Laatst heb iemand mij proberen wjis te maken dat een twee plakjes brood met ham en kaas (koud), gezonder is als een tostie, wat eigelijk hetzelfde is, alleen dan de warme gesmolten versie.
En dan hebben we het niet over het toevoegen van boter aan de buitenkant voor het niet aanplakken van de tostie aan het ijzer, want bij een broodje ham en kaas doe je het aan de binnenkant.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik vatsiger wordt van een tostie dan van een broodje?
quote:Kun je dat onderbouwen? Want ik geloof er eigenlijk weinig van.
Op woensdag 30 oktober 2002 13:20 schreef Eikelbijter het volgende:. Door het verwarmen van de kaas komen er vetten vrij die anders niet vrij zouden komen als je de kaas koud zou eten.
quote:die er dus uitdruipen waardoor je ze niet opeet, wat je koud dus wel zou doen? het is dus zelfs gezonder!
Op woensdag 30 oktober 2002 13:20 schreef Eikelbijter het volgende:. Door het verwarmen van de kaas komen er vetten vrij die anders niet vrij zouden komen als je de kaas koud zou eten.
quote:Touché
Op woensdag 30 oktober 2002 13:24 schreef voodoolady het volgende:die er dus uitdruipen waardoor je ze niet opeet, wat je koud dus wel zou doen? het is dus zelfs gezonder!
quote:Heeft te maken met verzadigde en overzadigde vetten. Eén van de twee is ongezonder en komt vrij bij verwarming van kaas. Weet alleen niet welke!!
quote:Volgens mij moet je dan echt een halve scheepslading van die zwarte stukjes achterover slaan?
Op woensdag 30 oktober 2002 13:24 schreef Lucille het volgende:
De zwarte stukjes van het brood zijn in hoge dosis kankerverwekkend. Echter niet in normale hoeveelheden.
quote:Kan je hier mij meer over vertellen? Ben nu wel benieuwd of ik ongelijk had...
Op woensdag 30 oktober 2002 13:41 schreef WaSTeiL het volgende:[..]
Heeft te maken met verzadigde en overzadigde vetten. Eén van de twee is ongezonder en komt vrij bij verwarming van kaas. Weet alleen niet welke!!
quote:Dit is onzin.
Heeft te maken met verzadigde en overzadigde vetten. Eén van de twee is ongezonder en komt vrij bij verwarming van kaas. Weet alleen niet welke!!
Edit - nog even ter aanvulling de omstandigheden bij harden van vetten:
quote:Enige reden die ik kan verzinnen is, dat tosti's veel lekkerder zijn en minder snel vullend, waardoor je er meer van opeet dan van gewoon broodje met ham/kaas.
Het harden van oliën en vetten houdt in dat met behulp van een katalysator (nikkel), waterstofgas wordt gekoppeld aan dubbele bindingen van onverzadigde vetzuurketens. Hierdoor wordt het smeltpunt van de oliën verhoogd. Harding maakt het mogelijk om uit vloeibare oliën producten te maken met verschillende smeltpunten die kunnen oplopen tot 65°Celsius. Geharde oliën zorgen voor de stevigheid van margarineproducten en vetproducten. Oliën worden afhankelijk van de toepassing selectief (gedeeltelijk) of geheel gehard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |