abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146752752
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 08:58 schreef Toga het volgende:

[..]

Als je geluk hebt niet, houtschroeven hebben meestal een dunne kern.

[..]

Goeie, ik zie ze nu allebei:
[ afbeelding ]
en [ afbeelding ]

Geen idee wat nu het beste is, kwestie van proberen denk ik. Ze kiezen daarom ook voor schroeven omdat ze die iets losser kunnen draaien en ander geluid krijgen.
Ja daar zijn de meningen idd over verdeeld ;) Wat ik wel terugzie is dat het gedeelte waar de meeste slag (en de snares) zitten worden vrijgelaten (dus de links+rechts zijkanten, boven). Ben inmiddels aardig gevorderd, morgen denk ik de laatste hand eraan leggen, zal dan even een fotootje van het eindproduct plaatsen.

Wat ik me alleen vanmiddag bedacht (toen ik ik uiteraard het meeste al in elkaar had); had ik niet beter eerst kunnen lakken? De buitenkant lak ik natuurlijk, maar zou het voor de klank nog uitmaken of de binnenkant ook gelakt is?
pi_146753018
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:58 schreef nickhguitar het volgende:

[..]
Wat ik me alleen vanmiddag bedacht (toen ik ik uiteraard het meeste al in elkaar had); had ik niet beter eerst kunnen lakken? De buitenkant lak ik natuurlijk, maar zou het voor de klank nog uitmaken of de binnenkant ook gelakt is?
Doe geen moeite voor de binnenkant, lakken is alleen voor het "plaatje". Daarnaast is het makkelijker schoonmaken als je met vette patatvingers hebt zitten trommelen of als de cajon als bijzettafeltje is misbruikt.
Racist
pi_146773459
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:06 schreef Toga het volgende:

[..]

Doe geen moeite voor de binnenkant, lakken is alleen voor het "plaatje". Daarnaast is het makkelijker schoonmaken als je met vette patatvingers hebt zitten trommelen of als de cajon als bijzettafeltje is misbruikt.
Bijna klaar, achterkant zit er nu op. De praktijk leert echter dat de bedachte constructie wat betreft die snaaras niet zo goed is als ik van tevoren had bedacht. Door die schroef zit het geheel veel te strak en kun je nauwelijks verstellen.

De achterkant zit er nu dus wel op, die droogt dus dat geeft me even wat bedenktijd. Zit nu te denken aan een spijker, in principe hoeft hij van buitenaf niet te stellen te zijn, als ik via de achterkant (klankgat) naar binnen ga dan kan ik dat snaarasje zelf ook wel verstellen. Dan is het de vraag ik hoe 'm vast krijg, maar wel zo dat hij nog bewogen kan worden.
pi_146773740
Is dit geen idee? Een armpje bevestigen aan de as, daar de knop aan naar buiten.
Racist
pi_146774578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:13 schreef Toga het volgende:
Is dit geen idee? Een armpje bevestigen aan de as, daar de knop aan naar buiten.
[ afbeelding ]
Had ik ook al gezien, en het klinkt misschien stom, maar dat lukt me niet :P Zoals ik volgens mij al eerder benoemde heb ik echt 2 linkerhanden. Ik zoek zelf nog even, er moet vast wel een makkelijk constructie te bedenken zijn :P
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 15:14:53 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_146775609
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:41 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Had ik ook al gezien, en het klinkt misschien stom, maar dat lukt me niet :P Zoals ik volgens mij al eerder benoemde heb ik echt 2 linkerhanden. Ik zoek zelf nog even, er moet vast wel een makkelijk constructie te bedenken zijn :P
een schroefdraad, 2 plaatjes en een moer lukt niet :?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_146777310
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

een schroefdraad, 2 plaatjes en een moer lukt niet :?
Meer dat stukje uitzagen, die schuine groeve als het ware :P
pi_146777664
Da's wat minder "makkelijk" ja, ik zou dat thuis met mijn frees doen, maar die heeft ook niet iedereen.
Daarom; da's voor later zorg, kan altijd nog.
Racist
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 16:32:31 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_146778060
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 16:05 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Meer dat stukje uitzagen, die schuine groeve als het ware :P
Als je het goed uittekent en dan met een boor gaatje voor gaatje doet moet dat ook lukken of een frees inderdaad
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_146841628
Hij is klaar, foto's volgen nog :) Hij klinkt vrij aardig volgens mij!

Edit: Ohjah, ik heb dat snaarsysteem gewoon lichtjes vastgeschroefd, nu kan ik via het klankgat alsnog die snaar wel verstellen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')