abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 oktober 2002 @ 17:47:47 #1
28355 HomeTheaterFreak
Doet niet moeilijk...
pi_6542991
Iemand deze al gehoord? Het concert in de Melkweg was veelbelovend en de plaat is schitterend. Heerlijker dromerige pop-muziek vol melancholie en onbestemd verlangen. KOPEN die plaat!

Hij heet trouwens "( )" en heeft een schitterende verpakking.

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_6546460
Ik heb geloof de halve plaat naar de muur lopen staren en het was noggeeneens saai! dat heb ik toch maar weinig met platen... ik vind die cd echt
pi_6558625
hij is zeker niet verkeerd. volgens mij valt sigur ṛs niet onder popmuziek maar onder post-rock. het concert in de Melkweg vond ik wel tof maar ik luister liever naar ze vanuit een stoel met een koptelefoon op.
I am not here. this is not happening.
pi_6558663
Ik heb die vorige cd, en die is ook wel relaxed. Alleen die walvissen-zang gaat na verloop van tijd een beetje op mijn zenuwen werken, maar de muziek is wel rustgevend.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6558727
Ik zag het hoesje vandaag bij de Plato. Mooi vormgegeven. Heb de cd niet geluisterd.
Vorige plaat vond ik erg sfeervol, maar het is wel muziek die ik slechts af en toe draai.
Hmmzz....
pi_6561628
Een erg mooi album...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 31 oktober 2002 @ 21:57:11 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6562705
Ben zelf ook wel enthousiast over deze nieuwe plaat. Het is - zo mogelijk - nog ingetogener dan de vorige CD, wat instrumentaler gericht en erg homogeen, ook meer een eenheid dan Agaetis Byrjun was. Vooral track 3 vind ik erg mooi.
pi_6563002
dus deze kan ik ook wel eens gaan kopen?

Er
is
nochtans
H O O P
pi_6567630
Jep mee eens... alleen nummer 7 vind ik een irritant nummer maar dat maakt nummer 8 weer helemaal goed. Heb de pre-release al een tijd in me discman zitten naar me werk soches, vorige week ook maar het orgineel gekocht...heerlijk wakker worden
  vrijdag 1 november 2002 @ 10:52:26 #10
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6567656
Ik denk dat ik straks maar even Amsterdam in duik
  vrijdag 1 november 2002 @ 13:14:38 #11
28355 HomeTheaterFreak
Doet niet moeilijk...
pi_6569478
Leuke reacties! Fijn dat er nog meer Sigu Ros fans zijn! Vorige plaat vond ik misschien wat afwisselender, maar minder een geheel. Zijn gewoon beiden erg goed!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 1 november 2002 @ 13:15:24 #12
28355 HomeTheaterFreak
Doet niet moeilijk...
pi_6569487
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 21:12 schreef MuadDib het volgende:
Een erg mooi album...
Coole icon... King Crimson - In the Court of the Crimson King...
pi_6570665
ik ben hem aan het luisteren... ik vind hem iets te dromerig, wel goed dromerig (), maar agaetis byrjun had lekkere climaxen erin hier en daar. het zijn gewoon 2 verschillende platen niets mis mee, maar om te luisteren zou ik eerder de vorige opzetten denk ik
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_6570944
Yup, geweldige CD! Ik ga 'm binnenkort ook maar es kopen (zo gauw ik geld heb uiteraard )
  dinsdag 5 november 2002 @ 16:13:40 #15
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6638769
Ik ben op het ogenblik weer rijk, dus ik ga hem binnenkort ff halen

Ik heb hem wel al gehoord, geniale plaat

Je moeder
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:15:07 #16
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_6644100
inderdaad... errug mooi!!
  woensdag 6 november 2002 @ 22:02:08 #17
25947 flaphead
twisted shit.
pi_6665501
inderdaad mooi hoesje, het ontbreken van titels en de abstracte vormgeving geven de boel een lekker mystiek sfeertje mee, wat natuurlijk goed past bij de muziek.

ik heb hem nu een aantal keer achter elkaar geluisterd en hij is intrigerend, maar hij haalt het wat mij betreft zeker niet bij Agaetis Byrjun. die heb ik ook maar weer eens uit mijn cd-rek gehaald en god wat blijft dat toch een geniale cd.

maar de sferen die de muziek van Sigur Ros teweegbrengt zijn gewoon geweldig. deze cd is inderdaad meer een geheel en zal ik dus ook meestal alleen maar in zijn geheel draaien. de climax in het laatste nummer is super. het maximale uit dit soort muziek haal je alleen als je er helemaal in gaat zitten.

top!

komen die gasten niet nog een keer naar Nederland? ik heb ze in de Melkweg gemist. en dat te bedenken dat ik ze 2 jaar geleden als voorprogramma van Radiohead al had kunnen zien, maar helaas was ik pas binnen toen ze al klaar waren nooit gedacht dat ik daar zo'n spijt van zou krijgen.

i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
  zondag 10 november 2002 @ 11:57:53 #18
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6723875
quote:
Op zondag 10 november 2002 11:57 schreef Vork het volgende:
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=698
Leuke review Vork.
pi_6913504
Vanochtend gehaald. Erg mooie plaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties