compleet filosofisch gezien
waarom luisterd de mens daar zoveel naar?
waarom verschillen de smaken hierin?
WAAROM?
Now playing: Osdorp Posse - Onkwetsbaarheid is eenzaamheid
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 14-11-2002 21:59]
quote:Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan..
Op woensdag 30 oktober 2002 18:27 schreef Feanturi het volgende:
Wat is muziek eigenlijk?compleet filosofisch gezien
waarom luisterd de mens daar zoveel naar?
waarom verschillen de smaken hierin?
WAAROM?Now playing: Osdorp Posse - Onkwetsbaarheid is eenzaamheid
Iets van emotieoverbrengers ofzo?
Now Playing: Golfinger - Question
quote:Ik denkut, maar jah, emotie is ook al zo'n raar fenomeen.
Op woensdag 30 oktober 2002 18:53 schreef Feanturi het volgende:
Niet echt de antwoorden die ik zoek eigenlijk, wel leuk mensen
Iets van emotieoverbrengers ofzo?
Now Playing: Golfinger - Question
Als je aan een bepaald iets denkt, wordt je dus automatisch gelinkt naar de andere zintuigen die op hetzelfde moment binnenkwamen.
Als je muziek luistert, en die muziek wordt gelinkt naar momenten waarop je je goed voelt, dan zal je die muziek leuk vinden.
Zo ook met geuren: je hoeft maar iets te ruiken dat naar vers brood ruikt, en iedereen krijgt spontaan honger omdat je normaal alleen brood eet als je honger hebt.
ik heb iemand wel eens horen zeggen dat een bepaalde combinatie van noten mooi aansluit en je het verwacht en het daardoor muziek is, ik hou juist van muziek dat een beetje ontwricht klinkt dat je echt moet wennen.
maar waarom een bepaalde notenvolgorde als muziek word gezien en een andere als herrie door het brein geen idee
quote:Wat voor de een herrie is, is voor de ander muziek (techno etc).
Op woensdag 30 oktober 2002 22:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vraag het me ook wel eens afik heb iemand wel eens horen zeggen dat een bepaalde combinatie van noten mooi aansluit en je het verwacht en het daardoor muziek is, ik hou juist van muziek dat een beetje ontwricht klinkt dat je echt moet wennen.
maar waarom een bepaalde notenvolgorde als muziek word gezien en een andere als herrie door het brein geen idee
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 22:25 schreef pirke het volgende:[..]
Wat voor de een herrie is, is voor de ander muziek (techno dillinger escape plan etc).
ligt dit aan karakter geschiedenis of gewoon chemische gebeurtenisjes in je hoofd?
quote:ligt aan je ervaring.
Op donderdag 31 oktober 2002 08:46 schreef Feanturi het volgende:
En waarom is dit dan individueel afhankelijk?ligt dit aan karakter geschiedenis of gewoon chemische gebeurtenisjes in je hoofd?
hoe meer je meegemaakt hebt, hoe meer herinneringen je hebt. een stukje muziek zal eerder geassocieerd worden met iets wat je leuk vind als je daar meer herinneringen van hebt.
quote:Hoe ouder je word hoe meer diversiteit aan muziek je mooi kan vinden?
Op donderdag 31 oktober 2002 11:25 schreef pirke het volgende:[..]
ligt aan je ervaring.
hoe meer je meegemaakt hebt, hoe meer herinneringen je hebt. een stukje muziek zal eerder geassocieerd worden met iets wat je leuk vind als je daar meer herinneringen van hebt.
quote:Je zegt het zelf goed: *kan* vinden, hoeft dus helemaal niet.
Op donderdag 31 oktober 2002 16:04 schreef Feanturi het volgende:[..]
Hoe ouder je word hoe meer diversiteit aan muziek je mooi kan vinden?
dat lijkt mij dus eventjes niet, ik ga niet langzamerhand die mainstream muziek zoals trance mooi vinden, toch?
Je merkt zelf toch wel hopelijk dat je nu naar andere muziek luistert als toen je 8 jaar oud was.
Kleine kinderen vinden K3 leuk: blije/vrolijke muziek, dat associeren die kindjes met blij/vrolijk zijn, dat vinden ze leuk, dus de muziek vinden ze leuk.
quote:Helaas, ik luister vanaf mijn 15de pas muziek daarvoor vond ik het allemaal maar behoorlijk klote en toen vond ik de metal en punk
Op vrijdag 1 november 2002 10:18 schreef pirke het volgende:[..]
Je zegt het zelf goed: *kan* vinden, hoeft dus helemaal niet.
Je merkt zelf toch wel hopelijk dat je nu naar andere muziek luistert als toen je 8 jaar oud was.
Kleine kinderen vinden K3 leuk: blije/vrolijke muziek, dat associeren die kindjes met blij/vrolijk zijn, dat vinden ze leuk, dus de muziek vinden ze leuk.
Waarom verschillen smaken? - Omdat de een meer verstand van muziek heeft dan de ander.
Muziek is naar mijn mening een uitlaatklep, een manier om te uiten wat jou bezighoudt. Herkenning kan in de tekst zitten of als de juiste heftigheid op het juiste moment in jouw leven komt. Verder kan het een verbintenis tussen jou en andere personen betekenen waarbij vaak het sentiment weer komt kijken.
Dat zijn zo even mijn gedachten erover...
quote:Economie is de wetenschap die de mensheid bestudeert in zijn streven naar welvaart.
Op maandag 11 november 2002 20:34 schreef Mikula het volgende:
Geluid, en dus ook muziek, beheerst grotendeels de psyche van een audio-visueel produkt. De kijker/luisteraar kan onbewust emotioneel worden beïnvloed door audio, waarmee de betrokkenheid bij en interesse voor een produkt optimaal wordt bevorderd.
bron: Domme Mensen - Theo Maassen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |