abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 oktober 2002 @ 13:06:23 #1
8266 drLiter
Wil je een plastic zakje?
pi_6540179
ola,

Laatst heb iemand mij proberen wjis te maken dat een twee plakjes brood met ham en kaas (koud), gezonder is als een tostie, wat eigelijk hetzelfde is, alleen dan de warme gesmolten versie.

En dan hebben we het niet over het toevoegen van boter aan de buitenkant voor het niet aanplakken van de tostie aan het ijzer, want bij een broodje ham en kaas doe je het aan de binnenkant.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik vatsiger wordt van een tostie dan van een broodje?

Liter ponders the consequences of the modern globally connected society on the fertility of the western male population
pi_6540274
Word je dat dan ook echt?
  woensdag 30 oktober 2002 @ 13:20:38 #3
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_6540283
Lijkt mij ook vette onzin. Zolang je dus geen extra sauzen bij je tosti neemt oid moet er idd geen verschil zijn.
pi_6540285
. Door het verwarmen van de kaas komen er vetten vrij die anders niet vrij zouden komen als je de kaas koud zou eten.
[i]We're Gods. Lousy little Gods who control the lifes of the people we create.[/i]
pi_6540307
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 13:20 schreef Eikelbijter het volgende:
. Door het verwarmen van de kaas komen er vetten vrij die anders niet vrij zouden komen als je de kaas koud zou eten.
Kun je dat onderbouwen? Want ik geloof er eigenlijk weinig van.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_6540319
De zwarte stukjes van het brood zijn in hoge dosis kankerverwekkend. Echter niet in normale hoeveelheden.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_6540325
quote:
die er dus uitdruipen waardoor je ze niet opeet, wat je koud dus wel zou doen? het is dus zelfs gezonder!
pi_6540495
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 13:24 schreef voodoolady het volgende:

die er dus uitdruipen waardoor je ze niet opeet, wat je koud dus wel zou doen? het is dus zelfs gezonder!

Touché
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  woensdag 30 oktober 2002 @ 13:41:16 #9
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6540541
quote:
Heeft te maken met verzadigde en overzadigde vetten. Eén van de twee is ongezonder en komt vrij bij verwarming van kaas. Weet alleen niet welke!!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 30 oktober 2002 @ 13:42:21 #10
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6540560
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 13:24 schreef Lucille het volgende:
De zwarte stukjes van het brood zijn in hoge dosis kankerverwekkend. Echter niet in normale hoeveelheden.
Volgens mij moet je dan echt een halve scheepslading van die zwarte stukjes achterover slaan?
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  woensdag 30 oktober 2002 @ 18:14:14 #11
8266 drLiter
Wil je een plastic zakje?
pi_6543320
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 13:41 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Heeft te maken met verzadigde en overzadigde vetten. Eén van de twee is ongezonder en komt vrij bij verwarming van kaas. Weet alleen niet welke!!

Kan je hier mij meer over vertellen? Ben nu wel benieuwd of ik ongelijk had...
Liter ponders the consequences of the modern globally connected society on the fertility of the western male population
  woensdag 30 oktober 2002 @ 18:57:49 #12
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_6543858
quote:
Dit is onzin.
Ten eerste is het vet in kaas al vrijwel uitsluitend verzadigd.
Ten tweede krijg je bij het bakken van een tosti echt niet de temperatuur en omstandigheden die nodig is bij harden van vetten.
Ten derde bevatten verzadigde en onverzadigde vetten evenveel calorien.

Edit - nog even ter aanvulling de omstandigheden bij harden van vetten:

quote:
Het harden van oliën en vetten houdt in dat met behulp van een katalysator (nikkel), waterstofgas wordt gekoppeld aan dubbele bindingen van onverzadigde vetzuurketens. Hierdoor wordt het smeltpunt van de oliën verhoogd. Harding maakt het mogelijk om uit vloeibare oliën producten te maken met verschillende smeltpunten die kunnen oplopen tot 65°Celsius. Geharde oliën zorgen voor de stevigheid van margarineproducten en vetproducten. Oliën worden afhankelijk van de toepassing selectief (gedeeltelijk) of geheel gehard.
Enige reden die ik kan verzinnen is, dat tosti's veel lekkerder zijn en minder snel vullend, waardoor je er meer van opeet dan van gewoon broodje met ham/kaas.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')