abonnement Unibet Coolblue
pi_146626405
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:02 schreef automatic_ het volgende:
Zucht O+
Die Pastel kleuren O+ O+
Die andere kleuren neigen nog wel richting de stabilo kleuren, maar die pastel vind ik écht bijzonder mooi / apart.


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Mooi! O+
Ja ik vind die pastelkleuren ook echt geweldig. Die vibrant gebruik ik ook wel vaak, die zijn gewoon lekker fel. Maar pastelkleuren mis je idd bij de Stabilo's.

Ik was vanavond in de Action en heb even naar die kleurboeken gekeken ( ze hadden 4 dunne en 1 dikke), maar vond ze niet echt wat. Dus heb ze mooi laten liggen ^O^
pi_146626475
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:02 schreef automatic_ het volgende:
Zucht O+
Die Pastel kleuren O+ O+
Die andere kleuren neigen nog wel richting de stabilo kleuren, maar die pastel vind ik écht bijzonder mooi / apart.


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Oh nee bij die zwarte platen vind ik de felle kleuren mooier en sprekender O+
pi_146626608
ik ben aan het slopen geslagen. Ik vind het echt niet prettig werken als de platen nog in een boek zitten, dus mijn tweede enige echte moest eraan geloven.

Met een hobbymesje heb ik voorzichtig de kaft verwijderd en vervolgens de lijm precies op de scheidingen van de katernen doorgesneden. Daarna in het midden van elk katern de binddraadjes doorsnijden, alles lospeuteren et voila: losse kleurplaten.

De minder leuke platen die ik toch nooit zelf gedaan zou hebben gaan in de knutselbak van dochterlief, waardoor ze niet nutteloos en ongebruikt boekvulling blijven.

pi_146626745
Mja wel begrijpelijk SummerBreeze want het kleurt echt ruk.

Ja, fel is mooier bij zwart PB!
Maar in mijn andere boek 'kan' ik ze niet gebruiken ivm dubbel bedrukt.
Mijn Creative Haven boeken zijn vandaag verzonden, dus dan kan ik weer verder *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_146626824
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:10 schreef SummerBreeze het volgende:
ik ben aan het slopen geslagen. Ik vind het echt niet prettig werken als de platen nog in een boek zitten, dus mijn tweede enige echte moest eraan geloven.

Met een hobbymesje heb ik voorzichtig de kaft verwijderd en vervolgens de lijm precies op de scheidingen van de katernen doorgesneden. Daarna in het midden van elk katern de binddraadjes doorsnijden, alles lospeuteren et voila: losse kleurplaten.

De minder leuke platen die ik toch nooit zelf gedaan zou hebben gaan in de knutselbak van dochterlief, waardoor ze niet nutteloos en ongebruikt boekvulling blijven.

[ afbeelding ]
Dat heb ik vandaag ook gedaan. Met deel 1, 2 en 3. De stomme weggegooid. De rest neemt man morgen mee naar werk om ze in bulk in te scannen. Kan ik ze enkelzijdig afdrukken en met promarkers inkleuren.
pi_146627132
Jeetje wat een werk dames :{
Ik heb het eigenlijk altijd wel zo uitgekiend dat ik kleurplaten met mijn Promarkers doe waar ik de achterkant niet leuk van vind. Maar scheur ze idd wel uit nu, dus inscannen is ook wel een goed idee misschien. Maar wel een hoop werk met al die kleurboeken die ik nu heb :P
Dus ik denk er nog wel even over na :P
  † In Memoriam † donderdag 13 november 2014 @ 21:28:17 #182
43556 miss_dynastie
pi_146627278
Haha, grappig hoe mensen verschillen... Ik heb het eerste kleurboek dat ik kocht opnieuw besteld, omdat ik er een plaat uit had gescheurd en hem liever compleet wil hebben _O- :@ Het 'oude' boek bewaar ik om te oefenen met nieuwe materialen, zoals straks bijvoorbeeld met de promarkers.
pi_146627420
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Haha, grappig hoe mensen verschillen... Ik heb het eerste kleurboek dat ik kocht opnieuw besteld, omdat ik er een plaat uit had gescheurd en hem liever compleet wil hebben _O- :@ Het 'oude' boek bewaar ik om te oefenen met nieuwe materialen, zoals straks bijvoorbeeld met de promarkers.
Sommige boeken hou ik wel heel,zoals kaleido color en deco color laat ik er wel gewoon in zitten. Maar bij platen die tot de rand doorlopen vind ik dat niet fijn kleuren :N
pi_146627427
Ik moet er niet aan denken om al dat werk te verrichten. Het moet wel een beetje leuk blijven en niet ineens op werk gaan lijken :+

Wat ik me bedacht: Hoe kiezen jullie eigenlijk kleuren uit voor een plaat? Denk je dat allemaal van tevoren uit of begin je ergens en ze je dan waar het schip strandt?
pi_146627569
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:32 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik moet er niet aan denken om al dat werk te verrichten. Het moet wel een beetje leuk blijven en niet ineens op werk gaan lijken :+

Wat ik me bedacht: Hoe kiezen jullie eigenlijk kleuren uit voor een plaat? Denk je dat allemaal van tevoren uit of begin je ergens en ze je dan waar het schip strandt?
Ik kies meestal voor ik begin idd een aantal kleuren uit en daar doe ik het mee :)
En ik kleur altijd met de dop in mijn andere hand :D
pi_146627736
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik kies meestal voor ik begin idd een aantal kleuren uit en daar doe ik het mee :)
En ik kleur altijd met de dop in mijn andere hand :D
Hier slingert de dop én ik zie dus wel waar het schip strandt. Unicorn facts or barf enzo! w/
pi_146628074
In mn curious creatures boek begonnen vandaag met mn aquarel potloden. Plaat is nog niet af en het is nu te donker ;). Morgen bij daglicht nog maar weer een stukje verder. Als 'ie af is zal ik 'em showen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_146628372
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:50 schreef Nijna het volgende:
In mn curious creatures boek begonnen vandaag met mn aquarel potloden. Plaat is nog niet af en het is nu te donker ;). Morgen bij daglicht nog maar weer een stukje verder. Als 'ie af is zal ik 'em showen.
Ik ben benieuwd!

Ik heb van bol.com nog geen bericht gehad over mijn lamp, het daglichtpeertje wordt morgenmiddag bezorgd, maar dan ben ik helaas niet thuis. Dus hopelijk geeft ie hem bij de buren af en anders komt ie zaterdag wel weer.
pi_146630342
ik dacht eerst dat ik de kleurplaat niet leuk zou vinden, dus gebruikte ik hem om alle niet-potloden die ik heb eens naast elkaar te gebruiken

Hij is heerlijk hysterisch geworden _O-
pi_146630494
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Sommige boeken hou ik wel heel,zoals kaleido color en deco color laat ik er wel gewoon in zitten. Maar bij platen die tot de rand doorlopen vind ik dat niet fijn kleuren :N
Die hou ik juist weer niet heel. Vond t wel meevallen qua werk. Al ben ik wel blij dat ik t niet handmatig hoef in te scannen.
pi_146630605
Wat / Welke heb jij besteld Sylvana? Mag via PB hoor :)
Ik wil er eentje op m'n lijstje zetten.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_146630691
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:56 schreef automatic_ het volgende:
Wat / Welke heb jij besteld Sylvana? Mag via PB hoor :)
Ik wil er eentje op m'n lijstje zetten.
Daglichtlamp bedoel je?

De lamp bij bol.com.
Het daglichtpeertje bij Conrad.
pi_146632851
Echt n aanrader hoor, die lamp. :Y
pi_146633110
Hoi, nieuw hier. Nouja nieuw, ik had tig jaar geleden wel een account maar ben t wachtwoord kwijt, en na jaren lurken toch maar weer eens geregistreerd.
Mooie plaatjes trouwens! Ziet er goed uit, jullie zijn best fanatiek.
Naar aanleiding van dit topic heb ik ook de Action gelpennen gekocht maar nog niet getest.
Ben ik de enige die met Derwent potloden kleurt? Ze bevallen mij prima.
Ik wacht nu op de bezorging van Artiste dual tip brushmarkers ofzoiets, gewoon omdat ik hebberig werd dankzij jullie :D
Ik heb trouwens een poosje geleden de daglichtlamp van de Lidl gekocht, en die bevalt mij heel erg goed. Zo goed dat we er nog 1 hebben gekocht :) Is ook erg fijn om bij te lezen vind ik.
  vrijdag 14 november 2014 @ 04:45:58 #195
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_146636208
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:50 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

En ik geef Spuuglokje de schuld! :( Zij was zo lyrisch over deze en Lotus Designs dat ik ze ook nodig had :+ En Amazon moedigt mij ook nog eens aan door mailtjes te sturen met wat ik nog meer zou kunnen kopen. Daar heb ik me maar snel voor afgemeld _O-
Ik heb Tesselation Patterns, nietTerrific Tesselations. Is het wat? Ik heb 'm al een paar keer in m'n mandje gehad maar nog niet genomen.
  vrijdag 14 november 2014 @ 07:57:33 #196
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_146636598
Ik heb ook derwent potloden, kleuren lekker inderdaad maar stift blijft mijn favoriet! Ik hoop dus met kerst op pro markers OF nieuwe copics! :9
pi_146636733
Drukken de copics ook door?
pi_146636810
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 08:15 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Drukken de copics ook door?
Ja. Nog meer dan promarkers. En uk heb pas 1 papiersoort gevonden waarop ze niet bloeden.
pi_146637010
Grr, jammer zeg.. zoek mooie vervangen voor mijn stabilo ' s, maar alleen als ze niet doordrukken. Denk dat dat hopeloos is, dus dan maar meer met potlood en kleinere oppervlakken met stabilo ' s, zodat de strepen niet zo te zien zijn.
pi_146637662
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 08:38 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Grr, jammer zeg.. zoek mooie vervangen voor mijn stabilo ' s, maar alleen als ze niet doordrukken. Denk dat dat hopeloos is, dus dan maar meer met potlood en kleinere oppervlakken met stabilo ' s, zodat de strepen niet zo te zien zijn.
Copics zijn net als promarkers op alcohol basis en alles met inkt op alcohol basis zal altijd doordrukken.
Nu heeft Letraset ook aquamarkers waarvan de inkt op waterbasis is. Die drukken dus niet per definitie door,maar het kan nog wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')