abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146406829
Deze vraag betreft de kat van een vriend, die heeft een maand geleden een voorpoot gebroken. Wat ik begrijp is dat het om het dunste bot gaat en dat de afgebroken uiteinden tegen elkaar aan liggen, dus niet op elkaar waardoor het mogelijk weer aan elkaar zou kunnen groeien.

Hij is gelijk naar een dierenarts geweest, x-ray laten maken maar die kan niet meer doen, de operatie moet een flink eind weg bij een andere kliniek gebeuren. Kosten zijn minimaal 1,000¤ en dat moet vooraf betaald. De vriend is arm en kan dat nooit betalen.

De kat hinkt met de poot opgetrokken en heeft schijnbaar geen pijn, springt nog gewoon op de kast zo goed en zo kwaad als het gaat. Maar verder een gezond en jong beest dus het lijkt me dat die operatie beter zou kunnen gebeuren, zonde om hem zo nog een heel leven te laten rondlopen. (al vinden de vogels in zijn buurt het helemaal niet erg want dat beest is een echte serial killer)

Maar is het normaal dat dierenchirurgen altijd vooraf geld willen zien? Als hij bijv. de helft vooruit kan betalen en de rest in een paar keer dan wil hij het uiteraard toch liever wel doen. Dat was ook mijn suggestie naar hem toe en ik kan voor een deel ook bijspringen. Heeft iemand ervaring met dit?
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:26:34 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_146407249
Dat doen dierenartsen over het algemeen niet tenzij je al jaren bij ze komt en een band hebt opgebouwd.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:27:36 #3
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_146407269
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:26 schreef LasTeR het volgende:
Dat doen dierenartsen over het algemeen niet tenzij je al jaren bij ze komt en een band hebt opgebouwd.
Dit.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_146407308
Ik vind het eigenlijk schandelijk dat dat beest dus al een maand rondloopt met een onbehandelde botbreuk -O-
Mokkel met stuntstok
pi_146407713
Had hij maar geen kat moeten nemen. Altijd rekening houden met zulke dingen. Arme kat.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_146408048
Eén van onze katten is een aantal jaren geleden ook eens geopereerd aan een pootbreuk, was haar achterpoot en moest gezet worden met pinnen. Later kreeg ze last van de pin die in het bot zat en toen is ze opnieuw geopereerd om de pin te verwijderen. Dat kostte al met al ook ongeveer zoveel, inclusief pijnstilling e.d. Maar het was het waard, want ze is nu 13 en still going strong, met 4 perfect functionerende pootjes en zonder pijn of ongemak.

Als je een dier hebt moet je daar gewoon goed voor zorgen, en als je dit soort dingen niet kunt betalen moet je een verzekering afsluiten. Of gewoon geen dier nemen. Een dier door laten lopen met een onbehandelde breuk is gewoon mishandeling, dat zou niet moeten mogen... Zoek dan contact met de dierenbescherming of bel rond met dierenartsen of je ergens een betaalregeling kunt treffen. Er zijn echt wel mogelijkheden, en dierenartsen zijn net gewone mensen soms.

Anyway, de kans lijkt mij groot dat de breuk nu na een maand al (deels) verkeerd geheeld is. Een operatie om het te laten zetten is nu misschien wel nog ingrijpender (misschien ook duurder?) zou ik denken. Maar vraag anders de digitale dierenarts hier in f&f eens om advies, die weet vast wel hoe zo'n operatie werkt en misschien ook wel wat de gemiddelde kosten van zo'n operatie zijn en wat er gebruikelijk is qua betaling.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_146409121
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:28 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik vind het eigenlijk schandelijk dat dat beest dus al een maand rondloopt met een onbehandelde botbreuk -O-
Volgens de dierenarts was het een keuze die hij zelf moest maken en het 'aanzien'. Aan dat beest zelf is verder weinig te zien die spint er nog op los. Ik zou er zelf ook geen moment over hoeven nadenken.
pi_146409175
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:57 schreef Miss_Isis het volgende:
Eén van onze katten is een aantal jaren geleden ook eens geopereerd aan een pootbreuk, was haar achterpoot en moest gezet worden met pinnen. Later kreeg ze last van de pin die in het bot zat en toen is ze opnieuw geopereerd om de pin te verwijderen. Dat kostte al met al ook ongeveer zoveel, inclusief pijnstilling e.d. Maar het was het waard, want ze is nu 13 en still going strong, met 4 perfect functionerende pootjes en zonder pijn of ongemak.

Als je een dier hebt moet je daar gewoon goed voor zorgen, en als je dit soort dingen niet kunt betalen moet je een verzekering afsluiten. Of gewoon geen dier nemen. Een dier door laten lopen met een onbehandelde breuk is gewoon mishandeling, dat zou niet moeten mogen... Zoek dan contact met de dierenbescherming of bel rond met dierenartsen of je ergens een betaalregeling kunt treffen. Er zijn echt wel mogelijkheden, en dierenartsen zijn net gewone mensen soms.

Anyway, de kans lijkt mij groot dat de breuk nu na een maand al (deels) verkeerd geheeld is. Een operatie om het te laten zetten is nu misschien wel nog ingrijpender (misschien ook duurder?) zou ik denken. Maar vraag anders de digitale dierenarts hier in f&f eens om advies, die weet vast wel hoe zo'n operatie werkt en misschien ook wel wat de gemiddelde kosten van zo'n operatie zijn en wat er gebruikelijk is qua betaling.
Zit hier een dierenarts dan?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 7 november 2014 @ 18:37:38 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_146409347
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_146409499
quote:
Bedankt mevrouw, ik heb hem doorgezet.
pi_146482601
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:31 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Volgens de dierenarts was het een keuze die hij zelf moest maken en het 'aanzien'. Aan dat beest zelf is verder weinig te zien die spint er nog op los. Ik zou er zelf ook geen moment over hoeven nadenken.
Katten spinnen ook als ze pijn hebben. ;(

Zielig dat het beestje al een maand moet rondsukkelen. Is er geen enkele manier waarop je vriend aan het geld kan komen? -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')