetogen maar toch zeer opvallende setting, ze leken chemie te hebben (en De Knipoog niet te vergeten).
CATS vind ik zonder de hele songfestival-magie er omheen nog steeds vrij saai, alhoewel dat wel iets minder is geworden naarmate ik het vaker luisterde. Maar het totaalplaatje was gewoon super.

Trijntje heeft wellicht een goede stem, maar ik vind haar niet de X-factor hebben. Ik denk niet dat we met Trijntje zo'n goed totaalpakket neer kunnen zetten.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 12 november 2014 @ 13:54:30 #75
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146571471
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Was die broer van Trijntje niet nog erger?
Haar vader noemden ze ook wel de blikken dominee. Maar dit terzijde.

Ik vind dat we een petitie moeten starten om een lekkere hunk aan Trijn te koppelen voor een duet. Ik noem een Arie Boomsma, die kan vast ook wel zingen, want Arie kan alles.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')