abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146405550
Devs met ervaring en inzicht, wie kan mij vertellen wat het ontwikkelen en bouwen van een website als funda.nl zo ongeveer kost, waar moet je dan aan denken? Een paar ton?
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:30:39 #2
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_146405632
Voor 450 EURO krijg je een fantastische website!!!
pi_146405648
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:28 schreef PendingApproval het volgende:
Een paar ton?
Als je zoiets from scratch laat ontwikkelen door een commerciële partij?

Dan worden het wel een boel paartjes denk ik.
pi_146405716
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:31 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als je zoiets from scratch laat ontwikkelen door een commerciële partij?

Dan worden het wel een boel paartjes denk ik.
Toch twijfel ik want die website is toch vrij simpel, zelfs verouderd qua design. Ik bedoel dus puur de website, backend en database etc. niet de marketing en zo.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:37:27 #5
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_146405843
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:33 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Toch twijfel ik want die website is toch vrij simpel, zelfs verouderd qua design. Ik bedoel dus puur de website, backend en database etc. niet de marketing en zo.
Waarom gebruik je niet gewoon het prikbord in de supermarkt?
pi_146406180
quote:

[..]

het beste is omdat aan funda.nl zelf te vragen, maar kost wel een flink aantal duiten in het zakje.
denk wel enkele duizenden euro's.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_146406188
quote:
Copy de source van de pagina. Kost 3 seconden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146406261
quote:

[..]

Simpel? :')
Er zit ontzettend veel meer achter dan alleen wat je ziet he. Denk aan koppelingen met het systeem van de nvm, de backoffice interfaces, interfaces voor makelaars, een complete web api, etc etc. Wat je als bezoekertje ziet op funda.nl is maar een heel klein deel van het geheel.
pi_146406640
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:51 schreef Farenji het volgende:

[..]

Simpel? :')
Er zit ontzettend veel meer achter dan alleen wat je ziet he. Denk aan koppelingen met het systeem van de nvm, de backoffice interfaces, interfaces voor makelaars, een complete web api, etc etc. Wat je als bezoekertje ziet op funda.nl is maar een heel klein deel van het geheel.
Dit.

Tevens ga je natuurlijk niet een webdevelopment bureau een opdracht van een paar ton geven met de melding "Hou het maar lekker ouderwets".
En al zou je dat doen, dan zou het daar niet goedkoper van worden.
pi_146408126
Waarschijnlijk een euro of 30.000 als het niet meer is.
pi_146408928
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:00 schreef totalvamp het volgende:
Ik denk dat je vrij snel een telefoontje van Funda kunt verwachten als je het daarvoor doet!
pi_146409543
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:25 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ik denk dat je vrij snel een telefoontje van Funda kunt verwachten als je het daarvoor doet!
Nouja dit is niet wetend wat er aan de backoffice is gedaan...
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:46:10 #13
230788 n8n
Pragmatisch
pi_146409587
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:00 schreef totalvamp het volgende:
keer 10 voor versie 1.0
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_146409648
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:46 schreef n8n het volgende:

[..]

keer 10 voor versie 1.0
Ik zou het voor die prijs wel doen, als freelancer, maar niet als bedrijf zijnde.
pi_146410683
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:48 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik zou het voor die prijs wel doen, als freelancer, maar niet als bedrijf zijnde.
Als freelancer? Succes!! _O-

Ik denk dat funda met alles erop en eraan wel een paar miljoen heeft gekost. En het zal nog steeds veel kosten, alleen al de hosting en infra kost vele duizenden euro's per jaar.
pi_146411471
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:16 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik denk dat funda met alles erop en eraan wel een paar miljoen heeft gekost. En het zal nog steeds veel kosten, alleen al de hosting en infra kost vele duizenden euro's per jaar.
Mwa zo'n systeem heb ik behoorlijk snel opgezet :P Opzich is het eigenlijk een grote profielensite :')

De hosting en infra heb ik zelf niks mee te maken voorderest >.>
pi_146411567
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:16 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dan zou dat geweest zijn vanwege een zooitje parasiterende managers en 'marketing experts', en typisch Nederlandse tarieven natuurlijk. Alles is hier veel te duur, vermoedelijk kun je een dergelijke site in dezelfde kwaliteit zo niet beter in een ander EU land laten maken voor minder dan 10k. Up to date ontwikkelaars zitten echt niet alleen in Nederland.
pi_146411906
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:36 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Dan zou dat geweest zijn vanwege een zooitje parasiterende managers en 'marketing experts', en typisch Nederlandse tarieven natuurlijk. Alles is hier veel te duur, vermoedelijk kun je een dergelijke site in dezelfde kwaliteit zo niet beter in een ander EU land laten maken voor minder dan 10k. Up to date ontwikkelaars zitten echt niet alleen in Nederland.
Je moet een team hebben dat de website onderhoud, anders wordt het niets. Daar zitten de meeste kosten in.

Mensen die denken dat ze zelf wel even zo'n website in elkaar sleutelen hebben heel weinig ervaring.

Daarnaast gaat het om het product Funda, waar de website en de techniek achter de website maar een klein onderdeel van is.
pi_146412217
Voor 110k bouw ik er eentje voor je, in n jaartje c_/
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_146412275
er zit geloof ik een full time team op, dus ga maar uit van vele miljoenen euro's aan ontwikkelkosten in totaal. waarschijnlijk tientallen als je alles tot nu toe bij elkaar optelt.
pi_146412284
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:48 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Haha ik wens je sterkte! Kost je een jaar van je leven en daarna mag je naar je centen fluiten omdat het niet af is of er te veel showstoppers in zitten.
pi_146412367
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:53 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Haha ik wens je sterkte! Kost je een jaar van je leven en daarna mag je naar je centen fluiten omdat het niet af is of er te veel showstoppers in zitten.
Zolang je niet weet wat er precies aan de backend zit lijkt het mij niet moeilijker als een profiel site...
pi_146412469
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:56 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Zolang je niet weet wat er precies aan de backend zit lijkt het mij niet moeilijker als een profiel site...
Hoe meer van dit soort dingen jij roept, hoe belachelijker jij jezelf maakt.
  vrijdag 7 november 2014 @ 19:59:26 #24
230788 n8n
Pragmatisch
pi_146412487
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:36 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

:') x 10K
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_146412497
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:58 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Hoe meer van dit soort dingen jij roept, hoe belachelijker jij jezelf maakt.
Of ik heb gewoon meer ervaring met dit soort back-end systemen? Ik werk al 10 jaar in de back-end en dit soort dingen zijn echt niet moeilijk hoor.

Misschien voor een beginner
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')